De Oostenrijkse Alpen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

De Oostenrijkse Alpen

Bericht door BR628 »

Mijn zomervakantie is dit jaar gevierd in het land der bergen, Oostenrijk. In dit topic laat ik in vogelvlucht zien wat voor moois ik gezien heb, het is slechts een samenvatting van de mooiste en/of meest bijzondere foto's, op mijn www zullen vanavond alle foto's geplaatst worden.

Afbeelding
Arriva rijdt niet alleen in Engeland en Nederland met treintjes, ook rondom München verzorgen zij treindiensten van/naar Hof en Lindau. Daarbij wordt, in tegenstelling tot Nederland, wel fatsoenlijk materieel ingezet. De ritten van/naar Hof worden gereden met een Taurus + rijtuigen, inclusief een restauratierijtuig. Arriva 183 003 staat vertrek gereed in het Münchener Hauptbahnhof met de ALX86010 naar Hof Hbf.

Afbeelding
Centralbahn AG lok 1042 520 rijdt met een Sonderzug aan de haak in de richting van Augsburg en passeert hier de S-Bahn halte München Heimeranplatz.

Afbeelding
ÖBB 1016 033 is met Intercity 87 (München Hbf - Venezia Santa Lucia) onderweg en rijdt hier het stationnetje van Brixlegg voorbij.

Afbeelding
Over de Brennerpas is naast de autosnelweg (op de achtergrond te zien) ook het vervoer van vrachtwagens per spoor heel gewoon. De zogenoemde Rollende Landstrasse rijdt hier af en aan tussen de Verladungsstellen Wörgl en Brennersee (Brennero). De Brennerbahn is de spoorlijn tussen Innsbruck en Brennero (Italië) waarvan deze bijzondere treinen gebruik maken. De chauffeurs kunnen even uitrusten in het zitrijtuig wat altijd mee rijdt. Nabij het dorpje St. Jodok am Brenner passeren twee van zulke RoLa's.

Afbeelding
Intercity 85 (München Hbf - Roma Termini) is bezig aan de klim naar de Brennerpas. Met op de achtergrond een van de viaducten van de Brennerautobahn passeert de trein is de DB 101 014 St. Jodok am Brenner.

Afbeelding
Eurostar stel 565 van de Italiaanse Spoorwegen (FS) staat in Bolzano/Bozen te wachten op vertrek richting Roma Termini.

Afbeelding
FS 405 008 en 405 014 snellen zich door het station van Bressanone/Brixen met een Hupactrein richting zuiden.

Afbeelding
Terwijl op de achtergrond een flinke bui nadert, arriveert FS 464 090 met een regionale trein op het station van Bressanone/Brixen.

Afbeelding
TXL Logistic lok 185 512 "Rostock-Port" is met een goederentrein onderweg uit Brennero/Brenner bergafwaarts richting Innsbruck Hbf, hier ter hoogte van St. Jodok am Brenner.

Afbeelding
Afbeelding
Vanwege het EK voetbal in Oostenrijk en Zwitserland heeft de ÖBB 16 loks in de vlagkleuren van de deelnemende landen getooid. Zo staat de 1116 041 in Nederlandse kleuren in Innsbruck Hbf voor de IC 84 Roma Termini - München Hbf en staat de 1116 232 in Spaanse kleuren met ÖBB EC 663 Innsbruck Hbf - Wien West gereed voor vertrek.

Afbeelding
Met op de achtergrond de bekende Kitzbüheler Horn passeert ÖBB1044 044 met IC512 Graz Hbf - Innsbruck Hbf.

Afbeelding
Vele regionale stoptreindiensten worden in Oostenrijk met de elektrische variant van de Talent gereden. ÖBB 4024 092 is op weg van Wörgl naar Fieberbrunn en passeert hier enkele schapen en een boerenschuurtje tussen Kirchberg en Kitzbühel ter hoogte van Gundhabing.

Afbeelding
In Oostenrijk rijden gelukkig ook nog wat oudere lokjes rond, zoals deze serie 1063 welke ergens een familieband heeft met de zgn krokodillen-loks. Lok 1063 044 is met enkele goederenwagentjes onderweg van de steengroeve te Oberndorf in Tirol naar Kitzbühel en passeert op de achtergrond de Wilder Kaiser.

Afbeelding
ÖBB 1016 023 "Kyoto-Express" met Regional Express 1502 Schwarzach St.Veit - Innsbruck Hbf passeert het Noord-Oostenrijkse Wilder Kaiser gebergte nabij Kitzbühel.

Afbeelding
ÖBB1116 264 is bestickerd als Euromotionlok tbv het EK voetbal en passeert Oberndorf in Tirol op weg naar Innsbruck Hbf als REX 1504.

Afbeelding
ÖBB1116 216 komt langs met een trein vol boomstammen.

Afbeelding
Voor vakantiegangers rijdt zowel in de winter- als in de zomermaanden een extra trein vanuit München naar het toeristengebied Kitzbühel-Zell am See en vice versa. Op de dag dat mijn vakantie in Oostenrijk eindigde, werd deze trein gereden met een wel heel bijzondere lok, de 103 245 in originele kleuren, een museumlok! Hier staat de D1280 "Grossglockner" vertrekgereed in Kitzbühel.

Afbeelding
Dezelfde trein na omlopen in Wörgl Hbf vertrek gereed richting München Hbf.

Afbeelding
Bayrische Eisenbahnmuseum stomer 03 2295 met een Sonderzug bij vertrek uit Kufstein op weg naar Jenbach.

De Bordjes:
Afbeelding
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: De Oostenrijkse Alpen

Bericht door Ronald »

Zo, wat een schitterende foto's :shock: , Complimenten! :pos:
Vooral die plaatjes met de Wilder Kaiser op de achtergrond :D
Blijft toch een mooi land, Oostenrijk ...
waldo79
Berichten: 7633
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De Oostenrijkse Alpen

Bericht door waldo79 »

Om door een ringetje te halen :wink:
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De Oostenrijkse Alpen

Bericht door mb90 »

Hele mooie platen weer! 8-) Die bij de Brennerpass en met de Wilder Kaiser zijn de mooiste, vind ik. :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De Oostenrijkse Alpen

Bericht door Wubbo »

Misschien een hele domme vraag, maar wat is je www-adres? Ik wil de rest van de foto's ook wel zien :P
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: De Oostenrijkse Alpen

Bericht door BR628 »

Allen dank voor de complimenten :) Mijn www stond dacht ik wel bij mijn profiel, maar blijkbaar toch niet:
http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spo ... /index.htm of
http://www.spoorvinder.tk
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: De Oostenrijkse Alpen

Bericht door Daan »

Erg mooie platen, uit een erg mooi gebied. Wil ik zeker nog eens heen :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De Oostenrijkse Alpen

Bericht door Daantje »

Erg mooi (y) vooral ook de omgeving :)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: De Oostenrijkse Alpen

Bericht door Cookie »

Erg mooie platen inderdaad! :) Je hebt je wel vermaakt daar volgens mij, en met deze foto's ons vermaakt ;) .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Oostenrijkse Alpen

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :D
Nu ga ik het toch bijna jammer vinden dat we niet naar oostenrijk zijn gegaan. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten