OVer Missers in de Reisinformatie #14

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door microshit »

Daniel schreef:Op die vertrekstaat heb je nog een misser gemist... er staat "Busstation Zuid" in het haltelijstje terwijl de eindhalte bij "Busstation Noord" ligt :wink:
Scherp!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door TheKnitter »

Overal waar de vakantiedienstregeling treinen uitvallen hebben de TBP's en T7's etc het moeilijk..

Zwijndrecht TB7:
9:28 Leiden Centraal Stoptrein
Rijdt vandaag niet
9:33 Dordrecht Stoptrein
Rijdt vandaag niet

TBP:
9:40 .....
.....
....

9:28 ST Leiden Centraal rijdt vandaag niet

ofzoiets vergelijkends. En dat continu. Met elke trein.
Zag het op meerdere stations. Niet alleen met s5000, ook met andere series elders
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Lijkt met de aansturing door Bepac te maken hebben want in Amersfoort zie je bijvoorbeeld weer niet al die opgeheven treinen op de borden staan. (Daar zijn weer andere problemen...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Michael »

microshit schreef:

Afbeelding
Deze trein komt natuurlijk niet langs Maarn, maar toch bedankt voor het vermelden.
Waarom staat er Tiel en Breda op de CTA? Worden die in Geldermalsen gesplits ofzo?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door TheKnitter »

Al maanden worden die in Geldermalsen gesplitst ja. Alleen 's Avonds is dat.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door reisthijs »

Niet al maanden, maar al járen. Sinds december 2006. :wink:
Het zijn sinds er SLT rijdt wel erg lange treinen voor de avonduren.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door webguy »

Vandaag stond ik even te wachten op het busstation in Nijmegen en heb ik even de spraak reisinformatie geprobeerd op het busstation. Soort OV-Chipkaart zuil waar je het busstation en een hekje moet drukken. Een stem vertelt dan wanneer de volgende bus vertrekt voor die lijn. Probleem is alleen wel dat bus 6 bijvoorbeeld (de lijn die ik wilde) twee keer op het station komt in twee richtingen, "Brabantse Poort" of "Neerbosch Oost". Probleem is dus dat het systeem maar een van de twee pakt, en je niet kan kiezen voor een richting. Beetje faal dus van een verder goed reisinfosysteem (panelen boven de bussen, groot scherm met overzicht, etc).
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Gisteren gespot op Amsterdam Sloterdijk: de CTA op spoor 7 gaf de Sneltrein naar Breda weer, met alle stops tot en met Dordrecht. Daaronder stond "verder stoptrein". Je hebt nog twee lege flapjes boven de bestemming over, dus waarom dan alles inkorten?
Dat is net zoiets als:
* Vanaf Rotterdam verder als stoptrein
* stopt ook op Moerwijk, Rijswijk en Delft-zuid
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Zouden er ook stations bestaan zonder ingang? Of een station zonder spoor? :roll:
Wat is trouwens de formule Het Station? Ik weet in Hoorn geen winkel te bedenken op het station wat zo heet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Stations zonder kaartautomaat zijn er ook niet veel trouwens :P

Het Station was in het verleden de formule waar zo'n beetje alles op het station wat eetbare dingen verkocht onder viel, zoals restauraties, snackbars e.d. Is tegenwoordig een uitstervend geheel maar ze bestaan nog wel her en der in het land.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Suus »

Naarden-Bussum op het eilandperron volgens mij :P

Die grammaticale blunder bij Pasfotoautomaat is ergerlijker :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Mja die heb ik van de week nog gezien... Gorinchem heeft ook nog een "Het station Koffieshop", da's gelijk ook de enige Servex-voorziening langs een aanbestede lijn vermoed ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door deadlock »

Het valt me op dat het in Zwolle een chaos is wat betreft informatie. De halve week staat er handgeschreven een bordje met "intercity leeuwarden spoor 3b" en dat was gisteren dus pas doorgekrast en vervangen door een a, er wordt continue omgeroepen van welk spoor de treinen vertrekken, ook al is het vertrekspoor niet gewijzigd en dat is erg verwarrend voor de reizigers en er wordt regelmatig eerst omgeroepen dat de trein naar groningen van 3b vertrekt, dan blijft het een minuut stil, dan volgt een omroep van de stoptrein naar amersfoort en utrecht die van spoor 4 vertrekt en vervolgens na weer een minuut de melding dat de intercity naar leeuwarden van 3a vertrekt.

Noem het gewoon allemaal in één adem op het moment dat er een trein binnenkomt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Zouden er ook stations bestaan zonder ingang? Of een station zonder spoor? :roll:
In België, twee :Y Bastogne Nord en Bastogne Sud :Y
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Caspar »

Is dat daar al helemaal opgeruimd? Ik dacht dat er nog een roestig spoor ligt tussen Libramont en Bastogne... Ik weet wel dat het verder richting Gouvy weg is gehaald en dat er daar nu een fietspad loopt :cry:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Gekko123 »

Daniel schreef:Mja die heb ik van de week nog gezien... Gorinchem heeft ook nog een "Het station Koffieshop", da's gelijk ook de enige Servex-voorziening langs een aanbestede lijn vermoed ik.
Ik weet dat er een Kiosk zit in het station van Zevenaar, en alle treinen die daar stoppen zijn aanbesteed :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Suus »

Caspar schreef:Zouden er ook stations bestaan zonder ingang?
Metrostation Haxo in Parijs. Is nooit geopend, maar heeft wel een perron dat nooit een ingang heeft gehad :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Is dat daar al helemaal opgeruimd? Ik dacht dat er nog een roestig spoor ligt tussen Libramont en Bastogne... Ik weet wel dat het verder richting Gouvy weg is gehaald en dat er daar nu een fietspad loopt :cry:
Alles is weg daar :Y Dit is de spoorzijde van Bastogne-Sud:

http://v6.cache7.c.bigcache.googleapis. ... 871589.jpg

De rest van de lijn lijkt er nog wel te liggen als je op Google Earth kijkt trouwens, maar bij het station is het dus weg :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Fles »

Gekko123 schreef:
Daniel schreef:Mja die heb ik van de week nog gezien... Gorinchem heeft ook nog een "Het station Koffieshop", da's gelijk ook de enige Servex-voorziening langs een aanbestede lijn vermoed ik.
Ik weet dat er een Kiosk zit in het station van Zevenaar, en alle treinen die daar stoppen zijn aanbesteed :Y
Winterswijk :Y
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef:Stations zonder kaartautomaat zijn er ook niet veel trouwens :P
Op Veendam kun je nog steeds geen kaartje kopen.
For Your Railroad Adventures
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door jamy015 »

Gisteren (nou ja, hangt ervan af wat je gisteren noemt gezien de tijd waarop ik dit post :P het was dus 8 juli) op Dt: er wordt elke minuut omgeroepen dat er door een stroomstoring geen IC's naar Gvc reden en de Sprinters tot Gv reden, maar op het TBD stond gewoon Gvc als eindbestemming (voor de Sprinter dus, van de IC's stond wel netjes aangegeven dat ze niet reden). Aangeraden werd om op Gv over te stappen op de HTM, wat mogelijk zou zijn met je treinkaartje (al mocht dat wel wat duidelijker wat mij betreft). Moest trouwens zelf naar Laa, dus had geluk. Wel net de trein gemist, dus halfuur wachten :P
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Marc »

De informatievoorziening liet vandaag weer te wensen over:

- De TBP's in het zuiden lieten wel alle tussenstations richting Schiphol zien (inclusief Nijmegen, Arnhem, Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist door werkzaamheden), maar als eindbestemming bleef Alkmaar staan.

- In Maastricht werd eerst een bandje gedraaid dat de Intercity's richting Amsterdam Centraal via Nijmegen reden. Hier worden reizigers verkeerd ingelicht, want de IC's uit het zuiden rijden dit weekend naar Schiphol. In het tweede bericht werd verteld dat de Intercity na Utrecht doorreed naar Schiphol, maar reizigers voor Amsterdam moesten volgens het bandje overstappen in Utrecht of Amsterdam Bijlmer Arena (met een overstap van 14 minuten op Bijlmer?). Volgens de reisinformatie op internet moesten reizigers naar Schiphol of Amsterdam omreizen via Rotterdam.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Raymond »

Reisinformatie van NS onder het kopje verstoringen:

's-Hertogenbosch-Utrecht Centraal
Melding zondag 10 juli 2011, 10:55 uur:
Oorzaak: geplande werkzaamheden

Tussen Geldermalsen en 's-Hertogenbosch rijden geen treinen door geplande werkzaamheden.
Er rijden stopbussen tussen Geldermalsen en 's-Hertogenbosch.
De verstoring is naar verwachting 11 juli rond 2:00 uur verholpen.

Een stuk naar onder bij de werkzaamheden staat het wel goed: maandag en dinsdag zal er nog geen trein rijden.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Zouden er ook stations bestaan zonder ingang?
:Y Grensstations of passeerstations. Vaak bestaan die alleen uit een perron waar je even je benen kan strekken of waar formele handelingen (paspoortcontrole bijvoorbeeld) verricht moeten worden. Volgens mij bestaan dergelijke stations in Nederland niet, maar stations zonder ingang kunnen dus wel bestaan.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Klaasje »

Stond ik vanmiddag op station Amersfoort: "Dames en Heren, In tegenstelling tot wat op de borden vermeld staat zal de Intercity van 16:54 naar Utrecht Centraal en Den Haag Centraal ook naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal rijden".
Komt er net op dat moment een losse ICMm-IV binnengereden met "Den Haag Centraal" op de displays. :mrgreen:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten