OVer je reiservaringen in juli 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daan »

Assen heeft nog oude bakken, vanmiddag ook meteen maar even gecheckt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door fogeltje »

Gisterenavond nog een ritje vanaf Nijmegen Heyendaal een ritje met de bus naar de Streekweg aan de rand van Tolhuis gemaakt via CS en Dukenburg. Vooral die overstap in Dukenburg voelt dan zo kansloos, ritje van nog geen minuut en een ritprijs van 9 cent. Maar scheelde me wel wat lopen naar mijn bestemming in Tolhuis.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Etienne »

Waarom geldt er op lijn 165 (Den Bosch <> Druten) een halfuursdienst over het gehele traject. Vanaf Rossum zit er geen hond meer in. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door fogeltje »

Etienne schreef:Waarom geldt er op lijn 165 (Den Bosch <> Druten) een halfuursdienst over het gehele traject. Vanaf Rossum zit er geen hond meer in. :roll:
Dat vraag ik me bij de gehele Stadsdienst Oss af.
"Een touringcar is geen bus"
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door STF »

Busvervoerder Simon was vandaag dubbel in overtreding; ten eerste hing de lange fietsaanhanger (6 meter) achter de lange Setra (14,7 meter) waardoor de maximale voertuiglengte van 18,75 meter ruimschoots werd overschreden en ten tweede was de aanhanger nog geheel onverlicht ook.

Normaal gesproken rijden ze van maandag tot en met zaterdag met lange Setra's en korte fietsaanhangers (4 meter) en op zondag standaard Setra's (12 meter) met lange fietsaanhangers waardoor je precices onder de maximum voertuiglengte grens blijft.

Jammer dat Simon geen gelede bussen heeft, ze zouden gek genoeg zijn om die fietsaanhanger daarachter te hangen. *bus*
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Thomas »

Goh, vanmorgen zelfs twee keer gecontroleerd op de reis van Amsterdam Amstel naar Amersfoort, dat is voor het eerst dit jaar :pos:. En dan ook nog twee keer door dezelfde controleur, want het S&V-duo dat me tussen Amstel en Duivendrecht controleerde maakte dezelfde overstap als ik op de intercity naar Amersfoort :mrgreen:.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Geert »

Vanmorgen zag ik op Den Haag Laan van NOI op spoor 6 een SLT naar binnen rijden met op het display "Den Haag Centraal", ongeveer op vertrektijd van de s2200. Zou het werkelijk de s2200 geweest zijn of was het de s5100 die per ongeluk verkeerd is gestuurd? Helaas niet gezien hoe het afliep, de s3400 mocht als eerste richting Leiden en daar zat ik in :)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door VIRM »

Enkele opmerkingen over een weekendtripje naar Brussel:

1. Als je uit Nederland komt en je hebt een studenten-OV, dan is dat stukje de grens over een hoop gedoe. Kunnen ze beter niet in Anterwerpen Centraal, Mechelen, Brussel Centraal en Brussel Zuid/Midi OV-chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
2. NS Hispeed mag wel een of twee extra rijtuigen aan de Benelux IC vasthangen. Op de vroege vrijdagmiddag waren alle stoelen bezet en waren er flink wat staanplaatsen. Op de terugweg zondagavond was het ook drukjes.
3. In Brussel valt het op dat de metro's en trams met een zeer hoge frequentie rijden. De metro rijdt op zondag zelfs om de 10 minuten.
4. Nog iet sopvallends aan de metro: de acceleratie en het remvermogen. Oftewel: goed vasthouden! :D
5. Voor zover ik zag rijden er in Brussel veel meer gelede bussen rond dan niet-gelede bussen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door reisthijs »

VIRM schreef:1. Als je uit Nederland komt en je hebt een studenten-OV, dan is dat stukje de grens over een hoop gedoe.
Een retourtje Brussel kopen is toch niet meer gedoe dan wanneer je geen studenten-OV hebt?
VIRM schreef:OV-chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
Het zou leuk zijn als die paaltjes inderdaad automatisch het goedkoopste tarief konden uitrekenen, maar dat kunnen ze helaas niet.
VIRM schreef:3. In Brussel valt het op dat de metro's en trams met een zeer hoge frequentie rijden.
Dat vind ik toch vrij normaal voor een grote stad, niet erg opvallend?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Die hoge freuenties worden in Amsterdam ook gehaald in het weekend, in de andere steden is men terecht wat zuiniger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Vanmorgen zag ik op Den Haag Laan van NOI op spoor 6 een SLT naar binnen rijden met op het display "Den Haag Centraal", ongeveer op vertrektijd van de s2200. Zou het werkelijk de s2200 geweest zijn of was het de s5100 die per ongeluk verkeerd is gestuurd? Helaas niet gezien hoe het afliep, de s3400 mocht als eerste richting Leiden en daar zat ik in :)
Sterker nog: Het was de s2200. Er was vanmorgen een storing tussen Ddr en Zlw en daardoor kreeg ik in plaats van de gebruikelijke 8 of 10 bakken VIRM een los SLT VI-je mee in een spits-s2200. En knus dat het was, dus je hebt er goed aan gedaan om de s3400 te nemen. Er was verder geen ander materieel en onderweg was ook niets beschikbaar, dus hebben we zoveel mogelijk reizigers meegenomen als kon en de rest doorverwezen naar andere treinen. Het RIS van de SLT herkent geen IC- en sneltreinnummers en het lukte niet om 'Den Haag Centraal' te wissen, dus op elk station handmatig moeten omroepen. Dat was een hele toer en ik moest die omroepstengel zowat doorslikken om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Milco »

Volgens mij kun je meestal wel lekker doorscheuren met SLT.
Een tijd terug zat ik in SLT (s4600) richting Almere, en vanuit Weesp stonden we bij Almere Muziekwijk 2 minuten stil om de vertrektijd af te wachten... :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Geert »

Dexter schreef:Sterker nog: Het was de s2200. Er was vanmorgen een storing tussen Ddr en Zlw en daardoor kreeg ik in plaats van de gebruikelijke 8 of 10 bakken VIRM een los SLT VI-je mee in een spits-s2200. En knus dat het was, dus je hebt er goed aan gedaan om de s3400 te nemen. Er was verder geen ander materieel en onderweg was ook niets beschikbaar, dus hebben we zoveel mogelijk reizigers meegenomen als kon en de rest doorverwezen naar andere treinen. Het RIS van de SLT herkent geen IC- en sneltreinnummers en het lukte niet om 'Den Haag Centraal' te wissen, dus op elk station handmatig moeten omroepen. Dat was een hele toer en ik moest die omroepstengel zowat doorslikken om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. :')
Hihi, dan kom je zo dichtbij en dan nog niet bij je in de trein gezeten :lol: Toen ik die SLT aan zag komen was ik inderdaad blij dat ik op het andere perron stond. :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Caspar »

Ik wilde een overstap maken vanuit de s4500 naar de s2200 op Amsterdam Centraal om zo naar Haarlem te reizen. Door een defecte trein reed de s4500 als stoptrein naar Amsterdam Centraal en kregen we ongeveer 8 minuten vertraging. Vanaf spoor 10B (krom binnen gekomen) is het best een stukje lopen naar spoor 1 dacht ik bij mezelf en liep daarom maar vast helemaal naar achteren in de trein. Op het achterste balkon trof ik twee conductrice's aan die toevallig ook de betreffende s2200 zouden gaan rijden. De dames zeiden dat ze ook nog even langs de wc's gingen, dus ik was meteen gerust gesteld dat de overstap wel goed zou komen... Op de terugweg was ik dermate in gedachte verzonken dat ik me doodschrok toen een conductrice om mijn vervoerbewijs vroeg. Ze zei: ''Rustig maar, ik ben het maar'' Alsof het een vriendin betrof die ik al jaren kende :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Hihi, dan kom je zo dichtbij en dan nog niet bij je in de trein gezeten :lol: Toen ik die SLT aan zag komen was ik inderdaad blij dat ik op het andere perron stond. :)
Nou inderdaad, die s3400 waarin jij zat reed net weg toen ik op Laa tot stilstand kwam. Maar het was veel te gezellig aan boord van die SLT, dus je hebt er niets aan gemist. ;-)
Milco1995 schreef:Volgens mij kun je meestal wel lekker doorscheuren met SLT.
Inderdaad, het was leuk om eens lange stukken achter elkaar te scheuren met een SLT en met de aanzet van SLT haal je de rijtijden van de s2200 royaal. Alleen de stationnementen waren enorm tijdrovend omdat iedereen toch met alle geweld mee wilde, ookal vertrok op Rtd de s1900 5 minuten na mijn trein en op Ledn de s3400 3 minuten na ons. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Vinny »

4. Nog iet sopvallends aan de metro: de acceleratie en het remvermogen. Oftewel: goed vasthouden!
Vreemd. Ze zouden het acceleratieniveau, de remkracht en de maximumsnelheid gaan verlagen in Brussel om zo meer CO2 uit te sparen. Dit lijkt er niet op... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:
Geert schreef:Vanmorgen zag ik op Den Haag Laan van NOI op spoor 6 een SLT naar binnen rijden met op het display "Den Haag Centraal", ongeveer op vertrektijd van de s2200. Zou het werkelijk de s2200 geweest zijn of was het de s5100 die per ongeluk verkeerd is gestuurd? Helaas niet gezien hoe het afliep, de s3400 mocht als eerste richting Leiden en daar zat ik in :)
Sterker nog: Het was de s2200. Er was vanmorgen een storing tussen Ddr en Zlw en daardoor kreeg ik in plaats van de gebruikelijke 8 of 10 bakken VIRM een los SLT VI-je mee in een spits-s2200. En knus dat het was, dus je hebt er goed aan gedaan om de s3400 te nemen. Er was verder geen ander materieel en onderweg was ook niets beschikbaar, dus hebben we zoveel mogelijk reizigers meegenomen als kon en de rest doorverwezen naar andere treinen. Het RIS van de SLT herkent geen IC- en sneltreinnummers en het lukte niet om 'Den Haag Centraal' te wissen, dus op elk station handmatig moeten omroepen. Dat was een hele toer en ik moest die omroepstengel zowat doorslikken om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. :')
Haha, dan heb ik bij je in de trein gezeten vanmorgen. Vond wel dat je kon merken dat het treinpersoneel er ook behoorlijk de balen in had, dat maakte veel goed ondanks dat ik hutje-mutje in de trein geplet stond. Alternatieven naar Delft vanaf Rotterdam Centraal waren overigens schaars. De s5100 van 7.32 uur had ik gemist (en toen wist ik nog niet dat het zo'n kort treintje zou zijn), de s1900 van 7.46 uur reed niet door de verstoring en de s5000 van 7.49 uur reed niet vanwege de vakantiedienstregeling. Dus dan toch maar ff mezelf erin worstelen. Omroep was idd erg slecht verstaanbaar, die viel de hele tijd weg. Op Delft waren er overigens veel reizigers die achterbleven terwijl ze die trein wel hadden wilden hebben omdat de omroep alleen verstaanbaar was in de directe omgeving van de trein onder de overkapping terwijl veel mensen verder verspreid over het perron stonden zoals bij de loopbrug omdat de trein normaal natuurlijk veel langer is.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Dexter »

Daantje schreef:Haha, dan heb ik bij je in de trein gezeten vanmorgen. Vond wel dat je kon merken dat het treinpersoneel er ook behoorlijk de balen in had, dat maakte veel goed ondanks dat ik hutje-mutje in de trein geplet stond. [...] Op Delft waren er overigens veel reizigers die achterbleven terwijl ze die trein wel hadden wilden hebben omdat de omroep alleen verstaanbaar was in de directe omgeving van de trein onder de overkapping terwijl veel mensen verder verspreid over het perron stonden zoals bij de loopbrug omdat de trein normaal natuurlijk veel langer is.
Ja, wij hadden er idd vreselijk de balen van en men had ons een andere trein had toegezegd, maar die toezegging werd gedurende de rit alweer ingetrokken. Dus hebben we gewoon eerlijk verteld hoe het zat en geprobeerd er het beste van te maken voor de reizigers. Verder was het enorm balen dat we de RIS niet konden uitzetten en dat de omroep zo slecht was. Het scheelde al iets dat SLT een buitenomroep heeft, waardoor we ook de mensen op het perron konden bereiken.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Caspar »

Er zijn ook machinisten die in een dergelijk geval 40km/u gaan rijden om een statement te maken, maar bij wie komt zoiets door, behalve bij de bijsturing en de treindienstleider?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daantje »

Mja, tuurlijk was dit vervelend en niet fijn maar op deze manier laat je ook merken dat je daar als treinpersoneel niets aan kan doen en dat scheelt voor mij in elk geval al zo ontzettend veel. Als je je goede wil maar toont en dat was nu zeker zo (y)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Door een defecte trein reed de s4500 als stoptrein naar Amsterdam Centraal en kregen we ongeveer 8 minuten vertraging.
Hmm, als ik zo de sporensituatie tussen Zd en Ass bekijk moet die defecte trein dan knap ongelukkig gestaan hebben (ergens in de wissels), anders kom je er daar zo te zien nog wel redelijk omheen met minimale vertraging.
De s3000 werd als gevolg hiervan omgeleid via Haarlem hoorde ik op station Alkmaar waardoor deze ook allemaal met vertraging reden.

Vanmiddag had ik op lijn 152 van Julianadorp naar Schagen een ex-Hermes Amba die nu voor een door Connexxion ingehuurd bedrijf rijdt. Beetje kaal ding: filmbak werkt niet dus een bordje achter de ruit en de chauffeur moest iedereen met een handheld kaartlezer in- en uitchecken. Erg makkelijk ging dat echter niet, het ding gaf herhaaldelijk een foutmelding voordat de kaart correct gelezen kon worden. Nog erger als de kaartlezers bij Arriva en Veolia, de chauffeur had dan ook al een hekel aan die hele chipkaart gekregen en liet enkele instappers in Callantsoog maar gratis meereizen nadat het ding weer foutmeldingen gaf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Fles »

VIRM schreef:1. Als je uit Nederland komt en je hebt een studenten-OV, dan is dat stukje de grens over een hoop gedoe. Kunnen ze beter niet in Anterwerpen Centraal, Mechelen, Brussel Centraal en Brussel Zuid/Midi OV-chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
Ja, en dan meteen op Köln Hbf, Frankfurt Hbf, München Hbf, Zürich HB en Praha Hl.N. :Y

Laat Europa maar eens flink bloeden voor de wensen van de luie en profiterende student _O-
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef:Kunnen ze beter .... chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
Iedereen weer toch dat die twee woorden niet in 1 zin passen.

1. OV-chipkaart paaltjes
2. Goedkoopste tarief

Knopje NS traject gratis doet wonderen!
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Over de Watergraafsmeer trouwens... daar stonden rond 19.00 uur slechts twee V250-stellen. Volgens mij stonden er de laatste keer dat ik er langs kwam toch echt nog meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Vanmiddag had ik op lijn 152 van Julianadorp naar Schagen een ex-Hermes Amba die nu voor een door Connexxion ingehuurd bedrijf rijdt.
Even corrigeren... na het ding in de lijsten opgeduikeld te hebben blijkt het te gaan om de Peereboom 55, ex-Connexxion 3157, exex-BBA 905, exexex-MTI 02-27. Jeetje, bestaat de Amba al zo lang dat zo'n ding aan z'n vierde eigenaar toe kan zijn :mrgreen:

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten