Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Is het echt sneller om vanuit Emmen, Hardenberg of Coevorden eerst met de bus naar Hoogeveen te rijden en daar de trein te pakken? Is het niet gewoon makkelijker en sneller om vanuit daar de trein direct richting Zwolle te pakken en daar op de intercity te stappen?
Voor de rest is het voor de rest van het openbaar vervoer ook veel makkelijker als er netjes om het half uur een trein ga rijden. Als ik nu naar station Groningen ga dan kom ik of op het moment binnen dat de trein net wegrijdt (en kan ik dus 40 minuten wachten) of ik kom 10 minuten voordat de trein vertrekt aan op het station. Dat is toch niet handig. Het is gewoon veel beter als je daar een normale dienstregeling gaat rijden.
Voor de rest komt hij niet echt met argumenten aan. Ja, je hebt nu tussen Assen en Zwolle 78 kilometer lang geen stop van een intercity, maar boeiend.
Dank voor plaatsen, wat een gejank zeg. Je moet daar als politiek eigenlijk niet eens op gaan reageren. En het feit dat die trein dan 78 kilometer aan een stuk doorrijdt maakt het eigenlijk tot de enige echte intercity in Nederland in mijn ogen. Niet elke verhoging tegels aan het spoor heeft een intercity stop nodig.
Wat een verhaal weer :') Minachting van de Hoogeveense regio :') Toe maar. De Hoogeveense regio krijgt gewoon wat ze toekomt. Er woont toch geen kat daar. Gesukkel in de marge is het. Wel leuk natuurlijk
Het stuk getuigd alleen maar van zieligheid. 78 kilometer :X Zo kan ik ook de halteafstanden van de s4900 met die van de s9100 vergelijken. Wow.. Wat zijn wij mensen van de Gooi- en Flevolijn zielig zeg! Een IC die nog vaker stopt dan een stoptrein in het noorden. Over Noordelijke arrogantie gesproken zeg! (Overigens zijn alle stations van de s4900 groter dan Hoogeveen qua reizigersaantallen.)
Moet ik er nog woorden aan vuil maken dat er genoeg stations zijn die 2 tot 3 x zo groot als Hoogeveen zijn waar geen volwaardige IC stopt?
Hoor ik bovenstaande politici nou zeggen dat ze een zonetrein willen? Dan houdt Hoogeveen zijn status als "schaduw-IC-station" met 2x per uur een stoptrein vermomd als intercity. Ik zou zeggen: Sprintercity (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website