OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Meltrain »

Draai ik weer de 'I' en de 'V' om. :oops:
Ik bedoelde een VIRM-IV (een VIRM-VI is inderdaad op sommige tijdstippen nog genoeg.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Vinny »

Daarnet in de Intercity Amersfoort - Amsterdam Centraal ICRm dat nog extra is gemoderniseerd doordat de deurgreep vervangen is door een drukknopje.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Linkerspoor »

Het is tegenwoordig bijzonder als je ze nog met deurgreep ziet Vinny... ;) (laatst toevallig na maanden er geen gezien te hebben er nog een paar zien staan te Arnhem).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Vinny »

Ik heb dan ook - afgezien van de gepimpte Brussel-express - eigenlijk geen ICRm ritten meer meegemaakt het afgelopen jaar... :wink: (Daarnaast zit ICRm volgens mij niet standaard in de s1500, maar dat kan natuurlijk ook weer onlangs gewijzigd zijn)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door waldo79 »

Hmmm...wie heeft die schelle sluitfluit op de ICRm gezet? Hoogst irritant :?

Ik heb weer eens plaats mogen nemen in een ICK. In de t2021 vanuit Elst...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Ik heb dan ook - afgezien van de gepimpte Brussel-express - eigenlijk geen ICRm ritten meer meegemaakt het afgelopen jaar... :wink: (Daarnaast zit ICRm volgens mij niet standaard in de s1500, maar dat kan natuurlijk ook weer onlangs gewijzigd zijn)
Hele stammen zie ik er niet vaak, maar aan de Amsterdamse zijde rijdt direct aan de lok wel vaak een ICRm rijtuig 1e klasse mee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

- service van NS: "mijn" t2214 was vandaag zo'n beetje de enige s2200 die heeft gereden tussen Dordrecht en Rotterdam Lombardijen :) Zal vast te maken hebben met het bieden van de eerste aansluitingen, er is rond 6.50 uur immers nog geen alternatief in de vorm van de s9200 naar Rotterdam C.
- de t5123 reed vandaag weer met het planmatige losse V'tje, zal wel knus geweest zijn met de helft van de treinen
- de overweg van station Maassluis is knap irritant... waarom heeft dat ding eigenlijk geen stop-doorschakeling (die zit er op Vdw wel in merkte ik vanmiddag). Zo kon het vanmiddag gebeuren dat ik m'n trein miste doordat de tegentrein een minuut of twee te vroeg was, terwijl ik 'm met open overweg zelfs achteruit lopend nog met gemak had kunnen halen.
- chaos in Rotterdam in de late avondspits... het regende vertragingen. Zo reed een IC naar Amsterdam met +15 met die naar Den Haag er met +5 achteraan. Ondertussen stond de stoptrein naar Leiden van 17.49 uur een kwartier na vertrektijd nog altijd langs het perron te wachten.
- in Dordrecht ook nog wat uitzonderlijks: de HC van de BNL met +5 gaf vertrekbevel, maar daarna heeft deze trein nog minstens 5 minuten langs het perron staan wachten. Zelfde gold trouwens voor de pendeltrein Dordrecht - Breda op het spoor ernaast.

En owja... na vanmorgen al de loshangende plafondplaten in Barendrecht gespot te hebben zag ik vanavond vanuit de trein dat men (eindelijk) begonnen was met de herstelwerkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Ruben »

In de s2100 van Schiphol naar Leiden was er een koffer en tas op de solo stoel bij de coupédeur (benedenverdieping) geplaatst. De conductrice was naarstig op zoek naar de eigenaar, liep naar het balkon en kwam even later terug. Ze riep toen maar door de coupé van wie het was, tot er uiteindelijk een toerist naar haar toe ging. Ze legde hem uit dat het erg onverstandig was om het zo achter te laten, naast het feit dat er mensen nerveus van worden en de politie bellen dat er een bom in de trein ligt (zelf was zij het meest nerveus, maar goed), waren er ook zakkenrollers in de trein die erg snel te werk gaan. Meneer moest dus zijn bagage bij zich houden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door IC3 »

Reiziger Ddrs schreef:- in Dordrecht ook nog wat uitzonderlijks: de HC van de BNL met +5 gaf vertrekbevel, maar daarna heeft deze trein nog minstens 5 minuten langs het perron staan wachten. Zelfde gold trouwens voor de pendeltrein Dordrecht - Breda op het spoor ernaast.
Goh, ben ik een half uur later, ben jij dat ook! 8-) Een tergend langzaam rijdende goederentrein die binnenkwam via spoor 6 heeft uiteindelijk voorrang gekregen. :roll:

Had overigens nog wel 'n zitplaats achterin de Benelux. De stoptrein naar Roosendaal kwam overigens maar met +5 binnen in Dordrecht, maar het vertrek liet lang op zich wachten. Uiteindelijk kwam ik dan nog eens met +15 in Zevenbergen aan. Hopelijk zijn die werkzaamheden in Brd snel achter de rug, want hier word ik een beetje chagrijnig van... Gek trouwens dat met een uitgedunde dienstregeling het nog vertragingen regent: een jaar of tien geleden ging het ook allemaal op twee sporen tussen Dordt en Rotterdam. Eigenlijk zijn we gewoon erg verwend. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Tja, als ik dat had geweten had ik je gevraagd even uit het raam van je IC uit Utrecht te gaan hangen, hadden we kunnen zwaaien :P Dat sprintertje nog zien staan vlak voor Rotterdam Centraal (stond 'n seintje op rood), daar zat ik dus in :wink:

Ook ik had nog gewoon 'n zitplaats, maar dan in de voorste 2e klas-bak van die Benelux. Heb het hele zooitje trouwens nog eventjes vanaf het perron aanschouwd aangezien ik toch nog vroeg was voor m'n bus (wilde eigenlijk de t2169 nemen namelijk).
En waarom 't nu mis gaat: wellicht speelt de s5000 die z'n kering maar net haalt in Rotterdam daar nog een rol in, die reed toen Barendrecht tweesporig was immers nog door naar Lombardijen. Daarmee nam je wel wat drukte weg die nu in de s5100 voor vertraging kan zorgen.
Verder liggen de wissels anders: je moet in de huidige situatie al bij Rotterdam Stadion de wissels door als je over wat normaal het binnenspoor naar Rotterdam is richting Dordrecht wilt rijden. Lombardijen was al eerder viersporig en in de tweesporige tijd van Barendrecht kon je zover ik weet toch echt ook van 3 en 4 richting Dordt.
Andersom zit je met eenzelfde probleem: je kunt vanaf het rechterspoor uit Dordt alleen naar spoor 1 van Lombardijen. Da's nogal een probleem met de huidige dienstregeling omdat s9200 / s9300 in Lombardijen de s2200 inhaalt. Dat is dus onmogelijk als je in de huidige situatie tweesporig rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Jurjen »

Wat rijdt er nu wel, en wat niet? Moet zaterdag naar Dordrecht. ;-)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door IC3 »

@ Reiziger Ddrs
Dank je wel voor je uitvoerige info, ik wist niet dat het allemaal zo gecompliceerd lag.

@ Jurjen
De intercity's naar Dordrecht/Vlissingen uit de IC2100 en de intercity's naar Venlo van de IC1900 reden gister en vandaag allemaal. Er wordt alleen geschrapt in stoptreinen van de serie 5000 en de sneltreinen van de 2200; beide vervallen tussen Dordrecht en Rotterdam C.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Klein detail: de s2200 rijdt Amsterdam - Rotterdam Lombardijen (en Dordrecht - Breda), maar daar heb je niet veel meer aan als je naar Dordt wilt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door JeePee »

Tr 541 kwam in Zl aan met een los viertje wat door ging naar Gn. Zag er erg gezellig uit :roll: . Verder stond er gistermiddag 2x plan V GDST in Lw. Later stonden deze op spoor 5a, ik vermoed dat ze dus reden in de s2900 ipv DM'90.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Caspar »

Ik was de enige reiziger gister in de t861 tussen Amr en Hlo in de laatste 3 bakken Virm. Zowel onder als boven. Het was jammer dat er nog 2 mensen zaten in de voorste bak, anders had ik een privé rit in het achterste stel.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Caspar »

Mat '64 in Groningen tussen de buien door; trein t9154

Afbeelding
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Dre »

Vinny schreef:Ik heb dan ook - afgezien van de gepimpte Brussel-express - eigenlijk geen ICRm ritten meer meegemaakt het afgelopen jaar... :wink: (Daarnaast zit ICRm volgens mij niet standaard in de s1500, maar dat kan natuurlijk ook weer onlangs gewijzigd zijn)
Standaard zijn de A-bakken 361,362 en 368 (uit stammen 5661,5662 en 5668) te vinden in de s1500, als vervanging van de Avmz-rijtuigen die momenteel worden gereviseerd. Afgelopen donderdag zat er inderdaad een hele ICRm-compositie in de s1500 bestaande uit de stammen 5203, 5657, 5839 en 5622 met loc 1746, reed o.a. t1534. Maar dat was volgens mij een eenmalige actie die ik zelf ook bij toeval te Amf gespot heb in de chaos die ERS veroorzaakte.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door mb90 »

Caspar schreef:Mat '64 in Groningen tussen de buien door; trein t9154

foto 2x Plan V op spoor 4b
Dat is sinds het wijzigingsblad van 15 juni planmatig voor de s9100. Maar, dat maakt het er niet minder leuk op voor Groningen. Eens een keer wat anders dan ICM(m), GTW en DM'90. :)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Jurjen »

Stond ik gisteren met wat vrienden te wachten op het geweldige Dordrecht Zuid, zag ik opeens langzaam 3 lichtjes naderen, op een wel erg zwart front. Bleek een trein van de SSN te zijn die nog even flink floot voor ons. ;-)

Waarom t4080 op zaterdag trouwens met slechts een enkel stelletje rijdt, is me nog steeds een raadsel. De IC naar Alkmaar die datzelfde half uur vertrekt, rijdt niet (tussen 23:19 en 00:19 zit om 23:49 een 'gat'), waardoor ook reizigers naar Alkmaar van dat treintje gebruik maken. Gevolg: om middernacht met aardig wat man *in het achterste rijtuig een man of 20, de voorste 2 waren nog een stuk drukker) staan in de Sprinter.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

- de t2114 vanmorgen met een losse IRM-IV
- de nodige afwijkingen in de vakantiedienst vergeleken met vorig jaar: t2214, t2221 en t2223 bv. gewoon met DDM-1 en de t1916 dit jaar met ICK i.p.v. IRM en in de t1923 juist het omgekeerde.
- de t5123 was als enige niet versterkt en reed nog gewoon met 'n los V'tje
- in de t4265 zat ik vanmiddag in stel 2964 dat een bakwisseling ondergaan heeft. In de Bk was 't nieuwe nummer uiterst professioneel aangebracht... 't zit schots en scheef :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Geert »

Stel 4014 heeft ook een professioneel aangebracht nummer in de bak met de stiltecoupé (bij het balkon): de '0' is een centimeter kleiner dan de andere cijfers :P

Gepruts op Schiedam Centrum vanavond: trein t2287 vertrekt volgens dienstregeling normaal om 22.45 uur vanaf Schiedam richting Rotterdam, maar vanavond waren er werkzaamheden (rond Leiden) en vertrok het ding kennelijk om 22.57 uur. De eerste reismogelijkheid was dus de t5187 van 22.54, die officieel geen aansluiting biedt op de t21787. :?
Nou is dat allemaal nog wel te overzien, maar het jammere was dat die latere vertrektijd in het geheel niet gecommuniceerd werd. Ik was samen met Wubbo al om 22.35 uur op het station, ik heb geen omroepbericht gehoord en ook op de vertrekstaat stond niets afwijkends. Het enige waaraan te zien was dat er iets niet klopte was de CTA, waar alvast de stoptrein naar Dordt van 22.54 op stond vermeld. :neg:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door M57 »

De s2200 stopte extra op Hillegom en Voorhout, omdat de s6300 was opgeheven tussen Leiden en Haarlem.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Wubbo »

Allemaal goed, best en prima, maar communiceer dat dan!
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door lausteen »

De 1900 (gereden met VIRM) stopte gisteravond rond 19.50 op spoor 4 te Rotterdam Blaak :? Werd niets omgeroepen en ook de CTA's waren leeg. Extra verwarrend was het feit dat de koersdisplay's "Den Haag Centraal" aangaven, terwijl hij juist richting Venlo ging.

Voor mij kwam het goed uit, aangezien ik nu in 8 minuten in Dordrecht was :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Vinny »

Vandaag zat ik in de eerste Pimpelexpress tussen Hilversum en Deventer. Ze hadden koffie met slagroom met een croissantje voor de zachte prijs van 3,40 8-) Jammer alleen dat het voorverpakt was en niet zo zalig vers als in de CNL. Op Hilversum staat op de CTA de relevante informatie: alle stations in Nederland, belangrijke stations in Duitsland (eindbestemming: BERLIN). Op Amersfoort stond op de digitale CTA borden niet meer informatie...; overige dingen die vandaag opvielen: Ter hoogte van Apeldoorn is een bos aangelegd: "Het eerste internetbos van Nederland" zo las ik in de gauwigheid. Het tijdelijke perron van Deventer is boven een spoor aangelegd; ziet er koddig uit.
En in de ICMm zit een wc, maar die wordt slecht aangegeven... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten