NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door webguy »

Je maakt het nu wel erg makkelijk inderdaad. Dat Nespresso verhaal was misschien verkapte reclame, maar ze namen Nespresso wel beetje te grazen, en er zat het nodige cynisme in. Duidelijk een weloverwogen verhaal uit een snoepreisje halen.
Goed, het is geen VK, maar het heeft wel meer diepgang dan andere kranten, minder dan toen ze begonnen ja, maar dat doel van toen is ook niet echt haalbaar.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Thom91 »

Ik lees zoveel mogelijk De Pers en met veel plezier. Ben er meestal wel klein uurtje mee zoet om de tijd te doden. Zie altijd uit naar woensdag als 'De Speld' er weer is, vind dat altijd wel grappig. Verder vind ik wel dat ze laatste tijd steeds meer reclame hebben, en zeker op vrijdag. Op maandag/dinsdag is dat veel minder.. ;)
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door deadlock »

In principe geldt dat altijd voor alle berichtgeving. Vooral de Pinokkio vind ik leuk (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Fles »

Geert schreef:Tja, De Pers is een opiniërende krant, niet iedereen waardeert dat.
Niet iedereen kan daarmee omgaan bedoel je :P De Sp!ts is duidelijk gemaakt voor, en door, mensen met een IQ van een punt of 30 lager dan De Pers.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Wubbo »

Dan ben ik benieuwd naar mijn IQ: ik lees bij voorkeur de combi Pers - Spits (en als ik dan nog tijd over heb de Metro, heb ik toch weer 2 minuten lol ;-))
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door TheKnitter »

Ik vind De Pers irritant. Spits en Metro lees ik. Alhoewel het vaak bij de stripverhaaltjes ophoud, omdat de rest te saai is :lol:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Joshua »

Hoe dan ook. In Nijmegen wordt De Sp!ts niet meer uitgedeeld. En toch zie ik nog steeds het hele station met een Sp!ts in de hand lopen. Wellicht afkomstig uit de bus.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door find_your_spot »

Om eerlijk te zijn sla ik de krantjes alleen open om plaatjes te kijken en die strips te lezen. :Y

Voor nieuws pak ik de NU iPhone App wel.
For Your Railroad Adventures
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Thom91 »

Niet iedereen heeft een uber hippe iphone
Komt wel goed schatje.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door find_your_spot »

Thom91 schreef:Niet iedereen heeft een uber hippe iphone
Je kunt Nu.nl ook lezen via elk ander mobieltje met internet en anders doe je het maar wappend vanaf je Mobiel 0.0 op http://mobiel.nu.nl/

Overigens weet ik dat er zwervers zijn die dolblij zijn met een aantal van die gratis krantjes om de nacht mee door te komen.
For Your Railroad Adventures
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door willy84 »

Caspar schreef:Hoorde laatst een oudere dame zeggen: Hee kijk, ze hebben deze krant verkeerd afgedrukt en in elkaar geniet... Wat bleek, het was gewoon weer de zoveelste keer dat de hele voorpagina een telefoon reclame betrof. :neg:
Iets met een paard en geven en een bek :6
Je kan ook gewoon een betaalde krant nemen *O*
find_your_spot schreef:
Overigens weet ik dat er zwervers zijn die dolblij zijn met een aantal van die gratis krantjes om de nacht mee door te komen.
Ik weet ook dat in de Bijlmer de spits wordt verkocht door paupers op het winkelcentrum :')
immer kwaliteits posts
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door willy84 »

Thom91 schreef:Ik lees zoveel mogelijk De Pers en met veel plezier. Ben er meestal wel klein uurtje mee zoet om de tijd te doden. Zie altijd uit naar woensdag als 'De Speld' er weer is, vind dat altijd wel grappig. Verder vind ik wel dat ze laatste tijd steeds meer reclame hebben, en zeker op vrijdag. Op maandag/dinsdag is dat veel minder.. ;)
Als je een kwaliteits courant had gelezen dan had je geweten dat de Pers een contract heeft met Wegener voor de advertenties. Wegener betaald een X bedrag en heeft het recht om de advertenties in de Pers te verzorgen. Schijnt behoorlijk verliesgevend te zijn.

Iedereen die de 'gratis' krantjes leest moet zich realiseren dat alles en iedereen betaald moet worden en dat er ergens vandaan moet komen. Een aardig artikeltje over een rete duur espressoapparaat dan moet er toch wel wat gaan dagen.

Overigens iets heel anders:
Neem eens 3 abonnementen tegelijk en je ziet dat kranten hetzelfde nieuwsfeit heel anders beoordelen. De Telegraaf staat te juichen bij de aanpak van het kabinet. De Volkskrant/NRC plaatst weer eens zielige asielkinderen in de krant. Allebei overduidelijk gekleurde berichtgeving. Ik zeg niet wat ik er van vindt of wat je er van moet vinden maar het belangrijkse is dat je er als lezer van bewust bent en daarbij realiseert dat je zaken verschillend kan beoordelen.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Suus »

NRC is een stukje rechtser en zakelijker dan de Volkskrant, die als laatste echte linkse krant is overgebleven. Niet zonder succes trouwens, aangezien ze nu al weer meer dan een jaar stijgende oplages hebben.

De Telegraaf is een premiumversie van de Spits, er staan sowieso minder spelfouten in, maar over hoe ze het brengen zullen we het maar niet hebben. Het AD is tegenwoordig helemaal diep gezonken, dat is nog erger dan de Telegraaf tegenwoordig. Er staat alleen nog schromelijk overdreven persoonlijk leed in (een bekend kenmerk van de Britse en Duitse schandaalpers) en nieuws van de sterren in :N Het Parool deelt redacties met het AD en dat is te merken ook, het niveau daalt ook meteen als een baksteen.

Bij het NRC heeft men de vreemde beslissing genomen journalistiek en opinie door elkaar door de krant te plaatsen. Een goede krant, zoals de befaamde New York Times houdt een heel strakke scheiding daarin. Ik wil gewoon de feiten en de verdiepende opinie nadat ik de feiten heb gelezen. Sowieso zijn kranten in Nederland heel vrouwelijk, echte hoogstaande kranten in bijvoorbeeld Duitsland (FAZ) of Frankrijk (Le Monde) hebben amper figuren en een rechttoe-rechtaan layout.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Geert »

"Vrouwelijke" kranten? :lol:
AD en Telegraaf zijn inderdaad baggerkranten, maar wel de twee populairste kranten van het land...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Suus »

Ja, vrouwelijke kranten. Heb je het tweede katern V van de Volkskrant wel eens opgeslagen. Het lijkt wel een zuurstok. En eerste katernen in Nederland hebben ook bovengemiddeld veel kleur voor een serieuze krant. Bij het AD is het geen vrouwelijke krant meer, ik mis alleen nog een aanhoudende verzameling seksschandelen die worden aangekondigd met koppen met woordgrappen en bedoelde verhaspelingen. Al is het gelukkig niet zo erg als de aanstaande zondag voor het laatst verschijnende NotW. Je moet voor de grap eens online dat blad (gratis) doorbladeren :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Caspar »

willy84 schreef:
Caspar schreef:Hoorde laatst een oudere dame zeggen: Hee kijk, ze hebben deze krant verkeerd afgedrukt en in elkaar geniet... Wat bleek, het was gewoon weer de zoveelste keer dat de hele voorpagina een telefoon reclame betrof. :neg:
Iets met een paard en geven en een bek :6
Je kan ook gewoon een betaalde krant nemen *O*
Dat doe ik dan ook, of een opiniërend weekblad :pos:
Ik erger me soms alleen aan de verloederde aanblik wat een treinstel uitstraalt als er een paar honderd uitgelezen krantjes op de grond, banken, tafels etc liggen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lang leve het 'gegeven paard' ...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Thom91 »

Weet niet waar jij reist maar ik heb dat nooit zo erg ;)
Komt wel goed schatje.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Mark »

Dat heeft er volgens mij meer mee te maken dat die trein op het laatste keerpunt niet gereinigd is.
In Enschede worden altijd alle kranten uit de kerende trein gehaald, dan ziet het er gelijk een stuk schoner uit.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Daniel »

Zelfs in een trein halverwege op weg naar z'n eerste keerpunt heb ik nooit zo'n puinzooi aangetroffen. Weleens wat krantjes op de tafels maar die lagen daar dan nog netjes en niet door het gangpad verspreid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Je maakt het nu wel erg makkelijk inderdaad. Dat Nespresso verhaal was misschien verkapte reclame, maar ze namen Nespresso wel beetje te grazen, en er zat het nodige cynisme in. Duidelijk een weloverwogen verhaal uit een snoepreisje halen.
Goed, het is geen VK, maar het heeft wel meer diepgang dan andere kranten, minder dan toen ze begonnen ja, maar dat doel van toen is ook niet echt haalbaar.
Het is MSM. Dat is gewoon de achterklaprubriek. Ten tweede moet een krant zelf bepalen wat ze met hun geld doen natuurlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Daantje »

deadlock schreef:
kliko schreef:Klopt, de Metro verschijnt in de zomer niet op vrijdag.........

Blijkbaar geen nieuws of denken ze dat er niemand werkt op vrijdag.
En het lijkt er ook op dat er in de zomerperiode niet buiten de randstad verspreid wordt. Heb er de hele week slechts één gezien...
Op Rotterdam Centraal heb ik ze van de week ook maar een dag van de week kunnen vinden (dacht dinsdag). Op vrijdag verschijnt ie idd niet in juli en augustus, vind het ook wel vaag :?

Op Rotterdam Centraal aan de blijdorpzijde staat elke dag, weer of geen weer een hele vriendelijke vrouw met een Pools accent de spits uit te delen. Toen ze er afgelopen winter een aantal dagen niet was vroegen mensen ook waar ze was, ze bleek ziek te zijn :P

Zelf lees ik het liefst de Metro en anders de Spits. De artikelen in de Pers kan ik vaak wel waarderen en vind ik ook wel leuk om te lezen tijdens een lange treinreis maar doorgaans lees ik even de krant om in een kwartiertje van Rotterdam naar Delft op de hoogte te zijn van het nieuws en in die tijd heb ik in de Pers een of twee artikelen gelezen en in de Metro de hele krant. Op de terugreis lees ik dan nog wel eens de Pers.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Vinny »

Vroeger had je nog het tabloid "Dag". Eigenlijk was de wereld toen simpel: Voor (gekleurde) achtergrondinformatie las je de Pers, voor de mop van de dag de "Dag", voor ANP geleuter de "Metro" en voor het (liefdes)leven van bekende popsterren de "Spits" zodat je altijd goed voorbereid op je werk kwam, waardoor je ook mee kon praten over Jan en Jolanthe enzo...

Overigens, in Zwitserland is niet alles beter, zowel de ochtend- als avondkrant die je gratis in het OV kunt krijgen zijn nog veel oppervlakkiger, inhoudslozer en bovendien staan er vaak nogal oversekste "nieuws" artikelen in.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Caspar »

Thom91 schreef:Weet niet waar jij reist maar ik heb dat nooit zo erg ;)
Die sportvelden op de onderste foto zijn de veldjes langs het spoor in je woonplaats Heerhugowaard :wink: :lol: Is een s3400, na de scholierenspits. Die treinen zien er bovengemiddeld rommelig uit, aangezien in Hoorn geen schoonmaak is.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door willy84 »

Die foto's lijken eerder gemaakt tijdens de staking van de schoonmakers. Toen kwam ik ook zulke tafrelen tegen.
immer kwaliteits posts
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Thom91 »

Caspar schreef:
Thom91 schreef:Weet niet waar jij reist maar ik heb dat nooit zo erg ;)
Die sportvelden op de onderste foto zijn de veldjes langs het spoor in je woonplaats Heerhugowaard :wink: :lol: Is een s3400, na de scholierenspits. Die treinen zien er bovengemiddeld rommelig uit, aangezien in Hoorn geen schoonmaak is.
Ik had zoiets al verwacht stiekem toen ik me bedacht dat je in Hoorn woont :P

Mijn 3000/800 ziet er altijd goed uit, maar dat is ook echt forensenwerkvolk, die 3400 zit vol met scholieren naar inholland in Alkmaar enzo.. En een DDAR heeft ook minder ruimte om je krantje weg te leggen, ze zouden schoonmaak moeten doen in Hoorn.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten