OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door VIRM »

iljitsch schreef:Maar dan krijg je weer dat treinen overal lang stilstaan.

Voor een laatste (reguliere) trein lijkt me dit echter geen slecht idee, zoals het nu is neem ik in voorkomende gevallen maar de één-na-laatste om te voorkomen dat ik ergens midden in de nacht in een station vast loop. Hoewel je als randstedeling meestal wel goed wegkomt omdat naarmate je dichter bij huis komt de treinen later blijven rijden.
Dat valt wel mee denk ik. Als je treinen slechts een paar minuten later zou laten vertrekken, biedt je veel meer en betere aansluitingen op de laatste treinen in ieder geval de richtingen Enkhuizen en Alkmaar. Geen idee hoe dat met betrekking tot andere reichtingen zou zitten.
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ennes »

ik snap er niks meer van, huilerdehuil want treinen staan te lang stil en dat kost tijd, huilerdehuil want treinen moeten langer blijven staan om op elkaar aan te sluiten, huilerdehuil, die trein is blijven wachten op station X terwijl dat gen overstap is en nu ben ik te laat op station Y, huilerdehuil die trein had wel even mogen blijven wachten... Wat willen jullie nou eigenlijk?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Een comfortabele trein die rechtstreeks non-stop van mijn vertrek-station naar mijn bestemming-station rijdt, vertrek 5 minuten nadat ik een SMSje naar NS heb gestuurd met m'n wensen. :P
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Ennes schreef:ik snap er niks meer van, huilerdehuil want treinen staan te lang stil en dat kost tijd, huilerdehuil want treinen moeten langer blijven staan om op elkaar aan te sluiten, huilerdehuil, die trein is blijven wachten op station X terwijl dat gen overstap is en nu ben ik te laat op station Y, huilerdehuil die trein had wel even mogen blijven wachten... Wat willen jullie nou eigenlijk?
Het is altijd goed een discussie te voeren over het hoe en waarom iets wel of niet gedaan wordt. Je doet nu alsof de discussie zielig is, en maar wat stompzinnig gezeur is, terwijl dat op deze manier ook voor deze reactie geldt. Als je geen discussie wilt moet je niet meedoen op een ov-forum. Wat we uiteindelijk willen zal uiteindelijk uit de discussie naar voren moeten komen. De heren VIRM en Iljitsch stippen hier duidelijk een dilemma bij het maken van een ov-dienstregeling aan. Zo'n discussie kan bijdragen aan de kennis van meerdere forumgebruikers. Daar is een OV-forum toch voor bedoeld? *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Godverdegodver :neg:

Buurtbusje komt iets te laat aan in Leerdam,
Trein van 16:50 rijdt voor mijn neus weg
Trein van 17:20 is 6-7 minuten te laat.

Die trein komt dus te laat aan in Geldermalsen
Sprinter van 17:38 rijdt voor mijn neus weg
Sprinter van 17:53 is 7 minuten te laat.

Verknetterde hoerezooi. +52. En waarom? Om eigenlijk niks.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Nadat ik (zie eerder in dit topic) al had vastgesteld dat ze bij Connexxion niet kunnen lezen bleek vandaag ook nog dat ze er niet kunnen rekenen... volgens de gemeente Lelystad bedraagt het vaste tarief voor een rit met de stadsbus € 1,10. Dat zou dus € 0,88 met dalkorting moeten zijn. Echter betaalde ik vanmiddag toch echt € 0,89 :P

Of ze hebben bij Connexxion een stiekeme extra inkomstenbron gevonden want op 9292 wordt juist aangegeven dat het tarief 1,11 is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

De prijs is inderdaad 1,11 euro.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Handig dat de gemeente dat dan ook juist communiceert maar niet heus... da's de eerste hit die je krijgt op google met de zoekopdracht "tarief ov-chipkaart lelystad"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:
Ennes schreef:ik snap er niks meer van, huilerdehuil want treinen staan te lang stil en dat kost tijd, huilerdehuil want treinen moeten langer blijven staan om op elkaar aan te sluiten, huilerdehuil, die trein is blijven wachten op station X terwijl dat gen overstap is en nu ben ik te laat op station Y, huilerdehuil die trein had wel even mogen blijven wachten... Wat willen jullie nou eigenlijk?
Het is altijd goed een discussie te voeren over het hoe en waarom iets wel of niet gedaan wordt. Je doet nu alsof de discussie zielig is, en maar wat stompzinnig gezeur is, terwijl dat op deze manier ook voor deze reactie geldt. Als je geen discussie wilt moet je niet meedoen op een ov-forum. Wat we uiteindelijk willen zal uiteindelijk uit de discussie naar voren moeten komen. De heren VIRM en Iljitsch stippen hier duidelijk een dilemma bij het maken van een ov-dienstregeling aan. Zo'n discussie kan bijdragen aan de kennis van meerdere forumgebruikers. Daar is een OV-forum toch voor bedoeld? *O*
Volgens mij bedoel jij niet helemaal wat ik begrijp :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Ik heb het hele verhaal nog een keer gelezen en ik ben nog steeds van mening dat "Huilerdehuil" totaal ongepast is in de discussie die gevoerd werd. Wij kunnen natuurlijk gewoon van mening verschillen. :Y
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:Handig dat de gemeente dat dan ook juist communiceert maar niet heus... da's de eerste hit die je krijgt op google met de zoekopdracht "tarief ov-chipkaart lelystad"
Toen dat werd ingevoerd, was het tarief ook 1,10. Toen was het instaptarief namgelijk 78 cent. +32 cent is dat 110 cent.

In Januari is het 79 cent geworden, +32 cent is 111 cent. (A)
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Ik ging vandaag vanaf Schiphol naar Rotterdam. Had me op perron 5/6 geinstalleerd en zag dat de Thalys t9330 met +15 op de borden stond aangegeven. De Fyra naar Rotterdam en Breda werd omgeroepen met +10, en reisadvies was de s2100 van 11.43 voor Rotterdam. De Thalys en de s2100 kwamen gelijktijdig binnen, en omdat ik lekker op wilde schieten had ik de trainmanager van de Thalys gevraagd of ik een stukje mee mocht liften, en dat vond ze prima. De s2100 mocht als eerste weg, en daarna vertrokken wij met +20 uit Schiphol. Ik dacht, maakt niets uit want we takken zo toch de HSL op. Even later kwamen we ter hoogte van Hoofddorp-midden tot stilstand en kwam de vertraagde Fyra langszij, en daarna kregen wij weer veilig... richting Leiden en Den Haag. De Thalys werd dus omgeleid :cry: Dan had ik beter de s2100 kunnen instappen, want nu sukkelden we overal achteraan vanaf Den Haag.
Een mede passagier die een overstap in Brussel moest halen dacht nog wel met de Thalys wat tijd te winnen, aangezien ze haar s9200 van ervoor had gemist. Ze was enthausiast met iemand aan het bellen dat ze nu een snellere trein te pakken had, waardoor ze alsnog optijd in Brussel zou zijn... Echter in Rotterdam was de vertraging intussen +40. Maar ik klaag niet, want ik vind een ritje met Thalys altijd wel speciaal, ook al is het een kort stukje.

En over die s2600 ---> s4500 op Sloterdijk, ik ben ook iemand die het frequent probeert, maar zeker op zo'n laat tijdstip ga ik er het er niet op gokken, ik ga er vanuit dat het geen aansluiting is en neem een half uur eerder de trein om te voorkomen dat ik op Sloterdijk strand.
De s4500 kan je overigens niet later laten vertrekken uit Ass aangezien je dan in de knel komt met de s3000 en de s4000 richting Zaandam en de kruisingen op de enkelsporige baanvakken tussen Hoorn Kersenboogerd en Enkhuizen.
Laatst gewijzigd door Caspar op do 30 jun 2011, 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Vinny »

MdJ schreef:
Daniel schreef:Handig dat de gemeente dat dan ook juist communiceert maar niet heus... da's de eerste hit die je krijgt op google met de zoekopdracht "tarief ov-chipkaart lelystad"
Toen dat werd ingevoerd, was het tarief ook 1,10. Toen was het instaptarief namgelijk 78 cent. +32 cent is dat 110 cent.

In Januari is het 79 cent geworden, +32 cent is 111 cent. (A)
Iets met overheden en hun informatie actueel houden op hun website... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:
Daniel schreef:Handig dat de gemeente dat dan ook juist communiceert maar niet heus... da's de eerste hit die je krijgt op google met de zoekopdracht "tarief ov-chipkaart lelystad"
Toen dat werd ingevoerd, was het tarief ook 1,10. Toen was het instaptarief namgelijk 78 cent. +32 cent is dat 110 cent.

In Januari is het 79 cent geworden, +32 cent is 111 cent. (A)
Nee, het tarief was in 2010 anders. Zie deze quote van de site die ik hierboven al linkte...
De gemeente Lelystad heeft besloten het flatfare-tarief van de OV-chipkaart in Lelystad per 1 januari 2011 te verhogen naar € 1,10.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Sorry hoor, maar hebben we het nu al de hele avond over EEN cent? :?:
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door MdJ »

Ja, maar ook over computers, blunders, treintjes, busjes, metrotjes, stakingen of niet, ovchipkaart, relaties, geen relaties, lichamelijke problemen, geen lichamelijke problemen... etcetcetc.
Bij twijfel: gebruik beton.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef: En over die s2600 ---> s4500 op Sloterdijk, ik ben ook iemand die het frequent probeert, maar zeker op zo'n laat tijdstip ga ik er het er niet op gokken, ik ga er vanuit dat het geen aansluiting is en neem een half uur eerder de trein om te voorkomen dat ik op Sloterdijk strand.
De s4500 kan je overigens niet later laten vertrekken uit Ass aangezien je dan in de knel komt met de s3000 en de s4000 richting Zaandam en de kruisingen op de enkelsporige baanvakken tussen Hoorn Kersenboogerd en Enkhuizen.
De s4500 zou later kunnen doorkomen/vertrekken bij Zaandam. Dat ding heeft behoorlijk veel rijtijd op het stuk tussen Zaandam en Hoorn. Dat komt ook door de keuze die trein onderdeel te laten zijn van de Knp Hoorn en de s3400 niet alleen onderdeel te laten zijn van de knp Hoorn maar ook van de Knp Alkmaar met een kruising te Obd. Dan zit de dienstregeling behoorlijk klem. Naar het schijnt rijden ze min of meer hetzelfde dienstregelingspatroon als toen er nog een Hembrug lag ipv een Hemtunnel.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Je kan kan hem wel later door laten komen in Zaandam, maar niet later laten vertrekken uit Asd of Ass, want dan zet je de s4000 en de s3000 klem. De enige optie is dan een stop in Zaandam, maar dat kan de capaciteit van die serie niet aan aldus NSR. En een overstap van de 2600 op de s4500 biedt dat dus ook niet...

Afbeelding [Mobiele post]
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door VIRM »

Caspar, ik heb het over de laatste s4500. Die heeft helemaal geen last van de s3000 of s4000. De laatste s3000 is dan al een half uur eerder vertrokken, de een-na-laatste s4000 ongeveer 25 minuten eerder en de laatste s4000 gaat dan ongeveer 20-35 minuten later (afhankelijk van de dag).
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door waldo79 »

Wordt het niet tijd voor een OVer je reiservaringen in juli 2011?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Wat let je?
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door waldo79 »

Ik heb niet gereisd vandaag 8-)

Momentje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Ja, nu ben je te laat :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Reiziger Delft »

VIRM schreef:Caspar, ik heb het over de laatste s4500. Die heeft helemaal geen last van de s3000 of s4000
Nee, maar je wilt toch ook zoveel mogelijk voorkomen dat treinen soms opeens op andere tijden gaan vertrekken? Busaansluitingen gaan dan ook gemist worden.

Je kan gewoon niet alle treinen op alle treinen laten aansluiten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Meltrain »

's Avonds (erg) laat komt het vaak genoeg voor dat treinen op andere tijden rijden hoor. bussaansluitingen zijn er dan vaak toch niet meer en die bussaansluitingen die er nog wel zijn, kunnen ook wel 5 minuten later gaan rijden (dat is dan vrijwel toch alleen nog maar station --> wijk / iets kleinere plaats).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten