Het Grote Blundertopic #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Daantje »

Ik heb bewust een vuilnisbak gekocht waar gewone standaardvuilniszakken in passen om dat soort problemen te voorkomen ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Daniel »

Tja, mijn vuilnisbak was over bij m'n ouders... en achja, ik verbruik nou ook weer niet zulke gigantische hoeveelheden vuilniszakken dus hoef er maar eens in de paar maanden voor naar de Blokker.
Ze zijn alleen zo verrekte irritant opgerold (volgende zak zit er deels overheen) waardoor je de rol snel een rommeltje wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door STF »

Daantje schreef:Ik koop alleen maar A-merk komozakken meer nadat ik met B-merk zakken een aantal keer gehad heb dat de bodem eruit zakte. Geloof me, dat wil je echt niet.
Zolang er ook een dichte bodem in de vuilnisbak zelf zit is dat toch niet zo'n ramp?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Daniel »

Nou lijkt het me ook niet erg prettig de bodem te verliezen op weg naar de vuilcontainer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Daantje »

STF schreef:
Daantje schreef:Ik koop alleen maar A-merk komozakken meer nadat ik met B-merk zakken een aantal keer gehad heb dat de bodem eruit zakte. Geloof me, dat wil je echt niet.
Zolang er ook een dichte bodem in de vuilnisbak zelf zit is dat toch niet zo'n ramp?
Dan niet maar doorgaans gebeurd het juist als je hem nog even aanduwt als je hem al uit de bak gehaald hebt en hem dicht wil doen en weg wil brengen :?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door STF »

Ja dan wordt het inderdaad een wat grotere troep...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Fles »

Ik heb ookeen blunder gemaakt :o

Ik heb via die HEMA actie 2 dagkaarten ge"kocht"

Lees: 29 euro in de sloot geflikkerd voor niks *O* Bedankt vuile naaizakken :W
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Suus »

Wil ik de envelop voor mijn brief van 16 kantjes aan de UvA dichtplakken, merk ik dat de strip niet reageert op mijn tong. Kijk ik nog eens goed, zit er een aftrekbaar stripje op, zijn het zelfklevende enveloppen :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Michael »

Ik had vandaag een blunder op het werk:

Ik was een vulniszak in de lobby aan het verwisselen. Ik trek altijd vrij hard aan de rol om een zak eraf te krijgen maar in plaats dat ik dat deed met de zak deed ik dat met de rol. En die rol schoot ook nog eens uit mijn hand waardoor de rol zo tegen een gast aan vloog :oops:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Dexter »

Ik had vandaag ook 2 blunders op het werk en wat voor! :Y

Blunder 1: Vanmorgen kwam ik op Had binnenrijden, toen daar 2 kleine meisjes enthousiast me stonden toe te zwaaien. Nu ben ik de beroerdste niet dus ik zwaai terug en drukte even op de typhoon. Maar ik was ze ondertussen al vrij dicht genaderd en hun moeder die achter ze stond, kreeg zowat een hartverzakking. Dus via de boordomroep maar even mijn excuses aangeboden en op Ledn kwamen de meisjes al giechelend naar me toe om te vertellen dat ze zo moesten lachen. :lol: Bij de moeder heb ik nogmaals persoonlijk excuses gemaakt, maar die kon er gelukkig ook wel om lachen.

Blunder 2: De hele dag al waren er uitgebreide omroepberichten vanwege Parkpop in Den Haag, ingesproken door een omroepster met een vrij karakteristieke stem. Dat begon op een gegeven moment op onze lachspieren te werken, dus toen ik in Rtd mijn trein overdroeg aan een collega, begonnen we uit pure meligheid het omroepbericht te playbacken en ook uit te beelden. Dat werd een steeds meligere vertoning en ineens hoorden we vanuit de abri op het perron achter ons een aanzwellend gelach opstijgen. Wat bleek: We werden gade geslagen door een enorme groep reizigers. :@ :@
Fles schreef:Laat die imagozorgen maar zitten, dat is toch niet meer te redden :D _O-
En nu hou ik me voorlopig maar even op de vlakte qua blunders. Ik zou toch niet willen dat ik een naam kreeg. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Ardan »

Ook een paar blundertjes gemaakt gisteravond in COC Deventer.

Voor we open gingen waren we aan het versieren. Lekker weer was het niet, maar we hielden een beachparty. Ik wil een opblaaspalmboom opblazen, maar dat ging moeilijk! Pas na iets van 8 keer mijn longinhoud eruit proberen te blazen kwam ik erachter dat het zo'n tuitje was die je iets moet inknijpen om lucht erin te kunnen krijgen :lol:

Vraagt een gast gisteravond om 'driedubbele wodka'.
Ik vul een glaasje met drie hoeveelheden wodka.
Bleek hij dus niet één glas met drie wodka te willen, maar drie glazen met één maatje wodka :X
Ik dacht ook al, zo, die wil dronken worden..

Sinds kort hebben we de glasbak en de wasmand ongeveer van plaats gewisseld. Na een tijdje kreeg ik door dat ik de hele tijd wijnflessen in de wasmand aan het gooien ben :lol: Noem het macht der gewoonte, ook omdat in Zwolle de glasbak wél aan de rechterkant staat.

En bij het afsluiten wilde ik een bedrag uitrekenen, maar ik had geen rekenmachine bij de hand dus telde ik even op de kassa. Omdat die kassa dus nu dacht dat er ruim 300 euro bij was gekomen, heb ik hem met het sleuteltje op een andere stand gezet om datzelfde bedrag weer in te toetsen en af te boeken. Was alleen vergeten die sleutel weer terug in de REG-stand te draaien en daarna moest er dus nog een bedrag ingeboekt worden.. Om een lang verhaal nog korter te maken: Het Z-rapport (de eindbon) klopt dus voor geen kant xD

Na dit geflater sta ik vanavond weer, en dan ook nog alleen... ik hou mijn hart vast :lol:
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door MdJ »

Ardan schreef: En bij het afsluiten wilde ik een bedrag uitrekenen, maar ik had geen rekenmachine bij de hand dus telde ik even op de kassa. Omdat die kassa dus nu dacht dat er ruim 300 euro bij was gekomen, heb ik hem met het sleuteltje op een andere stand gezet om datzelfde bedrag weer in te toetsen en af te boeken. Was alleen vergeten die sleutel weer terug in de REG-stand te draaien en daarna moest er dus nog een bedrag ingeboekt worden.. Om een lang verhaal nog korter te maken: Het Z-rapport (de eindbon) klopt dus voor geen kant xD
Bekend probleem :oops:

Wij, als chef kassa, moeten aan het begin van elke dag elke prijs van elk plantje uit ons hoofd kennen, om vervolgens elk bedrag los aan te slaan op de kassa. Soms wil ik me nog wel eens in een prijs vergissen (of misslaan) dan heb je een "foutslag". Alle foutslagen worden opgespaard en savonds voor het afslaan worden die eraf gehaald. (de RT-stand).

Op een vrijdag hebben we koopavond op het plein, zodat we om 21:00 ipv 17:30 open zijn. Maar om toch de dagomzet met de hele week te kunnen vergelijken, kun je de kassa dan op een stand zetten, zodat hij een "tussenstand" geeft. (X-stand). Savonds om om 21:00 sla je hem af op Z, zodat de kassa de volgende dag opnieuw telt.

Om een goede tussenstand te krijgen, moet je dus voor 17:30 ook de foutslagen eraf halen... En het gebeurd nog wel eens dat de sleutel niet goed teruggezet wordt, zodat ik de hele koopavond op RT aansla, ipv REG. Dan krijg je dus hogere foutslagen, dan dat er is aangeslagen :X

En ja.. Zo klopt die Z-afslag ook niet :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door webguy »

Fles schreef:Ik heb ookeen blunder gemaakt :o

Ik heb via die HEMA actie 2 dagkaarten ge"kocht"

Lees: 29 euro in de sloot geflikkerd voor niks *O* Bedankt vuile naaizakken :W
Tan? Vandaag ging het hier best goed... Behalve dat mn broertje me on 9:00 belt (en de trein van 9:25 moet halen), "Ja, wat moet ik met die HEMA voucher code? Dat staat zo lullig?" - die had dus niet begrepen dat je vervolgens een eticket er mee moet printen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Dexter »

Aan het einde van de dag toch nog weer een blunder gemaakt: Bij het afrekenen in het restaurant, haalde ik tijdens het pinnen mijn pas per ongeluk door het afrekenapparaat van de bediening i.p.v. het mobiele apparaat voor de klanten. En ik zei nog verschrikt tegen een vriendin die naast me stond: "Ik haalde 'm per ongeluk door haar gleuf heen!"

En een vriendin van me in de bocht: Ik bestelde na het eten een kopje thee met perziksmaak en dat stond ook op het doosje: 'Peach'. Dus ze ruikt aan het doosje en zegt: "Mmm, dit ruikt naar perzik!" :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Suus »

Perzikthee, dat moet haast wel in de categorie Sinaasappelthee vallen. Van die smaak ben ik nog geen enkele liefhebber tegengekomen dus ik probeer die smaak uit de supermarkt te verbannen :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Daniel »

Zuidvruchten valt ook in die categorie... smaakt zo ontzettend kunstmatig sterk. Zwarte bessen is trouwens ook een flink geurende theesmaak, maar die's wel lekker...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door microshit »

Klein blundertje net.... brood gesmeerd, probeer ik met veel moeite de halvarine terug te zetten... in het vriesvak in de koelkast. Het verbaasde me al dat het niet pastte.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef:En een vriendin van me in de bocht: Ik bestelde na het eten een kopje thee met perziksmaak en dat stond ook op het doosje: 'Peach'. Dus ze ruikt aan het doosje en zegt: "Mmm, dit ruikt naar perzik!" :Y
Ach, het had erger geweest als ze vond dat het naar aardbei rook ofzo. :P
En mij maak je trouwens altijd wel blij met rooibosthee. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door tsov »

Ik zit hier nog net niet met een kopje sinaasappelthee (dat smaakt niet bij tomatensoep), maar ik vind het wel lekker! :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Fles »

Bee schreef:Wil ik de envelop voor mijn brief van 16 kantjes aan de UvA dichtplakken, merk ik dat de strip niet reageert op mijn tong. Kijk ik nog eens goed, zit er een aftrekbaar stripje op, zijn het zelfklevende enveloppen :oops:
Iets aftrekbaars wat niet reageert op jouw tong? :shock:

:X

(A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Suus »

Dat jij daar aan denkt zegt meer over jouw banale gedachten dan over mij :P

Biertje?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Klaasje »

Goed bezig Fles :pos: Ik hoop dat je er geen verkeerde intenties mee hebt. :wink:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Bee schreef:Wil ik de envelop voor mijn brief van 16 kantjes aan de UvA dichtplakken, merk ik dat de strip niet reageert op mijn tong. Kijk ik nog eens goed, zit er een aftrekbaar stripje op, zijn het zelfklevende enveloppen :oops:
Iets aftrekbaars wat niet reageert op jouw tong? :shock:

:X

(A)
kan merken dat het warm weer is :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Fles »

Bee schreef:Dat jij daar aan denkt zegt meer over jouw banale gedachten dan over mij :P

Biertje?
Mwoa, zo ver gezocht was ie niet hoor, je legde m vrij nadrukkelijk panklaar weg :P

Dan kan ik m beter inkoppen dan dat we op een niet nader te noemen D*xter moeten wachten, niewaar :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

Een onderbuurman ging vlees op een rooster braden, een fenomeen ook wel bekend als barbecuen.

Helaas had deze man er bijzonder weinig verstand van.

Ten eerste positioneerde hij de barbecue in zijn tuintje recht voor de achterdeur op nog geen 10 centimeter van de drempel. Behoorlijk onhandig en gevaarlijk.
Ten tweede gooide hij er ontzettende dikke vette worsten op. Door het vet dat het vuur in droop ontstonden er hoge vlammen en enorme rookwolken. En na een half uur waren ze van binnen nog steeds rauw terwijl de buitenkant verbrand was...
Ten derde had deze meneer geen rekening gehouden met de wind waardoor de rook naast alle bovengelegen balkons ook bij hem naar binnen waaide. Er waaide zoveel rook naar binnen dat het brandalarm af ging en later ook bij de mensen die boven hem woonden en waar de deur open stond. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten