Nieuwe kiosk op station

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Karl »

Net als de Rails vindt NS C'est du Pain vast ook te elitair klinken. Ze zouden beter iets aan de prijzen doen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Tochjo »

Na een kleine speurtocht op Internet vond ik dit document met daarin het volgende artikel (relevante passages door mij onderstreept).
Sligro, Servex, Hema, Febo en Domino’s op nieuwe toer
Veel plannen op de valreep

MEDDO - Op de valreep van 2007 werden veel plannen voor Nederlandse foodconcepten gelanceerd. Zo maakte stationsrestaurateur Servex bekend dat het C’est Du Pain-concept wordt herzien, maar ontvouwden ook Domino’s Pizza en andere organisaties hun ambities voor 2008.

Servex test verschillende nieuwe foodconcepten. Zo doet de dochter van de NS in Amsterdam (station WTC) een proef met de nieuwe formule De Brooodzaak, die bij gunstig resultaat C’est du Pain moet vervangen. Ook wordt gewerkt aan de lancering van een eigen Italiaanse formule (maart 2008 in gebruik) en is Servex in gesprek met een wokketen. Servex neemt verder snackconcept Smullers onder de loep. In de tweede helft van volgend jaar moet op het hoofdstation van Leiden de eerste vestiging nieuwe stijl worden geopend. Servex maakte ook nog een samenwerking met de Hema wereldkundig. Hema zal 25 kiosken openen op NS-stations. Naast een beperkt assortiment nonfood zal de nadruk vooral liggen op food. Zo zullen belegde broodjes, hotdogs en Hema-worsten worden verkocht.

SOCIETEA
Sligro’s formulehuis wil binnen drie jaar zeker twintig vestigingen hebben van zijn formule Societea. Sligro sloot een proef in Sittard succesvol af. Societea is een servicegericht lunchconcept met een uitgebreide drankenkaart van onder meer 24 soorten koffie en 32 ijsthee’s. Nieuws was er ook van het ijsfront. IJssalon Min 12 in Sneek wordt een franchiseformule. IJsbereider Theo van Wamel gaat zijn concept in de loop van 2008 uitrollen via franchisenemers. Er zijn al nevenvestigingen van Min 12 in Franeker, Harlingen en Leeuwarden (in maart open).

RESTYLING
Veel formules werken aan een ingrijpende re-styling. Afgezien van McDonald’s - nieuwe stijl bij Delft - gaat ook Febo aan
de slag. In Den Bosch gaat een vestigingnieuwe stijl open. Opmerkelijk is de nieuwe designkoers van Domino’s Pizza. De
vestiging in Hoofddorp werd als eerste omgebouwd tot de zogenaamde 2020-stijl. Dat heeft geresulteerd in een fors meer afhalers.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Vinny »

Dat ding heet Brooodzaak (met 3 o's). In Utrecht inderdaad in plaats van de C'est du Pain, maar of hij overal die keten gaat vervangen weet ik niet meer.
Dat gebeurde net nadat ik een zooitje kortingsbonnen van de C'est du Pain had verzameld en voor mijn werk regelmatig naar Utrecht moest afreizen... :evil: :neg:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Caspar »

Kost een pistoletje ham kaas het zelfde als bij cest du pain? Of hebben ze het wat opgepimpt met wat groenvoer ertussen en graantjes op het broodje, waardoor het weer een euro duurder kan worden? Pluspunt vind ik dat je zelf het beste/ meest verse broodje kan pakken.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Ruben »

De broodjes zijn op zich net wat luxer. verschil in prijzen weet ik allemaal niet, let daar nooit zo op tenzij ik het idee heb écht afgezet te worden natuurlijk. Ongetwijfeld zal het weer duurder zijn. Persoonlijk neem ik ze nog steeds kwalijk niet meer het "Feel good menu" te hebben; leuk prijsje voor een broodje gezond, appel en vers sapje. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Nielske1990 »

NS-Reiziger schreef:verschil in prijzen weet ik allemaal niet, let daar nooit zo op tenzij ik het idee heb écht afgezet te worden natuurlijk.
Hmm, gek genoeg heb ik dat idee altijd, zeker bij de C'est du Pain. :| Twee euro vijftig voor een broodje kaas is toch niet normaal meer! Misschien moet er maar eens massaal een boycot komen op C'est du Pain. :mrgreen:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Ruben »

Nielske1990 schreef:Hmm, gek genoeg heb ik dat idee altijd, zeker bij de C'est du Pain. :| Twee euro vijftig voor een broodje kaas is toch niet normaal meer! Misschien moet er maar eens massaal een boycot komen op C'est du Pain. :mrgreen:
Het is inderdaad ver boven kostprijs, maar ja de locatie kost ook wat. En als je echt honger hebt én niks aan eten bij je, dan doe je het wel en vind je het nog net oke.
De panini bij de V&D vraagt het er ook voor, heb daar nu een paar dagen in de buurt gewerkt, en nu ook maar weer besloten brood mee te gaan nemen (hoe lekker het daar ook is...) ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Caspar »

@ ns reiziger: in Groningen zag ik bij c'est du pain gister dat er weer een menu is voor 4,50. Een pain naar keuze, appel en een zuiveldrink gebeuren van Campina.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Vinny »

Twee euro vijftig voor een broodje kaas
Het is natuurlijk wel een broodje gezond. Het is ongeveer dezelfde prijs die je elders in de horeca ook betaald. Niettemin zijn dit soort broodjes in België en Duitsland meestal wel een paar dubbeltjes goedkoper; het is vooral de koffie die in Nederland belachelijk duur is: In Duitsland betaal je maar 60 ct.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Het is natuurlijk wel een broodje gezond. Het is ongeveer dezelfde prijs die je elders in de horeca ook betaald. Niettemin zijn dit soort broodjes in België en Duitsland meestal wel een paar dubbeltjes goedkoper; het is vooral de koffie die in Nederland belachelijk duur is: In Duitsland betaal je maar 60 ct.
Ook maar op bepaalde plekken. En dan wil ik niet weten wat voor koffie daarvoor gebruikt wordt. Ongetwijfeld een equivalent aan Euroshopper. Nee, dan betaal ik liever wat meer voor een goede koffie.

En ja, ik vind die koffie van Kiosk uit DE-vriesdroogautomaten ook niet te zuipen, maar, ook die worden vervangen door echte bonenmachines.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Nielske1990 »

Vinny schreef:
Twee euro vijftig voor een broodje kaas
Het is natuurlijk wel een broodje gezond. Het is ongeveer dezelfde prijs die je elders in de horeca ook betaald.
Ik weet wel dat ze horeca bij ons de broodjes gezond vele malen goedkoper zijn, want voor een broodje gezond vind ik die van de C´est du Pain ook niet geweldig royaal belegd. :roll:
NS Reiziger schreef:En als je echt honger hebt én niks aan eten bij je, dan doe je het wel en vind je het nog net oke.
Dan doe ik het nog niet. Ik weiger per broodje één euro teveel te betalen. Dan ga ik of naar AH to Go (die in verhouding goedkoop is), of pak ik een andere snack. Als die niet aanwezig zijn op het station ga ik naar een ander station, want dat kan ik gratis (SOV-kaart). :roll: :roll:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door BR628 »

Eigen brood + beleg is nog altijd het goedkoopst. Ik mijd zelfs de bedrijfskantine bij ons op kantoor. Altijd weer die schandalige prijzen, mij niet gezien.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Chauf21 »

Nielske1990 schreef:
NS Reiziger schreef:En als je echt honger hebt én niks aan eten bij je, dan doe je het wel en vind je het nog net oke.
Dan doe ik het nog niet. Ik weiger per broodje één euro teveel te betalen. Dan ga ik of naar AH to Go (die in verhouding goedkoop is), of pak ik een andere snack. Als die niet aanwezig zijn op het station ga ik naar een ander station, want dat kan ik gratis (SOV-kaart). :roll: :roll:
Dan is dat jouw keuze, prima.
De C'est du pain vind ik een goede keten, waar je tegen redelijke prijzen een lekker broodje kan kopen. Natuurlijk kost het me meer dan wanneer ik alles zelf koop, maar het gemak, de locatie en de snelheid komen me nou eenmaal heel goed uit tijdens het reizen. En ja, daarvoor ben ik (en is men) bereid meer te betalen. Een van de basisbeginselen van de economie :)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Jurjen »

De vergelijking met AH to go gaat ook compleet scheef. Voor een broodje gezond (pistolet + 6 plakjes kaas + 3 portiepakjes achterham + zak ijsbergsla) ben je echt wel meer kwijt. En ja, dan hebben we voor 2,60 ook nog zo'n voorverpakt broodje gezond... Nou, zal ik daar maar niet over beginnen..?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Daniel »

Wat vooral zou schelen is als de prijs/kwaliteitsverhouding in de stationswinkeltjes wat zou verbeteren. Dat het wat duurder is vanwege de locatie, ja daar kan ik mee leven en ben ook wel bereid daardoor wat meer te betalen. Maar dan is het minste wat je kunt verwachten toch wel dat ze geen droge bakstenen verkopen die voor saucijzenbroodjes door moeten gaan om maar wat te noemen (vooral bij de Kiosk zijn ze daar erg goed in). De ham-kaascroissantjes bij de C'est du Pain zijn trouwens ook niet meer wat ze geweest zijn, tenminste, aan het uiterlijk zou ik ze van enige afstand niet als croissant herkennen :P
BR628 schreef:Eigen brood + beleg is nog altijd het goedkoopst. Ik mijd zelfs de bedrijfskantine bij ons op kantoor. Altijd weer die schandalige prijzen, mij niet gezien.
Hmm, mijn ervaring met bedrijfskantines is nu juist dat het vaak nog wel meevalt met de prijzen. Hoewel er veel afhangt van je werkgever: sommige bedrijven subsidiëren hun de kantine waardoor de prijzen er lager kunnen zijn.
Op m'n huidige werk kost de lunch me bv. gemiddeld 3,50... daar heb je op 't station nog maar net één broodje voor om even te vergelijken. En je hebt natuurlijk ook hier weer de factor gemak die meespeelt: kan 's ochtends langer in m'n bed blijven liggen en het laat zich wat makkelijker afstemmen op hoeveel honger je hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door JeePee »

BR628 schreef:Eigen brood + beleg is nog altijd het goedkoopst. Ik mijd zelfs de bedrijfskantine bij ons op kantoor. Altijd weer die schandalige prijzen, mij niet gezien.
Wij krijgen lunch aangeboden van het bedrijf. Das nog goedkoper :) . On-topic, natuurlijk zijn de prijzen hoog op het station. Wat Chauf21 zegt, het is ook het gemak waarvoor je betaald. Echter moet ik zeggen dat het soms wel erg duur is... Een broodje voor € 2,- kan wel, maar duurder moeten ze het niet gaan maken.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Nielske1990 »

JeePee schreef:Echter moet ik zeggen dat het soms wel erg duur is... Een broodje voor € 2,- kan wel, maar duurder moeten ze het niet gaan maken.
Ja, maar dat hebben ze al wel al lang gedaan. :( Ik heb ook zoiets van; ik wil best wat extra betalen, maar zoals je zegt moet het niet boven de 2 euro uit komen. Gelukkig voldoet de AH to Go daar nog wél aan... :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Caspar »

@jurjen: over goedkope Duitse koffie; het is bijna overal Dalmeijer kafee wat op stations winkeltjes wordt verkocht, met prijzen rond de euro. Dalmeijer is gewoon een A-merk bij onze oosterburen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Vinny »

aar dan is het minste wat je kunt verwachten toch wel dat ze geen droge bakstenen verkopen die voor saucijzenbroodjes door moeten gaan om maar wat te noemen (vooral bij de Kiosk zijn ze daar erg goed in).
Maar juist met de vernieuwing van de kiosk zijn de warme broodjes verbeterd! Een kaasbroodje is weer echt een smikkelbroodje 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Daniel »

Tja, enige "probleem" is alleen dat er in Zuid-Holland Zuid nog geen nieuwe Kiosk te bekennen is. Dichtstbijzijnde is Rotterdam Centraal geloof ik.
Saucijzenbroodjes die meer op 'n baksteen lijken kom je trouwens vooral beneden de grote rivieren tegen, heb met name erg slechte ervaringen met Eindhoven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Nielske1990 »

Die bakstenen heb ik zelfs nog nooit durven proberen, zoals ze er uit zagen. Nee, dan kies ik voor iets anders. Of ik zoek een lokale bakker/broodjeszaak op.
In Eindhoven weet ik ze natuurlijk wel te zitten, maar in andere steden is dat vaak ook wel te doen. :wink: :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten