OVer je reiservaringen in juli 2011
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Assen heeft nog oude bakken, vanmiddag ook meteen maar even gecheckt.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Gisterenavond nog een ritje vanaf Nijmegen Heyendaal een ritje met de bus naar de Streekweg aan de rand van Tolhuis gemaakt via CS en Dukenburg. Vooral die overstap in Dukenburg voelt dan zo kansloos, ritje van nog geen minuut en een ritprijs van 9 cent. Maar scheelde me wel wat lopen naar mijn bestemming in Tolhuis.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Waarom geldt er op lijn 165 (Den Bosch <> Druten) een halfuursdienst over het gehele traject. Vanaf Rossum zit er geen hond meer in.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Dat vraag ik me bij de gehele Stadsdienst Oss af.Etienne schreef:Waarom geldt er op lijn 165 (Den Bosch <> Druten) een halfuursdienst over het gehele traject. Vanaf Rossum zit er geen hond meer in.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Busvervoerder Simon was vandaag dubbel in overtreding; ten eerste hing de lange fietsaanhanger (6 meter) achter de lange Setra (14,7 meter) waardoor de maximale voertuiglengte van 18,75 meter ruimschoots werd overschreden en ten tweede was de aanhanger nog geheel onverlicht ook.
Normaal gesproken rijden ze van maandag tot en met zaterdag met lange Setra's en korte fietsaanhangers (4 meter) en op zondag standaard Setra's (12 meter) met lange fietsaanhangers waardoor je precices onder de maximum voertuiglengte grens blijft.
Jammer dat Simon geen gelede bussen heeft, ze zouden gek genoeg zijn om die fietsaanhanger daarachter te hangen. *bus*
Normaal gesproken rijden ze van maandag tot en met zaterdag met lange Setra's en korte fietsaanhangers (4 meter) en op zondag standaard Setra's (12 meter) met lange fietsaanhangers waardoor je precices onder de maximum voertuiglengte grens blijft.
Jammer dat Simon geen gelede bussen heeft, ze zouden gek genoeg zijn om die fietsaanhanger daarachter te hangen. *bus*
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Goh, vanmorgen zelfs twee keer gecontroleerd op de reis van Amsterdam Amstel naar Amersfoort, dat is voor het eerst dit jaar :pos:. En dan ook nog twee keer door dezelfde controleur, want het S&V-duo dat me tussen Amstel en Duivendrecht controleerde maakte dezelfde overstap als ik op de intercity naar Amersfoort .
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Vanmorgen zag ik op Den Haag Laan van NOI op spoor 6 een SLT naar binnen rijden met op het display "Den Haag Centraal", ongeveer op vertrektijd van de s2200. Zou het werkelijk de s2200 geweest zijn of was het de s5100 die per ongeluk verkeerd is gestuurd? Helaas niet gezien hoe het afliep, de s3400 mocht als eerste richting Leiden en daar zat ik in :)
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Enkele opmerkingen over een weekendtripje naar Brussel:
1. Als je uit Nederland komt en je hebt een studenten-OV, dan is dat stukje de grens over een hoop gedoe. Kunnen ze beter niet in Anterwerpen Centraal, Mechelen, Brussel Centraal en Brussel Zuid/Midi OV-chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
2. NS Hispeed mag wel een of twee extra rijtuigen aan de Benelux IC vasthangen. Op de vroege vrijdagmiddag waren alle stoelen bezet en waren er flink wat staanplaatsen. Op de terugweg zondagavond was het ook drukjes.
3. In Brussel valt het op dat de metro's en trams met een zeer hoge frequentie rijden. De metro rijdt op zondag zelfs om de 10 minuten.
4. Nog iet sopvallends aan de metro: de acceleratie en het remvermogen. Oftewel: goed vasthouden! :D
5. Voor zover ik zag rijden er in Brussel veel meer gelede bussen rond dan niet-gelede bussen.
1. Als je uit Nederland komt en je hebt een studenten-OV, dan is dat stukje de grens over een hoop gedoe. Kunnen ze beter niet in Anterwerpen Centraal, Mechelen, Brussel Centraal en Brussel Zuid/Midi OV-chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
2. NS Hispeed mag wel een of twee extra rijtuigen aan de Benelux IC vasthangen. Op de vroege vrijdagmiddag waren alle stoelen bezet en waren er flink wat staanplaatsen. Op de terugweg zondagavond was het ook drukjes.
3. In Brussel valt het op dat de metro's en trams met een zeer hoge frequentie rijden. De metro rijdt op zondag zelfs om de 10 minuten.
4. Nog iet sopvallends aan de metro: de acceleratie en het remvermogen. Oftewel: goed vasthouden! :D
5. Voor zover ik zag rijden er in Brussel veel meer gelede bussen rond dan niet-gelede bussen.
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Een retourtje Brussel kopen is toch niet meer gedoe dan wanneer je geen studenten-OV hebt?VIRM schreef:1. Als je uit Nederland komt en je hebt een studenten-OV, dan is dat stukje de grens over een hoop gedoe.
Het zou leuk zijn als die paaltjes inderdaad automatisch het goedkoopste tarief konden uitrekenen, maar dat kunnen ze helaas niet.VIRM schreef:OV-chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
Dat vind ik toch vrij normaal voor een grote stad, niet erg opvallend?VIRM schreef:3. In Brussel valt het op dat de metro's en trams met een zeer hoge frequentie rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Die hoge freuenties worden in Amsterdam ook gehaald in het weekend, in de andere steden is men terecht wat zuiniger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Sterker nog: Het was de s2200. Er was vanmorgen een storing tussen Ddr en Zlw en daardoor kreeg ik in plaats van de gebruikelijke 8 of 10 bakken VIRM een los SLT VI-je mee in een spits-s2200. En knus dat het was, dus je hebt er goed aan gedaan om de s3400 te nemen. Er was verder geen ander materieel en onderweg was ook niets beschikbaar, dus hebben we zoveel mogelijk reizigers meegenomen als kon en de rest doorverwezen naar andere treinen. Het RIS van de SLT herkent geen IC- en sneltreinnummers en het lukte niet om 'Den Haag Centraal' te wissen, dus op elk station handmatig moeten omroepen. Dat was een hele toer en ik moest die omroepstengel zowat doorslikken om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. :')Geert schreef:Vanmorgen zag ik op Den Haag Laan van NOI op spoor 6 een SLT naar binnen rijden met op het display "Den Haag Centraal", ongeveer op vertrektijd van de s2200. Zou het werkelijk de s2200 geweest zijn of was het de s5100 die per ongeluk verkeerd is gestuurd? Helaas niet gezien hoe het afliep, de s3400 mocht als eerste richting Leiden en daar zat ik in :)
Vallend blad maakt rails glad.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Volgens mij kun je meestal wel lekker doorscheuren met SLT.
Een tijd terug zat ik in SLT (s4600) richting Almere, en vanuit Weesp stonden we bij Almere Muziekwijk 2 minuten stil om de vertrektijd af te wachten...
Een tijd terug zat ik in SLT (s4600) richting Almere, en vanuit Weesp stonden we bij Almere Muziekwijk 2 minuten stil om de vertrektijd af te wachten...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Hihi, dan kom je zo dichtbij en dan nog niet bij je in de trein gezeten Toen ik die SLT aan zag komen was ik inderdaad blij dat ik op het andere perron stond. :)Dexter schreef:Sterker nog: Het was de s2200. Er was vanmorgen een storing tussen Ddr en Zlw en daardoor kreeg ik in plaats van de gebruikelijke 8 of 10 bakken VIRM een los SLT VI-je mee in een spits-s2200. En knus dat het was, dus je hebt er goed aan gedaan om de s3400 te nemen. Er was verder geen ander materieel en onderweg was ook niets beschikbaar, dus hebben we zoveel mogelijk reizigers meegenomen als kon en de rest doorverwezen naar andere treinen. Het RIS van de SLT herkent geen IC- en sneltreinnummers en het lukte niet om 'Den Haag Centraal' te wissen, dus op elk station handmatig moeten omroepen. Dat was een hele toer en ik moest die omroepstengel zowat doorslikken om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. :')
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Ik wilde een overstap maken vanuit de s4500 naar de s2200 op Amsterdam Centraal om zo naar Haarlem te reizen. Door een defecte trein reed de s4500 als stoptrein naar Amsterdam Centraal en kregen we ongeveer 8 minuten vertraging. Vanaf spoor 10B (krom binnen gekomen) is het best een stukje lopen naar spoor 1 dacht ik bij mezelf en liep daarom maar vast helemaal naar achteren in de trein. Op het achterste balkon trof ik twee conductrice's aan die toevallig ook de betreffende s2200 zouden gaan rijden. De dames zeiden dat ze ook nog even langs de wc's gingen, dus ik was meteen gerust gesteld dat de overstap wel goed zou komen... Op de terugweg was ik dermate in gedachte verzonken dat ik me doodschrok toen een conductrice om mijn vervoerbewijs vroeg. Ze zei: ''Rustig maar, ik ben het maar'' Alsof het een vriendin betrof die ik al jaren kende :D
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Nou inderdaad, die s3400 waarin jij zat reed net weg toen ik op Laa tot stilstand kwam. Maar het was veel te gezellig aan boord van die SLT, dus je hebt er niets aan gemist. ;-)Geert schreef:Hihi, dan kom je zo dichtbij en dan nog niet bij je in de trein gezeten Toen ik die SLT aan zag komen was ik inderdaad blij dat ik op het andere perron stond. :)
Inderdaad, het was leuk om eens lange stukken achter elkaar te scheuren met een SLT en met de aanzet van SLT haal je de rijtijden van de s2200 royaal. Alleen de stationnementen waren enorm tijdrovend omdat iedereen toch met alle geweld mee wilde, ookal vertrok op Rtd de s1900 5 minuten na mijn trein en op Ledn de s3400 3 minuten na ons.Milco1995 schreef:Volgens mij kun je meestal wel lekker doorscheuren met SLT.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Vreemd. Ze zouden het acceleratieniveau, de remkracht en de maximumsnelheid gaan verlagen in Brussel om zo meer CO2 uit te sparen. Dit lijkt er niet op...4. Nog iet sopvallends aan de metro: de acceleratie en het remvermogen. Oftewel: goed vasthouden!
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Haha, dan heb ik bij je in de trein gezeten vanmorgen. Vond wel dat je kon merken dat het treinpersoneel er ook behoorlijk de balen in had, dat maakte veel goed ondanks dat ik hutje-mutje in de trein geplet stond. Alternatieven naar Delft vanaf Rotterdam Centraal waren overigens schaars. De s5100 van 7.32 uur had ik gemist (en toen wist ik nog niet dat het zo'n kort treintje zou zijn), de s1900 van 7.46 uur reed niet door de verstoring en de s5000 van 7.49 uur reed niet vanwege de vakantiedienstregeling. Dus dan toch maar ff mezelf erin worstelen. Omroep was idd erg slecht verstaanbaar, die viel de hele tijd weg. Op Delft waren er overigens veel reizigers die achterbleven terwijl ze die trein wel hadden wilden hebben omdat de omroep alleen verstaanbaar was in de directe omgeving van de trein onder de overkapping terwijl veel mensen verder verspreid over het perron stonden zoals bij de loopbrug omdat de trein normaal natuurlijk veel langer is.Dexter schreef:Sterker nog: Het was de s2200. Er was vanmorgen een storing tussen Ddr en Zlw en daardoor kreeg ik in plaats van de gebruikelijke 8 of 10 bakken VIRM een los SLT VI-je mee in een spits-s2200. En knus dat het was, dus je hebt er goed aan gedaan om de s3400 te nemen. Er was verder geen ander materieel en onderweg was ook niets beschikbaar, dus hebben we zoveel mogelijk reizigers meegenomen als kon en de rest doorverwezen naar andere treinen. Het RIS van de SLT herkent geen IC- en sneltreinnummers en het lukte niet om 'Den Haag Centraal' te wissen, dus op elk station handmatig moeten omroepen. Dat was een hele toer en ik moest die omroepstengel zowat doorslikken om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. :')Geert schreef:Vanmorgen zag ik op Den Haag Laan van NOI op spoor 6 een SLT naar binnen rijden met op het display "Den Haag Centraal", ongeveer op vertrektijd van de s2200. Zou het werkelijk de s2200 geweest zijn of was het de s5100 die per ongeluk verkeerd is gestuurd? Helaas niet gezien hoe het afliep, de s3400 mocht als eerste richting Leiden en daar zat ik in :)
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Ja, wij hadden er idd vreselijk de balen van en men had ons een andere trein had toegezegd, maar die toezegging werd gedurende de rit alweer ingetrokken. Dus hebben we gewoon eerlijk verteld hoe het zat en geprobeerd er het beste van te maken voor de reizigers. Verder was het enorm balen dat we de RIS niet konden uitzetten en dat de omroep zo slecht was. Het scheelde al iets dat SLT een buitenomroep heeft, waardoor we ook de mensen op het perron konden bereiken.Daantje schreef:Haha, dan heb ik bij je in de trein gezeten vanmorgen. Vond wel dat je kon merken dat het treinpersoneel er ook behoorlijk de balen in had, dat maakte veel goed ondanks dat ik hutje-mutje in de trein geplet stond. [...] Op Delft waren er overigens veel reizigers die achterbleven terwijl ze die trein wel hadden wilden hebben omdat de omroep alleen verstaanbaar was in de directe omgeving van de trein onder de overkapping terwijl veel mensen verder verspreid over het perron stonden zoals bij de loopbrug omdat de trein normaal natuurlijk veel langer is.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Er zijn ook machinisten die in een dergelijk geval 40km/u gaan rijden om een statement te maken, maar bij wie komt zoiets door, behalve bij de bijsturing en de treindienstleider?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Mja, tuurlijk was dit vervelend en niet fijn maar op deze manier laat je ook merken dat je daar als treinpersoneel niets aan kan doen en dat scheelt voor mij in elk geval al zo ontzettend veel. Als je je goede wil maar toont en dat was nu zeker zo (y)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Hmm, als ik zo de sporensituatie tussen Zd en Ass bekijk moet die defecte trein dan knap ongelukkig gestaan hebben (ergens in de wissels), anders kom je er daar zo te zien nog wel redelijk omheen met minimale vertraging.Caspar schreef:Door een defecte trein reed de s4500 als stoptrein naar Amsterdam Centraal en kregen we ongeveer 8 minuten vertraging.
De s3000 werd als gevolg hiervan omgeleid via Haarlem hoorde ik op station Alkmaar waardoor deze ook allemaal met vertraging reden.
Vanmiddag had ik op lijn 152 van Julianadorp naar Schagen een ex-Hermes Amba die nu voor een door Connexxion ingehuurd bedrijf rijdt. Beetje kaal ding: filmbak werkt niet dus een bordje achter de ruit en de chauffeur moest iedereen met een handheld kaartlezer in- en uitchecken. Erg makkelijk ging dat echter niet, het ding gaf herhaaldelijk een foutmelding voordat de kaart correct gelezen kon worden. Nog erger als de kaartlezers bij Arriva en Veolia, de chauffeur had dan ook al een hekel aan die hele chipkaart gekregen en liet enkele instappers in Callantsoog maar gratis meereizen nadat het ding weer foutmeldingen gaf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Ja, en dan meteen op Köln Hbf, Frankfurt Hbf, München Hbf, Zürich HB en Praha Hl.N. :YVIRM schreef:1. Als je uit Nederland komt en je hebt een studenten-OV, dan is dat stukje de grens over een hoop gedoe. Kunnen ze beter niet in Anterwerpen Centraal, Mechelen, Brussel Centraal en Brussel Zuid/Midi OV-chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
Laat Europa maar eens flink bloeden voor de wensen van de luie en profiterende student _O-
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Iedereen weer toch dat die twee woorden niet in 1 zin passen.VIRM schreef:Kunnen ze beter .... chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
1. OV-chipkaart paaltjes
2. Goedkoopste tarief
Knopje NS traject gratis doet wonderen!
For Your Railroad Adventures
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Over de Watergraafsmeer trouwens... daar stonden rond 19.00 uur slechts twee V250-stellen. Volgens mij stonden er de laatste keer dat ik er langs kwam toch echt nog meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Even corrigeren... na het ding in de lijsten opgeduikeld te hebben blijkt het te gaan om de Peereboom 55, ex-Connexxion 3157, exex-BBA 905, exexex-MTI 02-27. Jeetje, bestaat de Amba al zo lang dat zo'n ding aan z'n vierde eigenaar toe kan zijnDaniel schreef:Vanmiddag had ik op lijn 152 van Julianadorp naar Schagen een ex-Hermes Amba die nu voor een door Connexxion ingehuurd bedrijf rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten