OVer je reiservaringen in juli 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Nu is de kans zeer groot (gezien waar we al vertraagden), dat we al in Zevenbergen achter die goederentrein hingen. Dan vraag ik me toch echt af waarom ze dat ding tussen stoptrein en IC hebben weggestuurd uit Roosendaal want da's zoals blijkt vragen om problemen en zal ook geen normaal goederenpad zijn.
Dat pad zit namelijk achter de bewuste s2100 aan in een gat van een ruim kwartier tot de volgende reizigerstrein over Zlw - Ddr komt.

Wat het stilstaan betreft: dat gebeurde dus juist nu vlak voor Dordrecht en wat ligt daar... juist, een flinke helling :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Wat een vertraagde trein al niet kan doen :lol:
Ik was in Essen om een Go Pass te halen. Terwijl ik wachtte op de boemel naar Rsd terug, werd er omgeroepen:
"Station Essen, welkom, De IC trein van 11 uur 10 naar Brussel en Charleroi is in aantocht en heeft een vertraging van ongeveer 15 minuten door diverse vertragingen in Brussel. De IC trein zal met ongeveer 15 minuten vertraging vertrekken van spoor drie. Onze verontschuldigingen voor het ongemak."
<stil>

"Station Essen, welkom, De L-trein van 11 uur 17 naar Roosendaal heeft een vertraging van ongeveer 20 minuten door vertraging in Brussel, en zal vertrekken van spoor tweej. Onze verontschuldigingen voor dit ongemak."
Ja, pieperjassers. Faal kut bedrijf die NMBS. Welke jostie snapt nu niet wat een vertraging in Brussel te maken heeft met een trein die in Antwerpen start :?

Maar door dezelfde vertragingen had de Benelux naar Amsterdam (11:30 uit Roosendaal) ook circa +20. Althans, aankomst Rsd +16, vertrek ruim +20. De s2100 werd voorlangs geknikkerd, terwijl de BNL eerder aan het perron stond -o-
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Anne »

Volgens de reisplanner (en dienstregelingtabel) is de trein van 7.38 uit Den Haag Centraal rechtstreeks naar Groningen en Leeuwarden. Op perron stond ook op de flapjes dat achter naar Groningen ging en voor naar Leeuwarden. Beide ICm's gingen echter naar Groningen. In Utrecht werd gekoppeld met Rotterdamse deel naar Leeuwarden.
-- Staat onder verkeerde kopje - moest bij missers in reisinfo --
Laatst gewijzigd door Anne op di 05 jul 2011, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Reiziger Delft »

TheKnitter schreef:Faal kut bedrijf die NMBS.
Oei, je hebt zeker uren in een gestrande trein gezeten. Of je werd 's avonds aan je lot overgelaten op een station nadat je daar je aansluiting miste.

Oh nee, het is alleen maar vanwege de oorzaak van een vertraging in een omroepbericht die je niet zinde. :P Wie weet had de stopper last van vertraagde treinen uit Brussel, waardoor hij niet op tijd kon vertrekken.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door VIRM »

Gisteren tijdens mijn overstap van de s4000 op de s2600 op Sloterdijk toch weer goed bezig geweest. Ik hoorde toen ik op de roltrap van spoor 5/6 stond beneden een bekend ratelend geluid. En ja hoor, daar kwam een 'collega' (zoals ze het zelf uitdrukte :mrgreen:) met blindenstok aanzetten (en ze had mij overigens ook al gehorod :)). Die was overigens blij dat ik mijn hulp aanboodd, want ze zocht de Tickets & Service.
Eenmaal daar aan de beurt had ze twee vragen. Ze begon dat ze, vreselijk genoeg, binnenkort 60 zou worden en dat de NS dan aanbieden had. Eerste antwoord van de loketist: "Nou, zo erg is dat niet. Sommige mensen halten de 60 niet eens!" :D
Beul van de blindegeleidelijn
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Reiziger Delft schreef:
TheKnitter schreef:Faal kut bedrijf die NMBS.
Oei, je hebt zeker uren in een gestrande trein gezeten. Of je werd 's avonds aan je lot overgelaten op een station nadat je daar je aansluiting miste.

Oh nee, het is alleen maar vanwege de oorzaak van een vertraging in een omroepbericht die je niet zinde. :P Wie weet had de stopper last van vertraagde treinen uit Brussel, waardoor hij niet op tijd kon vertrekken.
Als ik in België reis, heb ik altijd problemen. NOOIT zonder vertraging. Maar dat doet niet af dat het gewoon gefaal is, dat de stoptrein in Antwerpen moet wachten op een IC, zodat de stoptrein pal achter de IC kan aanrijden naar Essen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Geert »

Tja, en als je in die IC had gezeten had je weer gemopperd dat de stoptrein ervoor wordt gegooid. Ik vind het inderdaad wel een beetje een overtrokken reactie, zoiets kan in Nederland ook wel voorkomen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Fles »

:D die Arriva lijn 81 / 181 is wel een beetje een droevig verhaal :') Nadat ik er nu ongeveer een hele werkweek mee gereden ben ken ik precies alle vaste reizigers bij naam en toenaam zo'n beetje :')
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

TheKnitter schreef: Als ik in België reis, heb ik altijd problemen. NOOIT zonder vertraging.
Tijd om je rijbewijs te halen?
Dan kun je ook nog eens klagen over de file problematiek op de E19.

Mijn ervaring met de Benelux trein Schiphol - Roosendaal is 9/10 keer goed.
Als ov je hobby is verwacht ik toch wel een creatieve oplossing.

Afbeelding [Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door MdJ »

^^ Goedgaan met het kaartje/chipkaart, of qua reistijd? :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Bartjk »

Vandaag natuurlijk weer een heeeeeeele late bus. de hzl (hanzeliner 330) van 11,11 kwam gewoon NIET. en dat is al voor de 3e keer deze week. Dus toch maar weer de 143 gepakt (na 23 min wachten) :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Nadat ik 's ochtends gewerkt had, vond ik het vanmiddag tijd om toch nog eens een leuke buslijn aan te doen, de 121 tussen Hilversum en Uithoorn. Alleen zag ik al vlak voor Weesp dat ik een overstap van 57 minuten daarop zou hebben in Hilversum en daar had ik toch echt geen trek in.

Daarom ben in Weesp in een trein naar Almere gesprongen. Vanuit het raam het bijzonder opvallende knalroze Klokhuishuis gezien :shock: Daarna op Almere Centrum bus 159 naar Harderwijk genomen. Het is een hele typische lijn. Nadat je Almere uit bent komt de bus nog langs een hele hoop haltes waar natuurlijk niemand staat. Vervolgens ging hij voor mij vrij onverwacht de A27 op, en vlak voor de brug bij Huizen er toch weer af, waarna een hele lange rit op de Gooise Weg volgde en de omroep en het beeldscherm uitviel. Ik snapte het niet omdat ik mij niet kon herinneren die lijn ooit op een lijnennetkaart op de snelweg ingetekend te zien hebben, maar het zal wel een omleiding zijn geweest. In Zeewolde stond bij elke halte alleen de dienstregeling van lijn 159 die in het weekend niet rijdt. Maar gelukkig zijn er nog twee andere lijnen die in Zeewolde het rondje andersom doen zodat er in het weekend toch nog een bus komt. Vlak voor het aquaduct bij Harderwijk kwamen we nog wat andere bussen tegen richting het station. Ik zat zelf in een volledig uitgewoonde 8700-amba (die stoelen zaten er helemaal doorheen), ik heb ook nog een 8100-amba en een 15-meter Volvo gezien. Ik weet niet hoe die lijnen door Harderwijk rijden, maar wij waren maar liefst 2 minuten eerder dan de andere bussen op het station :mrgreen:

In Harderwijk zag ik toevallig lijn 104 staan, dus die heb ik ook nog maar even meegenomen. Dat is maar goed ook, anders had de chauffeur de hele rit alleen moet afleggen :P Dat was voor mij de eerste keer in een Optare (de twee tegenbussen die ik heb gezien reden wel met Amba's), ze maken wel een beetje een grommend geluid en er resoneerde duidelijk iets aan de achterkant. Bij hogere toeren viel het overigens allemaal wel mee. Wel slordig dat er geen rekening is gehouden met mededelingenposters voor Syntus, nu was alles maar met stukken transparant ducktape vastgeplakt, wat een slordige indruk maakte. Vanaf de halte Kruispunt in Nieuw-Milligen tot de halte Gedenknaald in Apeldoorn ging het op "topsnelheid" en begon de bus behoorlijk te zwabberen. De chauffeur hield regelmatig in om hem weer recht te krijgen (of hij kwam gewoon de heuvel niet op, dat kan ook :X )

De bus kwam ook nog eens precies tussen een hele troep stadsbussen terecht in Apeldoorn waardoor er ook daar nergens gestopt moest worden en zo kwam ik na een behoorlijk eenzame rit aan op het station van Apeldoorn. Nu snap ik waarom het een spitslijn is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door STF »

Die eerste busrit vanuit Reisdorf naar Steinsel zit zo ruim in de rijtijd dat je zelfs achteruitrijdend nog volgens dienstregeling zou rijden, toch presteerde een chauffeur het gisteren om veel te vroeg te vertrekken, zeker nog nooit deze lijn gereden... :lol:

Donderdag reed ik op de linkerbaan van de snelweg bij Luxemburg-stad, zag ik in me spiegel dat een Neoplan Trendliner op me aan het inlopen was, die trapte aardig door zeg want ik reed zelf al 145 km/u. :shock:
De snelheidsmeter van een Trendliner is vanaf 125 km/u tot de eindnok gewoon blanco dus je weet als chauffeur niet eens precies hoe erg je te hard rijdt :Y
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Etienne »

Nog eentje van gisteren:

Om 12.00 kwam ik in Weesp het perron op en toen stond de CTA nog op de SP van 11.54 richting Amsterdam (die uiteindelijk dus +15 bleek te hebben) en om 12.09 verscheen dus ook de reguliere Sprinter naar Amsterdam aan het perron. Hierdoor gingen nog heel wat mensen uit de op tijd rijdende s5800 overstappen in de vertraagde s4600 :mrgreen: die als eerste weg mocht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Het is vrij logisch dat men toch de s4600 als eerste laat uitrijden, die moet als eerste weer weg in Amsterdam.

Dat soort spelletjes waren trouwens ook vrij normaal als de s4600 of s5800 te laat vertrekt op Amsterdam Centraal en de andere serie er alvast naast wordt geparkeerd. Soms gaat opeens de ander toch voor en heb je op de verkeerde gegokt, soms gaat op vertrektijd van de tweede trein de eerste trein toch nog voor, dan heeft iedereen uit eigen ervaring al op de tweede gegokt en zit je in een heerlijk rustige voortrein 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Een kleine foto impressie van onze mini meeting gisteren:

Afbeelding

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Thom91 »

Hebben jullie de hele dag met zwarte balkjes op jullie hoofd gelopen? Cool hoor, ziet er professioneel gedaan uit!


Net in Hwd:
De 3000 naar Hdr van 13:02 vertrok van spoor 2, niks raars behalve de vertrektijd, maar de 3000 naar Nm vertrok ook 13:02, van spoor 2! Net Cas uit met +4 en zag dat de 3400 ook al +6 had opgelopen. We waren uiteindelijk rond 13:07/08 vertrokken uit Hwd..

Afbeelding [Mobiele post]
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Ardan »

Thom91 schreef:Mijn witte lach en ik!
Mijn zwarte balkje en ik!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Zijn ze daar in Gieten nu al af van de handgeschreven haltepalen? Stond zo ontzettend knullig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Thom91 schreef:Hebben jullie de hele dag met zwarte balkjes op jullie hoofd gelopen? Cool hoor, ziet er professioneel gedaan uit!
Dank je, je moet toch wat als je gezocht wordt.
Bee schreef:Zijn ze daar in Gieten nu al af van de handgeschreven haltepalen? Stond zo ontzettend knullig.
*kuch*

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door webguy »

De beste man/vrouw heeft wel mooi handschrift moet je toegeven...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Ronald »

Stadkanaal, tsja.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Etienne »

Er zouden toch in de hele concessie nieuwe halteborden komen te hangen (nog maar afgezien van de vele Arriva-busborden die overal en nergens rondzwerven)

Afbeelding [Mobiele post]
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Er staan ook al enkele nieuwe halteborden in Gieten... ben er gisteren ook nog langsgekomen maar heb zelf het handgeschreven exemplaar niet gezien (kan best een bus voor gestaan hebben)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Joshua »

Etienne schreef:Er zouden toch in de hele concessie nieuwe halteborden komen te hangen (nog maar afgezien van de vele Arriva-busborden die overal en nergens rondzwerven)

Afbeelding [Mobiele post]
Er zijn toch ook nog steeds Noordnet bordjes :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten