Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
fogeltje schreef:krijg ik mijn 79 cent op mijn bankrekening.
:') :') 79 centen... Beter had je een dagkaart geeist! :Y
Reken maar dat ik elke keer dat ik 79 cent ga te betalen, dat zal vanaf 30 juni best vaak zijn namelijk, dat geld terug ga vragen. Verder kan ik ook eisen dat ze op tijd rijden, maar of ze dat dan ook doen weet ik niet. Ik overspoel ze vanaf 30 juni gewoon met restitutieformulieren. Want het is belachelijk dat zowel Connexxion als Arriva niet aan een oplossing willen werken waardoor de reiziger bij overstappen van Arriva/Brabant op Novio en andersom gewoon altijd teveel betaald na 9:00 uur.
Als je 79 cent :') vind, wat vind je dan van de 59 cent die ik laatst van CXX gekregen heb? ;) (daar hebben ze meteen drie restitutieverzoeken in 1 keer teruggestort).
Het is alleen jammer dat alle bedrijven nu online formulieren hebben. Eerst kon je formulieren naar een antwoordnummer sturen en de vervoerders extra op de kosten jagen met die portokosten. Nu dat wegvalt is er voor hen minder animo om het probleem op te lossen en gewoon geld terug te geven voor de 5% van de reizigers die daarvoor de moeite neemt, extra portokosten zijn immers vervallen.
Daniel schreef:Je kan het verzoek altijd nog als klachtenbrief naar het antwoordnummer sturen
:D
Duurt dan alleen langer voordat ik mijn geld heb. Er gaat dan 2-3 weken overheen voordat ik als antwoord terug krijg dat ik een restitutieformulier moet invullen. Maar ik kan natuurlijk wel met enige regelmaat klachtenbrieven gaan sturen dat ik het een hele rompslomp vind en dat ik wil dat ze het eindelijk eens aanpakken.
Als ik dat nu dagelijks doe worden ze misschien zo moe van me dat ze me een gratis abonnement geven
Iemand moet tenslotte compenseren voor de 90-95% van de reizigers die of niet eens doorheeft dat ze structureel te veel betalen of de moeite niet nemen hun geld terug te eisen.
Restitutieformulier als pdf is via ov-chipkaart.nl nog gewoon te vinden op de Connexxion-site. Hier kan je hem vinden. PDF op de computer opslaan en dan het alsnog via de post ;)
Ander vraagje met betrekking tot dit. Weet iemand wat er gebeurd als je overstapt van een daluren oost bus op een Veolia bus Limbo en het Limbo product op je kaart hebt en vv? Krijg je dan hetzelfde probleem (CXX -> Veolia: opstaptarief opnieuw, andersom geen dalkorting) of zal dan in beide gevallen netjes het correcte product worden aangesproken?
Veolia/Arriva (beide Prodata software) hadden geloof ik niet het probleem dat bij een overstap dubbel instaptarief gerekend wordt. Dat speelt alleen bij connexxion en dochters.
Connexxion -> Veolia zou dus goed moeten gaan, andersom niet.
Maar verder geen ervaring hiermee: heb wel beide producten op m'n kaart maar nooit een dergelijke overstap gemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat dubbele instaptarief heb ik juist bij Arriva bussen uit Noord-Brabant. Als ik overstap vanuit een CXX bus betaal ik bij Arriva het instaptarief opnieuw. Andersom wordt het kortingsproduct niet aangesproken.
En in die CXX-bus was de dalkorting dan ook geldig of niet? Ik ben enige tijd geleden nog in Haaksbergen van XX op Arriva overgestapt zonder dubbel opstaptarief namelijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Geert schreef:Overigens is die Dalurenkorting wel een draak van een product zeg. :N
- Overruled studentenreisproduct
- Werkt niet wanneer je overstapt van een andere vervoerder
- Andere vervoerder rekent opstaptarief als je met DUK hebt gereisd
Oow? Ik heb de dalkorting ook, en binnenkort kan ik mijn Studentenreisproduct activeren.
Hoe kan ik die dalurenkorting dan van mijn kaart verwijderen? Kan het nergens vinden...
Volgens mij is de enige oplossing om bij een loket van de vervoerder langs te gaan. Geen idee of Enschede er eentje heeft waar het kan. Anders wordt het denk ik Syntus in Apeldoorn.
Daniel schreef:En in die CXX-bus was de dalkorting dan ook geldig of niet? Ik ben enige tijd geleden nog in Haaksbergen van XX op Arriva overgestapt zonder dubbel opstaptarief namelijk...
Ja, ik was uit zo een lelijk roze Novio ding gestapt gewoon 's middags. Dalurenkorting is gewoon netjes toegepast. Vijf seconden later checkte ik in de Arriva bus van Noord-Brabant in en bij het uitchecken zag ik al dat ik even veel had betaald als op de heenrit wat betekende dat ik dus wee instaptarief had betaald. Heb van Arriva ook bericht dat ik inderdaad ten onrechte teveel betaald heb maar het kan tot zes weken voordat mijn 79 cent op mijn bankrekening gestort worden.
Dus wellicht speelt het alleen als het dalurenproduct ook daadwerkelijk wordt gebruikt (niet alleen dat het systeem het aangeeft maar dat ook daadwerkelijk actief korting wordt toegepast). Maar dat maakt het in mijn ogen niet erger, er zullen vanaf volgende week genoeg mensen op lijn 83 (als het daar ook speelt) en 99 zijn die dit gaan ondervinden maar waarschijnlijk niet eens merken. Makkelijke centen voor de vervoerders. En ik vraag me af hoe dat straks in Eindhoven gaat als het SRE daar met een product komt. Dat zal wel net zo gaan ben ik bang.
Aah, van dalkorting naar geen dalkorting dus bij jouw voorbeeld... XX met dalkorting naar Arriva met dalkorting gaat wel goed zoals mijn voorbeeld aangeeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Freek schreef:Volgens mij is de enige oplossing om bij een loket van de vervoerder langs te gaan.
Als jullie het forum een beetje in de gaten hadden gehouden, hadden jullie geweten dat ik 2 maanden lang problemen heb gehad met dit soort producten.
En Nee, vervoerders kunnen geen producten er af halen! Zelfs niet hun eigen producten.
Mark schreef:Lekker dan, adverteren met producten en ze op je kaart laden is dus geen probleem, maar ze er weer af kunnen halen, ho maar.
Dat is niks nieuws en daar liep ik de hele maand januari over te brullen.
Mark, mijn advies (en volg hem aub op). Koop een gloednieuwe Persoonlijke OV-chipkaart (al vanaf 0,01 cent te verkrijgen) en laad daar je Studentenreisproduct op!
Freek schreef:Volgens mij is de enige oplossing om bij een loket van de vervoerder langs te gaan.
Als jullie het forum een beetje in de gaten hadden gehouden, hadden jullie geweten dat ik 2 maanden lang problemen heb gehad met dit soort producten.
En Nee, vervoerders kunnen geen producten er af halen! Zelfs niet hun eigen producten.
Ik heb zo een twee jaar geleden het studentenreisrecht van mij SOV laten verwijderen bij het GVB. Ik kan die kaart nog eens meenemen naar een automaat om te kijken, maar volgens mij staat er niets meer op.
Daniel schreef:Aah, van dalkorting naar geen dalkorting dus bij jouw voorbeeld... XX met dalkorting naar Arriva met dalkorting gaat wel goed zoals mijn voorbeeld aangeeft.
Jep, dat is het euvel, er zal geen probleem zijn tussen Connexxion/Novio in Gelderland en bijvoorbeeld Arriva Achterhoek/Rivierenland, die herkennen allemaal dat product. Arriva Noord-Brabant doet dat niet (ook al zou het op het trajectdeel Grave - Nijmegen gewoon moeten gelden, dat stuk mag je in mijn ogen geen uitloper in een andere concessie meer noemen, de lijn is ook formeel gedeeld tussen de twee vervoerders) en Veolia Limburg denk ik ook niet. Veolia heeft dan wel zijn eigen kortingsproduct. Tussen Novio en Arriva gaat het in ieder geval fout. En ik kan me voorstellen dat het op lijn 83 ook speelt als je alleen het dalurenproduct hebt. Als je allebei de producten hebt, dan weet ik het niet.
fogeltje schreef:Ik heb zo een twee jaar geleden het studentenreisrecht van mij SOV laten verwijderen bij het GVB. Ik kan die kaart nog eens meenemen naar een automaat om te kijken, maar volgens mij staat er niets meer op.
Dat zou heel goed kunnen kloppen, alleen sinds de invoering van de Studenten OV-chipkaart (1 januari 2010) mag geen enkele balie meer producten verwijderen, sterker nog ze kúnnen het niet eens meer!
fogeltje schreef:Ik heb zo een twee jaar geleden het studentenreisrecht van mij SOV laten verwijderen bij het GVB. Ik kan die kaart nog eens meenemen naar een automaat om te kijken, maar volgens mij staat er niets meer op.
Dat zou heel goed kunnen kloppen, alleen sinds de invoering van de Studenten OV-chipkaart (1 januari 2010) mag geen enkele balie meer producten verwijderen, sterker nog ze kúnnen het niet eens meer!
Ah ok, bedankt voor de info :) Ik voel me overigens nu net een fossiel ;) "In mijn tijd kon de GVB nog studentenreisrecht verwijderen".
Ik heb overigens even op het bonnetje gekeken, het was op 7/7/09 op station Bijlmer-Arena. Mijn SOV is nog van de eerste generatie met de saaie streepjescode achterkant, SOVs van tegenwoordig hebben een plaatje of afbeelding of wat dan ook op de achterkant.
@fys en mark
hoezo zouden vervoerders geen producten mogen verwijderen? In iedergeval weet ik zeker dat Syntus bij het loket in Apeldoorn producten kan en heeft verwijderd de afgelopen week.
Ze kunnen producten verwijderen maar de studentenproducten niet. Dat moet via DUO en AVM's gaan. Een verkeerd opgeladen dagkaart of iets dergelijks kunnen ze er wel afhalen.
DUO kan in ieder geval niets met reisproducten afhalen,
althans dat beweerden ze in de rechtzaak die ik had aangespannen.....
Niemand schijnt dat te kunnen, maar ik heb wel 2! geldige studentenreisproducten op m'n OV staan:
2x week en 2x weekend dus.
Zojuist 79 cent op mijn bankrekening gekregen van Arriva. Valt me overigens dat bij de "afzender" Arriva DAV BV vermeldt stond. Voert DAV alle restitutieverzoeken voor alle Arriva regio's uit?