NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utrecht

Bericht door Suus »

NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utrecht
Voor reizigers in Den Bosch werd de stoptrein van 22.02 naar Utrecht gisteravond een spooktrein: in de veronderstelling dat de trein leeg was, reed de machinist met uitgeschakelde verlichting direct naar een rangeerterrein.

'Stopt deze trein ook in Culemborg?' vroeg passagier Rien van der Veer nog aan de conducteur. Door het noodweer was het chaos op het spoor, deze sprinter zou als een van de eersten weer rijden. De conducteur stelde hem gerust.

Maar al bij Geldermalsen viel de verlichting uit en zaten de passagiers in het donker. In Culemborg stopte de trein niet. Van der Veer en andere passagiers begonnen op de knoppen te drukken. 'We hoorden niets. We zagen niets. Niemand reageerde.'

Lees de rest van dit spectaculaire verhaal op de site van de Volkskrant!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door Etienne »

Okée :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door microshit »

Mag in dit soort gevallen de noodrem gebruikt worden?

En komt er dan niemand op het idee bij de machinist aan te kloppen? :S
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door willy84 »

Apart verhaal dit. Vraag me af hoeveel mensen er in die trein gezeten hebben. Opvallend: iemand is door de conducteur gerustgesteld toen hij vroeg of de trein ook in Culemborg stopte. Even verder lees ik dat de trein zonder conducteur reed. Vaag...
immer kwaliteits posts
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door robert55 »

Iets dergelijks is een maand of wat geleden ook gebeurd. Toen was een sprinter [zal wel een SLT geweest zijn] Asd-Gouda-Rtd in ik geloof Duivendrecht een beetje defect geraakt. Na een stief kwartiertje was de trein opgeheven, maar dat werd niet goed omgeroepen en de trein werd ook niet gecontroleerd. De machinist kreeg opdracht leeg naar Rtd te rijden. Er is aan de noodrem getrokken, maar de machinist heeft die overbrugd. Er hebben toen reizigers 112 gebeld en de trein is in Gouda aan de kant gezet.

En heel lang geleden in een winter is er een keer een sprinter op de Zoetermeerlijn in de sneeuw achtergelaten en afgesloten, ook met reizigers er in.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door willy84 »

Ik heb ook eens een mat'64 op Amsterdam CS gezien op een niet perron spoor waar reizigers uit het raampje schreeuwde dat ze er uit wilde. Dat gaat wel steeds lastiger want er blijven geen ramen meer over die open gedraaid kunnen worden.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door fogeltje »

willy84 schreef:Apart verhaal dit. Vraag me af hoeveel mensen er in die trein gezeten hebben. Opvallend: iemand is door de conducteur gerustgesteld toen hij vroeg of de trein ook in Culemborg stopte. Even verder lees ik dat de trein zonder conducteur reed. Vaag...
Staat er waar dat gevraagd werd? Als het om een conducteur ging, die de trein verliet, in veronderstelling dat de trein gewoon door zou rijden, dan is het niet zo vaag.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door Fles »

microshit schreef:Mag in dit soort gevallen de noodrem gebruikt worden?
Tuurlijk. Je "mag" namelijk niet op een rangeerterrein overnachten. Van tweeën één.
En komt er dan niemand op het idee bij de machinist aan te kloppen? :S
Dat lijkt me inderdaad een zinvollere optie. Waarschijnlijk denkt zo'n machinist dat ie een storing aan de noodrem heeft en overbrugt dat ding telkens, maar als er iemand aan je deur staat te bonken dan moet je toch wel wat anders gaan verzinnen denk ik :o
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door Reiziger Delft »

Wat alleen lastig gaat als het 2 stellen zijn en de reizigers in het achterste stel zitten. Ik weet niet of dat hier het geval was, maar bij die sprinter vanuit Amsterdam naar Rotterdam was dat wel zo.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door Thom91 »

112 bellen lijkt me op zo'n moment wel een geslaagde actie...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:112 bellen lijkt me op zo'n moment wel een geslaagde actie...
Opzich wel, maar ik zou me kunnen voorstellen dat gisteren de netwerken misschien overbelast waren en er telefonisch geen doorkomen was.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door webguy »

K weet niet hoor, maar het lijkt een trend te worden in de SLTs... (tweede keer al in aantal maanden, zoiets mag niet gebeuren). Zijn die niet uitgerust met camera's? En een intercom met de machinist als je aan de noodrem trekt?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door iljitsch »

Vreemd dat de NS geen telefoonnummer heeft voor dit soort zaken. 112 duurt natuurlijk ook een flinke tijd voor dat de info naar de juiste plek doorgesijpeld is. Of kan je als je 112 belt om de spoorwegpoilitie vragen?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door Fles »

webguy schreef:K weet niet hoor, maar het lijkt een trend te worden in de SLTs... (tweede keer al in aantal maanden, zoiets mag niet gebeuren). Zijn die niet uitgerust met camera's? En een intercom met de machinist als je aan de noodrem trekt?

Camera's? Check :Y
Intercom actief na noodrem? Check :Y

Als de stroom afgeschakeld is? Oh nee wacht, jammer :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door webguy »

Ik vermoed dat het "NS Servicecenter" sneller is, dat is 0800-02nog wat en staat op de automaten en komt geloof ik op hetzelfde neer als de infoknop op de alarmzuil op het perron
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door webguy »

Fles schreef:Camera's? Check :Y
Intercom actief na noodrem? Check :Y

Als de stroom afgeschakeld is? Oh nee wacht, jammer :P
Als de intercom het niet doet als de lichten uit zijn is dat een enorme faal in het hele ontwerp en mogen van mij alle Sprinters direct worden verankerd voor software aanpassingen. De kans is klein, en dit is goed afgelopen, maar voor hetzelfde geld woedt er vuur in de trein en weet de machinist van niks omdat 'ie denk dat er niemand in de trein zit...
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door huibf »

of een tweet naar @NS_online. (http://twitter.com/#!/NS_online)
Deze wordt 24 uur per dag in de gaten gehouden en op gereageerd door de medewerkers die die twitter beheren.

of #NS gebruiken in de tweet. Deze worden ook opgevangen door bovenstaand.
(http://twitter.com/?lang=en&logged_out= ... time/%23ns)
Laatst gewijzigd door huibf op wo 29 jun 2011, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Vreemd dat de NS geen telefoonnummer heeft voor dit soort zaken. 112 duurt natuurlijk ook een flinke tijd voor dat de info naar de juiste plek doorgesijpeld is. Of kan je als je 112 belt om de spoorwegpoilitie vragen?
Bij 112 kun je inderdaad naar de spoorwegpolitie vragen. Werd zelf daar ook naar toe doorverbonden toen ik 112 eens had gebeld omdat ik kinderen op het spoor tussen Schiedam en Rotterdam zag spelen. :X

@huibf; twitter is wel een snel medium maar ik zou het niet gebruiken voor dit soort gevallen. Een beller is sneller :')
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Ik vermoed dat het "NS Servicecenter" sneller is, dat is 0800-02nog wat en staat op de automaten en komt geloof ik op hetzelfde neer als de infoknop op de alarmzuil op het perron
Maar staat dat nummer ook ergens in de trein vermeldt?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door huibf »

Geert schreef:
iljitsch schreef:Vreemd dat de NS geen telefoonnummer heeft voor dit soort zaken. 112 duurt natuurlijk ook een flinke tijd voor dat de info naar de juiste plek doorgesijpeld is. Of kan je als je 112 belt om de spoorwegpoilitie vragen?
Bij 112 kun je inderdaad naar de spoorwegpolitie vragen. Werd zelf daar ook naar toe doorverbonden toen ik 112 eens had gebeld omdat ik kinderen op het spoor tussen Schiedam en Rotterdam zag spelen. :X

@huibf; twitter is wel een snel medium maar ik zou het niet gebruiken voor dit soort gevallen. Een beller is sneller :')
Ik denk dat 112 hiervoor niet bedoelt is, je hebt ook dat andere nummer nog. 0800-tuig was het toch...
De NS Online twitter wordt constant beheerd. dus als je typt van @NS_Online #help #ns we zitten vast in de trein (nummer) van A naar B. werkt dat ook effectief
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door Fles »

huibf schreef: als je typt van @NS_Online #help #ns we zitten vast in de trein (nummer) van A naar B. werkt dat ook effectief

@huibf kanniet, is opgeheven.

:mrgreen:
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door huibf »

Fles schreef:
huibf schreef: als je typt van @NS_Online #help #ns we zitten vast in de trein (nummer) van A naar B. werkt dat ook effectief

@huibf kanniet, is opgeheven.

:mrgreen:
treinnummer staat toch op op elke coupe.... ik heb het niet over de serie's. Die ken ik nl niet.
Ik mag aannemen (arghhh) dat NS weet waar hun treinstellen uithangen....
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door Fles »

Oh bedoelde je dat :oops: leek me al niet dat de doorsnee reiziger treinnummers zou kennen inderdaad ;)

Overigens ging het een tijdje terug bij dat vorige geval geloof ik wel (ongeveer) zo. Of in België. Ik weet er het fijne niet meer van :)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door iljitsch »

Geert schreef:de spoorwegpolitie vragen. Werd zelf daar ook naar toe doorverbonden toen ik 112 eens had gebeld omdat ik kinderen op het spoor tussen Schiedam en Rotterdam zag spelen. :X
Ja, mooie plek om te spelen, daar komen maar enkele tientallen treinen per uur langs. :D

Spoorwegpolitie hou ik achter de hand, maar de volgende keer dat ik een kaartjesautomaat zie zet ik dat servicenummer wel in m'n telefoon. Het is volgens mij nergens online te vinden.

Twitter is niet ideaal, je weet nooit of daar aan de andere kant iemand zit te kijken of niet.

Gaan de deuren in elk geval nog open met de noodontgrendeling zonder stroom? Ik mag hopen van wel. Hoewel je dat liever niet doet terwijl er gereden wordt... Had dit bijna geprobeerd toen ik vorig jaar een minuut of 8 in een dooie SLT zat op Den Haag CS.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Bericht door STF »

Noodontgrendelingen op wat voor voertuig dan ook (trein, tram, bus, etc.) werken altijd, ongeacht of er wel of geen spanning op staat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten