OVer je reiservaringen in juli 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

Hmmm het ziet er naar uit dat ik dan maar mn reis in zwd moet afbreken... moet eigenlijk naar Ddzd

Afbeelding [Mobiele post]
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Meltrain »

Zoals uit bovenstaande posts al bleek, was er er gisteren (en nu dus nog steeds) een storing bij Dordrecht.
Toen ik in Haarlem in de t2295 (gereden door een VIRM-VI) stapte, was al bekend dat hij niet verder reed dan Rlb. Omdat ik daar moet zijn, had ik dus precies geluk.
Tot en met Gv ging verder alles goed, maar daar bleek dat de t5195 alleen tussen Gvc en Gv reed en dat al die reizigers bij ons in de trein kwamen en wij daardoor als stoptrein zouden rijden naar Rlb. Stom toevallig stapte er daar ook een vriend van de middelbare school bij mij in de bak, die naar Rtz moest. :)
Net voor Sdm zag ik ineens dat de eindbestemming binnenin 'R'dam Centraal' geworden was. Ik vroeg die vriend even of hij wilde kijken bij de reisplanner, maar die toonde gewoon dat de trein reed tot minimaal Lombardijen. Ook de TBP's in Schiedam toonden een sneltrein naar Dordrecht, met daaronder 'Rijdt niet verder dan Lombardijen'.
bij aankomst op Rtd kwam ineens de omroep dat we niet verder reden. :shock: Totaal onbegrijpelijk, want er was echt niks aan de hand t/m Lombardijen en zelfs Barendrecht zou nog wel gehaald kunnen worden. :?
Reizigers voor Dordrecht en verder konden de bus nemen en reizigers voor de tussengelegen stations moesten zich bij het loket melden.
Die vriend en ik waren zowat als eersten uit de trein en renden naar het loket. Die b*tch daar zei echter ook van niks wist en snauwde ons af met dat we naar het 'voorplein' moesten. :? We liepen daan maar richting de trams en taxi's om te kijken of daar iets was. :?
Die vriend had inmiddels gezien dat hij nog net de allerlaatste lijn 25 (t/m Vuurplaat) kon halen en deed dat maar. Ik liep weer treug richting het loket en merkte daar dat er voor mij twee reizigers waren, waarvan 1 naar Rtz en 1 naar Rlb. Ik besloot me dus maar bij hen aan te sluiten. Na alwaar een zeer verhelderende uitleg van die lokettiste (maar niet heus... :roll: ) liepen we maar naar de Conradstraat, alwaar een bus naar Dordrecht en Breda stond, met daarbij maar liefst 1 S&V-medewerker.
Deze man (die overigens een enorme pluim verdient voor zijn goede werk, aangezien hij zowat alles in zijn eentje in goede banen heeft geleid :pos: ) verwees iedereen voor Dordrecht en Breda naar de bus en naam ons (de reizigers voor de tussengelegen stations) mee naar de stationshal om even een telling te houden waar iedereen heen moest (1x Rtz, 15x Rlb, 3x Brd en 4x Zwd (het was dus duidelijk welk station het populairst was :P)) om zo taxi's te kunnen bestellen.
Uiteindelijk kwam er 1 taxi voor Rtz/Brd, 1 taxi voor Zwd en 2 taxibusjes voor Rlb aan de Blijdorp-zijde van het station.
In principe ging alles goed, behalve dat het tweede rtaxibusje voor Rlb niet kwam. :? Er was weliswaar een busje, maar die chauffeur wilde ons alleen meenemen als we zelf betaalden, aangezien hij niet gevraagd was door de NS.
Er kwam uiteindelijk wel een taxi naar Lombardijen, maar die kon maar 4 personen meenemen, terwijl we nog met 7 man over waren. Ergens een miscommunicatie tussen NS en RTC dus... :roll:
Eén van de andere reizigers had inmiddels zelf maar naar de RTC gebeld (en het correspondentie-nummer doorgegeven wat we van die S&V-medewerker gekregen hadden) en toen kwam er wel vrij snel een busje.
Deze chauffeur bracht ons toen vrij vlot naar Rlb, waar we rond 2:15 (dus met +60) aankwamen.

Al met al dus een zeer hectische, doch memorabele nacht, waarbij die lokettiste niet mee hielp en die S&V-medewerker een enorm compliment verdient.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

De Fyra is een stuk beter gevuld dan normaal, maar het is alsnog redelijk rustig...

op Rtd zijn er ook niet veel mensen te vinden. Alleen de s2200 wordt inderdaad zonder 'let op' flapjes aangegeven, waardoor het niet duidelijk is of dat ding verder gaat dan Rlb. In de reisplanner Xtra staat dat het ding (net als de s5100) niet verder gaat dan Ddr... tja... dan snap ik wel de verwarring...

Afbeelding [Mobiele post]
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

(ik kan niet via mobiele versie mn bericht wijzigen)

En nu rijdt de s2100 toch wel door naar Ddr... en de s5100 gaat na Zwd toch maar weer naar Ddr... en als ze die automatische Tuffie nou gewoon uitzetten, scheelt dat ook verwarringen...

Afbeelding [Mobiele post]
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door ODRAIL »

Milco1995 schreef:In Almere werd er voorheen met bussen geschoven; nu wordt er met bushokjes geschoven.
Over bushokjes gesproken. In Gouda op het Busstation staan twee hokjes met het opschrift NZH. Ja ik weet dat deze er al een flinke tijd staan, maar het viel me afgelopen week pas op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Die schijnen er al te staan sinds de overkapping "tijdelijk" werd verwijderd wegens instortingsgevaar. Er staan er volgens mij 4, twee bij de bus naar Schoonhoven en twee bij de bus naar Nieuwegein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door ODRAIL »

Klopt, maar komt er ooit nog een nieuwe overkapping is de grote vraag. De "tijdelijke hokje staan er al weer een flink aantal jaren.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Fles »

Zit er weer eentje t pitten bij prutsfaal. De ICs naar Nm vliegen je om de oren, maar mijn sprintertje naar Rhn kan fijn kamperen in de wisselstraat :r

Afbeelding [Mobiele post]
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Storing rondom Dordrecht rond half 3 opgelost *O* *O* *O* *O*
NS had wel even een behoorlijke fail: Busverkeer was top geregeld op Zwijndrecht, maar dan staat er een SLT-IV gereed om naar Rtd en Gvc te vertrekken... En daat moesten reizigers van circa 15 bussen in. De trein was prop-en-prop vol. Die van een half uur eerder reed ook al met een viertje, die reizigers had achtergelaten.
Te Rtd werd het niet echt beter: Overstap op de 2100 werd cross platform geregeld. Maar als de 5100 binnen komt en de deuren sluiten aan de overzijde 'terwijl de 2100 zou wachten' -o-
De HC verdiende een pluim: Zij heeft het perron paar keer afgelopen om zoveel mogelijk reizigers de goede weg op te helpen: Reizigers voor Gv konden het beste met de SPR mee.

Terugweg met t1953, één van de eersten die weer reed naar Vl. IC komt aan te Gv met een solo ICMm-III -o-
Te Gv kon iedereen mee, maar te Dt werd het sardientjes vervoer leek het wel, en te Rtd stroomde de trein redelijk leeg. Veel reizigers hadden namelijk het advies in Gv gekregen met Fyra naar Bd te reizen...
Hulde voor een Mcn die zijn dienst erop zat, en met de 1900 naar huis moest: Omdat er te Gvc geen HC was voor de t1953 heeft deze mcn (die dus al klaar met werken was eigenlijk) tot Ddr de trein gesleuteld. Te Ddr was er wel een HC.

Toen ik met t5148 naar huis wilde (Zwd) reed deze met 10 bakken SLT. Vertrektijd 15:07 kwam er over spoor 6 of hoger nog een goederentrein richting Kfh langs denderen, waardoor t5148 +6 kreeg bij vertrek. Deze moest bij Ddr weer helemaal naar het rechtse spoor, spoor 1 zeg maar. :')

Te Zwd stonden de borden nog "Naar de NS-bus" met een pijl enzo. Maar er was geen enkele bus, S&V medewerker en dergelijke te bekennen :mrgreen:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

Creepy - dan heb ik bij je in de trein t5148 gezeten :P. Wilde hem aanvankelijk vanaf Ddzd nemen, maar zag tijdig al dat de s5100 alsnog niet reed op Ddr-Rsd -- (in plaats daarvan reed de s2100 door als stopper Ddr-Rsd)

Zelf had ik vanochtend Fyra t932, die met een kleine +5 in Rtd aankwam, doordat het aankomstspoor nog bezet was op Rtd. Drukte viel mee. Ik had daar overgestapt op de t5145, die, samen met de t2245 en t2145, als eerste door naar Ddr mochten, en de t1947 die ons te Grbr inhaalde, was zelfs de eerste die verder naar Venlo mocht. De t2145 maakte een stop van circa 20 minuten om als stopper naar Rsd te gaan. In de andere richting was dit eveneens zo.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Ah, dan niet eens doorgehad. Ik zat bijna als enige reiziger voorin het zesje. Het viertje achterop was veel drukker..

Maar deze storing is weer terug rondom Ddr, ditmaal rijden de treinen door tot en met Ddr ipv Zwd
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

Ik zat ook in het zesje voor, ongeveer 3e of 4e bak van voren :P. Dan was jij die kerelt die nog een stukje verderop zat die me voorbij liep? (Voor degenen die dan zeggen: waarom zeg je dan geen hai? -- euh, ik heb TheKnitter nog nooit gezien :P).

De enige twee andere personen die in het zesje zaten, waren een moeder en dochter die weer achter mij zaten :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Ik kwam om 15:06 binnen rennen bij de achterste deur, en ben tot aan de voorste deur doorgelopen ;)
Had hem bijna gemist.... Maar dan rijdt hij met +5 weg....
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

Goed, laatste berichtje van mij voordat het een chatsessie wordt -- zag je iemand met een gigantische backpackrugzak? Dat was ik dus :P.

Ontopic, toen ik in de bus (lijn 7) van Ziekenhuis Dordwijk naar Station Dordrecht ging, was de CICO niet geactiveerd... en dus mocht iedereen kostenloos mee met de bus :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Ik had je inderdaad gezien dan ja.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door The best »

Ze zijn weer lekker bezig met station Zwolle. Levert toch weer een vertraging van bijna tien minuten op richting Groningen . Niet dat dit heel erg is, nu hoef ik namelijk geen 25 minuten, maar een kwartier op de bus te wachten.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door The best »

Ook wel apart trouwens. Op station Meppel hangen posters voor een feest in Vroomshoop, alsof mensen uit Meppel daar dan heen zouden gaan.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Caspar »

@ The Best;
Is het niet handiger om je reiservaringen even op te houden tot je thuis bent, en dan alles in 1 berichtje te posten? Op deze manier krijg je een hele trits aan posts van een enkel reisje. Vind een wat uitgebreider verslag leuker om te lezen dan een hele hoop Twitter achtige berichtjes onder elkaar van 1 gebruiker...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door mb90 »

Vanmiddag kwam op de Rotterdamse Coolsingel ineens dit historische trammetje uit de periode 1910-1920 langs. De 'parkwagen' 192 die volgens mij niet zo vaak meer buiten te zien is:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Moet er nog bezuinigd worden op het OV in Almere? Ik weet nog wel wat. Waarom rijdt er om kwart voor een nog een lijn 158 richting Bijlmer ArenA over de Daalwijkdreef in Amsterdam Zuidoost. Er zat natuurlijk niemand in behalve de chauffeur :N

Die bus zag ik omdat ik probeerde een foto te maken van de eerste bus op lijn 357 van de nacht, die zou om kwart voor een bij de halte bij mij langs moeten komen, maar hij was er al om 0:36. En hoewel ik na een aantal pogingen een bewegende auto wel netjes op de plaat had gekregen ging het helaas fout toen ik de Citaro G op de foto wilde zetten :( Nog geen foto voor lijn 357 op de wiki dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Moet er nog bezuinigd worden op het OV in Almere? Ik weet nog wel wat. Waarom rijdt er om kwart voor een nog een lijn 158 richting Bijlmer ArenA over de Daalwijkdreef in Amsterdam Zuidoost. Er zat natuurlijk niemand in behalve de chauffeur :N
Leuk bedacht, maar als je die rit wegbezuinigd moet er nog steeds een matrit gereden worden omdat die bus ook nog terug rijdt naar Almere met wat meer reizigers. De rijtijd die bezuinigd wordt, wordt meteen omgezet in stilstand omdat de terugrijdende bus in het halfuurspatroon moet passen en moet aansluiten in Muiden. Stel dat ding dan gewoon open voor reizigers.
Ooh, dat doen ze al. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Zouden er in de nacht van zondag op maandag na 1 uur 's nachts dan echt nog mensen zijn die met de bus van Amsterdam Zuidoost naar Almere willen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Klaasje »

Ja, ze zijn er.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Hebben ze in Lage Zwaluwe nogwel het aantal geelektrificeerde passeersporen vergroot, gebruiken ze ze niet... vanavond werd er een goederentrein ri. Kijfhoek gestuurd in het onmogelijk kleine gaatje tussen de t5164 en t2164 :roll:
Die goederentrein kwam dus vervolgens tot stilstand door de voor station Dordrecht afremmende stoptrein wat voor de IC een stop bij Dordrecht Zuid opleverde. Gaf op zich slechts een klein plusje wat eruit gereden had kunnen worden, ware het niet dat het genoeg was om bij het uitrijsein van Dordrecht te moeten wachten op de brugopening wat gelijk weer een kleine +10 opleverde.

Maargoed, overstap in Rotterdam desondanks gehaald en zo in een wel heel rustige t20573 beland. Slechts een enkele medepassagier en na Utrecht had ik zelfs de achterste twee bakken voor mezelf :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Klaasje »

Soms is het kwaad van een stilstaande goederentrein groter dan die van een die rijdt. Als die stilstaat moet die ook weer een keer optrekken :wink: Bovendien kan je zeker in de buurt van hellingen niet overal stilstaan met zo'n ding.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten