OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Draai ik weer de 'I' en de 'V' om.
Ik bedoelde een VIRM-IV (een VIRM-VI is inderdaad op sommige tijdstippen nog genoeg.)
Ik bedoelde een VIRM-IV (een VIRM-VI is inderdaad op sommige tijdstippen nog genoeg.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Daarnet in de Intercity Amersfoort - Amsterdam Centraal ICRm dat nog extra is gemoderniseerd doordat de deurgreep vervangen is door een drukknopje.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Het is tegenwoordig bijzonder als je ze nog met deurgreep ziet Vinny... ;) (laatst toevallig na maanden er geen gezien te hebben er nog een paar zien staan te Arnhem).
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Ik heb dan ook - afgezien van de gepimpte Brussel-express - eigenlijk geen ICRm ritten meer meegemaakt het afgelopen jaar... (Daarnaast zit ICRm volgens mij niet standaard in de s1500, maar dat kan natuurlijk ook weer onlangs gewijzigd zijn)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Hmmm...wie heeft die schelle sluitfluit op de ICRm gezet? Hoogst irritant :?
Ik heb weer eens plaats mogen nemen in een ICK. In de t2021 vanuit Elst...
Ik heb weer eens plaats mogen nemen in een ICK. In de t2021 vanuit Elst...
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Hele stammen zie ik er niet vaak, maar aan de Amsterdamse zijde rijdt direct aan de lok wel vaak een ICRm rijtuig 1e klasse mee.Vinny schreef:Ik heb dan ook - afgezien van de gepimpte Brussel-express - eigenlijk geen ICRm ritten meer meegemaakt het afgelopen jaar... (Daarnaast zit ICRm volgens mij niet standaard in de s1500, maar dat kan natuurlijk ook weer onlangs gewijzigd zijn)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
- service van NS: "mijn" t2214 was vandaag zo'n beetje de enige s2200 die heeft gereden tussen Dordrecht en Rotterdam Lombardijen :) Zal vast te maken hebben met het bieden van de eerste aansluitingen, er is rond 6.50 uur immers nog geen alternatief in de vorm van de s9200 naar Rotterdam C.
- de t5123 reed vandaag weer met het planmatige losse V'tje, zal wel knus geweest zijn met de helft van de treinen
- de overweg van station Maassluis is knap irritant... waarom heeft dat ding eigenlijk geen stop-doorschakeling (die zit er op Vdw wel in merkte ik vanmiddag). Zo kon het vanmiddag gebeuren dat ik m'n trein miste doordat de tegentrein een minuut of twee te vroeg was, terwijl ik 'm met open overweg zelfs achteruit lopend nog met gemak had kunnen halen.
- chaos in Rotterdam in de late avondspits... het regende vertragingen. Zo reed een IC naar Amsterdam met +15 met die naar Den Haag er met +5 achteraan. Ondertussen stond de stoptrein naar Leiden van 17.49 uur een kwartier na vertrektijd nog altijd langs het perron te wachten.
- in Dordrecht ook nog wat uitzonderlijks: de HC van de BNL met +5 gaf vertrekbevel, maar daarna heeft deze trein nog minstens 5 minuten langs het perron staan wachten. Zelfde gold trouwens voor de pendeltrein Dordrecht - Breda op het spoor ernaast.
En owja... na vanmorgen al de loshangende plafondplaten in Barendrecht gespot te hebben zag ik vanavond vanuit de trein dat men (eindelijk) begonnen was met de herstelwerkzaamheden.
- de t5123 reed vandaag weer met het planmatige losse V'tje, zal wel knus geweest zijn met de helft van de treinen
- de overweg van station Maassluis is knap irritant... waarom heeft dat ding eigenlijk geen stop-doorschakeling (die zit er op Vdw wel in merkte ik vanmiddag). Zo kon het vanmiddag gebeuren dat ik m'n trein miste doordat de tegentrein een minuut of twee te vroeg was, terwijl ik 'm met open overweg zelfs achteruit lopend nog met gemak had kunnen halen.
- chaos in Rotterdam in de late avondspits... het regende vertragingen. Zo reed een IC naar Amsterdam met +15 met die naar Den Haag er met +5 achteraan. Ondertussen stond de stoptrein naar Leiden van 17.49 uur een kwartier na vertrektijd nog altijd langs het perron te wachten.
- in Dordrecht ook nog wat uitzonderlijks: de HC van de BNL met +5 gaf vertrekbevel, maar daarna heeft deze trein nog minstens 5 minuten langs het perron staan wachten. Zelfde gold trouwens voor de pendeltrein Dordrecht - Breda op het spoor ernaast.
En owja... na vanmorgen al de loshangende plafondplaten in Barendrecht gespot te hebben zag ik vanavond vanuit de trein dat men (eindelijk) begonnen was met de herstelwerkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
In de s2100 van Schiphol naar Leiden was er een koffer en tas op de solo stoel bij de coupédeur (benedenverdieping) geplaatst. De conductrice was naarstig op zoek naar de eigenaar, liep naar het balkon en kwam even later terug. Ze riep toen maar door de coupé van wie het was, tot er uiteindelijk een toerist naar haar toe ging. Ze legde hem uit dat het erg onverstandig was om het zo achter te laten, naast het feit dat er mensen nerveus van worden en de politie bellen dat er een bom in de trein ligt (zelf was zij het meest nerveus, maar goed), waren er ook zakkenrollers in de trein die erg snel te werk gaan. Meneer moest dus zijn bagage bij zich houden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Goh, ben ik een half uur later, ben jij dat ook! Een tergend langzaam rijdende goederentrein die binnenkwam via spoor 6 heeft uiteindelijk voorrang gekregen.Reiziger Ddrs schreef:- in Dordrecht ook nog wat uitzonderlijks: de HC van de BNL met +5 gaf vertrekbevel, maar daarna heeft deze trein nog minstens 5 minuten langs het perron staan wachten. Zelfde gold trouwens voor de pendeltrein Dordrecht - Breda op het spoor ernaast.
Had overigens nog wel 'n zitplaats achterin de Benelux. De stoptrein naar Roosendaal kwam overigens maar met +5 binnen in Dordrecht, maar het vertrek liet lang op zich wachten. Uiteindelijk kwam ik dan nog eens met +15 in Zevenbergen aan. Hopelijk zijn die werkzaamheden in Brd snel achter de rug, want hier word ik een beetje chagrijnig van... Gek trouwens dat met een uitgedunde dienstregeling het nog vertragingen regent: een jaar of tien geleden ging het ook allemaal op twee sporen tussen Dordt en Rotterdam. Eigenlijk zijn we gewoon erg verwend.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Tja, als ik dat had geweten had ik je gevraagd even uit het raam van je IC uit Utrecht te gaan hangen, hadden we kunnen zwaaien Dat sprintertje nog zien staan vlak voor Rotterdam Centraal (stond 'n seintje op rood), daar zat ik dus in
Ook ik had nog gewoon 'n zitplaats, maar dan in de voorste 2e klas-bak van die Benelux. Heb het hele zooitje trouwens nog eventjes vanaf het perron aanschouwd aangezien ik toch nog vroeg was voor m'n bus (wilde eigenlijk de t2169 nemen namelijk).
En waarom 't nu mis gaat: wellicht speelt de s5000 die z'n kering maar net haalt in Rotterdam daar nog een rol in, die reed toen Barendrecht tweesporig was immers nog door naar Lombardijen. Daarmee nam je wel wat drukte weg die nu in de s5100 voor vertraging kan zorgen.
Verder liggen de wissels anders: je moet in de huidige situatie al bij Rotterdam Stadion de wissels door als je over wat normaal het binnenspoor naar Rotterdam is richting Dordrecht wilt rijden. Lombardijen was al eerder viersporig en in de tweesporige tijd van Barendrecht kon je zover ik weet toch echt ook van 3 en 4 richting Dordt.
Andersom zit je met eenzelfde probleem: je kunt vanaf het rechterspoor uit Dordt alleen naar spoor 1 van Lombardijen. Da's nogal een probleem met de huidige dienstregeling omdat s9200 / s9300 in Lombardijen de s2200 inhaalt. Dat is dus onmogelijk als je in de huidige situatie tweesporig rijdt.
Ook ik had nog gewoon 'n zitplaats, maar dan in de voorste 2e klas-bak van die Benelux. Heb het hele zooitje trouwens nog eventjes vanaf het perron aanschouwd aangezien ik toch nog vroeg was voor m'n bus (wilde eigenlijk de t2169 nemen namelijk).
En waarom 't nu mis gaat: wellicht speelt de s5000 die z'n kering maar net haalt in Rotterdam daar nog een rol in, die reed toen Barendrecht tweesporig was immers nog door naar Lombardijen. Daarmee nam je wel wat drukte weg die nu in de s5100 voor vertraging kan zorgen.
Verder liggen de wissels anders: je moet in de huidige situatie al bij Rotterdam Stadion de wissels door als je over wat normaal het binnenspoor naar Rotterdam is richting Dordrecht wilt rijden. Lombardijen was al eerder viersporig en in de tweesporige tijd van Barendrecht kon je zover ik weet toch echt ook van 3 en 4 richting Dordt.
Andersom zit je met eenzelfde probleem: je kunt vanaf het rechterspoor uit Dordt alleen naar spoor 1 van Lombardijen. Da's nogal een probleem met de huidige dienstregeling omdat s9200 / s9300 in Lombardijen de s2200 inhaalt. Dat is dus onmogelijk als je in de huidige situatie tweesporig rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Wat rijdt er nu wel, en wat niet? Moet zaterdag naar Dordrecht. ;-)
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
@ Reiziger Ddrs
Dank je wel voor je uitvoerige info, ik wist niet dat het allemaal zo gecompliceerd lag.
@ Jurjen
De intercity's naar Dordrecht/Vlissingen uit de IC2100 en de intercity's naar Venlo van de IC1900 reden gister en vandaag allemaal. Er wordt alleen geschrapt in stoptreinen van de serie 5000 en de sneltreinen van de 2200; beide vervallen tussen Dordrecht en Rotterdam C.
Dank je wel voor je uitvoerige info, ik wist niet dat het allemaal zo gecompliceerd lag.
@ Jurjen
De intercity's naar Dordrecht/Vlissingen uit de IC2100 en de intercity's naar Venlo van de IC1900 reden gister en vandaag allemaal. Er wordt alleen geschrapt in stoptreinen van de serie 5000 en de sneltreinen van de 2200; beide vervallen tussen Dordrecht en Rotterdam C.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Klein detail: de s2200 rijdt Amsterdam - Rotterdam Lombardijen (en Dordrecht - Breda), maar daar heb je niet veel meer aan als je naar Dordt wilt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Tr 541 kwam in Zl aan met een los viertje wat door ging naar Gn. Zag er erg gezellig uit . Verder stond er gistermiddag 2x plan V GDST in Lw. Later stonden deze op spoor 5a, ik vermoed dat ze dus reden in de s2900 ipv DM'90.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Ik was de enige reiziger gister in de t861 tussen Amr en Hlo in de laatste 3 bakken Virm. Zowel onder als boven. Het was jammer dat er nog 2 mensen zaten in de voorste bak, anders had ik een privé rit in het achterste stel.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Standaard zijn de A-bakken 361,362 en 368 (uit stammen 5661,5662 en 5668) te vinden in de s1500, als vervanging van de Avmz-rijtuigen die momenteel worden gereviseerd. Afgelopen donderdag zat er inderdaad een hele ICRm-compositie in de s1500 bestaande uit de stammen 5203, 5657, 5839 en 5622 met loc 1746, reed o.a. t1534. Maar dat was volgens mij een eenmalige actie die ik zelf ook bij toeval te Amf gespot heb in de chaos die ERS veroorzaakte.Vinny schreef:Ik heb dan ook - afgezien van de gepimpte Brussel-express - eigenlijk geen ICRm ritten meer meegemaakt het afgelopen jaar... (Daarnaast zit ICRm volgens mij niet standaard in de s1500, maar dat kan natuurlijk ook weer onlangs gewijzigd zijn)
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Dat is sinds het wijzigingsblad van 15 juni planmatig voor de s9100. Maar, dat maakt het er niet minder leuk op voor Groningen. Eens een keer wat anders dan ICM(m), GTW en DM'90. :)
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Stond ik gisteren met wat vrienden te wachten op het geweldige Dordrecht Zuid, zag ik opeens langzaam 3 lichtjes naderen, op een wel erg zwart front. Bleek een trein van de SSN te zijn die nog even flink floot voor ons. ;-)
Waarom t4080 op zaterdag trouwens met slechts een enkel stelletje rijdt, is me nog steeds een raadsel. De IC naar Alkmaar die datzelfde half uur vertrekt, rijdt niet (tussen 23:19 en 00:19 zit om 23:49 een 'gat'), waardoor ook reizigers naar Alkmaar van dat treintje gebruik maken. Gevolg: om middernacht met aardig wat man *in het achterste rijtuig een man of 20, de voorste 2 waren nog een stuk drukker) staan in de Sprinter.
Waarom t4080 op zaterdag trouwens met slechts een enkel stelletje rijdt, is me nog steeds een raadsel. De IC naar Alkmaar die datzelfde half uur vertrekt, rijdt niet (tussen 23:19 en 00:19 zit om 23:49 een 'gat'), waardoor ook reizigers naar Alkmaar van dat treintje gebruik maken. Gevolg: om middernacht met aardig wat man *in het achterste rijtuig een man of 20, de voorste 2 waren nog een stuk drukker) staan in de Sprinter.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
- de t2114 vanmorgen met een losse IRM-IV
- de nodige afwijkingen in de vakantiedienst vergeleken met vorig jaar: t2214, t2221 en t2223 bv. gewoon met DDM-1 en de t1916 dit jaar met ICK i.p.v. IRM en in de t1923 juist het omgekeerde.
- de t5123 was als enige niet versterkt en reed nog gewoon met 'n los V'tje
- in de t4265 zat ik vanmiddag in stel 2964 dat een bakwisseling ondergaan heeft. In de Bk was 't nieuwe nummer uiterst professioneel aangebracht... 't zit schots en scheef
- de nodige afwijkingen in de vakantiedienst vergeleken met vorig jaar: t2214, t2221 en t2223 bv. gewoon met DDM-1 en de t1916 dit jaar met ICK i.p.v. IRM en in de t1923 juist het omgekeerde.
- de t5123 was als enige niet versterkt en reed nog gewoon met 'n los V'tje
- in de t4265 zat ik vanmiddag in stel 2964 dat een bakwisseling ondergaan heeft. In de Bk was 't nieuwe nummer uiterst professioneel aangebracht... 't zit schots en scheef
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Stel 4014 heeft ook een professioneel aangebracht nummer in de bak met de stiltecoupé (bij het balkon): de '0' is een centimeter kleiner dan de andere cijfers
Gepruts op Schiedam Centrum vanavond: trein t2287 vertrekt volgens dienstregeling normaal om 22.45 uur vanaf Schiedam richting Rotterdam, maar vanavond waren er werkzaamheden (rond Leiden) en vertrok het ding kennelijk om 22.57 uur. De eerste reismogelijkheid was dus de t5187 van 22.54, die officieel geen aansluiting biedt op de t21787. :?
Nou is dat allemaal nog wel te overzien, maar het jammere was dat die latere vertrektijd in het geheel niet gecommuniceerd werd. Ik was samen met Wubbo al om 22.35 uur op het station, ik heb geen omroepbericht gehoord en ook op de vertrekstaat stond niets afwijkends. Het enige waaraan te zien was dat er iets niet klopte was de CTA, waar alvast de stoptrein naar Dordt van 22.54 op stond vermeld. :neg:
Gepruts op Schiedam Centrum vanavond: trein t2287 vertrekt volgens dienstregeling normaal om 22.45 uur vanaf Schiedam richting Rotterdam, maar vanavond waren er werkzaamheden (rond Leiden) en vertrok het ding kennelijk om 22.57 uur. De eerste reismogelijkheid was dus de t5187 van 22.54, die officieel geen aansluiting biedt op de t21787. :?
Nou is dat allemaal nog wel te overzien, maar het jammere was dat die latere vertrektijd in het geheel niet gecommuniceerd werd. Ik was samen met Wubbo al om 22.35 uur op het station, ik heb geen omroepbericht gehoord en ook op de vertrekstaat stond niets afwijkends. Het enige waaraan te zien was dat er iets niet klopte was de CTA, waar alvast de stoptrein naar Dordt van 22.54 op stond vermeld. :neg:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
De s2200 stopte extra op Hillegom en Voorhout, omdat de s6300 was opgeheven tussen Leiden en Haarlem.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Allemaal goed, best en prima, maar communiceer dat dan!
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
De 1900 (gereden met VIRM) stopte gisteravond rond 19.50 op spoor 4 te Rotterdam Blaak :? Werd niets omgeroepen en ook de CTA's waren leeg. Extra verwarrend was het feit dat de koersdisplay's "Den Haag Centraal" aangaven, terwijl hij juist richting Venlo ging.
Voor mij kwam het goed uit, aangezien ik nu in 8 minuten in Dordrecht was
Voor mij kwam het goed uit, aangezien ik nu in 8 minuten in Dordrecht was
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Vandaag zat ik in de eerste Pimpelexpress tussen Hilversum en Deventer. Ze hadden koffie met slagroom met een croissantje voor de zachte prijs van 3,40 Jammer alleen dat het voorverpakt was en niet zo zalig vers als in de CNL. Op Hilversum staat op de CTA de relevante informatie: alle stations in Nederland, belangrijke stations in Duitsland (eindbestemming: BERLIN). Op Amersfoort stond op de digitale CTA borden niet meer informatie...; overige dingen die vandaag opvielen: Ter hoogte van Apeldoorn is een bos aangelegd: "Het eerste internetbos van Nederland" zo las ik in de gauwigheid. Het tijdelijke perron van Deventer is boven een spoor aangelegd; ziet er koddig uit.
En in de ICMm zit een wc, maar die wordt slecht aangegeven... :?
En in de ICMm zit een wc, maar die wordt slecht aangegeven... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten