Daniel on tour #63: de laatste maandjes Connexxion Lelystad

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #63: de laatste maandjes Connexxion Lelystad

Bericht door Daniel »

Vandaag ben ik maar eens in Lelystad wezen kijken nu Connexxion daar nog rijdt, was er namelijk om een of andere reden nog nooit verder dan het station gekomen. Optimistisch als altijd vertrok ik 10 minuten voor vertrektijd van de s1500 naar station Amersfoort. Moet ik me toch eens afleren want met 10 minuten looptijd naar het station haal je dat natuurlijk nooit :P
Uiteindelijk dus maar vast de s5800 naar Hilversum genomen en daar nabij het station nog even langs de busroute gekeken. Had ook wel via Weesp gekund maar dan zou ik in Almere toch in dezelfde trein uitkomen dus dat was nou niet de moeite. En nee, ze rijden daar in Hilversum niet altijd door de middenberm, dat had meer te maken met wat er achter het gele busje aan reed :P
Afbeelding

Na een ongewenste ontmoeting met een laag overvliegende duif (die scheerde echt heel laag over m'n hoofd heen) ging het per s4900 verder naar Almere Centrum. Vanaf Muziekwijk al zo'n beetje met de snelheid van een slak in winterslaap trouwens om door te wisselen naar het linkerspoor, maargoed, de overstap op de IC naar Lelystad was goed te doen.
Daar aangekomen eerst maar eens de route van lijn B op gelopen. De 8349 passeert over het Wold 10...
Afbeelding

Vervolgens ging het binnendoor naar de route van lijn A waarop ik streekbus 8722 kon vastleggen vanaf een viaduct over de Kustendreef...
Afbeelding

De rit daar weer na op de Parkdreef...
Afbeelding

Vervolgens was het een kwestie van simpelweg rechtdoor lopen richting de Schepenwijken. Hoewel... nog ergens zoeken naar een manier om een dreef te kruisen. Uiteindelijk maar op niet geheel legale wijze de Stationsdreef overgestoken, had geen zin om te lopen via de brug :P
Lijn E, met een Connexxionbus nog beter gecamoufleerd als een Arrivabus op deze plek zou zijn, passeert hier over de Kempenaar 14. Zoals te zien heeft de taalverloedering hier ook op de borden toegeslagen...
Afbeelding

Gezien in flink wat delen van Lelystad hele buurten dezelfde straatnaam hebben waarbij de straten genummerd zijn kan het soms nog knap lastig zijn de weg te vinden. Vooral met Google Maps erbij want daarop staan die nummers niet :roll: Maargoed, uiteindelijk kwam ik dan toch nog ergens anders langs lijn E terecht...
Afbeelding

Daarna maar lijn E terug naar het station gepakt om vervolgens per s3700 richting Almere te gaan. Aldaar had ik uiteraard precies de verkeerde uitgang van het perron waar, hoewel er ruimte zat is om het zo op te stellen, niet binnen de poortjes naar het andere perron kunt. Maarja echt uitmaken doet dat nu gelukkig nog niet, het lijkt me echter wel iets om in de bebording op te nemen mochten de overstaps naar het andere perron nog voorkomen na definitieve invoering van de chipkaart. Met de s4900 en t1561, waarbij de laatste wel heel extreem rustig was voor een spitstrein, belandde ik uiteindelijk dan weer in Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Daniel on tour #63: de laatste maandjes Connexxion Lelys

Bericht door Klaasje »

Je hebt best leuke plaatjes weten te maken :pos: Heb je lang naar de fotolocaties gezocht?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #63: de laatste maandjes Connexxion Lelys

Bericht door Daniel »

Was soms wel even zoeken ja, maar vaak ook weer niet... weet met behulp van de lijnennetkaart vaak toch wel leuke plekjes te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten