Bussenloods Helmond

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bussenloods Helmond

Bericht door Nielske1990 »

Toen ik een Connexxion-bus zag staan besloot ik even een aantal foto's te gaan maken. :P

De loods waar alle bussen in verdwijnen. Op het terrein mag maar 5 km/h gereden worden, en volgens het bord is het verboden toegang 'uitgezonderd zuidooster bussen'. :P
Afbeelding

Bus 1807, bestickerd in Eindhovens Dagblad-stijl. Geen idee wat het opstapje daar doet.
Afbeelding

Naast de 1807 stond deze Hermes 1806. Men was hier een motortest mee aan het doen, en om de stank buiten te houden stond ie dus met de achterzijde buiten.
Afbeelding

En dus kon ik mooi een foto maken van de motor van de bus.
Afbeelding

Achter mijn rug stond deze Connexxion 2623, en wat die hier in deze Hermes-concessie komt doen is mij een raadsel. Bij mijn weten zijn binnen 50 km geen Connexxion-bussen in dienst. :roll:
Afbeelding
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Bussenloods Helmond

Bericht door Chauf21 »

Nielske1990 schreef:Achter mijn rug stond deze Connexxion 2623, en wat die hier in deze Hermes-concessie komt doen is mij een raadsel. Bij mijn weten zijn binnen 50 km geen Connexxion-bussen in dienst. :roll:
Is er toevallig een werkplaats van TSN op dat terrein (aan de hand van de foto's kan ik het niet opmaken)? In dat geval is het niet vreemd dat er daar bussen van verschillende maatschappijen staan. Het is immers een zelfstandig opererend bedrijf :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Bussenloods Helmond

Bericht door Aking »

In hoeverre is TSN nou eigenlijk connexxion dochter? (want dat is het wel geweest toch? of? :roll: )
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Bussenloods Helmond

Bericht door Chauf21 »

TSN ís onderdeel (dochteronderneming) van Connexxion Nederland, maar opereert dus wel zelfstandig. TSN staat op vergelijkbare hoogte als Connexxion Tours of -Taxi.
Dibodo
Berichten: 8
Lid geworden op: do 17 jul 2008, 19:32

Re: Bussenloods Helmond

Bericht door Dibodo »

Deze alliance en de 2614 zijn volgens mij in de SRE vanwege de afkeuring van diverse Hermes bussen. Denk alleen niet dat ze nu nog gebruikt worden aangezien alle bussen weer op de weg zijn.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bussenloods Helmond

Bericht door Nielske1990 »

Volgens mij is daar niks van een werkplaats. Het gebouw wat te zien is eigenlijk alles, dus puur voor de opstel van bussen 's nachts. Aan de ene kant ligt het spoor, en aan de andere kant kijk je tegen de achterkant van de Kringloopwinkel.

Het zou kunnen, door die afkeuring van de Hermes-bussen. Maar waarom zijn ze dan nog op en neer aan het crossen. De afgekeurde bussen bevonden zich bij mijn weten in Eindhoven, dus moesten dáár bussen vervangen worden. Verder is deze bus deze ochtend tussen 10.00 en 10.30 in Helmond aangekomen. Om 10.00 was ie er niet, en om 10.30 zag ik hem opeens staan. :roll: :wink:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Bussenloods Helmond

Bericht door Ruben »

Chauf21 schreef:Is er toevallig een werkplaats van TSN op dat terrein (aan de hand van de foto's kan ik het niet opmaken)? In dat geval is het niet vreemd dat er daar bussen van verschillende maatschappijen staan. Het is immers een zelfstandig opererend bedrijf :)
Ook altijd het geval in Apeldoorn, zie daar altijd Connexxion en Hermes bussen, zelfs Arnhemse trolley's :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten