NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Thom91 »

NS bant Spits en De Pers op diverse stations
Treinreizigers op diverse stations in Nederland zullen vergeefs zoeken naar een gratis krantje. De krantenjongens van Spits en De Pers zijn bijvoorbeeld in Nijmegen en Arnhem niet meer welkom.

De Nederlandse Spoorwegen (NS) willen dat die kranten gaan betalen voor de verspreiding op de stations. Volgens De Gelderlander verschilt het per station in Nederland welke kranten er zijn vanwege de afgesloten contracten. (Redactie)

Bron
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door VIRM »

Dan plaats je die krantenbakken of uitdeelmensen toch gewoon buiten het station? Voordeel is dat ze in het station dan niet meer in de weg hoeven te staan...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door reisthijs »

De Spits wordt toch altijd al buiten de NS-stations uitgedeeld? Of staan ze in Nijmegen dan wel in het station?

En De Pers betaalt toch wel voor die bakken op de stations, net als de Metro, of zijn er ook stations waar ze geen bakken hebben staan maar wel kranten uitdelen?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Thom91 »

reisthijs schreef:De Spits wordt toch altijd al buiten de NS-stations uitgedeeld? Of staan ze in Nijmegen dan wel in het station?

En De Pers betaalt toch wel voor die bakken op de stations, net als de Metro, of zijn er ook stations waar ze geen bakken hebben staan maar wel kranten uitdelen?
In Heerhugowaard staat er 's ochtends eentje, net zoals de Spits...
Heerlijk De Pers 's ochtends, beter dan dat slappe nieuws van spits en metro
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door fogeltje »

In Eindhoven stonden ze vroeger bij de ingang, dus min of meer wel bij het station maar er niet in.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door find_your_spot »

Op metrostation Amstelveenseweg staan ze iedere ochtend tussen 6:00 en 09:00 de Metro uit te delen. Soms buiten de poortjes en soms binnen de poortjes naast de roltrap.
Ben zelf altijd heel blij met dit gratis lees voer zo 's ochtends vroeg.

Afbeelding [Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Mark »

In Hengelo heb je alleen bakken voor de Metro. De Pers ligt ernaast in een losse stapel en verder staan er 's ochtens altijd mannetjes in rode pakken in de stationshal de Spits uit te delen.

Prima geregeld dus. :pos:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door MdJ »

In Apeldoorn heb je de Metro in bakken inderdaad, de Spits wordt uitgedeeld (tot vorig jaar deed een maat van me dat) :pos:
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Caspar »

Ik vraag me soms af wat de meerwaarde van dat soort krantjes is met alleen maar nieuws in de vorm van Twitter berichtjes. Beetje interessante achtergrond info vind je er nooit in. Buiten dat ontsieren die krengen de rest van de dag de treinen :twisted:
Ik zie bijna nooit iemand een Spits uitdelen, 's ochtends om 5u45 staat er nog niemand, en smiddags ook niet. Ik zie daarom alleen maar afgeraffelde 5e hands exemplaren in de trein liggen...
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door willy84 »

Ik heb ook heel wat jaartjes geleden spits krantjes uitgedeeld op Amersfoort Schothorst. Grappig je had ook altijd die oudjes die om 6.30 een hele stapel Spitsjes kwamen halen en die in het bejaardenhuis gingen verspreiden :Y Geweldige tijd wel gehad hoor. En dan in de vrieskou paar uur stilstaan. Dat was zo erg :X . Had op een gegeven moment m'n voeten in plastic zakjes en daar gewoon m'n sokken en schoenen. Zo koud krijg je het van 3 uur buiten in de kou staan. Moest wel iets van 1200 of 1500 krantjes in m'n uppie uitdelen.

Op het Amstelstation staat ook altijd iedere morgen zo'n oud mannetje de Spits uit te delen in stropdas. Geweldig vind ik dat! Vroeger stond hij binnen maar hij is blijkbaar de stationshal uitgebannen. De metro en Pers liggen wel in de bakken binnen. Zo ongetwijfeld met contracten te maken hebben.

Eens in de zoveel tijd wordt ook het distributienetwerk onder handen genomen zodat de juiste doelgroep wordt bereikt voor de adverteerders. Die hebben liever 100 jongen mensen met geld dan mensen in een bejaardenhuis natuurlijk. Meen me te herinneren dat die laatste adressen eens geschrapt zijn en dat de oudjes toen verontwaardigd waren. Ach zo gaan die dingen.

Er was ook nog kortstondig het nieuwskrantje "news" of zoiets dat s'middags werd uitgedeeld. Ook van de Telegraaf stal.

Ik prefeer toch altijd de Pers die net als de Metro en Spits op m'n werk worden gebracht.
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef:Ik vraag me soms af wat de meerwaarde van dat soort krantjes is met alleen maar nieuws in de vorm van Twitter berichtjes. Beetje interessante achtergrond info vind je er nooit in. Buiten dat ontsieren die krengen de rest van de dag de treinen :twisted:
Dan heb je in "De pers" nog nooit verder gekeken dan je neus lang is. :wink: Er staat altijd wel een groot achtergrondartikel in op pagina 3/4 als ik me niet vergis. Verder is Pinokkio ook altijd wel leuk om te lezen. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Suus »

De Pers plaatst geen nieuws maar meningen die het volk afdoet als nieuws. Het staat vol met opgeklopte artikelen die niet in andere kranten staan omdat het inderdaad geen nieuws is. Ook staat het vol met roddels over het gepeupel dat ook wel C-sterren genoemd kan worden. De Pers is een waardeloos vod wat men afdoet ls kwaliteitskrant omdat ze het vergelijken met de Spits...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door midnet »

willy84 schreef: Er was ook nog kortstondig het nieuwskrantje "news" of zoiets dat s'middags werd uitgedeeld. Ook van de Telegraaf stal.
.
Je bedoelt denk ik de DAG-was samen van AH en de Volkskrant, omdat de Telegraaf overduidelijk de SPITS doet, doen/deden ze geen andere daarnaast. DAG heeft het precies het 1 jaar dat als minimumcontract was afgesproken gehaald. de VK was jaloers en meende toen ook op deze nieuwe trend te moeten inhaken-wat weer een paar tonnetjes heeft gekost.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Dan heb je in "De pers" nog nooit verder gekeken dan je neus lang is. :wink: Er staat altijd wel een groot achtergrondartikel in op pagina 3/4 als ik me niet vergis. Verder is Pinokkio ook altijd wel leuk om te lezen. *O*
Drie zelfs! Meestal een financiële, een politieke en nog een.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Fles »

Grappig. Gisteren dit bericht, en vanochtend zijn de Sp!ts en De Pers juist de enige kranten die er te krijgen waren op Ut. Geen Metro te zien :lol:
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door kliko »

Klopt, de Metro verschijnt in de zomer niet op vrijdag.........

Blijkbaar geen nieuws of denken ze dat er niemand werkt op vrijdag.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Fles »

echt waar?? :o

"In de vakantieperiode ontwaken minder mensen met de Metro" :')

Stelletje halfbakken falers ook. Ontken dat er vraag naar is, halveer je dienstverlening. Klotezooi -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Suus »

midnet schreef:
willy84 schreef: Er was ook nog kortstondig het nieuwskrantje "news" of zoiets dat s'middags werd uitgedeeld. Ook van de Telegraaf stal.
.
Je bedoelt denk ik de DAG-was samen van AH en de Volkskrant, omdat de Telegraaf overduidelijk de SPITS doet, doen/deden ze geen andere daarnaast. DAG heeft het precies het 1 jaar dat als minimumcontract was afgesproken gehaald. de VK was jaloers en meende toen ook op deze nieuwe trend te moeten inhaken-wat weer een paar tonnetjes heeft gekost.
Nee. De Telegraaf heeft een poging gedaan een gratis avondkrant te verspreiden. Die is alleen mislukt omdat de vrachtwagens met de kranten in de file stonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door deadlock »

kliko schreef:Klopt, de Metro verschijnt in de zomer niet op vrijdag.........

Blijkbaar geen nieuws of denken ze dat er niemand werkt op vrijdag.
En het lijkt er ook op dat er in de zomerperiode niet buiten de randstad verspreid wordt. Heb er de hele week slechts één gezien...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door webguy »

In Arnhem delen ze de Pers uit net buiten het station (stationsgebied is nogal groot eigenlijk), maar op zo'n manier dat ik mn op mn fiets 'm kan aanpakken onderweg naar de fietsenstalling :)

Verder is de Pers goed begonnen, maar heeft nu veel reclame, "speciale deals", etc. Zitten wel leuke artikelen bij, ook artikelen die wat dieper graven, en niet dat lompe "cultuur" gedoe van de Spits en Metro (die aannemen dat iedereen 15-25 is en elke avond uitgaan en alle festivals bezoeken).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Caspar »

Hoorde laatst een oudere dame zeggen: Hee kijk, ze hebben deze krant verkeerd afgedrukt en in elkaar geniet... Wat bleek, het was gewoon weer de zoveelste keer dat de hele voorpagina een telefoon reclame betrof. :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Suus »

webguy schreef:Verder is de Pers goed begonnen, maar heeft nu veel reclame, "speciale deals", etc. Zitten wel leuke artikelen bij, ook artikelen die wat dieper graven, en niet dat lompe "cultuur" gedoe van de Spits en Metro (die aannemen dat iedereen 15-25 is en elke avond uitgaan en alle festivals bezoeken).
Als de we de Pers van vandaag bekijken.
Op pagina 1 alleen maar graphics
Op pagina 2 al het nieuws
Op pagina 3 een artikel over stilte in de natuur. Geen nieuws dus.
Op pagina 4 stemmingmakerij door bomaanslagen vanaf 2003 op te sommen
Op pagina 5 een artikel over een algemene tendens en een column en wat kort nieuws wat niet op pagina 2 paste...
Op pagina 6 een opinerend artikel
Op pagina 7 reclame
Op pagina 8 opinie en wat kort nieuws
Op pagina 9 reclame
Op pagina 10 lifestyle, geen nieuws
Op pagina 11 de roddelrubriek
Op pagina 12 reclame
Op pagina 13 vervolg van de roddelrubriek, eigenlijk een grote commercial voor Nespresso.
Op pagina 14 nog meer reclame
Op pagina 15 reizen
Op pagina 16 en 17 reclame...
Op pagina 18 en 19 nog meer reizen
Op pagina 20, 21 en 22 nog meer reclame
Op pagina 23 nog meer reizen
Op pagina 24 en 25 reclame
Op pagina 26 de servicepagina
Op pagina 27 en 28 sport.

Er staan misschien 10!!! echte nieuwsartikelen in :') Zelfs de vroegere ANP-berichtjes waarmee de Metro werd volgepropt was informatiever dan dit. Een krant mag best wat luchtigere inhoud bevatten, maar je kan ook doorslaan :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door deadlock »

Dat is jouw mening. Dat artikel over Kunduz vind ik geen stemmingmakerij namelijk. Hoezo is het artikel over de boswachters geen nieuws btw? Dat het niet in jouw interessegebied ligt, tsja. Ik lees meestal de Pers en Metro. Metro om bij te zijn op een nu.nl-achtige manier en de Pers voor de interessante artikelen.

Ten tweede viel het me op dat er geen verschillen meer zijn tussen Metro en de Spits. Vorige week hadden ze op dinsdag bijna exact hetzelfde artikel over Macedonië.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Suus »

Wellicht omdat geen enkele andere krant een bericht plaatst over de aanstaande bezuinigingen over de natuur, want er is nog geen concrete begroting voor, dus maken ze alvast even stemming door wat boswachters uit te horen. Heerlijk eenzijdig verhaal :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Geert »

Tja, De Pers is een opiniërende krant, niet iedereen waardeert dat. Net als dat niet iedereen Metro of Spits waardeert. Vroeger vond ik de Metro fijner maar die is nu nog inhoudslozer dan vroeger, dus tegenwoordig is het voor mij Spits en een Pers als ik er aan denk en op tijd ben. Of ik neem van huis een echte krant mee :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten