OVer Missers in de Reisinformatie #14

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Linkerspoor rijden op zicht is trouwens niet eens overal een optie als de hulpdiensten het al zouden toestaan. Als je bijvoorbeeld uit Hoofddorp linkerspoor gaat rijden naar Leiden, en je moet ook nog een stuk rijden op zicht dan kan je hooguit een uurdienst bieden met alleen de s5700 of een andere treinserie door de linkerspoorbeveiliging (die het niet toestaat om meerdere treinen achter elkaar aan te sturen over het linkerspoor).
Ik dacht dat als er één spoor versperd was, net aan een pendeldienst van 2x per uur mogelijk was tussen Leiden en Hoofddorp. Op zich rijdt er natuurlijk maar 2x per uur een stoptrein tussen deze stations, dus op zich moet dat kunnen, er van uitgaande dat IC reizigers omreizen via Haarlem en de HSL geen last van de verstoring heeft. Blijft over dat ik persoonlijk van mening ben dat je op dit soort aders toch beter wel dubbel-enkelspoor kunt toepassen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Caspar »

Het klopt ook wat je zegt, maar het ging hier om onderstaand zinnetje, omdat er in het voorbeeld rekening werd gehouden met hulpverleners langs het spoor:
en je moet ook nog een stuk rijden op zicht
Dan komt er zo 10 minuten vertraging bij, en red je het niet meer...
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door TheKnitter »

Alle TBP's in Dordrecht deden het rond 13:20 niet. Alles donker, en de klok had er zin in, elke seconde ging er 1 minuut voorbij, en na 5 minuten was je een paar uur verder ofzoiets :lol:
Secondewijzer bleef steevast op de 12 staan.
Zal vandaag nog een filmpje toevoegen van die klok :mrgreen:
Laatst gewijzigd door TheKnitter op do 23 jun 2011, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Fles »

oh dat heb ik ook weleens gehad, in Duitsland of zo :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Wubbo »

Om terug te komen op de hulpdiensten op de Flevolijn: er stond daar iemand in het spoor. Ik denk dat ik verder niet uit hoef te leggen dat je dan beter het treinverkeer stil kan leggen inderdaad.

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Lekkere reisinfobende op Amersfoort vanmorgen... toen ik het station in kwam stond op spoor 7 de t1516 met +10 met de t5818 op de TBPs met daaronder de 1516 als volgende trein. Da's nog zo'n 5 minuten zo geweest tot de 5818 naar spoor 5a gespoorwijzigd werd, toen kwam uiteindelijk de 1516 zelf op de TBP van spoor 7 te staan om niet veel later opgeheven te worden wegens een seinstoring.
Toen de 5818 eenmaal op 5a stond begon Tuffy er ook nog over dat de t1519 hier over enkele minuten zou binnenkomen...

En owja: zelfs de t5618 met toch vrij weinig stops kreeg men aan het scrollen op de TBPs van spoor 7 doordat er dusdanig veel (4) meldingen onderin stonden...

Tot slot: de HC van de t2818 begon gelukkig tijdig met omroepen, want hij riep bij aankomst in Utrecht zo goed als alle aansluitende IC's en Sprinters om. Daar was 'ie wel even mee bezig :P Overigens had deze HC kennelijk iets tegen Woerden want voor die richting werden als enige geen aansluitingen gegeven :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door webguy »

Vanochtend mochten twee giechelgrieten in een s3100 naar Nijmegen een omroep maken dat ze hun vriend Timon in de trein wilde feliciteren met z'n 15e verjaardag... Hele trein lachte weer even...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Milco »

Volgens de actuele vertrektijden van Naarden-Bussum vertrekt er om 12:40 uur een eztra ICE naar Frankfurt... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Zal daar wel aan de kant gezet worden en dan is iemand vergeten er een niet-voor-reizigers-stop van te maken. Tot 14.00 uur wordt de ICE namelijk omgeleid via de Maliebaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Ardan »

Volgens een Zwolse T7 vertrok er gisteren om 19 16 uur een IC naar 'Asd C/Shl (rood)'
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Gekko123 »

En dat is vandaag wederom de gehele dag het geval voor de IC's naar Amersfoort en verder van xx.16 uur. Werkzaamheden op de Zuid-as in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Tja en met die werkzaamheden is men uiteraard weer lekker aan het blunderen geslagen... zo staan te Amersfoort borden onder de TB14 in de hal, de PV van spoor 6/7 en de TBPs op spoor 7 dat de informatie op de bewuste borden onjuist is. Men is namelijk weereens vergeten de eindbestemming aan te passen van de naar Amsterdam omgeleide NoordOost (via's zijn wel gewijzigd).
In Hilversum overigens precies hetzelfde op de TBPs, daar ook bij de s5700. En in Amersfoort had men ook nog een misterieuze omroep: "Vanwege geplande werkzaamheden rijdt er een sprinter naar Amsterdam Centraal"

Te Weesp is men vandaag aan het werk aan de zuidelijke helft van de spoorbrug ten oosten van het station waardoor de s5800 en de sprinters uit Flevoland opgeknipt zijn. Vanuit Amersfoort / Almere keren deze op spoor 5/6 en vanaf spoor 2 rijdt een aansluitende pendeltrein naar Amsterdam Centraal.

Op Amsterdam Centraal tenslotte precies het omgekeerde aan reisinfo: de eindbestemming was wel gewijzigd op de CTA's maar de tussenstations waren slechts Hilversum en Amersfoort. De ReisplannerXtra ging daar ook raar doen. Terwijl ik in de 690759 op spoor 13b zat kreeg ik te zien dat dit reisadvies verviel. Wel kreeg ik exact dezelfde trein vertrekkend van 5b als alternatief en toen ik een paar minuten later keek vertrok het alternatief van spoor 14a. Op de AV stond de bewuste trein met "-" als vertrekspoor trouwens.
We vertrokken uiteindelijk met +8 doordat de Thalys naast ons die naar de Wgm moest geen machinist had, maar reden vervolgens gelijkop in oostelijke richting om daarna alsnog voor de Thalys langs te kruisen. Als we 'm toch moesten kruisen vraag ik me toch af waarom we erop moesten wachten :wink:

Overigens werd in de bewuste 690759 omgeroepen dat we ook in Weesp zouden stoppen. Dat station werd zelfs nog aangekondigd inclusief alle overstapmogelijkheden, maar... we stopten er dus heel even op een perronloos spoor :lol: Duurde niet lang voordat excuses volgden en het advies voor Weesp in Hilversum over te stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Reiziger Delft »

Dat aankondigen van een extra stop, en dan vervolgens toch niet stoppen komt de laatste tijd wel erg vaak voor bij werkzaamheden. :? Hoe komt dat toch?

-Omgeleide IC's Den Haag --> Utrecht in Breukelen (zelf meegemaakt)
-Omgeleide IC's Utrecht --> Den Haag in Schiedam Centrum (hier op forum gelezen)
-IC's Amsterdam --> Amersfoort in Weesp (verhaal van Daniel hierboven)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Mark »

Heb het ook weleens meegemaakt met een omgeleide s3000 tussen Nm en Ht.
Die zou volgens alle reisplanners in Ravenstein stoppen. Wat bleek, het was een stop die niet voor reizigers bestemd was vanwege de enkelsporige brug daar. Gevolg: we stopten niet eens maar reden vol gas door het station heen.
Later bleek dat men vergeten was die stop uit de reisplanner te halen...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Zal inderdaad zoals Mark al stelt een NVR (=niet voor reizigers) stop zijn die in de reisinfo danwel op de dienstkaartjes terecht is gekomen. In dit geval het laatste want de planner gaf 'm niet, wel stond een enkele opgeheven IC op de AV van Weesp. Want zoals te lezen is in m'n eerdere post stopten we wel degelijk op dienstregelingpunt Wp (niet wegens kruising meer wegens de vertraging, de stoptrein stond bij Kv op ons te wachten)

In dezelfde categorie las ik vanmorgen nog een bericht op Somda dat er een omgeleide ICE op de actuele vertrektijden van Naarden-Bussum stond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Ardan »

Gekko123 schreef:
Ardan schreef:Volgens een Zwolse T7 vertrok er gisteren om 19 16 uur een IC naar 'Asd C/Shl (rood)'
En dat is vandaag wederom de gehele dag het geval voor de IC's naar Amersfoort en verder van xx.16 uur. Werkzaamheden op de Zuid-as in Amsterdam.
Ik bedoelde dat dus letterlijk he ;) Zal wel een CTA-aanstuurcode zijn of zo die dus per ongeluk op een scherm beland is.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Suus »

Door de werkzaamheden tussen Schipjeshol en Weesp is de dienstregeling van Bijlmer ArenA ook behoorlijk gekortwiekt (lees: alleen de s4000 rijdt nog) dus ik kon daarnet vanaf Amsterdam Amstel naar huis fietsen in plaats vanaf Bijlmer of Diemen Zuid...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Mark »

Daniel schreef:Zal inderdaad zoals Mark al stelt een NVR (=niet voor reizigers) stop zijn die in de reisinfo danwel op de dienstkaartjes terecht is gekomen. In dit geval het laatste want de planner gaf 'm niet, wel stond een enkele opgeheven IC op de AV van Weesp. Want zoals te lezen is in m'n eerdere post stopten we wel degelijk op dienstregelingpunt Wp (niet wegens kruising meer wegens de vertraging, de stoptrein stond bij Kv op ons te wachten)

In dezelfde categorie las ik vanmorgen nog een bericht op Somda dat er een omgeleide ICE op de actuele vertrektijden van Naarden-Bussum stond...
Omgekeerd kan het ook, de s3600 die dit weekend omgeleid was tussen Rsd en Bd keerde langs het perron van Lage Zwaluwe, waarbij enkele treinen ook reizigers meenamen. Ondanks dat de stop officieel niet voor reizigers was.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Caspar »

Ik heb ook wel eens een machinist aan de lijn gehad met de vraag: Moet ik stoppen op Amsterdam Sloterdijk? Het betrof een omgeleide s2100 die in verband met werkzaamheden via Haarlem reed. Ik had geen idee, eigenlijk niemand op dat moment :oops: Dus het antwoord was; als u denkt dat u er iemand blij mee kan maken, ga uw gang :D

Uiteraard ging ik achteraf wel even uitzoeken hoe het precies zat natuurlijk, maar als je een paar minuten bezig bent, is zo'n machinist natuurlijk al bijna in Haarlem aangekomen...
Laatst gewijzigd door Caspar op zo 26 jun 2011, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Dexter »

Die situatie heb ik een paar maanden geleden nog meegemaakt op Hlm, waar ik volgens het dienstkaartje en de werkzaamheden-info in de RP nadrukkelijk niet moest stoppen, maar waar wel de CTA's ingedraaid stonden én reizigers die een stoppende trein verwachtten. De hc had die stop wel op haar dienstkaartje staan en ik niet, dus toch maar even gestopt. Kijk, als ik in dit geval via het doorrijspoor was geleid, was het duidelijk geweest, maar bij twijfel stop ik.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Zal daar wel aan de kant gezet worden en dan is iemand vergeten er een niet-voor-reizigers-stop van te maken. Tot 14.00 uur wordt de ICE namelijk omgeleid via de Maliebaan.
Niets Maliebaan. Die ICE's reden wel via Hilversum maar gingen daarna toch gewoon naar Utrecht Centraal. Wat dan het nut was van die omleiding (en 20 minuten extra reistijd) ontgaat me dan alleen even... Het ging tenslotte om werkzaamheden tussen Utrecht C en Lunetten waar de treinen van/naar Arnhem een stukje over één spoor moesten waar ICE nu dus alsnog tussendoor moest.
Mark schreef:Omgekeerd kan het ook, de s3600 die dit weekend omgeleid was tussen Rsd en Bd keerde langs het perron van Lage Zwaluwe, waarbij enkele treinen ook reizigers meenamen. Ondanks dat de stop officieel niet voor reizigers was.
Die 3600 waar ik in zat (ouderwets ICM overigens) keerde toch niet langs het perron. Of nou ja, misschien dat de voorste deur net aan het perron zat maar da's meer toeval.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Stefan »

Dat lag er aan welke kant je op ging. ;) Volgens mij keerde de trein richting Rsd wel langs het perron en die richting Zl niet, maar dat weet ik niet zeker meer.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door reisthijs »

Bij mij was het juist een trein richting Rsd die dus niet langs het perron kwam. :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daelea »

Volgens de AV van Shl rijdt de s3100 'via een andere route', maar volgens de AV van Ut, Ed en Ah rijdt hij weer normaal... Daarnaast is de serie volgens de AV van Asdz opgeheven..? Weet iemand hoe deze IC vandaag rijdt?
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Etienne »

Enige wat ik me kan indenken is dat deze via de Westtak gestuurd wordt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten