OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Stefan »

Chauf21 schreef:Probeer de volgende keer de kaart eens een stukje van het apparaat te houden. Wellicht helpt dat :)
Inderdaad, scheelt vaak een boel. 1 vinger afstand werkt meestal prima. :) (En dan niet in de lengte, maar dat begrijpen we wel hopelijk :mrgreen: )
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door find_your_spot »

Ronald schreef:Hij zit in zo'n mooi GVB-hoesje
Hoe ziet "hij" er uit? Want er zijn nogal wat verschillende kaarten...

En heb je voor mij het jaar waarin de kaart afloopt. Alle kaarten met verloopjaren 2010, 2011, 2012, 2013 zijn namelijk van een ander soort plastic gemaakt.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Anne »

iljitsch schreef:En de volgende keer dat ik er ben staat deze er waarschijnlijk ook niet meer:

Afbeelding
Het is te hopen dat de stempelautomaat niet wordt weggehaald.
Die is nog nodig voor de HTM kaartjes (dagkaart/dalretour/kids-groepsretour).

Het bord er boven mag wel eens weg omdat dat verwarrend is.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ronald »

find_your_spot schreef:
Ronald schreef:Hij zit in zo'n mooi GVB-hoesje
Hoe ziet "hij" er uit? Want er zijn nogal wat verschillende kaarten...

En heb je voor mij het jaar waarin de kaart afloopt. Alle kaarten met verloopjaren 2010, 2011, 2012, 2013 zijn namelijk van een ander soort plastic gemaakt.
Het is een NS-kaart (met VDU), geldig tot januari 2014.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

avl schreef:Het is te hopen dat de stempelautomaat niet wordt weggehaald.
Die is nog nodig voor de HTM kaartjes (dagkaart/dalretour/kids-groepsretour).
Hm, het viel me op dat in de trams veel/de meeste/alle stempelautomaten er wel uit gesloopt zijn ondertussen. Maar bij niet-RR trams kan je natuurlijk altijd een stempeltje halen bij de bestuurder.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thom91 »

Mijn machinist(en) vandaag was een baas!
We hadden op Asa +8, en waren die Amr al kwijt waar we 2 minuten stil konden staan voor vertrektijd!
thumbs up w00t!

Enige aparte, ik liep de trein in op Asa en ik moest staan want de trein was vol, Virm-VI 13:28
Komt wel goed schatje.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Met goed doorrijden en sportief binnenkomen/vertrekken kun je een hoop tijd goed maken, mits alles meewerkt en je dus geen andere treinen voor je neus krijgt. Geeft altijd wel een kick als het lukt! 8-) Zo ben ik ooit met +25 uit Asd vertrokken met de s2100, in Ddr had ik nog maar +9 en ik was in Vs weer op tijd binnen.
Vallend blad maakt rails glad.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Een pessimist of cynicus ziet dit als "zie je wel, ze kunnen het best, waarom rijden ze normaal dan zo langzaam?"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Een optimist ziet dit als positief, want dat betekend dat er in de spits genoeg tijd is om de grote reizigerstromen zonder vertraging af te kunnen voeren *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Dexter schreef:sportief binnenkomen
Ik zie het helemaal voor me, Dexter die met 140 de wissels voor Rotterdam CS neemt en dan waar de nieuwe overkapping begint eens een keer een remming inzet en voor de goede orde z'n magneetremmen laat zakken. *O*

Zoiets is ook altijd dolle pret in Leiden wanneer je voor een trein op de andere peronhelft schuift. Als de HC dan gelijk alvast de deuren opent liggen al die uitstappers nog voor je stilstaat met hun snoet op het perron!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Hey zeg, waar zie je me voor aan? :lol: Ik heb anders nog nooit klachten gehad over mijn rijstijl hoor!

Mijn rijstijl zou ik zelf omschrijven als comfortabel-sportief. 8-) Dus ik hou er wel van om daar waar mogelijk lekker hard binnen te komen, maar ik zorg er wel altijd voor dat niet te hard rem en dat ik zonder schokken tot stilstand kom. Om een klein idee te geven: Bij een remming voor een station gebruik ik van de 7 remstanden die de remkraan heeft maximaal stand 3 of 4, dat is dus slechts de helft van je beschikbare remvermogen.

Scherp aanzetten mag ik ook graag doen, maar dan wel vloeiend en dus zonder schokken. Met een loc 1700+DDAR moet je dat dus niet doen, want dan vliegen de klapdeuren open. Maar met een VIRM, mDDM of ICMm kan je prima met vol vermogen wegrijden. Ik heb tijdens het rijden altijd Tante Toos met haar rollator en de hc in mijn achterhoofd, die dan anders bij de reizigers op schoot liggen. En alles wat je in het reizigersgedeelte voelt, voel je in de cabine ook.

Als ik door wisselstraten rij, dan trek ik 10 km/h af van de toegestane snelheid zodat de trein niet al te veel gaat zwiepen en klapperen, dus wissels voor 40 neem ik met 30 en wissels van 80 neem ik met 70. Maar zelfs dan zit je bij sommige wissels nog bijna naast je stoel (ik noem de wissels bij Riekerpolder Aansl. en Amsterdam Transformatorweg).

Ik zei laatst nog tegen Caspar dat ik weleens met 'mezelf mee zou willen rijden' om zelf eens te ervaren hoe ik rij. Of klinkt dat soms raar, want hij keek me toen wel met een rare blik aan, alsof ik schizofreen was geworden ofzo... :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door marvinkok »

Het klinkt misschien wat apart, maar begrijp wat je bedoelt ;)
Vraag het mezelf soms ook wel eens af. Een keer een vrouw in de bus die vond dat het te hard ging want ze hobbelde van links naar rechts op haar stoel. Even rustig verteld dat de weg niet meer was dan wat rijplaten en de snelheid vrijwel stapvoets was, toen vond ze het de schuld van de gemeente :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een wisselstoring tussen Utrecht en Amersfoort die eigenlijk opviel door wat er niet van te merken was. Ja, de s2800 reed niet maar dat had dit keer zelfs voor reizigers buiten het traject geen effect: er pendelden treinen Rtd - Ut en Amf - Dv!
Voortreinen in de NoordOost reden wel gewoon waardoor het nieteens overdreven druk was. Denk eerder dat de t12759 wat staanplaatsen had doordat het maar zes bakken waren dan dat het extra drukte door een uitgevallen t2859 was. Storing zat trouwens op een punt waar er onlangs ook al eentje was: overduidelijk wissel 1005 bij Blauwkapel Oost.
Dit keer gingen we er overigens niet via de lage sporen voorbij maar vanaf BN doorwisselend naar BB en via BC, BE en BL naar Blauwkapel Oost waar we weer terug naar het normale spoor gingen. Dat verklaart ook mooi dat alleen de s2800 opgeheven was: die kruist precies daar met de NoordOost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Justin »

Trein t3066 met +15 en een solo VIRM IV'tje vanaf Ed is ook geen pretje op deze vrijdagavond =(.

Afbeelding [Mobiele post]
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Gekko123 »

Vanavond was het rond half 7/7 uur een grote chaos op de weg voor Rotterdam Centraal en op de Coolsingel. Oorzaak volgens een buschauffeur: koopavond en afgesloten Maastunnel. In ieder geval had de drukte het gevolg dat er op lijn 48 3 bussen achter elkaar zijn uitgevallen (en dat bij een 10-minutendienst). De chauffeur die ik had zei dat ie op het stukje Station Zuid - Centraal Station maar liefst 40 minuten vertraging op had gelopen.

Toen ik uiteindelijk rond 20.45 uur weer op CS was, was de drukte volledig verdwenen. Alleen reden er nog 2 bussen op lijn 38 vlak achter elkaar aan. Toen ik zat te wachten op mijn bus, kwam er ineens HTM Diplomat 305 voorbijrijden met op de bestemmingsdisplay: Amsterdam Schiphol Airport. Beetje verdwaald?
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door robinzes »

Vandaag gratis reizen tussen Arnhem - Bemmel ( Nijmegen ) met lijn 300 en 33. Dit i.v.m wegwerkzaamheden met de A325.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Etienne »

Gekko123 schreef:Vanavond was het rond half 7/7 uur een grote chaos op de weg voor Rotterdam Centraal en op de Coolsingel. Oorzaak volgens een buschauffeur: koopavond en afgesloten Maastunnel. In ieder geval had de drukte het gevolg dat er op lijn 48 3 bussen achter elkaar zijn uitgevallen (en dat bij een 10-minutendienst). De chauffeur die ik had zei dat ie op het stukje Station Zuid - Centraal Station maar liefst 40 minuten vertraging op had gelopen.

Toen ik uiteindelijk rond 20.45 uur weer op CS was, was de drukte volledig verdwenen. Alleen reden er nog 2 bussen op lijn 38 vlak achter elkaar aan. Toen ik zat te wachten op mijn bus, kwam er ineens HTM Diplomat 305 voorbijrijden met op de bestemmingsdisplay: Amsterdam Schiphol Airport. Beetje verdwaald?
De 305 hoort normaal gesproken wel op Schiphol te rijden, maar dat verklaart nog niets. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door find_your_spot »

Gisterenacht wilde ineens de achterdeur niet meer dicht...

Afbeelding

Na vervolgens zo'n 30 keer lucht er af, deur open trekken, deur dicht doen, bus resetten, bus dood maken, bus noodschakelaar omzetten.

Besloot ik mijzelf maar op te offeren door na het teken van de buschauffeur mijn volle gewicht tegen de deur te gooien en voila, hij zat dicht en met 20 min vertraging konden we weer verder op pad.

Maak ik er gelijk een zoekplaatje van:
Waar is deze foto gemaakt?
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door STF »

In Nederland, Amsterdam op precies te zijn!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

find_your_spot schreef:Besloot ik mijzelf maar op te offeren door na het teken van de buschauffeur mijn volle gewicht tegen de deur te gooien en voila, hij zat dicht en met 20 min vertraging konden we weer verder op pad.
Na aanleiding van je 'Wat eten we vandaag' post denken we toch allemaal dat je ernstig ondervoed bent? Zal er weinig gebeurd zijn met die deur... :lol:

Overigens rijdt er in Hoorn zo'n klein Connexxion busje rond op lijn 13 waar al een maand of 2 de helft van de bestemmings display defect is boven het voorruit. :roll: Blijkbaar heeft het niet zo'n haast dat soort dingen, maar het ziet er wel erg armoedig uit.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Vanwege de Veteranendag in Den Haag vandaag heb ik twee speciaal ingelegde voortreinen mogen rijden vanwege al vanaf Brabant uitpuilende s1900 -en. Het viel me op dat er ondanks het hondenweer toch nog zo veel volk op af kwam.
Vallend blad maakt rails glad.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Raymond »

Een aardige poging van de buschauffeur gisteravond, maar heeft het helaas niet doorgezet veiligheidsredenen). Op station Eindhoven stapten vrouw in en de chauffeur had al argwaan toen hij zich omdraaide en ze vroeg of ze ingecheckt had. Ze beweerde van wel. Dat het niet zo was werd duidelijk toen ze uit de bus wilden. Chauffeur beweerde als smoes dat de achterdeuren het niet meer deden en dat ze voor uit moesten stappen. Terwijl ze langs de chauffeur lopen was dus te zien dat er niet uitgecheckt werd en dus geen kaartje had. Het bleef bij een preek van de chauffeur, ze heeft helaas niet alsnog een kaartje moeten betalen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ronald »

Eigenlijk zouden chauffeurs dat moeten kunnen controleren met een kaartlezer. Het is nu niet op een goede manier te controleren.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door find_your_spot »

Ronald schreef:Eigenlijk zouden chauffeurs dat moeten kunnen controleren met een kaartlezer.
Buschauffeurs zijn daar niet voor bedoeld.
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:Gisterenacht wilde ineens de achterdeur niet meer dicht...

Afbeelding

Na vervolgens zo'n 30 keer lucht er af, deur open trekken, deur dicht doen, bus resetten, bus dood maken, bus noodschakelaar omzetten.

Besloot ik mijzelf maar op te offeren door na het teken van de buschauffeur mijn volle gewicht tegen de deur te gooien en voila, hij zat dicht en met 20 min vertraging konden we weer verder op pad.

Maak ik er gelijk een zoekplaatje van:
Waar is deze foto gemaakt?
Buiten :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten