Mag ik even kwijt #84

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Freek »

Of gewoon in je achterhoofd halen niet alles op het forum te kieperen :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Fles »

Wij worden namelijk vet bang van die meneer, dat snap je. ;)

Maar idd, ieder woord eraan verkwist is er één teveel :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Caspar »

find_your_spot schreef:
MdJ schreef:
LOL. Meneer kan zo toch nog meelezen
Ja, het forum is open en bloot.

Ik wordt vaak moe van de reacties dat je niks persoonlijks op Twitter moet zetten, maar vervolgens plempen diezelfde personen het halve forum hier open en bloot vol.

Is er ooit wel is overwogen het forum op slot te doen?
Mensen die nu mee lezen moeten dan maar gewoon lid worden.

Afbeelding [Mobiele post]
Waarom, het is voor potentiele leden toch leuk om eerst eens mee te lezen? Voordat ik lid word van een forum lees ik doorgaans al een tijdje mee om de sfeer en manier van posten te bekijken, en daarna meld ik me eens aan als het me bevalt, en weet ik ook meteen wat not-done is :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

MdJ schreef:
Klimaatcombi Ed4508
Gezien op google, op "ovinnederland" beklaagt "Bee" er zich over dat "klimaatfundamentalist" nu ook op Twotter zit. Ja, daar blijft ie. :D
LOL. Meneer kan zo toch nog meelezen
Ik heb zelf geen twitter maar kwam er toevallig achter dat toen ik het account van Maurice Verhagen aan het bekijken was. Tja, dan vraag je er zelf om om bekend te worden. Helaas is de man zo doorzichtig als wat :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Fles »

trouwens volgens mij heeft "Bee" zich niet "beklaagd" over het feit dat Jan Klaassen op Twotter zit. Dat is geconstateerd. Dat Jan Klaassen graag overal het conflict opzoekt moet hij weten :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Justin »

Tja, het internet -- het blijft een stukje privacy wat je weggeeft.
Nou is men hier in Nederland er iets minder voorzichtiger mee dan bijvoorbeeld Duitsland en Australië, waar men echt huivert van gegevens die op straat liggen...

Heb laatst ook wat openbare profielen weggeflikkerd, eigen persoonlijke pagina's verwijderd, en hetgeen wat ik nog over heb weggefilterd of op privé staan... Niet dat ik wat verberg, maar het idee dat je alles kan opzoeken van me :P. Locatiegegevens maakt me ook niet zo denderend veel, maar meer gezegdes enzo... Wat kan het m'n baas schelen dat ik van sporter A hou, ik me erger aan vervoerder B, en vriendje C heb...

Alleen krijg ik recenties van bepaalde games en cd's maar niet weg XD.

Verder: ik laat liever niks uit wat betreft werk of werkgerelateerde dingen. Stel dat ik zou schrijven dat ik echt een hekel heb aan karwei X doordat collega Y bij bedrijf Z me niet aan staat, dan zou ik dat geheid een keer tegen me krijgen... Natuurlijk is het *een mening*, maar voorkomen is beter dan genezen...

En kan ik dan niet beter pseudoniemen gebruiken? Maybe... maar ik ben niet zo origineel met forumnamen e.d. :P. Moet toch maar wat gaan verzinnen ;-).

En ohja, vandaag voor het eerst in 1e klas café gezeten op Asd... Goed, de voedselprijzen zijn wel echt eersteklasprijzen :|. En trouwens: Kung Fu Panda 2 was best leuke film =).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Fles »

Nja precies, het kan geen kwaad om daar zorgvuldig mee om te gaan, en het is aan jezelf om een balans te vinden tussen vrijheid en veiligheid. En ik neem dan grotendeels wel de gok dat ik niet boeiend genoeg ben om alles over uit te zoeken via google en zo. Ik google mezelf nooit eigenlijk, maar misschien zou dat niet zo'n gek idee zijn, zo periodiek.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Fles »

Justin schreef:meer gezegdes enzo... Wat kan het m'n baas schelen dat ik van sporter A hou, ik me erger aan vervoerder B, en vriendje C heb...
Specifiek daarover: NOOIT facebook of hyves of whatever bij mij. Dat is ongeveer hetzelfde als in je blote kont door de Kalverstraat gaan rennen. Even lijkt het leuk, maar je gaat er geheid spijt van krijgen, en waarschijnlijk HEEL snel.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Caspar »

Als ik mezelf google kom ik op een professionele mountainbiker uit... Dat komt mijn imago alleen maar ten goede :lol:
Zelf weet ik ook wel van fietsen, maar niet op een professioneel niveau.

Verder zorg ik er wel voor dat ik niet laveloos slapend in een bus op een foto sta, die dan ook op een forum als dit geplaatst wordt... :lol:
Laatst gewijzigd door Caspar op vr 24 jun 2011, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Justin »

@Fles Precies. En ik zoek mijzelf regelmatig op Google... niet dat ik een narcist ben, maar inderdaad om te kijken wat potentiële werkgevers of instanties van me te weten kunnen komen... Hyves was ook het eerste wat de deur uit vloog. Facebook houd ik liever, omdat ik zo makkelijker met m'n familie aan de andere kant van de wereld. "Je hebt toch ook e-mail?" is dan natuurlijk de opmerking -- ja, natuurlijk, maar Facebook heeft wel iets makkelijkere mediadeling en je hebt niet een stortvloed aan kleinere e-mailtjes -- op een gegeven moment ben je een beetje door je inspiratie heen...

Het is wel zo dat Facebook nogal wat in het geding komt met privacy issues... tja... dat moet ik maar riskeren... zolang ik maar geen gevoelige informatie uitwissel -- en natuurlijk *postbus 51 boodschap aan* je hebt het zelf in de hand *einde boodschap*


Overigens, als ik mijzelf opzoek, zie ik dus reviews en links naar mijn ouwe site (die toch al offline is gehaald), zelfgeschreven reviews *die ik dus nooit meer van het net af krijg* en mijn werknemersprofiel... that's about it... Ohja, en een poster waarmee ik in 2008 een wedstrijd mee had gewonnen en op kosten van de organisatie naar Londen mocht afreizen :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Fles »

Nou ja ik heb dus vorig jaar na mn ongeluk gemeend al mijn vrienden op de hoogte te moeten houden via Twitter, aangezien ik niet echt een vrienden-"netwerk" heb, en dat leek me wel makkelijk. Blijkt dat er altijd wel weer mensen zijn die je op alle mogelijke manieren en momenten weten te confronteren met je eigen uitspraken etc. EN ja dat zijn natuurlijk neukfouten die de zuurstof in de atmosfeer niet waard zijn. Maar ja, dat is wel waar je mee te maken hebt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

Ik heb wel Facebook, maar controleer regelmatig of de privacyinstellingen nog goed staan en ongewenste applicaties worden zonder pardon weer verwijderd. Kan echter niet zonder Facebook, ideaal om contact te houden met vrienden die je anders nooit meer zou spreken.

Twitter heb ik geprobeerd maar de ene helft van Twitter probeert de andere helft van Twitter het leven zuur te maken, ook probeerden mensen zich beter voor te doen dan ze zijn en waren ze vooral bezig met het delen van dingen die eigenlijk niemand interesseerde. Op Facebook verschijnen ook wel dingen die niemand interesseert, maar de meeste mensen houden zich daar wel in en zetten niet elke 5 minuten een statusbericht online: Ik heb nu een heel interessant gesprek met bladiebla over totaal kansloos verhaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef: Verder zorg ik er wel voor dat ik niet laveloos slapend in een bus op een foto sta, die dan ook op een forum als dit geplaatst wordt... :lol:
Ik heb nooit geweten dat die foto gemaakt is en ik heb STF nooit toestemming gegeven die foto hier te plaatsen.

Verder is het onmogelijk een oog dicht te doen als HTM_tram de halve blokhut bij elkaar snurkt.
Dan schakelt mijn lichaam overdag over op de automatische piloot om slaap gebrek te voorkomen.

Afbeelding [Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Fles »

Ik las onlangs kort na elkaar 2 stukken waarin een bedrag van 100 miljard euro genoemd werd. Het ene ging over een beursgang van facebook, het andere over een Maglevlijn van Amsterdam naar Madrid.

Ik wist het wel dan :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Ik heb zowiezo geen werkgever waar ik bang voor hoef te zijn dat die zou meelezen, ik weet wel dat er een paar kampeerders meelezen op OVNL (en daar bedoel ik geen OVNL leden mee die weleens op de camping zijn geweest) dus ik ga heus geen dingen op het forum zetten als je kunt op deze methode ... de douchemuntautomaat manipuleren. :wink:

Foto's en filmpjes waarop bijvoorbeeld find_your_spot echt verboden dingen aan het doen is, zet ik natuurlijk niet op het forum maar ach slaapfoto's is toch niks mis mee. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

Ja, de waarde van Facebook wordt naar mijn mening schromelijk overschat. De omzet over 2010 was 2 miljard dollar, dan ben je volkomen gestoord om een bedrijf op 100 miljard te waarderen. De verhouding is volledig zoek.

Ook wat enige tijd met LinkedIn is gebeurd. Omzet van 161 miljoen dollar in de eerste 9 maanden van 2010. Heeft nu een beurswaarde van rond de 1,5 miljard dollar. Al een iets betere verhouding dan Facebook, maar nog steeds volstrekt bizar.

Als na jaren eindelijk eens de economie goed hersteld komt er gewoon weer een .com-crash op deze manier :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Caspar schreef: Verder zorg ik er wel voor dat ik niet laveloos slapend in een bus op een foto sta, die dan ook op een forum als dit geplaatst wordt... :lol:
Wanneer ga je een nachtje mee door Amsterdam met de bus Caspar? Iedereen in de bus valt altijd al snel in slaap; find_your_spot, htm_tram, ziggy en de andere reizigers, behalve de chauffeur en mij dus dan heb ik alle kansen om slapende personen te fotograveren. :Y

Toevallig heeft find_your_spot ook een keer een rare foto van mij gemaakt:
Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Caspar »

Ik ben nog nooit in slaap gevallen in het OV... Zelfs in de nachttrein van Parijs naar Amsterdam ben ik min of meer de hele weg wakker gebleven. Verder ben ik wel gewend om nachten wakker te blijven door werk. Maar wat is er dan leuk aan om een nachtje door Amsterdam te rijden als je in slaap valt?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Fles »

CNL en EN zijn wel echt bedoeld om in slaap te vallen hoor :) En dat doe ik dan dus ook :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

De laatste keer dat ik met de nachtbus ging ben ik gewoon de hele rit wakkergebleven. En zo lang hoef ik nu ook weer niet in de nachtbus. Het zal een half uur zijn, iets langer dan vroeger, toen was het 25 minuten (ja, de nachtbus kan echt in 5 minuten van station Diemen naar Diemen Zuid rijden...)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Caspar schreef:Maar wat is er dan leuk aan om een nachtje door Amsterdam te rijden als je in slaap valt?
Dat vroeger de chauffeur van een nachtbus zich ook een keer af; waarom heb je hun (wijzend naar htm_tram en find_your_spot) niet gewoon thuisgelaten? :lol:

Ik heb maar geantwoord dat ze in de bus lekkerder slapen dan thuis! *bus*
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Dexter »

Ik heb vandaag voor de derde keer in 1 week tijd de aller-aller-allervroegste dienst. Wat een marteling. :')
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Wat zitten sommige webshops toch onhandig in elkaar; wil ik iets bij een Duitse winkel bestellen, kun je alleen met een Duitse of Oostenrijkse pinpas betalen of met een credit card maar dat heb ik dus geen van allen.
Die IBAN nummers zijn toch niet voor niets uitgevonden, zodat je eenvoudig geld kunt overmaken naar elk land...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door find_your_spot »

Hoeveel zal ik bieden?
Afbeelding

Afbeelding [Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

Introduktie met een K? Wat een prutsers bij Telfort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten