Het Grote Blundertopic #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door STF »

Soms komt hier in het café - restaurant de rook van barbeques ook binnenwaaien, niet overdreven veel hoor (een rookmelder zou er beslist niet van afgaan, bovendien hangen die hier ook helemaal niet).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Ardan »

Bij mijn vriend hangt een brandmelder in het halletje recht voor de badkamer. Terwijl hij nog lag te slapen nam ik een lange warme douche, en ja, die melder ging dus af toen ik eruit kwam door al die condens.. mijn wederhelft was niet blij :')
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door STF »

Dat is dan eerder een blunder van de persoon die zoiets gemonteerd heeft, op dat soort plaatsen kan beter een hittemelder hangen dan een rookmelder. Zaagsel, stof, condens of rook, een rookmelder ziet geen verschil.

Onze badkamer heeft twee deuren, de ene komt op een vrij kleine ruimte uit waar condens zich snel zal ophopen dus daar hangt een hittemelder, de andere deur komt op de huiskamer uit en daar hangt een rookmelder.

Sommige ruimtes zijn voor beiden niet geschikt, zoals bijvoorbeeld een caravan; door de kleine ruimte zal een rookmelder afgaan bij het bakken en braden maar een hittemelder is ook geen optie aangezien die bij warm weer (zonnestralen op plat dak) afgaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Meltrain »

Blundertje van mij: voor mijn vader had ik een compensatie aangevraagd bij de RET voor de 24-uursstaking van 9 juni.
De bedoeling was dat hij een Dagkaart van de RET zou krijgen, maar ik heb blijkbaar per ongeluk een kaartje voor de Fast Ferry besteld. :oops: Die werd namelijk net geleverd (en nee, dat is geen fout van de RET, want in de bevestigingsmail stond ook al dat we een kaartje voor de Fast Ferry zouden krijgen, maar ik hoopte toen nog dat we alsnog een Dagkaart zouden krijgen).
Nou ja, de kans dat het kaartje voor de Fast Ferry ook echt gebruikt zal gaan worden, is niet erg groot. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Stefan »

Ardan schreef:Bij mijn vriend hangt een brandmelder in het halletje recht voor de badkamer. Terwijl hij nog lag te slapen nam ik een lange warme douche, en ja, die melder ging dus af toen ik eruit kwam door al die condens.. mijn wederhelft was niet blij :')
Bij m'n moeder op haar werk (ze werkt in de gehandicaptenzorg) hangt er boven de oven en vaatwasser een rookmelder. Ja, het idee is leuk.. Maar als je 1 van de 2 open doet, gaat gelijk het alarm weer af. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Daniel »

Tja, die melders lijken soms ook wat overgevoelig... zo heb ik hier een gecombineerde CO/rookmelder hangen. Heb ooit eens bij de brandweer geinformeerd waar ik dat ding nu het handigst op kon hangen. Nouja, dat was dus buiten op het balkon als ik aan alle vereiste afstanden wilde voldoen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

Vorige week ging ik 150 boeken saneren, dus ik had er netjes een lijst van gemaakt en alles in de bak "In bewerking bij Techniek" gedropt. Kwam ik er na afloop achter dat ik was vergeten uit te stempelen, kon ik alle boeken nog eventjes van twee stempels gaan voorzien :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door AppleMoose »

TNT heeft weer 's een blundertje begaan.

Ik had pakketje besteld, en aangeven dat dit niet bij de buren mocht worden afgeleverd indien ik niet aanwezig zou zijn.
Kom ik vanmiddag thuis, jawel hoor, pakketje bij de buren afgeleverd...
Stond zelfs nog in vrij groot lettertype op de verpakking dat dit niet mocht... :N

Lezen blijft moeilijk...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Blundertje van mij: voor mijn vader had ik een compensatie aangevraagd bij de RET voor de 24-uursstaking van 9 juni.
De bedoeling was dat hij een Dagkaart van de RET zou krijgen, maar ik heb blijkbaar per ongeluk een kaartje voor de Fast Ferry besteld. :oops: Die werd namelijk net geleverd (en nee, dat is geen fout van de RET, want in de bevestigingsmail stond ook al dat we een kaartje voor de Fast Ferry zouden krijgen, maar ik hoopte toen nog dat we alsnog een Dagkaart zouden krijgen).
Nou ja, de kans dat het kaartje voor de Fast Ferry ook echt gebruikt zal gaan worden, is niet erg groot. :P
Ik kreeg gisteren mijn dagkaart binnen die ik vast wel een keertje ga gebruiken :) Kan je met die fast-ferry dagkaart niet een keer een leuk fietstochtje maken?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:Tja, die melders lijken soms ook wat overgevoelig... zo heb ik hier een gecombineerde CO/rookmelder hangen. Heb ooit eens bij de brandweer geinformeerd waar ik dat ding nu het handigst op kon hangen. Nouja, dat was dus buiten op het balkon als ik aan alle vereiste afstanden wilde voldoen :lol:
Zo'n combi-melder is ook helemaal niet handig aangezien een rookmelder hoog en een CO-meter juist laag moet hangen/liggen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Klaasje »

Ronaldussen schreef:TNT heeft weer 's een blundertje begaan.

Ik had pakketje besteld, en aangeven dat dit niet bij de buren mocht worden afgeleverd indien ik niet aanwezig zou zijn.
Kom ik vanmiddag thuis, jawel hoor, pakketje bij de buren afgeleverd...
Stond zelfs nog in vrij groot lettertype op de verpakking dat dit niet mocht... :N

Lezen blijft moeilijk...
Dat komt door die beunhazen die tegenwoordig ingehuurd worden omdat dat goedkoper is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

In sommige regio's rijdt de TNT inderdaad met onderaannemers. In andere regio's doet de TNT de pakketpost nog zelf. Over onderaannemers die prutswerk afleveren moet je gewoon klagen. In Diemen hebben we maar liefst een week een onderaannemer gehad, maar die had een wit busje dat zoveel herrie maakte dat mensen naar buiten liepen om te vragen of hij alsjeblieft de auto uit kon zetten. Na een week hebben we dat busje en de bijbehorende man nooit meer gezien en komen er gewoon weer echte TNT-busjes langs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:TNT heeft weer 's een blundertje begaan.

Ik had pakketje besteld, en aangeven dat dit niet bij de buren mocht worden afgeleverd indien ik niet aanwezig zou zijn.
Kom ik vanmiddag thuis, jawel hoor, pakketje bij de buren afgeleverd...
Stond zelfs nog in vrij groot lettertype op de verpakking dat dit niet mocht... :N

Lezen blijft moeilijk...

Ik zou een gratis postzegel eisen!!!!


:lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Daniel »

Ik had een e-ticket Ut - Ddrs gekocht maar was vergeten dat de printerinkt bijna op was... Leverde dus driekwart vervoerbewijs op :P
Op Amersfoort maar even mee langs het loket geweest en die waren het met me eens dat het geen probleem was omdat de belangrijkste helft goed geprint was gelukkig. Uiteraard werd ik nu spontaan 2x gecontroleerd i.p.v. niet, maargoed de slechte helft is nieteens bekeken. HC in een s2200 wist zelfs aan een ticket op z'n kop en zonder de kortingskaart te zien dat het goed was...

Afbeelding [Mobiele post]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door MdJ »

Ach... de HC van de t1775 maandag kon mijn Eticket ook heel snel goedkeuren... Liep langs, terwijl de eerste paar reizigers wel werden gecontroleerd :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Bluearrow »

Ronaldussen schreef:TNT heeft weer 's een blundertje begaan.

Ik had pakketje besteld, en aangeven dat dit niet bij de buren mocht worden afgeleverd indien ik niet aanwezig zou zijn.
Kom ik vanmiddag thuis, jawel hoor, pakketje bij de buren afgeleverd...
Stond zelfs nog in vrij groot lettertype op de verpakking dat dit niet mocht... :N

Lezen blijft moeilijk...
Aangezien ikzelf (als door jullie omschreven beunhaas) een aantal jaren geleden bij TNT heb gewerkt, weet ik dat 'niet afleveren bij de buren' een optionele (lees: aanvullende) dienst is, waarvoor extra betaald moet worden door de verzender. Alleen als dit op het officiele adresetiket naast de barcode is aangegeven, dan zal hiervoor extra betaald zijn.
Het komt steeds vaker voor verzenders allerlei leuke dingen/teksten op pakketjes plakken.

Bijvoorbeeld een sticker waarop staat : s.v.p. afleveren tussen 8 en 12 uur. Ze betalen dan voor een 'standaard verzending', maar eisen de 'dienstverlening' die bij een expresspakket hoort. Hiermee proberen ze dan de hogere kosten voor een expressverzending te omzeilen.

Ook leuk zijn de stickers waarop staat: "voor het zetten van een handtekening voor ontvangst dient u de inhoud van het pakket te controleren". Deze vlieger gaat ook helaas niet op, daar de vervoerder (TNT, DHL, UPS, GLS of...whoever) niet verantwoordelijk is voor de inhoud van een pakket, want dat is de afzender. Alleen als er 'transportschade' is ontstaan kan de vervoerder hiervoor aansprakelijk worden gesteld.

Oja, ik werk zelf bij een van die vervoerders die in dat rijtje hierboven staan, en ik rij in een bruine bus!
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

UPS? Daarvan werkt dat InfoNotice systeem ook zo lekker. Zeg je levering uitstellen omdat je er de volgende dag niet bent, komen ze alsnog langs. 2x zelfs. En de dag erna, had ik ook opgegeven dat ik er niet was, komen ze nog 2x.

Na vijf briefjes wist ik niet meer waar ik aan toe was, bellen ze op een gegeven moment dat ik het toch eens eens moet accepteren. Na een lange fietstocht naar Amsterdam Sloterdijk kwam ik in een of ander schimmig kantoor terecht en had ik dan EINDELIJK het pakketje. Geef mij maar de gewone TNT Post, dan komt het tenminste op een postkantoor in de buurt als je er niet bent. Heb ook al eens een pakketje via TNT Express gehad trouwens, die belden naar mijn mobiel zodra ze voor de deur stonden, dat was wel ideaal :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Bluearrow »

Bee schreef:UPS? Daarvan werkt dat InfoNotice systeem ook zo lekker. Zeg je levering uitstellen omdat je er de volgende dag niet bent, komen ze alsnog langs. 2x zelfs. En de dag erna, had ik ook opgegeven dat ik er niet was, komen ze nog 2x.

Na vijf briefjes wist ik niet meer waar ik aan toe was, bellen ze op een gegeven moment dat ik het toch eens eens moet accepteren. Na een lange fietstocht naar Amsterdam Sloterdijk kwam ik in een of ander schimmig kantoor terecht en had ik dan EINDELIJK het pakketje. Geef mij maar de gewone TNT Post, dan komt het tenminste op een postkantoor in de buurt als je er niet bent. Heb ook al eens een pakketje via TNT Express gehad trouwens, die belden naar mijn mobiel zodra ze voor de deur stonden, dat was wel ideaal :pos:
Ach ja, dat soort dingen komen overal wel voor. Nobody's perfect, zelfs mijn eigen werkgever niet. Trouwens, wij bellen ook wel op (mits tel.nr. bekend), maar ja, dat ligt weer aan de bereidwilligheid van de chauffeur om zoiets te doen. Verschil tussen bijv. TNT en UPS is dat, UPS drie keer langskomt, je evt. een ander bezorgadres kunt opgeven. Ik wil wel zeggen dat, via welke vervoerder je ook je pakketjes laat komen, de servicegerichtheid voor 99% ligt in de handen van de chauffeur. Kan me voorstellen dat bezorgers die, laten we zeggen in Amsterdam-Oost moeten bezorgen andere servicegerichtheid hebben dan (zoals in mijn eigen bezorggebied waar ik werk) het landelijke gebied van Zaltbommel en omstreken. Het is nu net het verschil telkens maar weer adressen te hebben waar je naar drie hoog moet klimmen (in de grote steden) of gewoon bij een boerderij achterom meteen de keuken in te stappen (zoals in de kleine dorpjes waar ik rij).
Laatst gewijzigd door Bluearrow op do 30 jun 2011, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door webguy »

Ach, maar met UPS weet je dat ze iig 5x rechts ipv 1x links gingen toen ze bij je kwamen bezorgen... (in Amerika worden alle UPS routes gepland met zoveel mogelijk rechts af bochten ivm veiligheid, snelheid en slijtage, deels omdat rechts meestal vrij is net als wij voor fietsers hebben)
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Bluearrow »

webguy schreef:Ach, maar met UPS weet je dat ze iig 5x rechts ipv 1x links gingen toen ze bij je kwamen bezorgen... (in Amerika worden alle UPS routes gepland met zoveel mogelijk rechts af bochten ivm veiligheid, snelheid en slijtage, deels omdat rechts meestal vrij is net als wij voor fietsers hebben)
Gelukkig werken wij in Nederland niet zo! Trouwens, routes worden in Nederland niet gepland. Wij maken gewoon zelf de meest logische route.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

In Amerika slaan ze ook altijd meteen zo door met alles :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Daniel »

Is in Mythbusters trouwens ook een keer aangetoond dat steeds rechtsaf slaan (bij Amerikaanse stratenpatronen) daadwerkelijk zuiniger met brandstof is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Is in Mythbusters trouwens ook een keer aangetoond dat steeds rechtsaf slaan (bij Amerikaanse stratenpatronen) daadwerkelijk zuiniger met brandstof is...
Zolang je aan de rechterkant van de weg rijdt ja, okee. In Engeland zullen linkerbochten wel zuiniger zijn, gewoon omdat je minder meters aflegt.

Maar in de praktijk moet je van A naar B. En een route met 5 bochten naar rechts is echt wel langer dan een route met 1 bocht naar links :Y
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Fles »

En ik maar meldingen krijgen: "Te weinig schijfruimte op C:"

Ga je kijken, wat denk je? Er zit een 320 GB harde schijf in, als volgt ingedeeld:

20 GB C: (ramvol)
50 GB D: (data)
250 GB ongepartitioneerde ruimte :cry:


okee WIE?? :evil:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Geert »

Haha, zoiets had ik gisteren ook toen ik een grote Windows update wilde installeren:

Afbeelding

Oeps :oops:
Binnenkort maar eens wat schuiven met partities. Op zich moet er voldoende ruimte zijn, zit nu een 500GB grote harddisk in mijn laptop ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 32 gasten