Het Grote Blundertopic #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Geert »

Het is lastig om te zien hoe succesvol donderdag is als 'omschakeldag' als er geen enkele informatie is over de andere dagen. Ik geloof best dat donderdag een prima dag is (weekend niet handig, maandag zijn mensen nog slaperig, etc.) maar zonder vergelijkingsmaterieel weet je het gewoon niet zeker.

Enfin, terug naar de blunders :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door deadlock »

Aaargh 2 uur+ verslapen. De laatste keer dat ik me versliep is maanden geleden en toen was het een half uurtje :mad:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Justin »

Blunder van de dag was het verder programmeren in Java met Android... Ik zie steeds geen meetwaardes van Wi-Fi routers in m'n logcat... 20 minuten later kom ik er achter dat ik m'n Wi-Fi nog niet heb aangezet... :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Stefan »

Ik ging vanochtend even de auto op de oprit zetten, dus ik trek de voordeur achter me dicht.. Uiteraard. Zonder sleutel, niemand thuis natuurlijk.. Gelukkig waren de buren thuis die ook een sleutel hebben. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

Ik had wat boodschapjes gedaan bij de Ap vandaag en bij de kassa wilde ik pinnen. Dus ik trek mijn pinpas alsof het een messcherp wapen is en houd hem in de hand om hem met met de vlam in de pijp door de pasgleuf te scheuren. Ik maak een vloeiende beweging om hem erin te steken en *PLOF*, ik mis. Dus ik probeer het opnieuw, nu toch iets langzamer en ik mis weer dacht ik. Zegt dat meisje achter die kassa: er zit plastic overheen, je moet het nieuwe pinnen doen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door STF »

Toch lachwekkend dat ze het in Nederland "nieuw pinnen" noemen, in de meeste buurlanden hebben ze nooit met die magneetstrip gewerkt. :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Wubbo »

Yoghurt eten was voor mij vanavond heel moeilijk: in plaats van de lepel in mijn mond te stoppen schoot hij in de hand, en lag de yoghurt op mij en op de bank. Niet handig ;-)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door microshit »

Vanavond een nieuwe collega begeleid, maar er komen momenteel vrij veel nieuwe bij. En ik ben al slecht met namen, en als ze ook nog eens op elkaar lijken gaat het dus fout.
Sta ik vol zelfvertrouwen een naambadge "Eva" te maken, om vervolgens een kwartier later erachter te komen dat ze Shirley heet :p Gelukkig had een collega haar toen al voorzien van een juiste naambadge.

En nog één van gisteren:
Wilde een collega omroepen om een kassa bij te draaien, eerste keer ging goed - ware het niet dat het gebruikelijk is om omroepberichten te herhalen. Die tweede keer kon ik nog maar tot halverwege m'n zin komen, en daarna niets anders dan "bluh uhhhhhhh" weten te zeggen. Heb nog nooit met zo'n rooie kop maar toch gierend van het lachen m'n klanten geholpen. En ook 2 andere collega's de slappe lach kunnen bezorgen.
Heb toch maar met een collega afgesproken dat zij die betreffende persoon mag omroepen :lol:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door AppleMoose »

Net probeerde ik een tosti te maken.
Ik het brood met kaas in de tostiapparaat gepropt. , paar minuten later, hmz, hij doet nog niks, weer 2 minuten gewacht, o ja, misschien wel handig om de stekker er in te doen :') (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Dafdriver »

Gisteren ook een leuke verspreking. Zit tijdens een excursie samen met onder andere TSOV in de bus. Het onderwerp niet geheel vreemd TSOV en mij kennende oudere auto's. Tijdens het gesprek werd er door TSOV foto's getoond van diverse oudere auto's en werd er ook een foto getoond van een oude Citroën. Mijn reactie hey leuk een CSA! ehh een Citroën GSA. Overigens was de bus zelf geen CSA maar een streekbus gele Leyland.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door tsov »

Ik pak net een vuile broek van een stoel af, haal de riem eruit, hang de broek terug over de stoel en gooi de riem in de wasmand. Ehm... Dat moest dus andersom ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Daniel »

Ik had hier al een week een brief op tafel liggen die in de map met administratie moest. Daarvoor moesten er eerst nog gaatjes in. Ga ik dat net doen, gooi ik de perforator leeg over de grond :P
Waarom gebeurt zoiets trouwens altijd als je net eerder op de middag gestofzuigd hebt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Dafdriver »

Daniel schreef:Ik had hier al een week een brief op tafel liggen die in de map met administratie moest. Daarvoor moesten er eerst nog gaatjes in. Ga ik dat net doen, gooi ik de perforator leeg over de grond :P
Waarom gebeurt zoiets trouwens altijd als je net eerder op de middag gestofzuigd hebt...
Dat noemen ze met een mooi woord bezigheidstherapie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door TheKnitter »

Ik was vandaag bezig met het schoonmaken van de preptable bij de pizzaria. Dat gebeurd met bleek. Leuk en aardig is dat. Heb je een fles bleek waar nog ca 0,7 liter in zit in je handen, giet je op een paar plekjes niet teveel bleek, en ga je met een afwasborstel dit uitsmeren. Terwijl ik dit uitsmeerde, had ik die fles bleek nog in de handen, en je raad het wel.. Het eerste is wat ik deed met de onderkant van deze fles de bleek proberen uit te smeren :X
Vervolgens pakte ik toch de afwasborstel, maar had de fles nog in de hand. Terwijl ik bezig ben met de afwasborstel gooi ik zo bleek over de vloer (0,2 a 0,3 liter...). Hierna de dweil gepakt en het opgedweild. Ik wil de fles bleek (die ik op een tafel had gezet) weer opbergen, en draai de dop erop. Denk dat de dop vast zit, en pak de fles bij de dop beet. Valt de fles op de vloer. Leeg. -o-
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door deadlock »

STF schreef:Toch lachwekkend dat ze het in Nederland "nieuw pinnen" noemen, in de meeste buurlanden hebben ze nooit met die magneetstrip gewerkt. :lol:
In alle buurlanden hebben ze met die magneetstrip gewerkt. Zelfs op een dusdanige manier dat er geen pincode nodig was.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door deadlock »

Maar waar is Dexter in deze topic opeens gebleven!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door STF »

deadlock schreef:In alle buurlanden hebben ze met die magneetstrip gewerkt. Zelfs op een dusdanige manier dat er geen pincode nodig was.
Luxemburg anders niet, daar moest je twintig jaar geleden ook al je pasje erin steken i.p.v. erdoorheen schuiven maar dat is dan ook meteen het enige positieve punt, voor de rest is pinnen in Luxemburg ronduit waardeloos (voor zowel klant als winkelier).
In ieder geval loopt Nederland lekker op achter dat ze nu pas overgestapt zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

Nu was ik vandaag bij dezelfde Ap maar bij een andere kassa, en daar kon je gewoon weer het oude pinnen.

Het vervelende van het nieuwe pinnen is dat als de terminal ook is geconfigureerd voor chipknipbetalingen dat de klant dan eerst een betaalmethode moet selecteren. Sommige mensen vinden dat verwarrend omdat pinnen dan niet pinnen heet, maar Maestro (1 is Maestro, 2 is Chipknip). Ook gebeurt het dat klanten massaal hun pinpas weer vergeten mee te nemen. Sinds ik de magneetgleuf heb dichtgeplakt op het werk heb ik nog meer vergeten pinpassen dan gebruikelijk in mijn riante verzameling. Wat ik vooral vreemd vind is dat het schermpje waar je je pincode in sterretjes invoert ruimte heeft voor zes tekens, terwijl een pincode er slechts 4 heeft :?

Er is dus serieus onderzoek gedaan waarom mensen hun passen vergeten bij pin of chipbetalingen, en dat gebeurt dus als de pas voor langere tijd in een automaat zit en niet vastgehouden wordt. Daarom moet je bij NS-kaartautomaten of bij betaalzuilen van zelfscan bij de Ap eerst je pas er helemaal uithalen voordat de betaalterminal ontgrendeld wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door STF »

Dan is het in Luxemburg zo gek nog niet dat de klant zelf geen pasje kan invoeren, de kassamedewerker doet dat voor je op zijn/haar terminal. Zodra het transactiebonnetje eruit komt geeft de kassamedewerker tegelijkertijd het pasje terug.

Als ik Nederlandse toeristen voor me in de rij bij de kassa van de supermarkt heb, zie ik ze soms weleens zoekend kijken waar ze hun pasje er nou in moeten doen... :lol:

Tot een paar jaar terug vroegen toeristen nog als ze bij ons kwamen afrekenen of pinnen mogelijk was, de laatste tijd komen ze automatisch al wapperend met hun pinpas aan, zich niet realiserend dat ze in Luxemburg zijn waar je vaker niet dan wel kunt pinnen. Gelukkig is de geldautomaat bij ons om de hoek dus binnen enkele minuten zijn ze altijd wel weer terug met contant geld.

Luxemburgers, Belgen, Duitsers en Fransosen hebben altijd contant geld bij zich, het zijn puur de Nederlanders die met slechts een plastic pasje op vakantie gaan.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door deadlock »

STF schreef:Luxemburg anders niet, daar moest je twintig jaar geleden ook al je pasje erin steken i.p.v. erdoorheen schuiven maar dat is dan ook meteen het enige positieve punt, voor de rest is pinnen in Luxemburg ronduit waardeloos (voor zowel klant als winkelier).
In ieder geval loopt Nederland lekker op achter dat ze nu pas overgestapt zijn.
Op het moment dat pinnen in het algemeen waardeloos is kan het dus geen beter systeem zijn dan hier. Ten tweede vraag ik me ten zeerste af of ze dan al 20 jaar dezelfde EMV hebben. Dat met er dan wel eentje zijn die zo ongelofelijk oud is dat de beveiliging even slecht is als die van de magneetstrip (zeg maar; geen noemenswaardige).

Nog afgezien van die feiten heb ik in Luxemburg mijn magneetstrip diverse keren gebruikt dus het was wel mogelijk om het op die manier te betalen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Geert »

Bee schreef:Wat ik vooral vreemd vind is dat het schermpje waar je je pincode in sterretjes invoert ruimte heeft voor zes tekens, terwijl een pincode er slechts 4 heeft :?
De EMV-standaard biedt ook de mogelijkheid om een pincode van 6 tekens te gebruiken. In Zwitserland schijnen ze pincodes van 6 tekens te gebruiken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Daniel »

Als je ergens heen gaat met de bedoeling foto's te maken schijnt het handig te zijn je camera mee te nemen...
Nu dus maar een tweede poging, was gelukkig op Ut nog net op tijd om uit te stappen en terug te reizen.

Afbeelding [Mobiele post]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Daantje »

Geert schreef:
Bee schreef:Wat ik vooral vreemd vind is dat het schermpje waar je je pincode in sterretjes invoert ruimte heeft voor zes tekens, terwijl een pincode er slechts 4 heeft :?
De EMV-standaard biedt ook de mogelijkheid om een pincode van 6 tekens te gebruiken. In Zwitserland schijnen ze pincodes van 6 tekens te gebruiken.
In België mag je zelf je pincode verzinnen en dan mag ie volgens mij ook zes cijfers zijn (maar vier mag ook).
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Michael »

STF schreef:Luxemburgers, Belgen, Duitsers en Fransosen hebben altijd contant geld bij zich, het zijn puur de Nederlanders die met slechts een plastic pasje op vakantie gaan.
Dat is niet helemaal waar. Regelmatig komen bij mij Belgen en Fransen eten bestellen. En heel vaak hebben ze dan geen contant geld bij en betalen ze met hun pinpas/creditcard
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Daan »

Bee schreef:Nu was ik vandaag bij dezelfde Ap maar bij een andere kassa, en daar kon je gewoon weer het oude pinnen.
Heb het nog niet geprobeerd, maar voor zover ik weet kan je bij het filiaal waar ik werk op beide manieren pinnen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 45 gasten