Het grote computertopic! #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Stefan »

Dat valt bij mij op school ook op, dat er eigenlijk veel te weinig plekken zijn waar je fatsoenlijk je laptop op kan laden. Vooral in 'gewone' lokalen hebben ze amper enige vorm van stopcontacten en als ze er zijn, zijn ze vaak al vol.. Dan zitten de computer, monitor, beamer, smartboard en weet ik wat er allemaal al in. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Op de HAN is het ook verre van perfect (vooral het draadloze netwerk dat wegvalt) maar langs 3 van de 4 muren zit meestal zo'n kabelgoot met extra stopcontacten ja. De Radboud heeft 10x beter Wifi en faciliteiten in het algemeen, behalve stroompunten voor laptops.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Schoolgebouwen zijn vaak nog uit de periode dat laptops nog uitgevonden moesten worden. Het gebouw waar ik werk komt uit 1961, is wel enigszins aan de tijd aangepast, maar het zal nooit zo hip en vlot als een nieuw gebouw worden natuurlijk. Om stroom voor mijn balie te krijgen moest de vloer verhoogd worden :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Vanochtend geen internet; PANIEK. RAID controller doorgefikt in de server, dus toch maar eens nieuwe hardware gehaald. Alleen de manier waarop we nu internet hebben is wel enigszins creatief.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Waar haal je even een RAID controller dan? de MediaMarkt? :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Waar haal je even een RAID controller dan? de MediaMarkt? :P
Het was thuis en ik gebruikte hem niet voor RAID, alle disks zaten in hun eigen array. Het was een ML150G2, enorm bakbeest. Nu is het gewoon een volgestouwde computerkast.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Stefan »

webguy schreef:Op de HAN is het ook verre van perfect (vooral het draadloze netwerk dat wegvalt) maar langs 3 van de 4 muren zit meestal zo'n kabelgoot met extra stopcontacten ja. De Radboud heeft 10x beter Wifi en faciliteiten in het algemeen, behalve stroompunten voor laptops.
Ik moet zeggen dat op de HRO (ohnee, we moeten tegenwoordig HR zeggen..) het WiFi wel uitstekend geregeld is, werkt prima! Heb eigenlijk nog nooit gehad dat het uitgevallen was, alleen die ene keer dat er geen stroom meer was omdat een Enecomannetje een kabel kapot gemaakt had. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Op de HAN gebruiken ze een of ander aftands security geval (SecureW2), al ondersteund Mac OS het wel native, windows dus niet. Komt er op neer dat er teveel hotspots hangen, teveel mensen downloaden, en als er teveel mensen in een lokaal/gebied zitten dan vliegen er mensen uit. Meestal is het ook nog eens de mensen die er het eerste waren...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Klaasje »

SecureW2 is volgens mij om PEAP heengebouwd. Ik had ooit een windows waar PEAP uitgesloopt was en toen deed de SecureW2 het ook niet.
Overigens ondersteund windows 7 het wel native.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

De HvA heeft SecureW2 eruit gewerkt. Nogal op een harde manier trouwens. Eerst was er een dag geen internet en daarna moest iedereen het opnieuw instellen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Ja, SecureW2 was nodig idd voor Windows XP en Vista inderdaad omdat Windows geen PEAP ondersteuning heeft. De RU gebruikt ook 802.11x (protocol om het te beveiligen), maar net de variant die wel overal wordt ondersteund...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Geert »

webguy schreef:Op de HAN gebruiken ze een of ander aftands security geval (SecureW2), al ondersteund Mac OS het wel native, windows dus niet. Komt er op neer dat er teveel hotspots hangen, teveel mensen downloaden, en als er teveel mensen in een lokaal/gebied zitten dan vliegen er mensen uit. Meestal is het ook nog eens de mensen die er het eerste waren...
Ja, boutproduct idd. De UU gebruikt (gebruikte) het ook, Windows 7 en Linux ondersteunen gelukkig native dat protocol.
Toen ik in 2006 begon met studeren was de wifi echt slecht (en moest je ook nog eens met Cisco VPN verbinden), maar sinds Eduroam ingevoerd is werkt het best goed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Prutsers die ICT hier, ik zit nu een iPad voor hun te repareren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

Prutsers dat MT hier. Zomaar ohne nach zu denken iPads aanschaffen en maar blind verwachten dat IT dat ondersteunt :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Dit was de test-iPad van de IT om te kijken of ze geschikt zijn voor het onderwijs. Normale ondersteuning gaat niet verder dan het configureren van Eduroam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Dit was de test-iPad van de IT om te kijken of ze geschikt zijn voor het onderwijs. Normale ondersteuning gaat niet verder dan het configureren van Eduroam.
Ik zeg; bekostiging van de school intrekken. Nonsens die meuk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Zeg dat maar tegen het management. Die wil graag per 2015 alle papieren boeken uit het onderwijs weghebben, dus willen ze alternatieven getest hebben. Ik vind het een volslagen idioot plan, iedereen bij de Mediatheek vind dat, dus bestellen we gewoon net zo veel boeken als we betalen kunnen :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Zeg dat maar tegen het management. Die wil graag per 2015 alle papieren boeken uit het onderwijs weghebben, dus willen ze alternatieven getest hebben. Ik vind het een volslagen idioot plan, iedereen bij de Mediatheek vind dat, dus bestellen we gewoon net zo veel boeken als we betalen kunnen :6
Ohohohoh wat een bizar plan :facepalm: Dit gaat zó veel geld kosten :roll:

Typisch voorbeeld van automatiseren om het automatiseren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Maar weet je hoeveel geld ik inmiddels heb verspild aan studieboeken die ik nooit open heb gehad? Had ik bijna een iPad voor kunnen kopen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Geert »

...Waar je vervolgens e-boeken voor moet kopen die je dan ook niet leest. :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Daniel »

Oftewel, hoog tijd dat het hoger onderwijs eerst nadenkt voor ze boeken voorschrijven... had zelf ook een heel dik boek waarvan geloof ik ooit één hoofdstuk behandeld is. De rest was alleen bestemd voor degenen die verder gingen in de Biologische richting :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Grappig; het blijkt dat we al jaaaaaren contact hebben met collega's van Geert. Novellwereld is klein! Morgen ga ik ze even bellen voor een ondersteuningsafspraak.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Novellwereld is klein!
Houwe zo! Buttsysteem
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Fegtuh? :evil: :x

;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Fles schreef:
deadlock schreef:Novellwereld is klein!
Houwe zo! Buttsysteem
_O_ Held van velen _O_

Het creeert een eigen wereld binnen een besturingssysteem, daar kan je toch geen fan van zijn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten