Man bijna uit rijdende trein geduwd

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Man bijna uit rijdende trein geduwd

Bericht door Daniel »

Man bijna uit rijdende trein geduwd

Een 33-jarige man uit Hoorn is zaterdagnacht door twee Purmerendse broers van 21 en 16 jaar oud bijna uit een rijdende trein geduwd. Op station Weidevenne in Purmerend zijn de twee verdachten, die een conflict hadden gehad in de trein, aangehouden.

De verdachten hebben tijdens een ruzie met de 33-jarige man uit Hoorn de deuren van de rijdende trein geopend. De 21-jarige Purmerender heeft geprobeerd de man uit Hoorn uit de trein te duwen, die op dat moment zo’n 140 kilometer per uur reed.

Een agent van de spoorwegpolitie, die in privétijd in de trein reisde, en een NS-medewerker en andere passagiers grepen in. Op het eerstvolgende station zijn de beide verdachten uit de trein gehaald, aangehouden en ingesloten op het politiebureau.

Bron: Hoorngids.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Man bijna uit rijdende trein geduwd

Bericht door Suus »

Hoe kan die deur geopend zijn terwijl de trein zo hard rijdt :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Man bijna uit rijdende trein geduwd

Bericht door Dubbele P »

Hij was niet geopend, hij werd geopend. En dat kan natuurlijk altijd via de noodbediening van de deuren...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Man bijna uit rijdende trein geduwd

Bericht door Aking »

maar dan valt toch je groene/DD lamp weg?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Man bijna uit rijdende trein geduwd

Bericht door Dubbele P »

Geen idee of die dan uitgaat, logischerwijs gezien wel. Maar het is de vraag of de machinist dat meteen opmerkt. Daarbij is 140km/h snel hoor, dan ben je binnen een halve minuut al weer heel wat meters verder.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Man bijna uit rijdende trein geduwd

Bericht door STF »

Ik heb al meerdere keren gezien dat bij bedienen van noodontgrendeling deuren, de groene lamp in cabine aanbleef...
Dat was wel telekens bij de ongereviseerde sprinters, dus of dat bij ander materieel ook zo is?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Man bijna uit rijdende trein geduwd

Bericht door M57 »

In wat voor situaties was dat dan? Jij bent toch geen machinist als ik me niet vergis?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Man bijna uit rijdende trein geduwd

Bericht door STF »

Nee ik ben alleen machinist van me modelbaan ;)
Het waren in alle keren (3x) vervelende jeugd die tijdens het rijden, of bijna bij aankomst op een station de noodknop van deuren indrukten, deuren openden en eruit sprongen. De trein bleef keurig doorrijden, en het groene lampje in cabine was gewoon aan, terwijl deur helemaal open stond. Conducteur vond het ook maar vreemd, heeft het nog aan me laten zien dat lampje echt aan was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten