NS waarschuwt voor noodweer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Klaasje »

Fout. De eer voor meeste reizigers per meter perron gaat naar DDAR.
Laatst gewijzigd door Klaasje op di 28 jun 2011, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door fogeltje »

iljitsch schreef:Wordt nu alles wat nog rijdt nu op oorlogssterkte ingezet? Het lijkt me dat per meter beschikbaar perron je de meeste mensen in een VIRM krijgt en daarvan moeten er ook redelijk wat beschikbaar zijn.

Maar als ze weer van alles een stoptrein maken zit je weer met kleine stationnetjes met korte perrons. Een soort stoptrein+ dienst waarbij de allerkleinste stations overgeslagen worden is waarschijnlijk het handigst.
Begint dan die kerel uit Hoogeveen niet weer te miepen die toevallig vandaag op dat allerkleinste station moet zijn?
"Een touringcar is geen bus"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door iljitsch »

DDAR is toch beter voor stopdiensten dus dat komt goed uit. En de bankjes zijn zo slecht dat de reizigers het niet erg vinden te staan. :-)
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door hidihi »

De NS heeft nu treinserries er uit gegooid omdat er storm kan komen, is het eventueel niet mogelijk dat wanneer de storm daadwerkelijk uitbreekt gewoon de stroomafnemers van de treinen die in een heel erg zwaar onweersgebied zitten naar benden te gooien en de treinen naar de dichtstbijzijnde station te rollen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Geert »

Dat lijkt me geen wenselijke situatie.
Wel kun je je afvragen of je al om 12.00 uur de treindienst moet halveren wanneer een storm om 18.00 uur verwacht wordt en de rest van de dag het behoorlijk lekker weer is. Wat meer flexibiliteit zou wel fijn zijn, twee dagdelen het treinverkeer enorm uitdunnen is vrij drastisch.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Wubbo »

Sowieso zijn de uitsnijdingen erg drastisch. En waarom hef je losse series op terwijl je ellenlange series laat doorrijden? Dat series als s14100 eruit vliegen snap ik nog, maar als je verwacht langzamer te moeten rijden móet je vooral niet de complete noordoost rijden, daar krijg je olievlekken van...

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Daniel »

Tja, en de s800 heeft men weliswaar ingekort tot Mt / Hrl - Ehv maar is daar (volgens berichten op Somda) gekoppeld aan de s3500... schiet ook nog niet veel op zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Suus »

Ten compensatie van de uitgevallen treinen mogen reizigers nu op (sommige) stations gratis koffie en thee halen bij de Kiosk. Nee, daar zit je op te wachten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ten compensatie van de uitgevallen treinen mogen reizigers nu op (sommige) stations gratis koffie en thee halen bij de Kiosk. Nee, daar zit je op te wachten :')
Ja idd, gratis gloeiend hete koffie en thee :')

Waar blijft de erwtensoep? :')

Nee hoor, in België gisteren grote problemen door de combinatie hitte en overvolle treinen, wat besluit NS? Oh ja wacht, overvolle treinen, goed idee. Het wordt vandaag weer 35 graden, we zetten gewoon de helft van het ijzer stil *O*

want oh jee er komt NOOOOOOOOODweer aan. Ja hoor, tuurlijk. Klunzigheid ten top weer.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door VIRM »

Een paar opmerkingen na een retouritje Den Haag:

- De reisplanner spuugde reizen uit waarin niet rijdende treinseries in voorkwamen. Wat heb ik aan reisadviezen met bijvoorbeeld de s2600 en s3300 erin?
- Er reden hier en daar nog DDAR's rond. Ik heb er ook in eentje gezeten en het was SNIKHEET. Wat doen de uitgevallen VIRM's, zoals die van de s2600?
- Wat moet ik met thee en koffie als compensatie? Sorry, maar dan neem je je reizigers, die te maken hebben met een gevoelstemperatuur van 25+ graden, echt niet serieus. Koude dranken en (water)ijsjes zijn beter in dit weer!
- Toen ik rond 19:00 thuiskwam, was de enige bui vandaag een korte toen ik iets na 12:00 met de s2600 uit de Schipholtunnel kwam. Veel te vroeg begonnen.
- Uhm, is dit de eerste storm die wij ooit in Nederland hebben gehad? Kom op zeg, sneeuw, blaadjes, hitte en nu storm...

Al met al denk ik dat het weer een PR-faaldag is...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door reisthijs »

iljitsch schreef:Wordt nu alles wat nog rijdt nu op oorlogssterkte ingezet?
Nee dus... -o- de meeste IC's tussen Amsterdam en Utrecht reden met 8 bakken VIRM (normaal zijn dat er 10 of 12) en net die ene die waar ik eigenlijk mee wilde niks meer dan een los viertje. Daar kon dus bijna niemand meer bij.

Domme reizigers ook overal die blijven staan dringen voor de deuren terwijl de balkons he-le-maal vol staan en er overduidelijk écht niemand meer bij past.
Zo kweek je dus overal vertragingen door te korte treinen i.p.v. de weersomstandigheden (er viel geen drupje regen hier vanmiddag...)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Fles »

Een woordvoerder van de spoorwegen ontkent rond 18.00 uur dat de site er helemaal uit ligt. "Hier doet hij het gewoon."
Nog een hapje lulkoek iemand? :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door mb90 »

Speciaal voor die woordvoerder een screenshot:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Suus »

Ik wist het wel, volgens de ns is hun site nooit plat of overbelast... De vorige keer was het zogenaamd een storing bij KPN. Die wisten echter van niets...

Afbeelding [Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Fles »

mb90 schreef:Speciaal voor die woordvoerder een screenshot:
Ja proxy error. Dat ligt dus aan jou :P
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door willy84 »

NOS radio journaa: "sommige vinden het overdreven van NS". De NS zegt dat ze goed voorbereid wil zijn. Ja! Veiligheid en goede voorbereiding *O* daar kan niemand op tegen zijn toch?
immer kwaliteits posts
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door webguy »

Fles schreef:Ja proxy error. Dat ligt dus aan jou :P
Kuch, load balancer / reverse proxy...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Aking »

Ah.... het begint eindelijk te rommelen hier boven Utrecht...

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor er (onbedoeld) dingen uit gaan vallen
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door The best »

Fles schreef:
mb90 schreef:Speciaal voor die woordvoerder een screenshot:
Ja proxy error. Dat ligt dus aan jou :P
Inderdaad. Ik krijg gewoon een melding dat er een storing is en dat ik op de mobiele site moet kijken.

Maar goed, op zich is het ook wel logisch dat de site uitvalt. Een server heeft gewoon een bepaalde capaciteit en als heel veel mensen hun reis gaan checken kom je gewoon een keer boven die capaciteit uit. Al zou het de NS wel sieren als ze dat gewoon zouden zeggen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door webguy »

Ze hebben nu gewoon de site uit gezet en een onderhoudspagina er op gezet. Vind het beetje een zwaktebod van de NS: dit gebeurt nu zeer regelmatig... Je kan mij niet vertellen dat je geen grote loads kan opvangen met moderne technieken. Het is voor de NS zelfs makkelijk omdat als ze de dienstregeling uitdunnen, ze weten dat er veel mensen gaan kijken. Ze hadden dus gisteren al veel servers kunnen klaarzetten voor vandaag...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Gekko123 »

Dit krijg ik te zien:



Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Apache Server at ns.nl Port 80
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door mb90 »

Ik zie nu inderdaad ook de storingspagina. Neemt niet weg dat de site niet 'noodweerbestendig' is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Thom91 »

Hier weer online :)
Komt wel goed schatje.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Chauf21 »

Het noodweer bleek dus niet geheel afwezig: door blikseminslagen momenteel geen treinverkeer Eindhoven-Breda, Amsterdam Sloterdijk - Schiphol, Weesp - Lelystad en Weesp - Amersfoort. Tussen Den Bosch en Eindhoven rijdt ook niets (door een versperring), tussen Den Bosch en Nijmegen is de bovenleiding kapot.

Het blijkt maar weer dat de natuur zich niet heel eenvoudig laat voorspellen. Als het noodweer een paar uur eerder was gekomen, had de nooddienstregeling veel beter tot haar recht gekomen. Helaas kon niemand dit gisteravond voorspellen. Mensen die nu gaan roepen dat het allemaal overdreven was hebben het dan ook bij het verkeerde eind, is mijn mening. Wellicht hadden een paar dingen beter gekund (de materieelinzet, beschikbaarheid actuele reisinformatie), maar de keuze om over te gaan op een nooddienstregeling lijkt mij terecht geweest.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door iljitsch »

Klinkt toch alsof deze storingen met een beetje flexibiliteit zonder veel olievlekeffekt op te vangen hadden moeten zijn. Maar het had op ongelukkiger plekken kunnen zijn, natuurlijk.

Ik heb toch sterk het idee dat het middel hier meer schade toebracht dan de kwaal zelf, een minder radikale ingreep in de dienstregeling was waarschijnlijk beter geweest en had tot minder gedoe rond de website geleid.

En die materieelinzet is natuurlijk onvoorstelbaar verkeerd, daar mag best iemand voor ontslagen worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 58 gasten