Mag ik even kwijt #85

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Fles »

Bee schreef:Afbeelding

Ziet er aardig gelukt uit *O*

Nou bij mij ziet boerenkoolstamppot er heel anders uit hoor :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Het is zuurkoolstamppot :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Fles »

Oh okee. Daar kijkt het ook niet erg op trouwens :P

Ach ja, waar het komt is het toch donker niewaar *O*
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Geert »

Over taarten gesproken: ik kreeg er vanmiddag gratis eentje toen ik boodschappen had gedaan bij de AH in Hoog Catharijne. Die is helemaal verbouwd en sinds vandaag weer open, op zich wel een verbetering maar even wennen. Ik geloof dat alleen de eieren nog ongeveer op dezelfde plek staan :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door find_your_spot »

Maik schreef:Aankomende vrijdag ook goed? Dan maak ik een internationale reis per auto naar Lutjegast!!! :') :')
Het is dat ik zaterdag vroeg ergens moet zijn, anders had ik graag mee gewild.

Wat moet je in Lutjegast doen dan?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Ardan »

Godverdehoerenkots, wéér een boete gekregen door een miep die niet eens de moeite nam om naar mijn producten-uitdraai te kíjken. Normaal blijf ik altijd rustig, en sinds ik mijn uitdraai heb laten maken drie keer gecontroleerd en goed bevonden, maar nu, tegen deze conductrice tussen Apeldoorn en Deventer, begon ik toch iets harder uit te vallen.
Ik ga in ieder geval bezwaar maken bij Syntus en NS. Zojuist deze mail de deur uitgestuurd:
'Geachte heer,mevrouw,
Op 18 mei 2011 heb ik mijn studenten-OV-chipkaart gebruikt om per trein van Hengelo naar Oldenzaal te reizen, en weer terug. Dit verliep geheel zonder problemen. Echter, toen ik de volgende dag weer bij de NS wilde inchecken om een reis Deventer-Zwolle te maken, bleek mijn OV-chipkaart niet meer te reageren.
Op mijn kaart heb ik een studentenreisrecht staan, hetgeen betekent dat ik door de weeks gratis kan reizen (weekproduct) en in het weekend met korting (weekendproduct). Echter, het weekproduct bleek geblokkeerd te zijn. Ik heb de oorzaak van dit probleem proberen te achterhalen en het bleek dat door een incheck bij een CiCo van Syntus, op station Hengelo, mijn op dat moment geldige weekproduct werd geblokkeerd. Op dat moment konden de CiCo's nog geen studentenreisrecht herkennen, bleek, terwijl door Syntus was aangegeven dat dit per 1 mei wel degelijk mogelijk was.
In de loop der tijd heb ik bij NS nog enkele reizen moeten maken, met een OV-chipkaart waarmee het weekproduct was geblokkeerd. Het weekendproduct was echter nog gewoon geldig (zoals het hoort te zijn), dus ik dacht, de conducteur kan dat bij een controle wel zien op zijn railpocket, dus kan diegene nagaan dat ik wel een vrij-reizen-product voor door de weeks heb.
Helaas bleek dat dus niet zo te zijn. Ik heb twee boetes gekregen, één voor het traject Zwolle-Deventer, en één voor het traject Deventer-Rotterdam Alexander. Op die dag dat ik Rotterdam moest zijn vanwege mijn studie, heb ik bij de plaatselijke NS-balie een uitdraai laten maken van de producten op mijn OV-chipkaart, zodat de conducteur kan zien dat mijn weekproduct geblokkeerd is, maar mijn weekendproduct nog steeds geldt. Ik ben sindsdien vier keer gecontroleerd, en elke keer de conducteur verteld dat mijn kaart defect is geraakt door een incheck bij Syntus. Het is drie keer goed gegaan, maar bij de vierde keer heb ik toch een boete gekregen. Deze conductrice nam niet eens de moeite naar mijn uitdraai te kijken, helaas.
Na drie boetes kunt u misschien begrijpen dat ik het zat ben dat ik steeds een boete krijg omdat de Syntus-apparatuur niet goed functioneerde.
De totale hoogte van mijn boetes bedraagt EUR 137.-, zegge honderdzevenendertig euro. Wegens een disfunctioneren van de OV-chipkaart-apparatuur van Syntus verzoek ik u dit bedrag aan mij uit te keren. Mijn chipkaart is nu waardeloos geworden sinds het erop staande reisrecht geblokkeerd is geraakt. Bovendien moet ik nu kosten maken om per bus te kunnen reizen, iets dat ik in Deventer en Zwolle met regelmaat moet doen. Ik ben nu dus gedwongen om mijn reizen die ik normaal per bus zou afleggen te lopen, puur omdat ik financieel niet in staat ben om mijn OV-chipkaart op te laden. Bovendien zou ik, indien ik wel voldoende liquide middelen hiervoor heb, dit alsnog weigeren, omdat buiten mijn schuld om mijn chipkaart niet meer functioneert.
Indien desgewenst kunt u mijn reishistorie raadplegen. Mijn chipkaartnummer is 3528 0104 0000 0000.

Ik hoop zo spoedig mogelijk een reactie van u te mogen ontvangen.
Ik zal deze klacht ook per post, inclusief een kopie van de ontvangen boetes naar Syntus, en naar NS, als bezwaarschrift opsturen.

Hoogachtend,
Ardan Blablablablabla
blablablastraat x
zoveel xx
Deventer'

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Ik doe ook maar wat
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Chauf21 »

Vervelend, Ardan. De OV-studentenkaart heeft ook mogelijkheden tot restitutie. Lees de onderstaande link even :)
http://www.studentenreisproduct.nl/medi ... s_2011.pdf

Afbeelding [Mobiele post]
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door microshit »

Complete line-up Appelpop bekend, onderstaand schema maar in elkaar geprutst

https://spreadsheets.google.com/spreads ... l=nl#gid=0

:D:D Wordt weer leuk
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Gavedamme, Kane.

Die Dinant zingt zo nasaal en je hoort hem de hele tijd naar adem happen. Als je dat eenmaal hoort in de nummers van die band, hoor je niets anders meer :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Gavedamme, Kane.

Die Dinant zingt zo nasaal en je hoort hem de hele tijd naar adem happen. Als je dat eenmaal hoort in de nummers van die band, hoor je niets anders meer :X
Dat is nog niets vergeleken met Matthew Bellamy :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Caspar »

Er is een cathegorie vrouwen die dat wel opwindend vinden, zo'n stem...

Ik zit nu voor het eerst sinds 5 dagen in een (echte) trein. Ik kom tot de conclusie dat het voor mijn doen best lang is, een treinvrije periode van 5 dagen...

Afbeelding [Mobiele post]
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door microshit »

Artiesten waar ik voor ga zijn toch wel Golden Earring, Go Back To The Zoo of The Tunes, Caro Emerald en The Baseballs. Voor de rest op zaterdag een beetje rondlopen en kijken wat bevalt.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Freek »

@ardan, ik lees nergens dat je je reisproduct hebt laten/geprobeerd hebt te deblokkeren. Misschien is dat nog een ideetje? ;-)

Afbeelding [Mobiele post]
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Michael »

Ik heb maar even mijn bureau opgeruimd. Was nogal een rotzooi. Zal mijn moeder blij mee zijn want die loopt al heel lang erover te klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Wat voor de een een volkomen chaos en een berg rotzooi lijkt is voor jou misschien wel een stapel belangrijke dingen die op een volkomen logische manier geordend zijn. Eigenlijk kan je moeder daar dus niet over oordelen :-P

Afbeelding [Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door TheKnitter »

Dat ik een slechte ervaring erbij heb -o- -o- -o- -o-

Ik stond met nog 2 andere spotters te Dordrecht Zuid. IC t1946 kwam mooi op tijd bij de albekende overweg Zuidendijk. Maar dat hield niet stand: Een 26 jarige gast sprong de overweg door toen de trein 70 meter ofzo van ons verwijderd was. Gevolgd door een harde tyfoon, doffe klap, gerammel onder de rijtuigen, waar wij een lichaam zagen rollen (of wat er van over was). Trein was bezig met noodremming, en later zagen wij lichaamsdelen verspreid liggen -o-
Dit was duidelijk een zelfmoord.
Gelukkig was de politie snel aanwezig, en hebben ze de zoveel mogelijk afgedekt.
Wij gingen later mee naar het bureau met een vrouw die toevallig op de fiets stond te wachten bij de overweg..
Daar getuigenverklaring gegeven, en met zijn allen daar gesproken, ook met slachtofferhulp met de 4 die meegingen naar bureau.

Nee, dit wens ik niemand toe. Het blijft je maar bij.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Geert »

Sterkte. Dat lijkt me idd verschrikkelijk om mee te maken...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Daantje »

Ik heb idd ook een keer iemand voor de trein zien springen en dat blijft je lang bij. Sterkte ermee!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door find_your_spot »

Freek schreef:@ardan, ik lees nergens dat je je reisproduct hebt laten/geprobeerd hebt te deblokkeren. Misschien is dat nog een ideetje? ;-)

Afbeelding [Mobiele post]
Voor producten is er geen mogelijkheid deze te deblokkeren. Er moet gewoon een nieuw studentenreisproduct worden klaar gezet om op te halen.

Afbeelding [Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door microshit »

Morgen voor 't eerst sinds lange tijd weer eens mee met *bus* lijn 168 ... een dagje Efteling *O* :Y
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Gertjan »

@TheKnitter; Dat is niet leuk om te zien nee. Sterkte ermee!
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door STF »

Daantje schreef:Ik heb idd ook een keer iemand voor de trein zien springen en dat blijft je lang bij. Sterkte ermee!
Hangt er vanaf hoe je er zelf mee omgaat; ik heb het ook eens zien gebeuren bij een overweg in Castricum en stond wel even te trillen totdat ik begreep dat het geen ongeluk was maar zelfmoord, het intresseerde me direct niks meer.

Sommige mensen kunnen daar heel makkelijk onderscheid in maken maar lang niet iedereen kan dat.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door TheKnitter »

Iedereen bedankt voor de sterkte betogingen. Ik probeer het wat goed te verwerken. Vanavond heb ik het nog vaak voorbij zien flitsen. :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand vlak voor een langzaam rijdende trein sprong op een spoorwegovergang, maar toen kon de machinist gelukkig nog weer op tijd stoppen en toen was ik al helemaal kapot van de tyfoon die echt door merg en been gaat dan. Het lijkt mij echt verschrikkelijk om mee te maken als zoiets dan ook echt fout afloopt. :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Daniel »

Lijkt me inderdaad een afschuwelijk gezicht om ook de lichaamsdelen verspreid te zien liggen... dan ben ik nog blij dat ik niks gezien (wel gevoeld) heb bij de aanrijdingen die ik zelf heb meegemaakt.

Sterkte ermee TheKnitter!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten