NS regelt alternatieven voor ICE

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door JeePee »

Toch is er regelmatig met ICM naar Bh gereden, waarvan regelmatig ongepland. Is daar een uitzondering van toepassing of niet?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Maik »

Ik kwam gisteren rond 21:15 een Plan V tegen bij Duiven die naar Arnhem reed. Blijkbaar werd er toch gependeld tussen Arnhem en Emmerich :mrgreen:
Pommes.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Vinny »

JeePee schreef:Toch is er regelmatig met ICM naar Bh gereden, waarvan regelmatig ongepland. Is daar een uitzondering van toepassing of niet?
Ik zal het volgende week eens vragen aan iemand die daadwerkelijk over materieeltoelating gaat ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Wubbo »

ICM-0 en ICM-1 zijn al heel lang toegelaten geweest op de grensbaanvakken, voor de chopperstellen (ICM-2, 3 en 4) zijn enkele jaren geleden toelatingsritten geweest, en die stellen zijn toen ook toegelaten. Ook Mat 64, plan U en naar ik meen Mat 54 zijn op de grensbaanvakken toegelaten (al zal die van de laatste twee wel verlopen zijn). Bron: een editie van Spoor en Trein (ik meen 10, maar dat zou ik na moeten kijken) en een HOV (nummer ook niet bij de hand).
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door timtrein »

Correct, en dat spul rijdt er dus ook. Alleen even opletten dat je geen gemoderniseerde Koploper die kant op stuurt...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door reisthijs »

Vanmiddag reed er gewoon weer een ICE3 in trein t129 (vertrek rond 5 uur uit Utrecht).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Bericht door ODRAIL »

Volgens teletekst is er weer een beperkte dienstregeling.

Groet, R :) nald
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door reisthijs »

Vinny schreef:Ja. Dat ding heeft geen gesloten sanitair systeem volgens mij (vandaar dat de Duitsers het hebben afgeschreven). Overigens weet ik dit niet zeker, want in ICL ben ik nog nooit naar de wc geweest :oops:
Ik heb het even gecheckt: ICL heeft inderdaad géén gesloten systeem.
reisthijs schreef:Die regels gelden dacht ik ook alleen voor nieuwe - of gemoderniseerde - treinen. Dat zou ook betekenen dat met ICL naar Emmerich rijden geen probleem moet zijn, dat zijn gewoon Duitse rijtuigen waar behalve een likje verf niets aan veranderd is.
Om op mijn eerdere veronderstelling terug te komen: ik heb naar de letters die op de rijtuigen staan gekeken, en de letter 'D' ontbreekt, ICL is dus toch niet meer toegelaten in Duitsland (ICK en ICR ook niet overigens). Maar in tegenstelling tot ICK mag het nog wel 200km/u rijden...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door webguy »

ICL is tuurlijk wel toegelaten in Duitsland: elk weekend gaan er zo'n 10 rijtuigen via Venlo naar Duitsland voor onderhoud...
Verder crosst Plan V regelmatig naar Emmerich als er een ICE uitvalt, dus ze konden gewoon niet op de korte termijn een Plan Vtje regelen . Waarom is vraag 2, maar dat gebeurt regelmatig, al dan misschien niet structureel...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Ruben »

webguy schreef:ICL is tuurlijk wel toegelaten in Duitsland: elk weekend gaan er zo'n 10 rijtuigen via Venlo naar Duitsland voor onderhoud...
Met reizigers is natuurlijk wel weer wat anders dan zonder reizigers. Zonder reizigers speelt het "probleem" van die open toilet sowieso helemaal niet. SGM-II is ook toegelaten zonder passagiers en op sleeptouw, en ICL is ook altijd op sleeptouw.
Dus onderhoudsritjes zeggen in principe niks, maar goed...lekker met die ICM over die grens, dat mag best. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Wubbo »

webguy schreef:Verder crosst Plan V regelmatig naar Emmerich als er een ICE uitvalt, dus ze konden gewoon niet op de korte termijn een Plan Vtje regelen . Waarom is vraag 2, maar dat gebeurt regelmatig, al dan misschien niet structureel...
Een plan V is ook wat weinig voor de reizigers van een complete ICE... ;-)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door webguy »

Ja, OK, maar twee gekoppelde stellen of een T'tje zijn al wel eerder ingezet :) Nu is dat wat weinig, maar lijkt me dat ze beter iets dan niks kunnen bieden, en bussen zijn sowieso nogal rompslomp...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten