Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Juistem, ik heb het dus ALWEER gehad, dit keer op lijn 199 op de Brabantse Poort. Uitgechecked op de Neerbosscheweg en ik heb met dalurenkorting meer betaald dan de rit zonder dalurenkorting zou moeten kosten.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Komt omdat ik vanaf klacht 1 een eis had gesteld: Een dagkaart.Vinny schreef:(en lang niet iedereen is zo vasthoudend bij de klantendiensten als Find your Spot)
Als ik ergens voor ga, dan moet het duidelijk zijn dat ze niet eerder van mij af zijn.
Bouw je klacht altijd op volgens de FAM regel. Feiten. Afspraken. Maatregelen.
For Your Railroad Adventures
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Ik word een beetje simpel van de Connexxion klantenservice...ze lezen gewoon niet wat je invult. In mijn klacht stond onder andere het volgende:
"Hiervoor heb ik een restitutieformulier ingevuld en opgestuurd naar de klantenservice. Dit wilde ik nu weer doen, maar ik krijg het oude restitutieformulier op de website niet meer, alleen een online formulier. Gezien hier niet de mogelijkheid is om als reden aan te geven "teveel saldo afgeschreven" en ook geen mogelijkheid om uitleg te geven wil ik graag bij deze restitutie voor de rit aanvragen."
En wat zeggen ze:
"OV-chipkaart. In antwoord daarop kunnen wij u het volgende mededelen; Wanneer u de website www.connexxion.nl bezoekt, vervolgens op “Service en contact” klikt, kunt u daar online een restitutieformulier OV-chipkaart invullen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
*zucht* Als ze hadden gelezen dan hadden ze gezien dat ik daar al had gekeken en mij dus niet verder helpt.
"Hiervoor heb ik een restitutieformulier ingevuld en opgestuurd naar de klantenservice. Dit wilde ik nu weer doen, maar ik krijg het oude restitutieformulier op de website niet meer, alleen een online formulier. Gezien hier niet de mogelijkheid is om als reden aan te geven "teveel saldo afgeschreven" en ook geen mogelijkheid om uitleg te geven wil ik graag bij deze restitutie voor de rit aanvragen."
En wat zeggen ze:
"OV-chipkaart. In antwoord daarop kunnen wij u het volgende mededelen; Wanneer u de website www.connexxion.nl bezoekt, vervolgens op “Service en contact” klikt, kunt u daar online een restitutieformulier OV-chipkaart invullen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
*zucht* Als ze hadden gelezen dan hadden ze gezien dat ik daar al had gekeken en mij dus niet verder helpt.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Net een mail gehad van Connexxion mijn teveel betaalde 20 cent klaar staat
"Een touringcar is geen bus"
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
ik heb zojuis 6,87 teruggekregen. Het onlineforumulier van van CXX/Hermes had ik afgelopen donderdag ingevuld (dus binnen 1 week). Heb het als 'product' gekregen en heb deze probleemloos afgehaald op een NS automaat (!!!) met een SRE-chipkaart nogwel.
Probleem was dat ik binnen 10 minuten tijd, 4 euro afgeschreven had gekregen in DEZELFDE bus. Blijkbaar bij elke handeling werd er zomaar 4 euro afgescheven... dik gedrukt
15-06-2011______Check-uit 21:59 Eindhoven, Opera bij Connexxion
_______________Check-in Eindhoven, Station bij Connexxion
_______________Ritprijs € 1,49 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,51)____2,51
15-06-2011______Check-in 21:34 Eindhoven, Station bij Connexxion__________-4,00
15-06-2011____Check-in 17:34 Liessel, Marktplein bij Connexxion ______-4,00
15-06-2011____Check-in 17:24 Deurne, Station bij Connexxion_________-4,00
15-06-2011_____Check-uit 07:18 Eindhoven, Station bij Connexxion
_______________Check-in Eindhoven, Opera bij Connexxion
_______________Ritprijs € 1,49 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,51)____2,51
Probleem was dat ik binnen 10 minuten tijd, 4 euro afgeschreven had gekregen in DEZELFDE bus. Blijkbaar bij elke handeling werd er zomaar 4 euro afgescheven... dik gedrukt
15-06-2011______Check-uit 21:59 Eindhoven, Opera bij Connexxion
_______________Check-in Eindhoven, Station bij Connexxion
_______________Ritprijs € 1,49 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,51)____2,51
15-06-2011______Check-in 21:34 Eindhoven, Station bij Connexxion__________-4,00
15-06-2011____Check-in 17:34 Liessel, Marktplein bij Connexxion ______-4,00
15-06-2011____Check-in 17:24 Deurne, Station bij Connexxion_________-4,00
15-06-2011_____Check-uit 07:18 Eindhoven, Station bij Connexxion
_______________Check-in Eindhoven, Opera bij Connexxion
_______________Ritprijs € 1,49 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,51)____2,51
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Dat is wel een vreemde. Je kreeg dus een check-in in Liessel terwijl je een check-out had moeten hebben?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Lijkt erop dat de computer tijdens de rit is uitgevallen en dat daardoor vergeten is dat de kaart was ingecheckt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Vroegâh werkte dat zo ja. Tegenwoordig kan je gewoon uitchecken na een uitgevallen Infoxx.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Nee, na 5 minuten gaan alle CiCo's alsnog op BUITEN WERKING :(Klaasje schreef:Vroegâh werkte dat zo ja. Tegenwoordig kan je gewoon uitchecken na een uitgevallen Infoxx.
For Your Railroad Adventures
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Sommige buschauffeurs zijn erg creatief daarmee trouwens. Ik had er een tijdje terug eentje op lijn 171 die bij Amstelveen Busstation vlak voor aankomst daar een oproep deed uit te checken, want de computer zou even uitgaan. Nadat er een nieuwe chauffeur was checkte natuurlijk niemand meer in, die kon het niet bommen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Groot gelijk, de kans dat Infoxx opnieuw zal crashen is zeer groot nadat dat eenmalig is gebeurd.Bee schreef:Nadat er een nieuwe chauffeur was checkte natuurlijk niemand meer in, die kon het niet bommen.
For Your Railroad Adventures
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Na een restart.find_your_spot schreef:Nee, na 5 minuten gaan alle CiCo's alsnog op BUITEN WERKING :(Klaasje schreef:Vroegâh werkte dat zo ja. Tegenwoordig kan je gewoon uitchecken na een uitgevallen Infoxx.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Beter zorgen ze net als bij GVB en Qbuzz voor een extra apparaat wat ervoor zorgt dat je altijd kunt uitchecken.Klaasje schreef: Na een restart.
Nooit begrepen waarom OV-chipkaart en boordcomputer bij Connexxion in 1 apparaat is gezet...
Als het nou perfect werkte... :X
For Your Railroad Adventures
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Probleem lijkt nog niet verholpen te zijn, ik betaalde vanmiddag op de Brabantse Poort in Nijmegen in lijn 199 weer eens 74 cent voor een rit die 47 hoort te kosten.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Blijft raar... Hermes heeft hier nooit last van. Ovrigens tot wanneer blijft dat zo.... dat lijn 99 niet tot Nijmegen rijdt ?fogeltje schreef:Probleem lijkt nog niet verholpen te zijn, ik betaalde vanmiddag op de Brabantse Poort in Nijmegen in lijn 199 weer eens 74 cent voor een rit die 47 hoort te kosten.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Volgens de aankondiging in maart t/m eind december 2011. Dan zouden de werkzaamheden klaar moeten zijn.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen
Correctie: ik heb vandaag eindelijk de rit in mijn transactieoverzicht kunnen vinden. Het blijkt dat ik verkeerd ben ingecheckt, niet verkeerd uitgecheckt. Resultaat blijft hetzelfde natuurlijk, teveel betaald: Nu heb ik betaald Neerbosscheweg -> CS -> Brabantse Poort ipv CS -> Brabantse Poort. Weer een restitutieformulier verzonden :)
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten