Aanbesteding Lelystad
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Lelystad
Ze komen bij Stadsbus Maastricht vandaan, BBA heeft überhaupt geen stads-Citaro's gehad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Lelystad
Nouja... Eigenlijk wel...
De SBM830-839 hebben nog rondom Breukelen gereden als BBA 1-9
De SBM830-839 hebben nog rondom Breukelen gereden als BBA 1-9
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Aanbesteding Lelystad
Ben benieuwd naar de beoogde nieuwe bussen vanaf September 2012. Iemand enig idee ?
De Wright Commander heeft trouwens het zelfde DAF Bus chassis als de VDL Ambassador,
Groet, Michel
De Wright Commander heeft trouwens het zelfde DAF Bus chassis als de VDL Ambassador,
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Lelystad
Optares naar het schijnt, Arriva zou daar nog een optie voor open hebben staan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Lelystad
Ik schat ook in dat het Optares worden.
Re: Aanbesteding Lelystad
Is dat wel handig voor zo'n stadsdienst? Of wil Arriva met twee Optares achter elkaar rijden in de spits?
Nu weet ik niet goed hoe druk de stadsbussen in Lelystad zijn, maar ik denk dat ze nog best redelijk druk kunnen zijn (met name in de spits).
Nu weet ik niet goed hoe druk de stadsbussen in Lelystad zijn, maar ik denk dat ze nog best redelijk druk kunnen zijn (met name in de spits).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Lelystad
Nouja, op de bussen staat "Lelystad geeft lucht" maar dat kunnen ze best veranderen in "Lelybus vervoert lucht". Busjes die ik gezien heb waren nou niet bepaald vol, de ene rit die ik maakte in de spits al helemaal niet (nog nieteens zitvol bij een kwartiersdienst)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Lelystad
Ik geloof dat de bezetting rond de 20 reizigers per bus is in de spits.....
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Lelystad
Klopt wel redelijk met wat ik vanmiddag in lijn E aantrof ja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Lelystad
Dan past het makkelijk in een Optare... Daar kunnen er 18 zitten en dan mogen er best 2 staan, in de spits...?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Aanbesteding Lelystad
Van mij wel!
Re: Aanbesteding Lelystad
Ach, een Optare is in elk geval nog altijd beter dan een ProCity.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Lelystad
Ze kunnen in Lelystad denk ik voorbeeld nemen aan de stadsdienst van Ede. Dat is een vergelijkbare stad, met ongeveer 't zelfde aantal lijnen. Volgens mij worden in de spits Citaro's ingezet en 's avonds in ieder geval Optares.
Misschien kunnen ze 't zo doen dat ze in ieder geval 6 Ambassadors hebben voor in de spits, en voor de rest kunnen ze optares gebruiken.
Misschien kunnen ze 't zo doen dat ze in ieder geval 6 Ambassadors hebben voor in de spits, en voor de rest kunnen ze optares gebruiken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Lelystad
Naar het schijnt wordt het 3x nieuw 12 meter en de rest nieuwe Optares na het jaar met tijdelijk materieel. Hier staat trouwens ook al wat meer inclusief dienstregelingen: http://www.arriva.nl/goedemorgenlelystad/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Lelystad
Dus ze gaan eerst rijden met
Edit:
http://www.arriva.nl/fileadmin/user_upl ... 110524.jpg
Als ik het goed begrijp gaan de A t/m F letters er dus uit en worden het gewone cijfers?
En in 2012 komen er nieuwe bussen? Dan is het nu misschien wel lastig om te speculeren. Aangezien Arriva veel kan doen om de reizigersaantallen te verhogen ( of natuurlijk te verlagen ). Misschien zitten die bussen over 1 jaar wel 2x zo vol, en dan kun je moeilijk met Optare's in de spits gaan karren.15 bussen van het merk DAF, type SB 200 Commander staduitvoering.
Edit:
http://www.arriva.nl/fileadmin/user_upl ... 110524.jpg
Als ik het goed begrijp gaan de A t/m F letters er dus uit en worden het gewone cijfers?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Lelystad
Aan de dienstregelingen op de site te zien gaan er wel een aantal kwartiersdiensten terug naar halfuursdiensten. En inderdaad komen er dus eerst Wrights ex-Dordrecht te rijden en pas volgend jaar nieuwe bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Lelystad
Stromen er de komende maanden nog meer hybrides in bij Dordrecht? Anders heeft Dordrecht in september 15 bussen te kort. En zijn die 15 bussen wel genoeg voor de stadsdienst van Lelystad?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Aanbesteding Lelystad
Lijkt me dat ze daar wel rekening mee houden ja. En 15 bussen lijkt me zat voor de kleine stadsdienst van Lelystad.Milco1995 schreef:Stromen er de komende maanden nog meer hybrides in bij Dordrecht? Anders heeft Dordrecht in september 15 bussen te kort. En zijn die 15 bussen wel genoeg voor de stadsdienst van Lelystad?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Lelystad
@Milco: geheel toevallig is de planning dat er in september 15 hybrides in Dordrecht rijden. En anders kan er altijd nog een streek-Wright uit Alblasserdam bijspringen.
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Lelystad
15 bussen is volgens mij inderdaad te weinig. als er per half uur gereden wil worden dan moeten er 2 bussen op 1 lijn pendelen. 2x8 = 16 bussen. Dan hebben zij er 1 te weinig. Dus ik neem aan dat er nog wel wat geleend moet worden. En als ik nu zo naar de dienstregeling kijk lijken hun plannen niet echt handig. Ik neem even lijn 2 (lelycentre-landerijen) als voorbeeld. deze bus komt ongeveer op 34 en 04 op het bus station aan en vertrekt op 36 en 06. Nu vertrekken de streek bussen (143, 330, 148) en de IC naar hoofdorp via schiphol om 00 en 30. Dit lijkt mij niet echt een slimme aansluiting. En over de nieuwe bussen. als het optare's worden zullen die het op sommige lijnen erg moeilijk krijgen. ik zelf denk dat dat de lijnen 1,2,3 en 7 zijn. Ik zit regelmatig in deze lijnen (nu de A,B,E en F) en daar wil wel eens 30 tot 40 man in zitten. Ook zijn er veel jonge gezinnen die gebruikmaken van het OV. en dan in de vorm van een kinderwagen. 3 kinderwagens gaat niet passen in een optare en 30 man al zeker niet. Ook het feit dat er nu 2 keer per uur i.p.v. 4 keer wordt gereden gaat voor meer Reizigers zorgen aangezien het reizigers aantal per bus wordt verdubbeld. Dus dan kan het voorkomen dat er 60 man in moet en dat trekt die optare niet. Ik Ben dus van mening dat optares wel kunnen maar alleen als arriva 4 of 5 keer per uur gaat rijden in de spits.Milco1995 schreef:Stromen er de komende maanden nog meer hybrides in bij Dordrecht? Anders heeft Dordrecht in september 15 bussen te kort. En zijn die 15 bussen wel genoeg voor de stadsdienst van Lelystad?
--------------------------------------
edit
--------------------------------------
trouwens, arriva heeft toch nog een heel wat aanal citaro's uit groningen en drente. Laat die hier maar rijden
Re: Aanbesteding Lelystad
30 tot 40 man betekend dat er meer mensen in die bussen zitten dan zitplaatsen. Ik weet niet hoe vaak dat voorkomt maar uit wat ik qua telcijfers heb gezien krijg ik toch echt het idee dat dit toch echt aantallen die hooguit op enkele ritten voorkomen.
Vergeet niet dat de lijnen twee richtingen op gaan rijden en dat je door middel van een doorkoppeling vaak alsnog een kwartiersdienst hebt waar het nu kwartiersdiensten in één richting zijn. Als Arriva vindt dat 15 bussen genoeg zijn dan zul je daar ook echt de dienstregeling mee kunnen rijden. Wellicht zijn er wat probleempjes met de reserve maar dat is het risico van deze constructie.
Dan vraag ik mij vervolgens af waarom alles persé op de treinserie s3900 moet aansluiten. De s3700 is een prima alternatief die reismogelijkheden in meer richtingen biedt (via duivendrecht met de metro en via de s4900 .)
Vergeet niet dat de lijnen twee richtingen op gaan rijden en dat je door middel van een doorkoppeling vaak alsnog een kwartiersdienst hebt waar het nu kwartiersdiensten in één richting zijn. Als Arriva vindt dat 15 bussen genoeg zijn dan zul je daar ook echt de dienstregeling mee kunnen rijden. Wellicht zijn er wat probleempjes met de reserve maar dat is het risico van deze constructie.
Dan vraag ik mij vervolgens af waarom alles persé op de treinserie s3900 moet aansluiten. De s3700 is een prima alternatief die reismogelijkheden in meer richtingen biedt (via duivendrecht met de metro en via de s4900 .)
Laatst gewijzigd door Klaasje op di 05 jul 2011, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanbesteding Lelystad
Omloop van lijn 1t/m 4 is:
1: CS-> Haven
1:Haven->Lelycentre
2: Lelycentre->Landerijen
3: Landerijen->Kustwijk
4: Kustwijk->Cs (en weer naar Haven(als lijn 1))
Dit omloopje kost 2 uur. Dus 4 bussen. In twee richtingen (busje rijdt ook vanaf Cs->Kustwijk als lijn 4) betekent dat 8 bussen.
Lijn 5 kost 1 bus
Lijn 7 kost in het dal 2 bussen. (1tje die steeds Airport<->Bataviastad pendelt, en eentje die steeds Cs<->Bataviastad pendelt.
Dan heb je in de spits twee bussen die op lijn 2 Duinbeek (Landerijen)- CS -7 Bataviastad pendelen, (waarbij het stuk CS-Duinbeek leeg is in de ochtendspits, Duinbeek-CS in de middagspits).
Lijn 8 kost ook 1 bus (wellicht uit het leeg mat van de spitsritten van lijn 2 uit Duinbeek). 14 bussen dus...
1: CS-> Haven
1:Haven->Lelycentre
2: Lelycentre->Landerijen
3: Landerijen->Kustwijk
4: Kustwijk->Cs (en weer naar Haven(als lijn 1))
Dit omloopje kost 2 uur. Dus 4 bussen. In twee richtingen (busje rijdt ook vanaf Cs->Kustwijk als lijn 4) betekent dat 8 bussen.
Lijn 5 kost 1 bus
Lijn 7 kost in het dal 2 bussen. (1tje die steeds Airport<->Bataviastad pendelt, en eentje die steeds Cs<->Bataviastad pendelt.
Dan heb je in de spits twee bussen die op lijn 2 Duinbeek (Landerijen)- CS -7 Bataviastad pendelen, (waarbij het stuk CS-Duinbeek leeg is in de ochtendspits, Duinbeek-CS in de middagspits).
Lijn 8 kost ook 1 bus (wellicht uit het leeg mat van de spitsritten van lijn 2 uit Duinbeek). 14 bussen dus...
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 15:05
Re: Aanbesteding Lelystad
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/83 ... in-de-stad
Nieuwe bushaltes in de stad
Er zullen in de gemeente Lelystad nieuwe bushaltes worden geplaatst. Dit meldt de gemeente. Bestemmingen moeten beter bereikbaar zijn zodat er meer gebruik wordt gemaakt van het openbaar vervoer.
Vanwege de werkzaamheden wordt er op sommige plaatsen ook openbaar groen verwijderd. Deze werkzaamheden kunnen voor enige overlast zorgen maar de gemeente probeert dat te beperken.
Op 4 september zal Arriva het busvervoer overnemen in de gemeente Lelystad. Door deze overname zal er per september ook sprake zijn van een nieuwe dienstregeling.
Nieuwe bushaltes in de stad
Er zullen in de gemeente Lelystad nieuwe bushaltes worden geplaatst. Dit meldt de gemeente. Bestemmingen moeten beter bereikbaar zijn zodat er meer gebruik wordt gemaakt van het openbaar vervoer.
Vanwege de werkzaamheden wordt er op sommige plaatsen ook openbaar groen verwijderd. Deze werkzaamheden kunnen voor enige overlast zorgen maar de gemeente probeert dat te beperken.
Op 4 september zal Arriva het busvervoer overnemen in de gemeente Lelystad. Door deze overname zal er per september ook sprake zijn van een nieuwe dienstregeling.
Re: Aanbesteding Lelystad
De dienstregeling staat trouwens al op de site van Arriva, de lijnen hebben voortaan gewoon nummers. Zoek maar naar Lelystad of Lelystad-Haven :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Lelystad
Staat er zelfs al een hele maand op...
En er zijn op dit moment ook al ruim voldoende Wrights vrijgekomen in Dordrecht dus wat materieel betreft gaat het ook goedkomen.
En er zijn op dit moment ook al ruim voldoende Wrights vrijgekomen in Dordrecht dus wat materieel betreft gaat het ook goedkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten