Mag ik even kwijt #86

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Mag ik even kwijt #86

Bericht door TheKnitter »

En die machinist trapte dat pedaal van de tyfoon zowat door de bodem heen, en dan gaat het inderdaad door merg en been. Maar die persoon sprong ook pas toen de loc al zowat op de overweg was. Er was geen voorkomen meer aan. Volle snelheid moest het wel geweest zijn (100 km/h zal hij gereden hebben daar?). Is een natuurlijke reactie lijkt mij. Als de herinneringen steeds te erg terug komen toch naar slachtofferhulp voor meer hulp.

Dat was één van de eerste dingen die een agent vroeg:
- Zag je het gebeuren
Ja
- Dan kan je het beste slachtofferhulp vragen.
Toen vroeg hij wat er precies gebeurd was.

Die lichaamsdelen verergeren de trauma alleen maar. Had je dat niet gezien, had het wel veel minder erg kunnen zijn, zeiden ze bij slachtofferhulp. Maar dat mochten we niet verkeerd opvatten, zei ze daar gelijk na. Ze vond het zelf een beetje verkeerd toegepast later..

Nu eerst eens kijken of ik wat slapen kan. Ben ik eigenlijk wel aan toe.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door deadlock »

Sterkte!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door tsov »

He jakkes... Sterkte!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Gekko123 »

Sterkte.

Verder wil ik nog even kwijt dat iedere student die langer doet over zijn bachelor voortaan €3000 extra schuld heeft bij de staat. De langstudeerdersregeling is met dank aan de SGP door de eerste kamer :N -o- :X
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door deadlock »

Ja en terecht. Studenten zijn ook graflui. Srsly. Ik ken geen enkele student met studievertraging die het zwaar heeft vanwege zijn of haar studie. Geschiedenis heeft een studielast van 11 uur per week. Bedrijfseconomie 16 uur :') Hou toch op en ga gewoon harder werken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Ardan »

Djeesses, Knitter, dat is echt zwaar kut om mee te maken! Ik hoop dat je het met de juiste hulp een plekje kunt geven.. sterkte ermee..
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Michael »

@ The Knitter Ik wens je veel sterkte toe. ik zit nu op de fiets naar huis na een dag hard werken. Het was behoorlijk druk en er was iemand niet op komen dagen. Daar waren we dus niet zo blij mee. We hebben het overleefd maar vraag niet hoe.

Afbeelding [Mobiele post]
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door STF »

Waarom is de koeling van veel auto's toch zo paniekerig afgesteld? Vaak is het zo dat als kampeerders de camping weer komen oprijden na het boodschappen doen of dagje-uit ze de auto even stoppen voor het sanitairgebouw omdat waarschijnlijk de nood vrij hoog is. Nou vaak staat zo'n auto nog geen 30 seconden stil of de koelvinnen beginnen me toch te blazen, buitentemperatuur doorgaans zo rond de 22 à 24 graden en als je alle raampjes open ziet staan mag je er toch van uitgaan dat de auto geen airco heeft of gewoon niet aanstaat dus die kan de motor ook niet extra opwarmen.
Het geeft best wel wat "zinloos" lawaai op het terras, ik kan me niet voorstellen dat een motor zo snel te heet zou worden.

Vorige week stond ik in de brandende zon bij 38 graden een koplamp van onze auto na het vervangen weer op de juiste hoogte te stellen (met draaiende motor anders branden de koplampen niet), na een klein halfuurtje was ik klaar en droop het zweet aan alle kanten van me af maar de koelvin van de auto stond nog altijd op de meest langzame stand te koelen! :pos:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door TheKnitter »

Zo, het lijkt dat ik vannacht redelijk heb kunnen slapen. Maar toch veel onrustiger als andere nachten. Maar toch nog redelijk goed kunnen slapen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Het Drentse dorpje Hoogeveen (zo staat het letterlijk in de krant :mrgreen: ) wordt geteisterd door een inbraakgolf. Burgers dachten dat zoiets alleen in Amsterdam gebeurde :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door deadlock »

STF schreef:Waarom is de koeling van veel auto's toch zo paniekerig afgesteld? Vaak is het zo dat als kampeerders de camping weer komen oprijden na het boodschappen doen of dagje-uit ze de auto even stoppen voor het sanitairgebouw omdat waarschijnlijk de nood vrij hoog is. Nou vaak staat zo'n auto nog geen 30 seconden stil of de koelvinnen beginnen me toch te blazen, buitentemperatuur doorgaans zo rond de 22 à 24 graden en als je alle raampjes open ziet staan mag je er toch van uitgaan dat de auto geen airco heeft of gewoon niet aanstaat dus die kan de motor ook niet extra opwarmen.
Het geeft best wel wat "zinloos" lawaai op het terras, ik kan me niet voorstellen dat een motor zo snel te heet zou worden.

Vorige week stond ik in de brandende zon bij 38 graden een koplamp van onze auto na het vervangen weer op de juiste hoogte te stellen (met draaiende motor anders branden de koplampen niet), na een klein halfuurtje was ik klaar en droop het zweet aan alle kanten van me af maar de koelvin van de auto stond nog altijd op de meest langzame stand te koelen! :pos:
Is dat niet de aanjager die je op dat moment hoort lopen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door find_your_spot »

deadlock schreef: Is dat niet de aanjager die je op dat moment hoort lopen?
Aanjager? Is dat hetzelfde als een zelfdenkende ventilator?
For Your Railroad Adventures
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door deadlock »

find_your_spot schreef:Aanjager? Is dat hetzelfde als een zelfdenkende ventilator?
http://lmgtfy.com/?q=aanjager+auto
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door STF »

Nee de aanjager/kachelmotor bedoel ik niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Daniel »

Zo weer een nieuwe in de categorie bizar vervoer op de fiets... twee balkjes van 2.1 meter lang :P Voordeel was wel dat ik overal voorrang kreeg. Of nouja, afdwong omdat het kruisende verkeer anders een klap van een balk zou krijgen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Ik krijg net door waar we volgende week gaan eten met het afscheidsdiner van twee collega's van de vestiging van de mediatheek van het werk. Eerlijk gezegd deed de naam Open mij al iets vermoeden, maar het is inderdaad het restaurant op de openstaande spoorbrug achter ProRail in Amsterdam *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door find_your_spot »

Lang leve Twitter.

Ik wil net de deur uit gaan en naar de 51 lopen, zie ik net dit.

metro 51.
waar: amstelveen: bij halte amstelveen centrum
geldigheid:
prognose 06-07-11, 20.59 uur
lijnen:
metro
oorzaak: defect materieel
gevolg: traject vervallen
maatregel: route aangepast
vervangende halte:
advies: lijn 51 pendelt tussen westwijk - amstelveen centrum en ook tussen centraal station en station zuid

Geldt trouwens ook voor lijn 5.

tram 5.

waar: van amstelveen: halte oranjebaan naar amsterdam: halte station amsterdam zuid in beide richtingen
geldigheid:
prognose 06-07-11, 20.59 uur
lijnen:
tram
oorzaak: defect materieel
gevolg: minder vervoer
maatregel: route aangepast
vervangende halte:
advies: lijn 5 rijdt ingekort tussen centraal station en station zuid

Dan maar camera mee op pad en even een kijkje nemen. *O*
For Your Railroad Adventures
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Etienne »

...dat ik tot zaterdag lekker in een hotelletje in de Ooijpolder bij Nijmegen zit :-)

Afbeelding [Mobiele post]
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Ik krijg net door waar we volgende week gaan eten met het afscheidsdiner van twee collega's van de vestiging van de mediatheek van het werk. Eerlijk gezegd deed de naam Open mij al iets vermoeden, maar het is inderdaad het restaurant op de openstaande spoorbrug achter ProRail in Amsterdam *O*
Ziet er altijd best gezellig uit, nooit binnen geweest trouwens daar... Op kosten van de zaak?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Wat denk je zelf, zeker wel :mrgreen: We vragen niet voor niets 25 euro administratiekosten per vermist boek :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Meltrain »

@ The_Knitter: goed om te lezen dat je nog redelijk normaal het kunnen slapen. :pos:
Ik wens je heel vel sterkte toe en hoop dat het je niet te lang zal bijblijven. Onthoud ook: praten helpt!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door TheKnitter »

@Meltrain, bedankt. Het treinreizen viel mij niet erg af, op dit ene moment...

Dat ik vandaag even een "O-nee niet weer hè"-schrikmoment had :| :?
Ik zat in de IC van Amersfoort naar Utrecht-Rotterdam (niet meer met Htmtram, die ging ri Hgl). Tussen Amersfoort en Utrecht ging deze machinist circa 6 seconden knoerthard op de tyfoon, dat alles weer zo snel door mijn hoofd flitste, ik een soort van paniekerig werd, en zat te trillen op de stoel.. Net toen de HC de coupé in liep... Nadat ik weer wat tot rust gekomen was, en de trein gewoon doorreed (alhoewel met iets lagere snelheid), heb ik de HC uitgelegd wat er precies aan de hand was: Die - en nog een aantal reizigers - waren een beetje ongerust en zouden bijna 112 bellen -o-
De Hc had via de porto de Mcn opgeroepen om te vragen wat er was, bleek 1 of ander beest (vos dacht hij) op de sporen te lopen. Stelde mij enigzins iets gerust. Ik weet niet hoe erg ik gereageerd zou hebben als er een noodremming achterna zou komen... :?
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door htm_tram »

Sterkte nogmaals. Denk eraan over praten helpt, hielp bij mij ook ooit. :-(

Afbeelding [Mobiele post]
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door htm_tram »

Zo dat waren 3 slagen Tiel - Arnhem. Nu richting huis. Druk programma morgen. Alweer tandarts..., kamer opruimen en werken. En alvast spullen inpakken voor de werkvakantie op de camping van Frank. Moest het nagelschaartje weer meenemen voor het gras omdat de zitgrasmaaier weer stuk was... ;)

Afbeelding [Mobiele post]
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door AppleMoose »

Het heeft heel wat moeite en een jaar extra gekost, maar ik ben vandaag dan toch eindelijk geslaagd voor m'n opleiding pedagogisch werker jeugdzorg *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 80 gasten