OVer je reiservaringen in juli 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Freek »

Ik wilde vandaag met de s3100 van 15.57 uit Nm naar Ah.Op vertrekmoment werd er omgeroepen dat er problemen waren met een deur (die ik later inderdaad scheef zag hangen). Er zou een monteur komen om de boel te maken waarna we zouden vertrekken. Vervolgens werd om 16.03 (let wel vertrek van de s7600) omgeroepen dat voor het huidige VIRM VI een nieuwe trein zou komen die direct naar Ah zou vertrekken. Natuurlijk is het dan logisch dat de s7600 dan eerst vertrekt. Daarna kwam de 'nieuwe' trein binnen. Instappen en wegwezen zou ik zeggen. Niet dus, want om 16.11 mocht eerst de s3000 van 16.09 nog vertrekken. Daarna volgde mijn s3100. In Arnhem werden wij vervolgens op spoor 8 gezet. Opstelling was daardoor als volgt spoor 4: ICE naar Amsterdam met +0, spoor 6 IC naar Den-Helder met +0, spoor 8 IC naar Schiphol met +15. Welke trein laat u als eerste vertrekken ProRail? Het werd de vetraagde IC, daarna volgde (hierdoor met vertraging +5) de IC naar Den-Helder en vervolgens met +18 de ICE naar Amsterdam (die inderdaad niet stopt in Ede, maar nu wel achter 2 stoppende IC's zat). Ik dacht dat vertraagde treinen altijd achteraan moesten sluiten. Helemaal omdat er nu nog meer treinen met vertraging rond reden.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Thijs »

Freek schreef:en vervolgens met +18 de ICE naar Amsterdam
+18? Bedoel je niet +8? Ben benieuwd waar de aankomende s3000 is behandeld, aangezien die om .00/.30 aankomt op spoor 4, 4 minuten nadat de ICE vanaf spoor 4 is vertrokken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Geert »

Apart dat de ICE niet voorging, internationale treinen gaan meestal wel voor toch?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Wubbo »

Naar het buitenland wel, uit het buitenland staan ze lager in de rangorde (maar dan nog is op tijd op tijd volgens mij...)

Afbeelding [Mobiele post]
VIRM
Berichten: 7600
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door VIRM »

Gistermiddag liep ik door het busstation van Zaandam (bekend terrein) en werd door twee tienermeisjes op het feit gewezen dat ik voor de geleidelijn toch net een stapje naar links moest toen. Toen moest ik maar even uitleggen dat:
1. Stokken achter die dingen blijven haken.
2. Het metalen geleidelijnen waren en het net had geregend.
3. Ik mij heb laten vertellen dat dit de duurste geleidelijnen zijn. En ze lopen dus voor geen meter.
Welkom in Zaandam. :mrgreen:

Overigens weer een beetje een beetje een 'maffe' ervaring in de s2200 tussen Amsterdam Sloterdijk en Den Haag HS.
Bij Sloterdijk nam ik een tweezits in beslag: eentje voor mijzelf en eentje voor mijn tas (aangezien er plek genoeg was in de bak van de VIRM, anders had ik hem heus wel op schoot genomen). Komt er iemand de trap op:
"Excuse me, may I use this seat?"
"Huh?"
"May I use this seat?"
Meneer wil kennelijk precies de stoel gebruiken waar ik op zit, dus ik neem mijn tas op schoot en schuif op.
Dan wil ik lekker een audioboek gaan luisteren. Maar dat gaat niet helemaal lekker, omdat meneer naast mij besluit keiharde muziek op te zetten -o-. Uiteindelijk ben ik een stukje na Heemstede-Aerdenhout maar beneden gaan zitten. Wat is het met mensen en veel te harde mp3-spelers in de trein?
Beul van de blindegeleidelijn
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Ronald »

VIRM schreef:Meneer wil kennelijk precies de stoel gebruiken waar ik op zit, dus ik neem mijn tas op schoot en schuif op.
Oh, dan had 'ie aan mij een goeie gehad... Op de stoel waar de tas ligt mag 'ie van mij zitten, maar niet op mijn plek :?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door fogeltje »

De OVC maakt alles makkelijker voor de reiziger...grote kolder. Vandaag voor het eerst sinds het uitzetten van de strippenkaart in Oost-Nederland naar Nijmegen gegaan. Dalurendagkaartje in de 121 gekocht, overgestapt op de 99 en bij het passeren van de halte "Graafseweg/Broekstraat" in Nederasselt ingecheckt omdat daar de geldigheid van het kaartje vervalt. Was speciaal helemaal voorin gaan zitten zodat ik niet tijdens het rijden door de halve bus moet vallen (vind mijn enkel ook prettiger, die is nog niet helemaal lekker). De chauffeuse vroeg daarop of ik uitgecheckt of ingecheckt had. Als ik niets had gedaan, had ze waarschijnlijk niet eens doorgehad dat ik aan het zwartrijden was. Ze deelde mijn mening over de onhandigheid van het systeem en was reeds op de hoogte van het gezeik dat straks in de grensgebieden Gelderland/Noord-Brabant gaan optreden. Ze was nog niet bekend met de huidige problemen die er al zijn (niet herkennen van Novio van Dalurenoost als ik uit een Arriva bus kom en omgekeerd dubbel instaptarief) en vond het gewoon ronduit belachelijk.

In Nijmegen ben ik even naar de balie van Novio gelopen...heb er ruim 20 minuten in de rij gestaan, twee mensen van de vijf mensen voor mij hadden grote problemen en veel vragen...het hielp niet dat een van hen schijnbaar een buitenlander was en dus sowieso geen flauw benul heeft van het de OVC is en hoe dat allemaal werkt. Het vrouwtje achter de balie was blij dat ik geen vragen had maar alleen een lijnfolder wilde hebben en een uitdraai van mijn gegevens. Nu tijd om een restitutieformulier in te vullen omdat ik een overstap van Arriva op Novio had en dus teveel betaald heb (geen korting gekregen).
"Een touringcar is geen bus"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Caspar »

Vanmiddag met de s3400 van 13.20u uit Hoorn naar Heiloo gegaan, de vertraging bij vertrek uit Hoorn was +8 minuten.
De HC van de s4500 naar Amsterdam keek nog wel of ie de overweg al dicht zag gaan op vertrektijd van zijn trein, om te zien of de s3400 al in aantocht was met eventuele overstappers vanuit Obdam naar Amsterdam. Toen dat niet het geval was vertrok ie.
De HC van de vetraagde sneltrein naar Den Haag riep keurig om na vertrek waarom de trein te laat was vertrokken en de machinist had er duidelijk zin in; bij Heerhugowaard vielen er een paar fietsen omver in de wisselstraat doordat ie daar erg hard doorheen knalde, waardoor een paar koplampen waren gesneuveld. We kwamen aldaar afwijkend binnen op spoor 3 ipv 1, zodat er een (vertraagde?) trein naar Den Helder zonder ons te hinderen kon vertrekken :pos: Bij vertrek in Alkmaar was de vertraging nog maar +3 ondanks de krappe rijtijden alhier. Zo zie je maar, soms werken zowel de HC, machinist én treindienstleider wel actief mee om er iets van te maken :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een ritje gemaakt met Qliner 315. Het stuk Emmeloord - Lelystad legde ik af in een nogal warme Volvo (en dan was het buiten nog niet gek warm) met niet werkende stopknopjes, een niet werkende filmbak aan de voorkant en een chauffeur die de weg nog amper wist in Lelystad. We gingen daar zodoende in volle vaart een halte met wachtende reizigers voorbij terwijl iemand die voorin zat de chauffeur aanwijzingen gaf. Vlak voor station Lelystad hebben we ook nog een stukje route twee keer gereden nadat de chauffeur een afslag op een rotonde miste en we dus weer teruggingen in de richting waar we vandaan kwamen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Fles »

Vrouwen en CXX 71 :')

Eerst stapt er samen met mij een studente in bij Kanaleniland-Zuid. Ding buigt op de kruising rechtsaf ipv de meeste andere lijnen die rechtdoor gaan richting Ut. Die kip helemaal in paniek, moest er PER SE bij het stoplicht METEEN uit etc :')

Halte verderop eoa kipje met een kinderwagen wat zelf vergeten was dat ze er bij t Goylaan uit moest. Gelukkig wist de chauffeur het nog :')
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daan »

Geen idee hoe lang het al zo is, maar ik zag vandaag dat Haren voorzien is van een digitale CTA en zo'n scherm wat de komende zoveel treinen weergeeft (daar was ook een naam voor, toch?). Blijkbaar is het noorden ook aan de beurt :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

TB7, ..14 of ..21 zijn er. (En in Middelburg zag ik nog een TB7 die maar drie treinen toonde onlangs, of wordt dat dan een TB3? :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daan »

Dan was dit een T7, die 4 treinen toonde :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Caspar »

Die schermen vertonen de eerst volgende 7 treinen die binnen het uur vertrekken. Vertrekken er maar 2 in het uur, dan staan er dus maar 2 treinen op :wink:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door microshit »

Jup, net in Tiel stond ie ook niet vol. Zou ook niet zo heel erg zinnig zijn, tenzij je van plan bent een aantal treinen te missen :p
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Geert »

In Den Haag bleek men vanmiddag ook al vrij aardig gevorderd met de TBP's, de meeste hangen nu.
Beetje jammer alleen dat het AV-scherm in de hal (boven de Bruna, waar een paar jaar terug nog zo'n flappending hing) nu ook vervangen is door een rijtje met 3 T7's naast elkaar. Aangezien die dingen blijkbaar alleen in het allerkleinste formaat display worden geleverd (und warum?) is vanuit het grootste deel van de hal geen duidelijk overzicht meer met actuele vertrektijden.

Ik vraag me echt af waarom zo'n treinenoverzicht niet op een wat groter display kan staan. De hardware is beschikbaar (zie de TBP-schermen in diverse formaten), maar je kunt toch ook gewoon een beamer aansluiten en het lekker groot in de hal projecteren?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Toen ik gisteren op Utrecht Centraal stond te wachten waren er wat monteurs bezig bij de TB21 ter hoogte van het grote blauwe bord. Die raakten even later ook in gesprek met een oudere man waarbij ik opving dat er bewust meerdere TB21s opgehangen zijn: met info op meerdere plekken probeert men de reizigers wat meer te spreiden zodat de situatie bij grote storingen dat het bij het grote bord bomvol staat en verder vrij rustig is niet meer voorkomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Geert »

Bij verstoringen is het op Utrecht Centraal overal druk :') Maar goed, dat is een aardig idee, benieuwd of en op welke plek er dan nog meer schermen komen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Fles »

Daniel schreef:TB7, ..14 of ..21 zijn er. (En in Middelburg zag ik nog een TB7 die maar drie treinen toonde onlangs, of wordt dat dan een TB3? :mrgreen: )
Ik bied TB2 :P


Afbeelding
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door The best »

Vandaag maar eens naar Amsterdam geweest en ik moet toch wel zeggen dat die SLT's best chill zijn. Ze zitten best chill en ik vind ze toch ook wel mooi eigenlijk.

Het enige jammere aan de reis was, dat op de terugweg er een storing was en de trein van Schiphol naar Eindhoven werd opgeheven. Dan sta je leuk op Amsterdam bijlmer Arena. Gelukkig reed de trein naar Nijmegen nog wel, maar dat was wel lekker gezellig druk. Ben ik toch blij dat ik dan in het oosten van het land woon, want de trein naar Enschede (vanuit Utrecht) was heerlijk rustig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Ik zat vandaag in de ICE International en bij de kaartcontrole gaf ik mijn uitgeprinte tickets van NS Hispeed. Nu had ik laatst gepost dat er een ander plaatje, nog wel steeds iets Belgisch, op staat tegenwoordig en het eerste wat die conducteur zegt: Hey, ze hebben er een nieuw plaatje opgezet :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daan »

Schijnt dat Groningen ook al voorzien is van digitale bakken. Vanmiddag ff checken :-)
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door The best »

Daan schreef:Schijnt dat Groningen ook al voorzien is van digitale bakken. Vanmiddag ff checken :-)
Dat klopt, Groningen Noord volgens mij ook al (maar dat weet ik niet helemaal zeker).
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Gnn heeft ze ook al
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Daniel schreef:TB7, ..14 of ..21 zijn er. (En in Middelburg zag ik nog een TB7 die maar drie treinen toonde onlangs, of wordt dat dan een TB3? :mrgreen: )
Ik bied TB2 :P


Afbeelding
Er willen er hier in Rhenen ook nog wel eens 3 opstaan hoor :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten