OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Chauf21 »

Vandaag een rondje Randstad gedaan omdat ik o.a. in Amsterdam en Rotterdam moest zijn en onderweg wel wat opmerkelijke dingen meegemaakt:
-Het is te merken dat het vakantietijd is. (minstens) Tien bakken VIRM in de t2126 waren niet genoeg om niet te struikelen over de grote koffers en tassen. Diverse gangpaden en bakovergangen waren volledig geblokkeerd, waardoor er flink wat ophopingen in de trein waren.
-Even verderop stond rond 10.30 uur een ICM-trein langs perron 1 te Shl. Opmerkelijk daarbij was dat dat perron volledig was afgezet met linten, maar de CTA's en die pijltjesschermen niet bijgewerkt waren. Later zag ik dat er 'op last van de brandweer' minder treinen van en naar Schiphol reden. Geen idee wat er aan de hand was, maar petje af dat niet de gehele Schipholtunnel afgesloten werd en zélfs perron 2 gewoon in gebruik was.
-Op Rotterdam kwamen iets na 16 uur twee Arriva MerwedeLingelijn Spurtjes voorbij tuffen. Op die plek nogal onbekend, dus het leverde de nodige verbaasde gezichten op het perron op :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

- in de vertraagde t2223 zag ik vanmorgen een stel Plan V's rijden
- de vanmorgen nog eenzaam op de Kijfhoek Zuid staande GTW 501 had vanmiddag gezelschap van de 502 gekregen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door M57 »

Chauf21 schreef:-Even verderop stond rond 10.30 uur een ICM-trein langs perron 1 te Shl. Opmerkelijk daarbij was dat dat perron volledig was afgezet met linten, maar de CTA's en die pijltjesschermen niet bijgewerkt waren. Later zag ik dat er 'op last van de brandweer' minder treinen van en naar Schiphol reden. Geen idee wat er aan de hand was, maar petje af dat niet de gehele Schipholtunnel afgesloten werd en zélfs perron 2 gewoon in gebruik was.
AT5 saves the day
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Nog iets wat me opviel... de afgelopen dagen stonden enkele keren alle poortjes open op station Maassluis, maar dat was dan ook alleen 's ochtends het geval en niet 's middags. Lijkt me toch dat die dingen vooral een sta-in-de-weg zijn met het aanstaande einde van de proeven met de chipkaart op de Hoekse Lijn, dus waarom ze niet gewoon open blijven???
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Geert »

In Schiedam stonden ze vanmiddag en gisteravond ook open, maar 's middags dan weer niet. Twee weken geleden stonden ze ook al een paar keer wel open en dan weer niet. Er zit dus niet echt een logica in.

Echt handig is het open laten staan van die dingen trouwens niet, want op de meeste stations van de Hoekse Lijn kun je dan niet meer inchecken en de proef stopt pas ergens in augustus ;-) De gemiddelde reiziger helpt overigens graag mee aan het wat eerder beëindigen van de proef, de poortjes gaan ongeveer standaard open (met de noodknop) als er weer eens een trein aankomt.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Dre »

Gisteren was de CTA van spoor 3b in Dv een beetje van slag, t1727 werd als Internationale trein aangekondigd op de CTA.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Vinny »

Daarnet problemen tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam RAI vanwege een defect voertuig. De IC uit Utrecht naar Schiphol reed via Duivendrecht en A'dam Centraal. Op Duivendrecht stond er op de CTA bakken 'Niet instappen' ipv ; 'Extra trein' :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door M57 »

De defecte trein stond juist tussen RAI en Duivendrecht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Vinny »

Kennelijk zorgde die ervoor dat de Utrechtboog vanuit Zuidelijke richting geblokkeerd stond. De stoptreinen vanuit Duivendrecht naar A'dam Rai en verder reden (volgens de CTA bakken van betreffend station) gewoon wel.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Geert schreef:In Schiedam stonden ze vanmiddag en gisteravond ook open, maar 's middags dan weer niet. Twee weken geleden stonden ze ook al een paar keer wel open en dan weer niet. Er zit dus niet echt een logica in.
Inderdaad... zie de logica tot nu toe ook nog niet. Vanmorgen om half acht stonden ze in Maassluis open en om 13.30 uur waren ze weer dicht. In Schiedam waren ze dan weer open rond 14.00 uur, was wel handig aangezien ik heen en weer moest om 'n aanvullend kaartje te kopen :wink:

Maar het lijkt in ieder geval wel op een opening met de noodknop... d'r stond "verlaat het station direct" op het schermpje van de poortjes, al heb ik dat ook een keer op het schermpje van een defect poortje in Maassluis zien staan dus dat zegt kennelijk niet zoveel :P

Vanmorgen in de t2214 een machinist die duidelijk erg ervaren was in het rijden met DDM-1. Ondanks het regenachtige weer wist 'ie met redelijk normale snelheid op te trekken bij de tussenstations, ondanks de slipgevoeligheid van het materieel. Aankomst in Rotterdam Centraal uiteindelijk zelfs nog met -1 :)
Tegen half twee verder nog een minuut of 5 voor de overweg naast de Havenbrug in Maassluis staan wachten: eerst kwam de loc langs die de buizenterrein bij het bedrijf naast 't station vandaan getrokken had, daarna de trein naar Hoek van Holland en vervolgens kwam de loc weer terug.

Bij Den Haag HS trof ik rond half drie de GTW'tjes 502 + 501 bezig met de instructieritten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Aking »

De t301 was zowaar op tijd vandaag :shock: (ok vooruit... hij had +3 ofzo)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

- t2214 met DDAR i.p.v. DDM-1
- t2267 met Plan V+Plan T i.p.v. DDM-1, kennelijk veel defect DDM-1 dus

Op Rotterdam Centraal wemelde het van de rare dingen rond 17.55 uur...
- een DDM-1 compositie zonder loc op de opstelsporen
- loc 1771 en 1831 met een ICK B-BD-stam op de opstelsporen
- een kolentrein vertrok met drie locs achterop richting zuiden, neem tenminste maar aan dat'ie niet geduwd de tunnel door ging
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Freek »

Dinsdag een ritje naar Amersfoort moeten maken, met een +5 omdat er voor Amersfoort gewacht moest worden, maar dat schijnt niets bijzonders te zijn.

Vandaag een ritje naar Arnhem met de s3700 van 13.58 uit Zutphen naar Nijmegen. Bij de Velperpoortaansluiting een leuke situatie. Op het linkerspoor van de aftakking naar Zevenaar stond een goederentrein te wachten richting Arnhem. Ik ging er vanuit dat deze op ons stond te wachten, maar wat deed mijn mond bij open vallen van verbazing, we passeerden een goederentrein. Deze reed dus ook op het linkerspoor. Kortom, gezellig naast elkaar naar Arnhem rijden, hulde voor de trdl.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door webguy »

Overigens gebeurt dat wel vaker daar: die Trdl in Arnhem letten goed op geloof ik... Ik heb ook een aantal keer meegemaakt dat de s3700 de s7500 linker spoor inhaalt in de richting Zutphen :)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door BR628 »

Nou feest vanavond -O-

ik zit in de 19:20 IC vanuit Zwolle naar Leeuwarden, als zo rond 19:30 de HC met de mededeling komt dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden tussen Heerenveen en Leeuwarden. Heerenveen zal ons eindstation zijn, mededelingen over eventuele vervangend busvervoer zou later vermeldt worden.

Afijn, we passeren Heerenveen IJsstadion als de HC met de mededeling komt dat Heerenveen inderdaad het eindstation is. Reizigers naar Leeuwarden kunnen met, en nu komt het mooie: Arriva lijn 28 naar Leeuwarden, vertrektijd 20:04...

De kenner weet, dat die bus a: door Connexxion gereden wordt, maar nog veel mooier: die bus rijdt helemaal niet meer dan 19:00.... :')

Zo'n 60 man weet dat alleen niet, en loopt rustig naar het busstation van Heerenveen, waar lijn 28 zou moeten vertrekken... Zo rond 20:08 komt er dan een Den Oudsten bus aan zetten, lijn 99 naar Sneek-Bolsward-Harlingen. Enkele mensen vragen waar lijn 28 blijft, en tja, dan komt de aap vanzelf uit de mouw, de chauffeuse meldt dat die bus niet meer rijdt na 19:00.

Reizigers naar Leeuwarden druipen maar weer af en besluiten te wachten, op een handje vol na (exlusief reguliere reizigers voor deze lijn 99). Het gezelschap wat wel met lijn 99 besluit mee te reizen, moet deels naar Harlingen (5 personen) en deels naar Leeuwarden (2 personen, waaronder ondergetekende). Voor een dalkaartje, nu nog 2 euro, kan ik in ieder geval in Sneek komen.

Afijn, in Sneek aangekomen, is de trein naar Leeuwarden natuurlijk allang weg, daar heb je ook helemaal geen aansluiting op, zeg maar een -20 overstap :') Dan kan je of 40 minuten gaan wachten buiten, of doorrijden naar Bolsward en daar overstappen op lijn 92 naar Leeuwarden.

Dat laatste dus maar gedaan, niet zonder succes overigens =) Netjes de overstap in Bolsward gehaald en met mooie chauffeuse en -6 in Leeuwarden aangekomen, overigens wel +90 ten opzichte van de geplande treinaankomst.

Tussendoor nog even met jeepee83 contact gelegd, die een uur na mij dezelfde richting op moest. Wat bleek: om 21:15 waren er bussen besteld, en om 22:00 zou er weer gereden kunnen gaan worden... Of die vervangende bussen ooit gereden hebben vraag ik me af, maar die treinen rijden nu iig nog niet...

Tot slot: sterkte voor de mcn!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Wubbo »

Bussen reden om 21.15 (maar zwaar onvoldoende), om 22.05 was er weer 1 spoor beschikbaar. Het alternatief van lijn 28 was trouwens door Connexxion zelf geopperd (!).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Vinny »

En hoe zit het met de optie om via Groningen en dan met de Arriva-spurt te reizen? Als er pas na 2 uur vervangende bussen worden ingezet... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen in de t2214 een DDM-1 compositie met drie ABv's i.p.v. de gebruikelijke twee. Waren wel zes bakken, dus wat minder 2e klasse.

En Wubbo meldt zojuist per SMS dat er ICL in de t1947 rijdt!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door JeePee »

Mijn reactie op de aanrijding met persoon van gisteravond. Idd om 21.15 reden er bussen, echter vanuit Lw. In Hr was de eerste bus pas rond 21.40. De aanrijdingstrein was volgens mij de leeg mat uit de s2900 die om ongeveer 18.50 uit Lw vertrekt richting Zl. Trein stond nog op de overweg ten zuiden van Akkrum. Om 22.05 was ik in Lw. Omrijden via Gn werd geadviseerd om 20.15 in Zl. Echter ben je dan pas om 22.51 in Lw (50 minuten overstap in Gn, uursdienst...)

Enniewee ritje Lw - Amf - Hde ging vandaag een stuk beter :) . Wel opvallend:
- ICRm in de s3700 om 8.50 uit Zl ri Dv en verder
- De t526 reed met 7 bakken ICM ipv 12 bakken VIRM. Desondanks een zee van ruimte.

In Amersfoort geen echte bijzonderheden gezien vanaf de 9e verdieping van de Eempolis :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

- ProRail lijkt deze dagen bezig te zijn met testen of de omroepinstallatie in Maassluis nog niet helemaal vastgeroest is... in bijna een maand nooit 'n omroep gehoord daar en vanmiddag rond 17.00 uur ineens achter elkaar Arie over de rookzones en Magdaleen over de vakantiedienstregeling
- in de t2167 werkte de airco niet en hing dan ook een erg muffe lucht... binnen was 't toch best wel warm. Dat de trein met een los zesje reed maakte het er niet beter op.
- het ICL uit de t1947 was keurig volgens omloop gekeerd op de t1958, waarin ik 't zelf tegen kwam :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door mb90 »

JeePee schreef:- ICRm in de s3700 om 8.50 uit Zl ri Dv en verder
Dat komt doordat de s3700 vandaag aan de s3600 vastgekoppeld zit als 703600 door de Nijmeegse Vierdaagse. De oude verbinding Zwolle - Roosendaal v.v. is dus weer even hersteld. 8-)
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Frank »

Vanaf halverwege december dus dagelijks :wink:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door reisthijs »

Trein t3567 naar Eindhoven werd vanmiddag in Utrecht gesplitst: het achterste deel ging naar Leiden. :o
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Dre »

mb90 schreef:
JeePee schreef:- ICRm in de s3700 om 8.50 uit Zl ri Dv en verder
Dat komt doordat de s3700 vandaag aan de s3600 vastgekoppeld zit als 703600 door de Nijmeegse Vierdaagse. De oude verbinding Zwolle - Roosendaal v.v. is dus weer even hersteld. 8-)
Ja, dat was verder nergens uit op de maken, de CTA van spoor 6 in Zl gaf gewoon Nm aan. En de bestemmingsdisplays van de VIRM-VI's die er reden gaven ook niet aan dat die trein naar Rsd ging. Ik heb 3 VIRM-VI's uit Zl richting het zuiden zien vertrekken, en die hadden 1x Rsd, 1x Ah en 1x Nm op de koersdisplay.

Gisteren in Aml me ook kapot geërgerd aan enkele "hangjongeren". De trein is al ontzettend druk omdat er maar één ICM-IV rijdt (wie vaker met t1641 reist weet wat ik bedoel), dus dan sta je maar op een balkon. Terwijl de trein stil staat wordt in de trein omgeroepen dat we nog wat langer in Aml blijven omdat t1748, die voorlangs over het hulpspoor moet kruisen, een paar minuten vertraging heeft. Meteen reageert een van deze jongeren met "en daar betalen we voor" en pakte een sigaret van achter z'n oor en begon deze vrolijk al hangend uit de trein op te steken, hetgeen ook duidelijk door het dienstdoende personeel (servicemedewerkers Aml/conductrice van t1641) werd waargenomen, maar ingrijpen how maar. Goed, de jongeman ik kwestie had net een welverdiend trekje van z'n sigaret genomen of er werd toch besloten om te vertrekken (omdat t1748 ondertussen zoveel vertraging had opgelopen dat wie die pas na Amri zouden tegenkomen). Snel gooide de jongen in kwestie zijn peuk tussen de sluitende deuren door naar buiten. :evil:

Inmiddels vertrokken richting Hgl viel me bij Amri overigens op dat de deuren van ICM-IV stel 4248 bij hogere snelheid behoorlijk beginnen te klapperen, waardoor tussen Dv en Aml waarschijnlijk behoorlijk wat water de trein ingekomen is, want de deuren waren aan de binnenzijde behoorlijk nat.

Maar goed, terug naar de groep hangjongeren. De jongen die in Aml ook al uit de trein stond te roken was inmiddels op het balkon gaan zitten en vond het toch maar waarachtig prachtig dat hij had uitgevonden dat de deuren (niet de deuren in het bovenstaande, maar die er tegenover zaten) enigszins openende als hij er met z'n voet veel druk tegenaan zette. Allerhande gerij moest opeens de trein uit gegooid worden, papiertjes, platgedrukte blikjes bier, etc. (voor de Hgl'ers, het betreffende blikje bier is terug te vinden t.h.v. wissel 139A/B ). Gelukkig moest ik in Hgl eruit om de t31241 richting Odz te nemen, verlost van deze kansloze gevallen van de samenleving. :x

Overigens viel me vandaag en gisteren eens op hoe laag de trefkans met een conducteur is, op 376 tariefkilometers verspreid over 2 dagen, en 11 treinen kwam ik niet verder dan 2 knipjes. :shock:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door ODRAIL »

Dre schreef:Overigens viel me vandaag en gisteren eens op hoe laag de trefkans met een conducteur is, op 376 tariefkilometers verspreid over 2 dagen, en 11 treinen kwam ik niet verder dan 2 knipjes. :shock:
Dan is het nogwel vakantietijd. Het valt mij wel op dat er is schoolvakantie's meer trefkans is dan normaal (maar dat is een persoonlijke ervaring). Ook valt het wel op dat ik dit jaar met 35 ritten slechts 9 knipjes heb. En, wel 5 maal gevraagd ben om mee te werken aan een reizigersonderzoek.

Groet, R :) nald
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten