OVer Missers in de Reisinformatie #14

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Suus »

Moet haast wel, op Bijlmer rijdt hij wel normaal maar vanaf spoor 1 en 8 (dus de buitenste sporen naar en van CS af)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Suus »

Ook een mooie: reisadvies Diemen Zuid - Weesp: Eerst met de metro naar Centraal, dan de trein naar Muiderpoort en daar de bus naar Weesp...

Afbeelding [Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Klaasje »

Lopen naar de 158/102 en vanaf Muiden de 110?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Suus »

Ik hoef het niet te reizen, maar dit roepen ze om. Bus 44 naar het andere station en daar de ns bus nemen is wat in mij opkomt.

Afbeelding [Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Etienne »

Tja, de NS bekommert zich naar mijn mening niet echt om stads- en streekvervoer dat soms nog wel sneller is ook. :idea:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Mikos »

Omdat NS niet zomaar reizigers mag verwijzen naar de stad- of streekvervoerder. Heeft niets te maken met 'niet bekommeren', maar met contracten en afspraken. Je kunt niet zomaar al je reizigers verwijzen naar die blauw/witte bus die iets verderop staat. Die vervoerder wil daar ook geld voor zien. Of je moet als vervoerder zomaar reizigers met een betaald kaartje van NS gaan accepteren, terwijl ze jou niks betalen. Er komt veel meer logistiek en achter de schermen bij kijken dan sommige mensen denken, hoor :wink:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door reisthijs »

Reizigers informeren dat het ook mogelijk is met de stad- of streekvervoerder verder te reizen vind ik nog niet persé hetzelfde als vragen of die stads/streekvervoerder NS-kaartjes wil accepteren. Voor een deel van de reizigers is het niet erg dat NS-kaartjes niet geldig zijn in de bus maar is het belangrijkste gewoon op plaats van bestemming aankomen. Zeker als je met een abonnement of 'op saldo' reist.

Maar een reisadvies dat een onnodige omweg lijkt is altijd nog beter dan wat er vanochtend in Utrecht werd omgeroepen: "Voor Weesp is geen alternatief reisadvies beschikbaar".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Justin »

Precies, ik heb het idee dat veel mensen dat over het hoofd zien. Paar jaar terug had ik een stremming op Asd-Ut, waardoor ik via Hvs moest reizen. Helaas lag Hvs-Ut er ook uit, waardoor ik per bus naar Zeist ging en vanuit daar naar Ut. De chauffeur liet gewoon iedereen betalen.

Een jaar daarvoor was ik gestrand in Geldrop, en pakte daar de bus naar Eindhoven; in dit geval was de chauffeur coulant en liet iedereen gewoon instappen zonder te betalen.

Indien je het laatste geval hebt: leuk voor de reiziger, maar het hogere management zal daar vast niet blij mee geweest zijn, omdat daar geen afspraken mee waren. In het eerste geval: jammer voor de reiziger, maar op papier is dit hetgeen wat op dat moment mogelijk was.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Bart »

Nog meer over die storing bij Weesp: waarom reed de s5700 van Leiden tot Schiphol en niet tot Diemen Zuid, en waar zou die trein dan moeten keren?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Niets Maliebaan. Die ICE's reden wel via Hilversum maar gingen daarna toch gewoon naar Utrecht Centraal.
Nouja, laten we dan maar zeggen dat het de bedoeling was ze via de Maliebaan te sturen. Er stond niet voor niets bij de werkzaamhedeninfo van NS-Hispeed dat de ICE tot 14.00 uur niet op Utrecht Centraal zou stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Klaasje »

Volgens mij is er sprake van een misser in de reisinformatie bij het Weesp-verhaal. Er rijden treinen tussen Amsterdam C en Lelystad terwijl volgens de storingspagina geen treinen rijden tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp. :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Connexxion heeft toch af en toe zo z'n rariteiten... op de stadsdienst Amersfoort een overvloed aan plaatsnamen op de bestemmingsfilm, maar op onderstaande foto dan weer een streeklijn waarbij geen plaatsnaam in de bestemming voorkomt...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door MdJ »

Shl-(Asd-)Asb en verder normale route...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Geert »

De DRIPs van de RET kondigden de vorige staking nog tweetalig aan (NL en Engels), dit keer was het alleen in het Nederlands. Beetje jammer, ik vond het wel een goede zaak dat het ook in het Engels bekend werd gemaakt.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door M57 »

Daniel schreef:Nouja, laten we dan maar zeggen dat het de bedoeling was ze via de Maliebaan te sturen.
Klopt, en er heeft er ook eentje echt zo gereden.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Chauf21 »

De DRIPs van de RET kondigden de vorige staking nog tweetalig aan (NL en Engels), dit keer was het alleen in het Nederlands. Beetje jammer, ik vond het wel een goede zaak dat het ook in het Engels bekend werd gemaakt.
Vorige en deze week zag ik op enkele Randstadrailstations wel een engelstalige aankondiging. De tekst was ook beter dan voorheen (er werd gesproken over "no metro line E services") :)

Afbeelding [Mobiele post]
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Thom91 »

site van de ns ligt er ook al uit..
Komt wel goed schatje.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door microshit »

Hij liep de hele middag al te hikken. Zat eraan te komen natuurlijk :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Suus »

Welke smoes zouden ze dit keer hebben?

Afbeelding [Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door The best »

Ik gok gewoon overbelast (al zullen ze dat misschien niet zeggen).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Fles »

En de misser is dan natuurlijk dat je in de foutmelding zelf wordt verwezen naar "raadpleeg ns.nl" :')

Ja, raadpleeg ns.nl maar. Of steek een pauweveer in je kont en ren drie rondjes om de kerk. Doe maar waar je zin in hebt *O* Reisinformatie levert het je in ieder geval NIET op :P
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door reisthijs »

Grootste misser van vandaag is natuurlijk de omroep "door de weersomstandigheden rijden er minder treinen" onder een strakblauwe hemel in de felle zon....
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:Reizigers informeren dat het ook mogelijk is met de stad- of streekvervoerder verder te reizen vind ik nog niet persé hetzelfde als vragen of die stads/streekvervoerder NS-kaartjes wil accepteren. Voor een deel van de reizigers is het niet erg dat NS-kaartjes niet geldig zijn in de bus maar is het belangrijkste gewoon op plaats van bestemming aankomen. Zeker als je met een abonnement of 'op saldo' reist.

Maar een reisadvies dat een onnodige omweg lijkt is altijd nog beter dan wat er vanochtend in Utrecht werd omgeroepen: "Voor Weesp is geen alternatief reisadvies beschikbaar".
Reken maar dat als je zou omroepen: " u kunt met die en die bus, maar u moet wel betalen" dat letterlijk de pleuris uitbreekt, daarbij probeer eens om een 100 tto 200 treinreizigers in een reguliere lijndienstbus te proppen. De theorie is leuk, maar in de praktijk zijn dit dingen die niet werken, hoe spijtig ook voor de gestrande reiziger.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Milco »

De AV op http://www.ns.nl van Amsterdam Zuid meldt het volgende:

21:34 +3 Lelystad Centrum. Rijdt verder naar Weesp. :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daelea »

Gisteren werd er rond vier uur op Shl, enigszins verwarring gezaaid door om te roepen dat de IC naar Ut van spoor 1 of 2 zou vertrekken, en de IC naar Asd van spoor 1 of 2 zou vertrekken. Met als gevolg dat het eerstkomende set VIRM belaagd werd door reizigers naar Ut én Asd. Het mooiste was nog wel dat de s3500 al eerste binnenkwam, met blanco CTA's en "Niet Instappen" op de koersrol... :neg:
Een minuutje later gingen de CTA's van 1 op de s2100 naar Asd.
Overigens wel weer :pos: : in de s3500 werd elke minuut omgeroepen dat dit beslist NIET de IC naar Asd was :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten