OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thom91 »

Ga de moeite ook niet nemen hoor :p

Afbeelding [Mobiele post]
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

@Thom, had je niet beter via Hoorn kunnen reizen? De extra reistijd is niet eens zo gek veel meer in jou geval naar Amsterdam, in dit geval zelfs sneller. Of was de trein al onderweg toen je het kreeg te horen van de verstoring?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Ga de moeite ook niet nemen hoor :p
Dat zou ik dus zeker wel doen :Y het feit dat er achteraf een theoretisch haalbare optie op minder dan +30 geweest zou blijken te zijn wil niks zeggen natuurlijk.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thom91 »

@ caspar, denk het niet, weet aansluitngen hoorn-adam-ut niet uit mijn hoofd maar sta nu met +15 op Ut. Aldaar mijn vervolgtrein ook weer vertraging heeft..

@ fles, ik heb helemaal geen zin om dat te doen :p

Afbeelding [Mobiele post]
Komt wel goed schatje.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door microshit »

Leuk, busvervoer ipv trein. Om 20.45 vertrokken van Tpsw, een slordige 2 uur later stonden we op Ut. Onderweg naar Gdm kwamen we wel opeens in Buren uit, dus een aantal passagiers - waaronder ik - hebben de chauffeur maar een handje geholpen, hij was ook niet bekend in de omgeving.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door VIRM »

Gisteravond had ik op weg naar de halte van lijn 4 op de Ceintuurbaan/Van Woustraat een klein ongelukje met mijn blindenstok. Er stond een man naast zijn fiets een beetje in de weg; kennelijk raakte mijn stok toen iets scherps, want hij knakte (al bleef het stuk er wel aan hangen, omdat de binnenkant van de stok van elastiek was). Dus bungelde het onderste deel van mijn blindenstok een beetje zielig naar beneden... Niet handig voor het lopen in het donker dus...
Eenmaal in lijn 4 vroeg ik de bestuurster of zij heel toevallig plakband had. Zij had het niet, maar vroeg het wel aan de conducteur (die overigens een Engelsman was en alle bezienswaardigheden in drie of vier verschillende talen omriep :D), maar die had ook niks.
Eenmaal op Amsterdam Centraal aangekomen trok mijn 'defecte' blindenstok op weg naar de trein hier en daar toch wel wat bekijks van mensen :mrgreen:. Toen ik eenmaal op het balkon van de t4586 (stoptrein naar Enkhuizen) stond, hoorde ik de conductrice voorbij lopen (de portofoon stond een beetje hard :mrgreen:). Ik toonde mijn kreupele blindenstok en vroeg of zij toevallig plakband bij zich had. "Nou, ik heb een HC die altijd van alles en nog wat bij zich heeft, dus waarschijnlijk ook plakband. Ik kom zo bij u terug!" En vlak voor vertrektijd, omringd door 3 conductrices, werd midden op het balkon mijn blindenstok gespalkt met plakband en een pen. Er werd nog gegrapt dat de HC "in de verpleging heeft gezeten". :mrgreen: *O* :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Vanmiddag kreeg ik een treindienstleidster in opleiding aan de lijn de me een aanwijzing Voorzichtig Rijden overhandigde vanwege een gewonde reigers en hulpverleners in het spoor tussen Ddr en Ddzd. Van een reiger en hulpverleners was geen spoor te bekenen, maar er ontstond wel een lange treinfile, op het spoor vanuit het zuiden zelfs tot aan Willemsdorp.

Door diverse werkzaamheden dit weekend ontstonden er leuke combi-series en omleidingen: Zo waren de s3300 en de s5700 aan elkaar geknoopt en reed Hnk - Ledn, wat normaal gesproken ook, maar door 1 trein per dag wordt gereden: de t3317 (Ekz - Ledn). En de s3600 reed Zl - Bd - Zlw - Rsd, met kopmaken in Zlw, dit was overigens geen stop voor reizigers.
Laatst gewijzigd door Dexter op zo 26 jun 2011, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Chauf21 »

VIRM schreef:Gisteravond had ik op weg naar de halte van lijn 4 op de Ceintuurbaan/Van Woustraat een klein ongelukje met mijn blindenstok.
Grappig verhaal :)
Als je bij mij in de bus was gestapt, had ik de verbandkoffer opengetrokken en je stok met leukoplast en pleisters verbonden :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:Vanmiddag kreeg ik een treindienstleidster in opleiding aan de lijn de me een aanwijzing Voorzichtig Rijden overhandigde vanwege een gewonde reigers en hulpverleners in het spoor tussen Ddr en Ddzd. Van een reiger en hulpverleners was geen spoor te bekenen, maar er ontstond wel een lange treinfile, op het spoor vanuit het zuiden zelfs tot aan Willemsdorp.

Door diverse werkzaamheden dit weekend ontstonden er leuke combi-series en omleidingen: Zo waren de s3300 en de s5700 aan elkaar geknoopt en reed Hnk - Ledn, wat normaal gesproken ook, maar door 1 trein per dag wordt gereden: de t3317 (Ekz - Ledn). En de s3600 reed Zl - Bd - Zlw - Rsd, met kopmaken in Zlw, dit was overigens geen stop voor reizigers.
Dat zijn nou typisch van die dingen waar je door ervaring wat meer snelheid in kan krijgen. Nadat de treindienstleider de aanwijzing heeft afgegeven moet ie nog wat extra handelingen verrichten in het systeem alvorens de rijweg ingestelt wordt. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de aanwijzing wat eerder af te geven cq. een praktischer moment te kiezen dan dat de trein al stil komt te staan voor het laatste bediende sein. Mooiste is natuurlijk dat een trein daar niet stil door komt te staan. Ik ken de situatie daar rondom Dordrecht niet om te oordelen of zoiets efficiënter had gekund.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Ze had in dit geval inderdaad er beter voor kunnen kiezen om de aanwijzing eerder af te geven. Dan blijft het treinverkeer tenminste op gang, wat bij een flessenhals als Ddr (waar het van 4 naar 2 sporen gaat) essentieel is. Ik stond nog in Ddr langs het perron, het was al vertrektijd geweest en omdat we nog geen veilig hadden, besloot ik om zelf te bellen en toen pas hoorde ik wat er aan de hand was. Maar goed, al doende leert men en daar heb ik alle begrip voor.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Helaas met tegenlicht, maargoed, zo vaak komt er geen ICMm meer op de verbinding waarop de 4011 ooit z'n proefritten in reizigersdienst reed...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Nog maar 'n los plaatje van vanmiddag...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Hmm, de bovenleiding hangt er behoorlijk slap bij daar...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Kijk uit voor gezichtsbedrog hoor, heb flink wat zoom gebruikt voor dat plaatje :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Het kan best kloppen dat die er slap bij hangt wanneer het warm weer is. :wink: Bij het spoor is het dan ook niet voor de grap met gewichten van een half ton aan beide einden van de draad afgespannen.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Vandaag trof ik het niet. Ik was van plan om naar Hlg te gaan, naar mijn opa. Met de t3632 Bd naar Zl en vervolgens t740 naar Lw. Echter, te Bd hoorde ik al dat de s3600 niet op Bd-Rsd reed ivm de verstoring te Rsd. Gelukkig reed mijn trein wel, en dat was, zoals gepland, ICRm. Bij Arnhem word omgeroepen dat de spoorbrug bij Zp stuk is, en dat de trein niet verder rijdt. Omreizen via Ut was de oplossing. Mijn uiteindelijke vertraging te Hlg is +30, te Lw is dit +20. Ik vul wel een GtbV in tot Zl, dan heb ik gewoon +31 *O*
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Hoofddorp opstel is door de stremming blijkbaar erg vol, ik zie nu namelijk een Ddar ombouwen nog voor de spanningsluis op de fly over van de HSL aldaar.

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Op Diemen Zuid is de metro open voor treinreizigers, deelt men water uit en is een DD-AR gestrand.

Afbeelding [Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Etienne »

Het gaat wel geweldig goed met het (hoofd)spoorwegnet vandaag :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef:Hoofddorp opstel is door de stremming blijkbaar erg vol, ik zie nu namelijk een Ddar ombouwen nog voor de spanningsluis op de fly over van de HSL aldaar.

Afbeelding [Mobiele post]
FOTO!!! *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Ik ben even naar Muiderpoort gegaan hoe het er daar nu uitziet. Nuja zwart van de reizigers. Wegens schoolreisjes zijn er amper bussen volgens NS medewerkers, alleen Besselink kon wat sturen...

Afbeelding [Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Voor beter ov heeft gesuggereerd de wissels bij Weesp maar te klemmen en op zicht te gaan rijden. Lijkt me niet eens zo'n slecht idee eigenlijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Hoofddorp opstel is door de stremming blijkbaar erg vol
Dat blijkt ook wel uit het rijden van minder treinen Shl - Ehv wat bij de gevolgen van de storing te Weesp staat...

Vond het net al zo raar dat ik, langs het spoor fietsend tussen Ama en Amf, een setje ICMm tegenkwam met "Amersfoort" op de koersdisplays, maar dat was dus door deze storing...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door The best »

Met dit weer moet je echt niet met mat '64 gaan reizen. Tering, wat was dat warm.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Wat ik toch weer had vandaag :')

Een bus waarin je VERPLICHT met de OV-Chipkaart moest betalen, en een trein waarin de OV-Chipkaart VERBODEN was. Van dezelfde vervoerder :') Hoe hard ben je dan aan het falen zeg :') Maar goed, ik mocht het stukje in de trein wel weer gratis meerijden dan :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten