ProRail voert testen uit op Maaslijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

ProRail voert testen uit op Maaslijn

Bericht door Daniel »

ProRail voert testen uit op Maaslijn
Geplaatst op: donderdag 7 juli 2011 21:51
Laatst bijgewerkt: donderdag 7 juli 2011 21:53


Persbericht
ProRail gaat zaterdag 9 juli een aantal tests uitvoeren op de Maaslijn. De treinen van Veolia Transport hebben hier sinds begin mei last (gehad) van verstoringen. Alles wijst erop dat de oorzaak zit in de bekabeling onder de grond. Om dit met zekerheid te kunnen vaststellen is er voor komende zaterdag een uitgebreid testprogramma opgezet.

Gedurende de testperiode kunnen de treinen van Veolia Transport Limburg blijven rijden met een maximum snelheid van 40 kilometer per uur tussen Cuijk en Mook. Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van circa tien minuten.

ProRail en Veolia Transport Limburg betreuren de overlast die reizigers hierdoor ondervinden, maar vinden het belangrijk de oorzaak met zekerheid te kunnen vaststellen. ProRail heeft er daarom in overleg met Veolia voor gekozen het systeem middels een uitgebreid testprogramma grondig door te lichten. Doel is in het belang van reizigers en vervoerders te zorgen voor een betrouwbaar spoor met zo min mogelijk verstoringen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: ProRail voert testen uit op Maaslijn

Bericht door fogeltje »

Dat zal wel weer een hoop geklaag en gezever opleveren, maar ik blijf bij mijn standpunt dat ik liever een veilig spoor heb dan een snel spoor. Ik heb er weinig aan als ik heel snel op mijn eindbestemming kom maar wel in een eikenhouten kist. Dan liever wat langzamer en levend.
"Een touringcar is geen bus"
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: ProRail voert testen uit op Maaslijn

Bericht door M57 »

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: ProRail voert testen uit op Maaslijn

Bericht door fogeltje »

Op de Gelderlander zijn ze natuurlijk te druk bezig met gal te spuwen over Hermes :')
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten