Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

http://www.hermes.nl/nieuws/24/vanaf_ha ... _sre/1885/
SRE en de provincie Noord-Brabant hebben een aanvraag ingediend bij het ministerie om de strippenkaart in de hele provincie Noord-Brabant in november af te schaffen. Onderdeel van de aanvraag is de invoering van het Brabantse Tarievenhuis voor het openbaar busvervoer. Gemiddeld gaat de reiziger hierdoor iets minder betalen voor het openbaar vervoer.

Naar verwachting besluit de minister na de zomer of de strippenkaart in Brabant afgeschaft mag worden. Zodra de datum definitief is, wordt deze bekendgemaakt. Het Brabantse Tarievenhuis gaat vanaf de tweede helft van juli in. Dit betekent dat reizen met de OV-chipkaart wordt uitgebreid met de volgende kortingsmogelijkheden:
Dalkorting

Reizigers met een persoonlijke OV-chipkaart kunnen een dalkortingsproduct op hun OV-chipkaart laden. Hiermee reizen zij op werkdagen vanaf 9.00 uur met 40% korting. Het dalkortingsproduct kost € 10 per jaar en is geldig in de hele provincie Noord-Brabant, inclusief de regio Zuidoost-Brabant. De dalkorting zorgt ervoor dat reizigers goedkoop in de daluren kunnen reizen. Met de dalkorting reist men namelijk voor 7,6 cent per kilometer tijdens de daluren, het spitstarief is 12,6 cent. Het dalkortingsproduct is al voordelig als u meer dan 10 keer per jaar over een afstand van 15 kilometer of meer met de bus reist in de daluren.

Het Dalkortingproduct werkt niet samen met het Dalkortingproduct Oost Nederland en de OV-Studentenproducten. Wanneer reizigers die een van beide producten op hun P-kaart hebben staan toch gebruik willen maken van de dalkorting in Noord-Brabant dan kunnen zij het dalkortingproduct het beste op een aparte OV-chipkaart laden of het eerder aangeschafte product van de OV-chipkaart af laten halen.
Maandabonnement jeugd

Jeugdige reizigers van 12 t/m 18 jaar kunnen een maandabonnement van € 75 op hun persoonlijke OV-chipkaart laden. Hiermee kunnen zij onbeperkt reizen met de bus door de hele provincie Noord-Brabant, inclusief de regio Zuidoost-Brabant. Dit maandabonnement is voordelig voor scholieren die dagelijks een langere afstand (meer dan 25 kilometer) afleggen.

Product aanschaffen via een oplaadapparaat?
Vanaf de tweede helft van juli zijn de producten beschikbaar bij de OV-chipkaart-verkoopautomaten in de provincie Noord-Brabant. Deze punten zijn te vinden op http://www.ov-chipkaart.nl/adresvinder door de optie “reisproducten kopen en opladen” te selecteren.

Hoe werkt het?
1. Steek de OV-chipkaart in het oplaadapparaat
2. Selecteer de optie “Opladen reisproduct”
3. Selecteer het product “dalkorting Noord-Brabant” of “maandabonnement jeugd Noord-Brabant”
4. Selecteer de optie “betalen”
5. Vervolgens rekent u af door de bankpas in het oplaadapparaat te steken.

Saldoreizen

Natuurlijk kunt u ook nog steeds saldoreizen in SRE. Het kilometertarief is vanaf 17 juli 12,6 cent. Hebt u een persoonlijke OV-chipkaart? Dan krijgt u automatisch 34% leeftijdskorting als u 65 of ouder bent. Dit geldt ook voor kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 11 jaar.

Huidige kaartsoorten blijven voorlopig geldig

De strippenkaart, het sterabonnement en het Dalurendagkaartje blijven voorlopig nog verkrijgbaar en geldig.

De voorwaarden voor het reizen met de stadspas Eindhoven blijven ongewijzigd.
Het reizigers pesten gaat dus gewoon door, zie vet gedrukte stuk.

Berichten: 62
Karma: 0


Het Dalkortingproduct werkt niet samen met het Dalkortingproduct Oost Nederland en de OV-Studentenproducten. Wanneer reizigers die een van beide producten op hun P-kaart hebben staan toch gebruik willen maken van de dalkorting in Noord-Brabant dan kunnen zij het dalkortingproduct het beste op een aparte OV-chipkaart laden of het eerder aangeschafte product van de OV-chipkaart af laten halen.

Dit slaat gewoon nergens op. Ik heb straks beide producten nodig. Waarom moet ik dan TWEE kaarten aanschaffen? Ik heb dan twee kaarten met saldo, geld dat ik nergens anders voor kan gebruiken. Dan kan ik verder niet eens overstappen en gewoon vrolijk voor elke reis het instaptarief betalen en fluiten naar mijn geld. Want als ik het instaptarief terug vraag krijg ik natuurlijk te horen "dit is een andere chipkaart" (dat ze allebei op mijn naam staan zal dan weinig uitmaken). 1 kaart voor het hele OV my ass. Dit is aan een betalende reiziger gewoon NIET te verkopen. Tijd om elke consumentenorganisatie voor het OV aan te gaan schrijven denk ik. Want dit betreft dus elke reiziger vanuit Noord-Brabant naar de provincie Gelderland die verder reizen binnen Gelderland en korting op alles willen hebben.

Ik denk dat ik gewoon beide dingen op dezelfde kaart laat en elke dag een klachtenformulier naar het antwoordnummer stuur waarin restitutie eis voor het teveel betaalde.

EDIT: dan moet ik wel het juist gedeelte vet maken :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Ik kan het ook niet begrijpen. Het is behelpen, maar er wordt aan gewerkt.
Ik zit net op de site van ovchipkaart.nl de voorwaarden te lezen van het kortingsproduct Oost Nederland.

"Product kan bij verschillende vervoerbedrijven een andere werking hebben in het geval van een overstap na 09.00 uur binnen 35 minuten."

die andere werking kennen we inmiddels !
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Dat heb ik al gemerkt ja :mrgreen: En hoe gaat het overigens zitten van Brabantse reizigers naar het land der Limbo's? Moet men dan ook "twee chipkaarten aanschaffen" als men het Limboproduct heeft? Ik weet overigens nog steeds niet hoe het zit als je met Dalurenoost en Limbo op je kaart gaat reizen. Wellicht dat ik dat morgen even uitprobeer en op Nijmegen "CS" lijn 83 pak (dan moet ik alleen verder lopen, dus ik weet niet of ik dat doe, mijn enkel is nog niet helemaal lekker).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Daniel »

Die twee werken in ieder geval beide als je ze tegelijk op dezelfde kaart hebt staan heb ik proefondervindelijk vastgesteld na enkele reizen in Oost-Nederland en Zuid-Limburg :wink: Hoe het zit met overstappen weet ik alleen (nog) niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Wellicht dat ik het morgen even uitprobeer. Morgen gaat de eerste keer zijn dat ik sinds het uitzetten van de strippenkaart met OV naar Gelderland ga. Ik denk dat ik alvast een restitutieformulier invul zodat ik het morgen alleen hoef te versturen :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Freek »

Een simpele vraag: Welke idioot heeft dit kunnen bedenken?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Waarschijnlijk een automobilist of een ambtenaar (dus iemand zonder wereldkennis).
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Freek »

Waarschijnlijk een luie vervoeder. Het moet immers software zijn die zowel door CXX als Arriva als Veolia wordt herkend en laat nu juist in Oost-Nl die software te zijn ontwikkeld. Alleen 2 veranderen in een 4 en viola 40% dalkorting. En natuurlijk als vervoerders de software ontwikkeling volledig doorberekenen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Tja, dat de vervoerders lui zijn met oppakken van dit soort dingen bleek al wel uit Gelderland. Zeker omdat de politiek toch niets doet, de strippenkaart uit angst voor claims toch wel uitzet en de klant dat rotding dus wel moet gebruiken. Gezien de meeste mensen zich niet eens van deze dingen bewust zullen zijn en van de rest het de meerderheid waarschijnlijk teveel moeite vind om steeds geld terug te vragen (het zijn toch maar een paar centen...ja, maar reken dat maar eens door naar week of maand of jaarbasis). Gewoon cash voor de vervoerders en dat geld zal echt niet terug het OV ingestopt worden.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Joshua »

Door dit stukje ben ik er al zwaar op tegen:
Het Dalkortingproduct werkt niet samen met het Dalkortingproduct Oost Nederland en de OV-Studentenproducten. Wanneer reizigers die een van beide producten op hun P-kaart hebben staan toch gebruik willen maken van de dalkorting in Noord-Brabant dan kunnen zij het dalkortingproduct het beste op een aparte OV-chipkaart laden of het eerder aangeschafte product van de OV-chipkaart af laten halen.
WTF? Ik wil niet met 2 kaarten reizen ik wil gewoon dat zo iets prima naast elkaar werkt.
Sterker nog, ik wil als ik op Lijn 99 incheck dat tot de grens mijn Brabant product wordt herkent en daarna die van Oost Nederland. Moet ik nu straks op Busstation Grave eerst gaan uitchecken en dan weer in checken met een andere kaart?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door hauptbahnhof »

Dat zal denk ik nooit gaan werken ben ik bang voor...
2 reisproducten binnen 1 reis...
Twee sterabonnementen in 1 reis werkt namelijk ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Vinny »

Optyfen met die dalurenkorting. Als de dames en heren politici het zo belangrijk vinden dat mensen na 9 uur goedkoper met de bus moeten mogen reizen dan geven ze maar korting voor IEDEREEN.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Daniel »

hauptbahnhof schreef:Dat zal denk ik nooit gaan werken ben ik bang voor...
2 reisproducten binnen 1 reis...
Twee sterabonnementen in 1 reis werkt namelijk ook niet.
Werkt wel hoor... tijdje terug van Leusden naar Amersfoort gereisd. Dat leverde een check-in met "Dalkorting Oost" op (standaard bij Connexxion, al is 't niet geldig) en een check-out met "NS-Jaartrajectabonnement Zones". Was zowaar één van de zeldzame reizen met Connexxion waarbij ik ook daadwerkelijk slechts tot de zonegrens betaalde!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:Door dit stukje ben ik er al zwaar op tegen:
Het Dalkortingproduct werkt niet samen met het Dalkortingproduct Oost Nederland en de OV-Studentenproducten. Wanneer reizigers die een van beide producten op hun P-kaart hebben staan toch gebruik willen maken van de dalkorting in Noord-Brabant dan kunnen zij het dalkortingproduct het beste op een aparte OV-chipkaart laden of het eerder aangeschafte product van de OV-chipkaart af laten halen.
WTF? Ik wil niet met 2 kaarten reizen ik wil gewoon dat zo iets prima naast elkaar werkt.
Sterker nog, ik wil als ik op Lijn 99 incheck dat tot de grens mijn Brabant product wordt herkent en daarna die van Oost Nederland. Moet ik nu straks op Busstation Grave eerst gaan uitchecken en dan weer in checken met een andere kaart?
Jep dat is dus ook mijn hele bezwaar. Overigens gaat het nu al fout als je overstapt van een Novio bus op een Arriva bus van lijn 99 of andersom. Op Arriva betaal je bij Arriva leuk instaptarief opnieuw, andersom wordt dalurenkorting niet herkend.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

hauptbahnhof schreef:Dat zal denk ik nooit gaan werken ben ik bang voor...
2 reisproducten binnen 1 reis...
Twee sterabonnementen in 1 reis werkt namelijk ook niet.
Dan zorgen ze maar dat het wel kan. Want de OVC zou zo handig zijn voor de reiziger, een kaart voor alles. Niet dus. Ik ga geen twee chipkaarten aanschaffen. Dan laad ik alles op een kaart en bombardeer de vervoerder met restitutieverzoeken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Zo, een mailtje de deur uit gedaan naar ROB, ROSRE, VBOV en ROVER. Hoewel ik me afvraag of ik niet beter vier losse mailtjes had kunnen sturen, nu heb ik alle organisaties met 1 mail aangeschreven, dan krijg je straks natuurlijk dat elke club denkt "oh die andere pakt het wel op". Hmmm.

Bovendien zou het beter werken als meer mensen dat doen. Joshua, wellicht kun jij ook in de pen kruipen? :)
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Joshua »

Zeker dat ik er nog over ga klagen. Ik reis namelijk wel eens met Lijn 99. En ik zie mezelf echt niet iedere over checken van kaart in Grave.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Het kan wel, meerdere reisproducten in een reis. Brabant, met arriva en veolia gaat dat doen. Stapel producten aanbieden. Dat wordt in SRE dankzij het connexxion systeem ook vertraagd ingevoerd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik heb vandaag de eerste respons op mijn "mailcampagne" gehad en wel van het ROB:
Ik kan het alleen maar helemaal eens zijn met uw conclusie en uw bevindingen. Als Reizigersoverleg Brabant hebben wij dit punt ook gesignaleerd en aangekaart. Het wordt een steeds groter probleem omdat steeds meer regio’s eigen abonnementen gaan verzinnen. De commissie Meijdam heeft op dit punt ook geadviseerd dit zsm op te lossen. Er is nu een soort coördinator aangesteld die dit moet gaan regelen. Dit moet landelijk gebeuren overigens en kunnen wij regionaal niet oppakken. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik me afvraag of dit snel gerealiseerd is aangezien het een technisch probleem is. Landelijk zitten de consumentenorganisaties er overigens ook bovenop. En inderdaad heel slecht dat dit nu pas duidelijk wordt.
Als ik dit zo lees dan heb ik er een hard hoofd in dat het in november opgelost zal zijn. En eigenlijk wil ik dit abonnement kopen en laden zodra het beschikbaar is, gezien ik bij Arriva op lijn 99 tussen Grave en Nijmegen geen korting krijg en met dat product dan weer wel (en dan zelfs 40% ipv de 20% die in Gelderland zou moeten gelden).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik heb vandaag de eerste respons op mijn "mailcampagne" gehad en wel van het ROB:
Ik kan het alleen maar helemaal eens zijn met uw conclusie en uw bevindingen. Als Reizigersoverleg Brabant hebben wij dit punt ook gesignaleerd en aangekaart. Het wordt een steeds groter probleem omdat steeds meer regio’s eigen abonnementen gaan verzinnen. De commissie Meijdam heeft op dit punt ook geadviseerd dit zsm op te lossen. Er is nu een soort coördinator aangesteld die dit moet gaan regelen. Dit moet landelijk gebeuren overigens en kunnen wij regionaal niet oppakken. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik me afvraag of dit snel gerealiseerd is aangezien het een technisch probleem is. Landelijk zitten de consumentenorganisaties er overigens ook bovenop. En inderdaad heel slecht dat dit nu pas duidelijk wordt.
Als ik dit zo lees dan heb ik er een hard hoofd in dat het in november opgelost zal zijn. En eigenlijk wil ik dit abonnement kopen en laden zodra het beschikbaar is, gezien ik bij Arriva op lijn 99 tussen Grave en Nijmegen geen korting krijg en met dat product dan weer wel (en dan zelfs 40% ipv de 20% die in Gelderland zou moeten gelden).
17 juli.......
check: http://www.reizigersoverlegsre.nl/pdf/O ... 2011-2.pdf
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik vraag me af of ik het dubbele instaptarief zou kunnen terug krijgen als ik toch met 2 chipkaarten werk. Steeds bij de vervoerder een claim indienen. Beide kaarten staan op mijn naam en het zou voor de vervoerder een fluitje van een cent moeten zijn om te zien dat ik, Fogeltje, op tijdstip xx:xx ben overgestapt, maar met twee chipkaarten vanwege dit probleem. Je zou zeggen dat vervoerders dan gewoon het instaptarief zouden moeten terugbetalen. Maar dit wil ik niet gaan proberen zonder het zeker te weten omdat ik ook eerst een chipkaart moet aanschaffen. Huib, weet jij daar meer over?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik vraag me af of ik het dubbele instaptarief zou kunnen terug krijgen als ik toch met 2 chipkaarten werk. Steeds bij de vervoerder een claim indienen. Beide kaarten staan op mijn naam en het zou voor de vervoerder een fluitje van een cent moeten zijn om te zien dat ik, Fogeltje, op tijdstip xx:xx ben overgestapt, maar met twee chipkaarten vanwege dit probleem. Je zou zeggen dat vervoerders dan gewoon het instaptarief zouden moeten terugbetalen. Maar dit wil ik niet gaan proberen zonder het zeker te weten omdat ik ook eerst een chipkaart moet aanschaffen. Huib, weet jij daar meer over?
Nope...
overigens een gratis kaart aanvragen kan best:
https://www.ov-chipkaart.nl/webwinkel/a ... =1&kaart=9

Bij deze kaart is er geen controle (bij de zeeuwse en limburgse wel, omdat deze aangetekend gaan via de post)
Ken er meedere die er in SRE een hebben laten komen uit flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Bedankt voor de tip! Ik heb mijn vraag overigens maar bij het ROB gelegd gezien die mij al geantwoord hadden. Wellicht als reizigersorganisaties gaan pushen dat er iets van compensatie komt voor mensen die twee kaarten aanschaffen en dan steeds dubbel opstaptarief moeten betalen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik graai net door mijn lade en herinner me opeens dat ik nog twee P-kaarten heb. Echter heb ik mijn beide een "probleem". Die ene is mijn oude NS VDU OVC, in uiterlijk lijkt hij best veel op mijn huidige, dus in der haast zie ik mij nog wel eens de verkeerde kaart pakken. De andere is mijn oude SOV. Er staat al lang geen reisrecht meer op, dat heb ik laten verwijderen. Toch ben ik bang dat het stiekem er nog wel ergens opstaat of het feit dat het erop gestaan heeft problemen zou kunnen geven. Liever zou ik een SRE chipkaart aanschaffen als ik al een tweede nodig heb, maar de Nederlander in mij wint het dan waarschijnlijk en gaat voor de Flevoland kaart.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Suus »

Je kan op de NS-kaart een sticker plakken om hem te onderscheiden van de andere. Het is niet verboden je OV-chipkaart te pimpen volgens mij :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten