OVer je reiservaringen in juni 2011
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Ga de moeite ook niet nemen hoor
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
@Thom, had je niet beter via Hoorn kunnen reizen? De extra reistijd is niet eens zo gek veel meer in jou geval naar Amsterdam, in dit geval zelfs sneller. Of was de trein al onderweg toen je het kreeg te horen van de verstoring?
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Dat zou ik dus zeker wel doen :Y het feit dat er achteraf een theoretisch haalbare optie op minder dan +30 geweest zou blijken te zijn wil niks zeggen natuurlijk.Thom91 schreef:Ga de moeite ook niet nemen hoor
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
@ caspar, denk het niet, weet aansluitngen hoorn-adam-ut niet uit mijn hoofd maar sta nu met +15 op Ut. Aldaar mijn vervolgtrein ook weer vertraging heeft..
@ fles, ik heb helemaal geen zin om dat te doen
[Mobiele post]
@ fles, ik heb helemaal geen zin om dat te doen
[Mobiele post]
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Leuk, busvervoer ipv trein. Om 20.45 vertrokken van Tpsw, een slordige 2 uur later stonden we op Ut. Onderweg naar Gdm kwamen we wel opeens in Buren uit, dus een aantal passagiers - waaronder ik - hebben de chauffeur maar een handje geholpen, hij was ook niet bekend in de omgeving.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Gisteravond had ik op weg naar de halte van lijn 4 op de Ceintuurbaan/Van Woustraat een klein ongelukje met mijn blindenstok. Er stond een man naast zijn fiets een beetje in de weg; kennelijk raakte mijn stok toen iets scherps, want hij knakte (al bleef het stuk er wel aan hangen, omdat de binnenkant van de stok van elastiek was). Dus bungelde het onderste deel van mijn blindenstok een beetje zielig naar beneden... Niet handig voor het lopen in het donker dus...
Eenmaal in lijn 4 vroeg ik de bestuurster of zij heel toevallig plakband had. Zij had het niet, maar vroeg het wel aan de conducteur (die overigens een Engelsman was en alle bezienswaardigheden in drie of vier verschillende talen omriep :D), maar die had ook niks.
Eenmaal op Amsterdam Centraal aangekomen trok mijn 'defecte' blindenstok op weg naar de trein hier en daar toch wel wat bekijks van mensen . Toen ik eenmaal op het balkon van de t4586 (stoptrein naar Enkhuizen) stond, hoorde ik de conductrice voorbij lopen (de portofoon stond een beetje hard ). Ik toonde mijn kreupele blindenstok en vroeg of zij toevallig plakband bij zich had. "Nou, ik heb een HC die altijd van alles en nog wat bij zich heeft, dus waarschijnlijk ook plakband. Ik kom zo bij u terug!" En vlak voor vertrektijd, omringd door 3 conductrices, werd midden op het balkon mijn blindenstok gespalkt met plakband en een pen. Er werd nog gegrapt dat de HC "in de verpleging heeft gezeten". *O* :pos:
Eenmaal in lijn 4 vroeg ik de bestuurster of zij heel toevallig plakband had. Zij had het niet, maar vroeg het wel aan de conducteur (die overigens een Engelsman was en alle bezienswaardigheden in drie of vier verschillende talen omriep :D), maar die had ook niks.
Eenmaal op Amsterdam Centraal aangekomen trok mijn 'defecte' blindenstok op weg naar de trein hier en daar toch wel wat bekijks van mensen . Toen ik eenmaal op het balkon van de t4586 (stoptrein naar Enkhuizen) stond, hoorde ik de conductrice voorbij lopen (de portofoon stond een beetje hard ). Ik toonde mijn kreupele blindenstok en vroeg of zij toevallig plakband bij zich had. "Nou, ik heb een HC die altijd van alles en nog wat bij zich heeft, dus waarschijnlijk ook plakband. Ik kom zo bij u terug!" En vlak voor vertrektijd, omringd door 3 conductrices, werd midden op het balkon mijn blindenstok gespalkt met plakband en een pen. Er werd nog gegrapt dat de HC "in de verpleging heeft gezeten". *O* :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Vanmiddag kreeg ik een treindienstleidster in opleiding aan de lijn de me een aanwijzing Voorzichtig Rijden overhandigde vanwege een gewonde reigers en hulpverleners in het spoor tussen Ddr en Ddzd. Van een reiger en hulpverleners was geen spoor te bekenen, maar er ontstond wel een lange treinfile, op het spoor vanuit het zuiden zelfs tot aan Willemsdorp.
Door diverse werkzaamheden dit weekend ontstonden er leuke combi-series en omleidingen: Zo waren de s3300 en de s5700 aan elkaar geknoopt en reed Hnk - Ledn, wat normaal gesproken ook, maar door 1 trein per dag wordt gereden: de t3317 (Ekz - Ledn). En de s3600 reed Zl - Bd - Zlw - Rsd, met kopmaken in Zlw, dit was overigens geen stop voor reizigers.
Door diverse werkzaamheden dit weekend ontstonden er leuke combi-series en omleidingen: Zo waren de s3300 en de s5700 aan elkaar geknoopt en reed Hnk - Ledn, wat normaal gesproken ook, maar door 1 trein per dag wordt gereden: de t3317 (Ekz - Ledn). En de s3600 reed Zl - Bd - Zlw - Rsd, met kopmaken in Zlw, dit was overigens geen stop voor reizigers.
Laatst gewijzigd door Dexter op zo 26 jun 2011, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Grappig verhaal :)VIRM schreef:Gisteravond had ik op weg naar de halte van lijn 4 op de Ceintuurbaan/Van Woustraat een klein ongelukje met mijn blindenstok.
Als je bij mij in de bus was gestapt, had ik de verbandkoffer opengetrokken en je stok met leukoplast en pleisters verbonden
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Dat zijn nou typisch van die dingen waar je door ervaring wat meer snelheid in kan krijgen. Nadat de treindienstleider de aanwijzing heeft afgegeven moet ie nog wat extra handelingen verrichten in het systeem alvorens de rijweg ingestelt wordt. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de aanwijzing wat eerder af te geven cq. een praktischer moment te kiezen dan dat de trein al stil komt te staan voor het laatste bediende sein. Mooiste is natuurlijk dat een trein daar niet stil door komt te staan. Ik ken de situatie daar rondom Dordrecht niet om te oordelen of zoiets efficiënter had gekund.Dexter schreef:Vanmiddag kreeg ik een treindienstleidster in opleiding aan de lijn de me een aanwijzing Voorzichtig Rijden overhandigde vanwege een gewonde reigers en hulpverleners in het spoor tussen Ddr en Ddzd. Van een reiger en hulpverleners was geen spoor te bekenen, maar er ontstond wel een lange treinfile, op het spoor vanuit het zuiden zelfs tot aan Willemsdorp.
Door diverse werkzaamheden dit weekend ontstonden er leuke combi-series en omleidingen: Zo waren de s3300 en de s5700 aan elkaar geknoopt en reed Hnk - Ledn, wat normaal gesproken ook, maar door 1 trein per dag wordt gereden: de t3317 (Ekz - Ledn). En de s3600 reed Zl - Bd - Zlw - Rsd, met kopmaken in Zlw, dit was overigens geen stop voor reizigers.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Ze had in dit geval inderdaad er beter voor kunnen kiezen om de aanwijzing eerder af te geven. Dan blijft het treinverkeer tenminste op gang, wat bij een flessenhals als Ddr (waar het van 4 naar 2 sporen gaat) essentieel is. Ik stond nog in Ddr langs het perron, het was al vertrektijd geweest en omdat we nog geen veilig hadden, besloot ik om zelf te bellen en toen pas hoorde ik wat er aan de hand was. Maar goed, al doende leert men en daar heb ik alle begrip voor.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Helaas met tegenlicht, maargoed, zo vaak komt er geen ICMm meer op de verbinding waarop de 4011 ooit z'n proefritten in reizigersdienst reed...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Hmm, de bovenleiding hangt er behoorlijk slap bij daar...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Kijk uit voor gezichtsbedrog hoor, heb flink wat zoom gebruikt voor dat plaatje
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Het kan best kloppen dat die er slap bij hangt wanneer het warm weer is. Bij het spoor is het dan ook niet voor de grap met gewichten van een half ton aan beide einden van de draad afgespannen.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Vandaag trof ik het niet. Ik was van plan om naar Hlg te gaan, naar mijn opa. Met de t3632 Bd naar Zl en vervolgens t740 naar Lw. Echter, te Bd hoorde ik al dat de s3600 niet op Bd-Rsd reed ivm de verstoring te Rsd. Gelukkig reed mijn trein wel, en dat was, zoals gepland, ICRm. Bij Arnhem word omgeroepen dat de spoorbrug bij Zp stuk is, en dat de trein niet verder rijdt. Omreizen via Ut was de oplossing. Mijn uiteindelijke vertraging te Hlg is +30, te Lw is dit +20. Ik vul wel een GtbV in tot Zl, dan heb ik gewoon +31 *O*
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Hoofddorp opstel is door de stremming blijkbaar erg vol, ik zie nu namelijk een Ddar ombouwen nog voor de spanningsluis op de fly over van de HSL aldaar.
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Op Diemen Zuid is de metro open voor treinreizigers, deelt men water uit en is een DD-AR gestrand.
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Het gaat wel geweldig goed met het (hoofd)spoorwegnet vandaag
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
FOTO!!! *O*Caspar schreef:Hoofddorp opstel is door de stremming blijkbaar erg vol, ik zie nu namelijk een Ddar ombouwen nog voor de spanningsluis op de fly over van de HSL aldaar.
[Mobiele post]
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Ik ben even naar Muiderpoort gegaan hoe het er daar nu uitziet. Nuja zwart van de reizigers. Wegens schoolreisjes zijn er amper bussen volgens NS medewerkers, alleen Besselink kon wat sturen...
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Voor beter ov heeft gesuggereerd de wissels bij Weesp maar te klemmen en op zicht te gaan rijden. Lijkt me niet eens zo'n slecht idee eigenlijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Dat blijkt ook wel uit het rijden van minder treinen Shl - Ehv wat bij de gevolgen van de storing te Weesp staat...Caspar schreef:Hoofddorp opstel is door de stremming blijkbaar erg vol
Vond het net al zo raar dat ik, langs het spoor fietsend tussen Ama en Amf, een setje ICMm tegenkwam met "Amersfoort" op de koersdisplays, maar dat was dus door deze storing...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Met dit weer moet je echt niet met mat '64 gaan reizen. Tering, wat was dat warm.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Wat ik toch weer had vandaag :')
Een bus waarin je VERPLICHT met de OV-Chipkaart moest betalen, en een trein waarin de OV-Chipkaart VERBODEN was. Van dezelfde vervoerder :') Hoe hard ben je dan aan het falen zeg :') Maar goed, ik mocht het stukje in de trein wel weer gratis meerijden dan :)
Een bus waarin je VERPLICHT met de OV-Chipkaart moest betalen, en een trein waarin de OV-Chipkaart VERBODEN was. Van dezelfde vervoerder :') Hoe hard ben je dan aan het falen zeg :') Maar goed, ik mocht het stukje in de trein wel weer gratis meerijden dan :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten