OVer je reiservaringen in juli 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Net op 's Hertogenbosch een omroep pingel gevolgd door een volle minuut oorverdovend ruis.

Afbeelding [Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Ah, dat is vast de beruchte omroeptest, laatst was er ook zo'n test op station Leiden, waarbij anderhalf uur de meest vreemde ruisjes uit de omroep kwamen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Weet iemand waarom Veolia überhaupt nog een dienstregeling publiceert voor Maastricht? Als ik vandaag één bus heb gezien die op de gepubliceerde tijd langskwam dan was het veel...

Afbeelding [Mobiele post]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Milco »

In Almere werd er voorheen met bussen geschoven; nu wordt er met bushokjes geschoven. Alle haltes waar rood/grijze bussen stoppen krijgen nieuwe bushokjes in rood/grijze kleuren. Ook Gooisekant-West krijgt nieuwe hokjes.
Bij de halte Bouwmeesternuurt-West in de richting van Almere Stad staat nu een bushokje dat bij Gooisekant-West heeft gestaan; op het hokje zelf staat namelijk nog "Gooisekant-West". :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

@Fys, wat je hebt gehoord is de Roze Ruis. Wordt op verzoek van een monteur gedraaid, die meten dan het een en ander door.

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Weet iemand waarom Veolia überhaupt nog een dienstregeling publiceert voor Maastricht? Als ik vandaag één bus heb gezien die op de gepubliceerde tijd langskwam dan was het veel...

Afbeelding [Mobiele post]
SBM stond ook al bekend om hun zeer punctuele bussen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Omdat iedereen te lui is om een nieuwe te openen doe ik het zelf maar. Het jaar is weer doormidden mensen *O*

Oja, en Zilvermeeuw 16 van het GVB heeft een opgeblazen omroepsysteem. Knoeithard en meer ruis dan verstaanbare teksten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Raymond »

Een vrouw die met 6 kinderen de bus in wou stappen kwam niet ver: volgens de buschauffeuse mag een volwassene maximaal 4 kinderen meenemen. Zelfs een blauwe strippenkaart was geen optie. Ze adviseerde de vrouw even naar het loket te gaan, want daar kon alles uitgelegd worden. Nu heb ik dat net eens nagezocht, maar die beperking kom ik zo gauw nergens tegen, niet op de Connexxionsite en ook niet op OV-Info. Op een roze strippenkaart mogen kinderen t/m 12 jaar ten slotte ook zonder begeleiding reizen, dus is deze regel een verzinsel of ongeschreven regel?

Al was de chauffeuse sowieso wat chagrijnig: ik kreeg nog een opmerking waarom ik niet in de andere bus al was ingestapt van dezelfde lijn (die echter 10 minuten later vertrekt). Ze had haast, want ze was toen wel 3 minuten te laat. Dat de dienstregeling dusdanig ruim is dat ze die er makkelijk uit kan rijden is blijkbaar niet van belang. Zo voel je je echt welkom in het openbaar vervoer :X
Laatst gewijzigd door Raymond op vr 01 jul 2011, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door waldo79 »

Lekker omslachtig declareren als je een keer vergeet uit te checken.
Zie het net terwijl ik mijn declaraties voor deze week bij elkaar laat optellen. Een verschil van € 5,50 met mijn eigen berekening. Dat wordt corresponderen met NS
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Fles »

Ik wilde vanochtend in lijn 81 stappen op het Jaarbeursplein. Maar dat ging niet want eoa chauf van een andere lijn stond midden in de deuropening te ouwehoeren met de chauf van mijn bus. "Ja als ik niemand heb voor Kanaleneiland dan rij ik gewoon rechtdoor over Hooggelegen hoor! En als er onderweg iemand staat dan pakken ze maar een andere bus! Rot op!"

Arriva BEWEEGT mensen, jeweet :)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Klaasje »

Zo'n mentaliteit is natuurlijk dodelijk voor het ov-product.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Nou laten vele wachtende reizigers lijn 81 ook gewoon voorbijgaan hoor op de Europalaan en het Anne Frankplein is m'n ervaring. Zelf pak ik 'm nogwel eens als het zo uitkomt: met de 81 van 16.38 lukt het vaak nog net om de t1759 te halen, met een van de BRU-lijnen dan net niet als gevolg van de beroerde doorstroming rond de Bleekstraat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond (rond half een) was de bestuurder van mijn tram vlakbij het Centraal Station via de persoonlijke verbinding met de conducteur aan het mopperen over dat de tram stonk naar wietlucht. En even later moest hij vanuit de zelf de wissels vanuit het bestuurdershokje (kennelijk hoefde hij daar dus niet voor uit te stappen) omzetten, omdat tram 9 gedeeltelijk op een wissel stond. En niet te vergeten werd er ook nog op reizigers gemopperd.
Wellicht mocht hij zijn gemopper voortzetten op een andere lijn. :D
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door STF »

Volgens mij heeft de buschauffeur van lijn 752 zich verslapen, zoals jullie onderhand wel weten hoort de eerste rit om 4.47 uur in Reisdorf bij ons voor de deur te beginnen maar hij is er nu nog altijd niet. Nou ja, dan maar wachten op de volgende rit he, die gaat om 12.47 uur en mocht die ook niet komen opdagen kun je altijd nog de laatste rit van de dag om 20.47 uur nemen. Grandioze buslijn he! :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Leuk hoor, die tegenwoordige boordcomputers in bussen die met mobiele telefonie werken. Zelfs buschauffeurs blijft nu geen telemarketing meer bespaard: hoor maar :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Alle bussen van Connexxion hebben gewoon een 06 nummer waarvan de laatste 4 cijfers van het 06 nummers ook het busnummer zijn.

Er ligt hier zo'n lijstje waarmee je bussen kan bellen.

Ook de bekende picet nummers kun je op die manier bellen.
For Your Railroad Adventures
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door microshit »

Vandaag vanaf Utrecht Centraal naar huis (kanaleneiland) gegaan op de skates, 2 dingen:
1. Het schijnt niet normaal te zijn, werd overduidelijk veel bekeken, soms aangesproken.
2. Onwijs veel "evenementenvervoer" met gelede en dubbelgelede bussen + bijbehorende feestgangers, waarvan een aantal flink uitgedost. Wat staat/stond op het programma?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Sensation White, metro 54 in Amsterdam zit barstensvol spierwitte mensen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door microshit »

Bedenk me nu inderdaad dat de meest opvallende figuren in het wit waren. Kennelijk dus iets gemist :p
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door VIRM »

Heel handig: bij de kruising Ceintuurbaan/Van Woustraat in Amsterdam heb je TWEE haltes voor de richting Centraal, eentje voor de 4 en eentje voor de 25. Reuze handig als je dat niet doorhebt en daardoor een tram mist, maar gewoon mijn aansluitende trein gehaald. :)

Dan weer mijn FRUSTRATIE-gehalte: de OV-chipkaart.
Onlangs vertelde een klantenservicemedewerkster via de mail mij, na een algemeen mailtje over de algehele (on)toegankelijkheid van de OV-chipkaart bij NS, dat ze graag ook dingen over specifieke stations willen horen.
Dan gaan ze die krijgen ook. De poortjes aan de centrumkant van de oostpassage van Amsterdam Centraal piepen niet of nauwelijks bij het in/uitchecken. Gelukkig zijn er altijd behulpzame mensen, maarja... En ik doe het alleen amar omdat ik de reiskosten mag declareren.
Het zijn dit soort dingetjes waardoor de OV-chipkaart bij NS mij dus inmiddels helemaal de strot uitkomt.
Sja, toegankelijkheid is toch net ietsjes meer dan een blindegeleidelijnenorgie op alle stations uitstrooien.
Beul van de blindegeleidelijn
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door microshit »

Doro die blindegeleidelijnenorgie ben ik vanavond een paar keer bijna gevallen (ok, ook door stoeprandjes en tramrails), zijn er ook geleidelijnen waar je niet met je skates in blijft hangen? :)
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door VIRM »

microshit schreef:Doro die blindegeleidelijnenorgie ben ik vanavond een paar keer bijna gevallen (ok, ook door stoeprandjes en tramrails), zijn er ook geleidelijnen waar je niet met je skates in blijft hangen? :)
Voor zover ik weet niet. Gewoon omzeilen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:Heel handig: bij de kruising Ceintuurbaan/Van Woustraat in Amsterdam heb je TWEE haltes voor de richting Centraal, eentje voor de 4 en eentje voor de 25. Reuze handig als je dat niet doorhebt en daardoor een tram mist, maar gewoon mijn aansluitende trein gehaald. :)
Dit soort situaties heb je op meer plekken in de stad: Victorieplein (4/25); Van Baerlestraat (5/3.12); de Clercqstraat (12/13.14); Ferdinand Bolstraat (3/12 of 3/25); Roelof Hartplein (3.12/5.24). Je doet er helaas niks aan. Men heeft meestal liever een halte voor een kruising dan na een kruising.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

Nounou, stroomstoring bij Ddr duurt nu al bijna een volle dag, en ik moet zo nog van Asd naar Ddzd... s900 rijdt nu weliswaar toeslagvrij, dus we zullen zien hoe het gaat lopen!

Als het zo lang al duurt, wat moet er dan gebeurd zijn joh...

Afbeelding [Mobiele post]
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Door een grote stroomstoring rondom Ddr rijden de treinen niet tussen Zwd - Zlw en Ddr - Sdt.
NS zet bussen in tussen Zwd en Zlw, arriva tussen Ddr en Sdt.
Voor mij was het even hopen of Zwd bereikt kon worden: eerst was de planning tot Rlb. Stoptreinen toch naar Zwd *O*
De Fyra uit Amsterdam bleek toeslagvrij nadat wij al onze toeslagen hadden gekocht :')
Maar Zwijndrecht is gehaald, met -20 omdat de stopper van 19:32 uit Rotterdam +13 had. *O*
Er zouden al bussen gereed staan op Zwd, maar om 8 uur krioelde het van de mensen, maar ik kon geen bus vinden :N
De bussen bleken nog onderweg te zijn :mrgreen:
Vandaag de gok maar eens naar Gv wagen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten