Het Grote Blundertopic #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Fles »

STF schreef:de laatste tijd komen ze automatisch al wapperend met hun pinpas aan, zich niet realiserend dat ze in Luxemburg zijn waar je vaker niet dan wel kunt pinnen. Gelukkig is de geldautomaat bij ons om de hoek dus binnen enkele minuten zijn ze altijd wel weer terug met contant geld.

Luxemburgers, Belgen, Duitsers en Fransosen hebben altijd contant geld bij zich, het zijn puur de Nederlanders die met slechts een plastic pasje op vakantie gaan.
Loop je nou op Nederlanders af te geven terwijl Luxemburg retarded is? :lol:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door TheKnitter »

Daan schreef:
Bee schreef:Nu was ik vandaag bij dezelfde Ap maar bij een andere kassa, en daar kon je gewoon weer het oude pinnen.
Heb het nog niet geprobeerd, maar voor zover ik weet kan je bij het filiaal waar ik werk op beide manieren pinnen.
Ik kom ook bij winkels, en dan gebruik ik de magneetstrip, en zegt hij dat de chip gebruikt moet worden. Maar een andere keer doet de magneetstrip het wel, en soms gebruik ik gelijk de chip, en werkt het niet :X :')
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door STF »

deadlock schreef: Nog afgezien van die feiten heb ik in Luxemburg mijn magneetstrip diverse keren gebruikt dus het was wel mogelijk om het op die manier te betalen.
Klopt dat is mogelijk, de pinautomaten hebben het er net zoals in Nederland beide op zitten.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door STF »

Fles schreef: Loop je nou op Nederlanders af te geven terwijl Luxemburg retarded is? :lol:
In Luxemburg (en Duitsland?) is tenminste dermate weinig criminaliteit dat alle betalingen gewoon contant gedaan kunnen worden, zowel onze Duitse als Luxemburgse leveranciers verlangen van de chauffeur dat er bij levering direct contant wordt afgerekend. Met 30 klanten van elk ongeveer een rekening van 500 euro zit er aan het einde van de werkdag aardig wat geld in de chauffeur zijn portemonee.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door find_your_spot »

STF schreef: In ieder geval loopt Nederland lekker op achter dat ze nu pas overgestapt zijn.
In principe kun je dit niet zo zeggen. De geldautomaten van ABN AMRO geven al bijna 6 jaar alleen geld als er ook een chip aanwezig is en werkt.

Geld opnemen gaat dus al jaren alleen nog met chip. Kapotte chip? Geen geld.
Nog wel werkende magneetstrip, dan kan je alleen nog op sommige plekken terecht.
Daantje schreef: In België mag je zelf je pincode verzinnen en dan mag ie volgens mij ook zes cijfers zijn (maar vier mag ook).
Bij ABN AMRO mag je al zolang ik weet (20 jaar?) je eigen pin code verzinnen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

De ING is pas in 2008 begonnen met het uitgeven van pinpassen met een chip erop, na het jammerlijke opheffen van de Postbank :cry: Daarvoor hadden de meeste passen van de Postbank geen chip erop, maar had je een losse pas met een chipknip.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door deadlock »

Daantje schreef:In België mag je zelf je pincode verzinnen en dan mag ie volgens mij ook zes cijfers zijn (maar vier mag ook).
Bij de ABN AMRO mag dat ook.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door deadlock »

STF schreef:In Luxemburg (en Duitsland?) is tenminste dermate weinig criminaliteit dat alle betalingen gewoon contant gedaan kunnen worden, zowel onze Duitse als Luxemburgse leveranciers verlangen van de chauffeur dat er bij levering direct contant wordt afgerekend. Met 30 klanten van elk ongeveer een rekening van 500 euro zit er aan het einde van de werkdag aardig wat geld in de chauffeur zijn portemonee.
Het grootste voordeel van pinnen is dat het geld oplevert in vergelijking met contant geld, de geldstroom is geautomatiseerd. De reden is dus *niet* criminaliteit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door find_your_spot »

deadlock schreef: Het grootste voordeel van pinnen is dat het geld oplevert in vergelijking met contant geld,
Als je genoeg geld op je rekening hebt staan kun je zelfs leven van je rente *O*
For Your Railroad Adventures
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door deadlock »

Hoe is dat relevant en/of gerelateerd aan pinnen? Dat kan ook wel als je nergens pint.

Afbeelding [Mobiele post]
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

Ik heb vandaag treintickets gehaald voor mijn vakantie, maar ondanks dat ik een dienstregeling met treinnummers had uitgeprint is er toch een ICE tussen Keulen en Stuttgart gereserveerd in plaats van de door mij gewenste IC langs de Rijn -o-

Maar eens kijken of ik daar nog wat aan kan doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Dexter »

deadlock schreef:Maar waar is Dexter in deze topic opeens gebleven!
Nou, ik deed een beetje aan damage-control voor mijn imago, :@ maar vooruit, voordat er mensen ongerust worden:

Zaterdagmiddag ging ik naar het toilet in een horeca-gelegenheid en daar hing een automatische luchtverfrisser aan de muur. Terwijl ik stond af te wateren, spoot er ineens een straaltje uit dat apparaat en uit menselijk instinct dook ik meteen omlaag. Beschoten worden door een toiletluchtverfrisser, daar moet je Dexter voor heten. :oops:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Geert »

Het is mij ook wel eens gebeurd hoor. Als je niet weg had gedoken had je de hele dag naar lavendeltjes geroken (dat is mij dus wel eens gebeurd :N)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Fles »

moet je opletten wat je zelf allemaal onder sproeit tijdens dat wegduiken :')

dan liever lavendel :Y
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door deadlock »

Jaaaaa heb ik verdorie al een jaar niets stukgemaakt en nu gebeurde het. Ik open de permissies van de documentroot op een IIS7-webserver en controleer die, staat er in het lijstje een regel; ROOD VRAAGTEKEN - Unknown object. Ik denk; verwijderde gebruiker, optiffen met die grafzooi.

Apply en vervolgens doet de website het niet meer. Of nou jah, zeven websites doen het niet meer. Is het schijnbaar een defecte representatie van het IIS_IUSR account.

Voor de leken; IK MAAKTE DUS ALLE WEBSITES STUK MET TWEE KLIKKEN :twisted:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Fles »

Gaaf _O- En nu hard wegrennen? :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door deadlock »

Ik heb het gerepareerd ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door ODRAIL »

Ik zou vandaag op mijn werk even iets uit de kluis halen, sta ik voor de kluis: Oja ik had ook nog een sleutel nodig :wink:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

Ik was vandaag een uur te vroeg op mijn werk, maar dat wordt gelukkig alsnog betaald. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

Het was vanochtend nogal vroeg toen ik sokken aandeed en onbewust had ik een bolletje van mijn vriendin te pakken: Roze met zwarte flamingo's erop :oops: Ik kwam er pas 's avonds achter :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door STF »

Vanmiddag vond ik de auto tijdens het achteruit inparkeren wat vreemd tot stilstand komen, het was duidelijk geen band tegen de stoeprand o.i.d. dus ging eens kijken; de trekhaak inclusief stekkerdoos had ik in het schuin omhooglopende grasveld (dat direct na de stoeprand begint) geboord, klepje van de stekkerdoos was helaas opengeklapt dus zat van binnen helemaal vol zand en gras.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het was vanochtend nogal vroeg toen ik sokken aandeed en onbewust had ik een bolletje van mijn vriendin te pakken: Roze met zwarte flamingo's erop :oops: Ik kwam er pas 's avonds achter :')
Dat is toch geen blunder? Ik heb altijd twee verschillende sokken aan en alle sokken die door vrienden/vriendinnen hier achtergelaten worden (en dat zijn er nogal wat) trek ik gewoon aan. T/m knalroze aan toe.

Ik doe gewoon de moeite niet om ze bij elkaar te zoeken nadat ze gewassen zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Geert »

Ach. Een collega van mij heeft altijd één rode en één zwarte All-Star aan. Een andere (vrouwelijke) collega loopt daar al tijden zich over op te winden :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Fles »

Waar je je als vrouw al niet druk over kunt maken :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Bericht door Suus »

Het feit dat die collega daar aandacht voor heeft geeft waarschijnlijk aan dat die vrouw die man als haar semi-vriendje ziet :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten