CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Marc »

Vanmorgen in Utrecht was een flapje blijven hangen op het grote blauwe bord. Hierdoor reed deze trein (de plaats op de puntjes kon ik niet meer lezen omdat m'n trein vertrok):

Code: Selecteer alles

09:08     3     stoptrein     München/....
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door M57 »

Daar zal ongetwijfeld Zürich hebben gestaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Op Rotterdam Centraal twijfelen de CTA's van spoor 1... noemen we de bestemming van de spitspendels nu "Vlaardingen C" of "Vlaardingen Centrum" :P Vooral opmerkelijk aan deze rariteit is dat 'ie niet op één CTA aanwezig is, nee, het staat aan weerszijden van de beide CTA's op spoor 1!

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door mb90 »

Volgens de grote CTA in de 'hal' aan de zuidkant van het tijdelijke Rotterdam Centraal rijdt de s2200 "niet verder dan lombardije". Ik mis hier nog wat...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Hehe inderdaad, viel me ook al op ja :wink: Net als de omroep dat de stoptrein naar Dordrecht niet rijdt en reizigers wordt geadviseerd te reizen met de eerstvolgende stoptrein naar Dordrecht... over duidelijkheid gesproken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door mb90 »

Oh ja, nu je het over omroepen hebt. Het vertrekspoor (spoor 9) van BeNeLux t9205 vanuit Belgie werd omgeroepen door Arie en niet door Magdaleen. Het klonk weer vertrouwd. 8-)
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Dre »

Gisteren op de CTA van spoor 3b te Zl:

Code: Selecteer alles

Vertrek  11 47       Intercity

voorste twee treindelen
Almelo en verder 
wordt aangeraden
Assen, Haren
                     Groningen
Het flapje waar Mp, Hgv en Bl op stonden ontbrak aan één kant, de andere kant en de CTA op 3a die ook het Groningen-deel van de t735 aangaf had het wel bij het rechte eind. Ik neem aan dat de tekst "Almelo en verder wordt aangeraden" kan worden uitgebreid op de onderste twee flapjes met de tekst: "via Deventer te reizen".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Op station Dordrecht trof ik vandaag deze tijdelijke vertrekstaat met een stom foutje...
Afbeelding
:mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Geert »

Er zijn wel meer foutjes :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Wubbo »

De treinen adviseren me... Dat is nog eens wat anders dan een telefonische hulplijn :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Enne... er staat geenenkele extra trein op deze vertrekstaat. Vanuit Dordrecht zijn het alleen maar bestaande treinen die extra stoppen :P
Drukte tussen Rotterdam Stadion en -Centraal en aansluitingen op Rotterdam Centraal zijn ook niet zo relevant als je vanuit Dordrecht erheen reist :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Dre »

In Es wordt maar weer eens wat aangekloot met de vertrekstaat voor de richting Gronau en Münster Hbf. Dan stoppen ze er nog speciaal een herdruk per 30-06 in, waar vrolijk de serie 29050 opstaat en volgens NS doorrijdt naar Dortmund Hbf. Even ter informatie, de PEG-treinen rijden van 27 juni tot 27 juli a.s. niet tussen Gronau en Ahaus, en dus rijdt de trein uit Es maar tot Gronau. Maar dat schijnt totaal aan de NS voorbij te gaan.

Sowieso schijnt de lijn naar Duitsland er in Es maar een beetje bijaan te hangen. De AV van zowel het station zelf als die op ns.nl doen alsof er sinds november 2001 niets verandert is daar. Eventuele vertragingen van de trein naar Duitsland worden ook niet omgeroepen (al rijdt dat treintje verrassend punctueel voor een trein die dergelijke afstanden moet afleggen op een baanvak dat veelal enkelspoor is, daar kunnen ze op Zl-Wdn nog van leren).
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Marc »

Vanmorgen kwam ik deze CTA tegen in Sittard. Een echte boemel-IC :wink::
Afbeelding

De CTA op spoor 3a (zuidzijde) die de treinen via Harderwijk stuurde is trouwens gemaakt. Hij geeft nu zelfs de tussenstations van de s6800 aan.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Wubbo »

Schiphol, vanochtend:

Code: Selecteer alles

Vertrek           8.21               Intercity
Voor: Amsterdam Zuid, Duivendrecht   (met toeslag)
Hilversum
Amersfoort, Zwolle, Meppel           Amersfoort, Zwolle, Meppel, Steenwijk
Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren      Wolvega, Heerenveen, Grou-Jirnsum, Akkrum
GRONINGEN                            LEEUWARDEN
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Nielske1990 »

In de categorie koersrol, eentje die ik persoonlijk wel op prijs kon stellen. :mrgreen: Ik wist dat Mat'64 Helmond kon tonen, maar dat ICM dit kon, wist ik niet. Blijkbaar zit daar dezelfde rol in...
Afbeelding
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door waldo79 »

Ik heb wel eens op Utrecht staan kijken wat voor bestemmingen er voorbij gerold komen. Kan ICM nu ook stations als Boxmeer en Winterswijk tonen?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Mark »

Nee, die zitten niet in de rol. Wel bestemmingen als Rijssen en 't Harde overigens...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door reisthijs »

waldo79 schreef:Kan ICM nu ook stations als Boxmeer en Winterswijk tonen?
Nee, dat is alleen bij DD-AR, dat heeft dezelfde displays en blijkbaar ook dezelfde eindbestemmingen als DM'90. Al is de vraag of het nog zo is na de 'constructiewijziging'.
Nielske1990 schreef:Blijkbaar zit daar dezelfde rol in...
Dat niet, er komen er natuurlijk wel wat overeen maar beide treintypen hebben andere vreemde bestemmingen. Mat '64 heeft bijvoorbeeld dingen als "Schiphol-Amsterdam RAI v.v".

Dat is nog verklaarbaar, maar die plaatsen van ICM zijn soms wel erg vreemd. Beverwijk is er ook zo een. Rijssen kwam laatst nog wel van pas met werkzaamheden toen de IC's uit Enschede tot Rijssen reden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Nee, dat is alleen bij DD-AR, dat heeft dezelfde displays en blijkbaar ook dezelfde eindbestemmingen als DM'90. Al is de vraag of het nog zo is na de 'constructiewijziging'.
IRM kan 't ook nog :wink: Zowel bij DDAR als IRM kan je trouwens de meest gekke stations als bestemming instellen, zo zijn Dordrecht Stadspolders en -Zuid er ook op te krijgen terwijl je op die stations nog nieteens kan keren :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Mark »

Schiphol - Amsterdam RAI v.v. stamt nog uit de tijd dat Rai een kopstation was ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Dre »

reisthijs schreef:Dat is nog verklaarbaar, maar die plaatsen van ICM zijn soms wel erg vreemd. Beverwijk is er ook zo een. Rijssen kwam laatst nog wel van pas met werkzaamheden toen de IC's uit Enschede tot Rijssen reden.
Rsn is ook voor de supporterstreinen als FC Twente weer eens speelt, dan is er namelijk een trein Rsn-Esd voor de wedstrijd, en een trein terug na de wedstrijd. Enschede Drienerlo zal wel niet in de ICM-koersrol zitten.

Vreemde bestemmingen die ik zelf wel eens voorbij heb zien komen op een ICM:

* Oldenzaal (ik kan me herinneren dat er voor 1997 's morgens vroeg wel eens een verdwaalde ICM de stopper Hgl-Odz reed, maar voor de rest is dat voor ICM-materieel niet echt nodig).
* Amsterdam CS/Schiphol (vast uit de tijd dat er nog een IC met zowel een Shl-deel als Asd-deel reed, en bijvoorbeeld op Gn/Lw-Zl of Es-Dv maar met 1 stel reed.
* Schiphol/Hoofddorp, heeft de huidige s1600/s700 ook een tijd lang doorgereden naar Hfd?

Vreemde bestemmingen op een SGM:
Dieren (hierop stond de koersrol van de SGM-II die in mei 2007 enkele dagen in Odz heeft gestaan voordat het ding naar Padborg/Randers werd vervoerd)
Zutphen

Ook altijd handig, een s12500 die met Gn op de koersrol rondrijdt. :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Wubbo »

De NoordOost heeft naar Hoofddorp gereden in de tijd dat de Zuidtak nog niet klaar was. Toen werd vanaf Amsterdam Centraal als stoptrein naar Hoofddorp gereden, om zo het noorden en oosten toch een verbinding met Schiphol te geven.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Mark »

Dre schreef:
reisthijs schreef:Dat is nog verklaarbaar, maar die plaatsen van ICM zijn soms wel erg vreemd. Beverwijk is er ook zo een. Rijssen kwam laatst nog wel van pas met werkzaamheden toen de IC's uit Enschede tot Rijssen reden.
Rsn is ook voor de supporterstreinen als FC Twente weer eens speelt, dan is er namelijk een trein Rsn-Esd voor de wedstrijd, en een trein terug na de wedstrijd. Enschede Drienerlo zal wel niet in de ICM-koersrol zitten.
Nee, en DD-AR heeft beide bestemmingen niet, terwijl dat materieel straks juist ingezet gaat worden in de extra treinen Es - Esd - Hgl- Dv bij thuiswedstrijden van FC Twente ;)

DD-AR kan overigens wel Rotterdam Stadion en Eindhoven Stadion tonen. Boxmeer en Winterswijk zullen met de laatste update wel verdwenen zijn. Maar zelfs Kerkrade West zit nu in het pakket van DD-AR :?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door STF »

Dit zou als het goed is op de rol van ICM moeten staan:

00 Correctie/Blanco
09 Alkmaar
46 Almelo
20 Almere Buiten
73 Almere CS
45 Alphen a/d Rijn
33 Amersfoort
03 Amsterdam Bijlmer
29 Amsterdam CS
28 Amsterdam CS - Schiphol
66 Apeldoorn
31 Arnhem
62 Assen
21 Bergen op Zoom
01 Beverwijk
22 Breda
56 Deurne

41 Deventer
26 Dordrecht
75 Emmen
17 Eindhoven
05 Enkhuizen
43 Enschede
78 Eurocity Amsterdam CS
79 Eurocity London
44 Gouda
35 Groningen
38 Den Haag CS
26 Den Haag HS
13 Haarlem
61 ’t Harde
76 Harderwijk
63 Heerenveen
02 Heerhugowaard
18 Heerlen

07 Den Helder
55 Helmond
42 Hengelo
16 ’s-Hertogenbosch
59 Hilversum
48 Hoek van Holland
06 Hoorn
57 Horst – Sevenum
36 Leeuwarden
27 Leiden
30 Lelystad Centrum
19 Maastricht
32 Nijmegen
47 Oldenzaal
51 Rhenen
24 Roosendaal
39 Rotterdam CS
53 Rotterdam Stadion

64 Rijssen
08 Schagen
70 Schiphol
49 Schiphol – Amsterdam RAI
71 Schiphol – Hoofddorp
15 Sittard
52 Tiel
54 Tilburg
04 Uitgeest
37 Utrecht CS
11 Valkenburg
58 Venlo
23 Vlissingen
14 Weert
12 Zandvoort aan Zee
65 Zutphen
34 Zwolle
67 Extra trein

68 Niet instappen
10 Blanco
40 Blanco
50 Blanco
60 Blanco
69 Blanco
72 Blanco
74 Blanco
77 Blanco
80 Blanco
t/m
89 Blanco
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Dre »

Of op draaivolgorde:

Code: Selecteer alles

01   Beverwijk
02   Heerhugowaard
03   Amsterdam Bijlmer
04   Uitgeest
05   Enkhuizen
06    Hoorn
07   Den Helder
08   Schagen
09   Alkmaar
10   Valkenburg
11   Zandvoort aan Zee
12   Haarlem
13   Weert
14   Sittard
15   's-Hertogenbosch
16   Eindhoven
17   Heerlen
18   Maastricht
19   Almere Buiten
20   Bergen op Zoom
21   Breda
22   Vlissingen
23   Roosendaal
24      Dordrecht
25   Den Haag HS
26   Leiden
27   Amsterdam CS-Schiphol
28   Amsterdam CS
29   Lelystad Centrum
30   Arnhem
31   Nijmegen
32   Amersfoort
33   Zwolle
34   Groningen
35   Leeuwarden
36   Utrecht CS
37   Den Haag CS
38   Rotterdam CS
39   Deventer
40   Hengelo
41   Enschede
42   Gouda
43   Alphen a/d Rijn
44   Almelo
45   Oldenzaal
46   Hoek van Holland Strand
47    Schiphol - Amsterdam RAI   
48   Rhenen
49    Tiel
50   Rotterdam Stadion
51   Tilburg
52   Helmond
53   Deurne
54   Horst-Sevenum
55   Venlo
56   Hilversum
57   't Harde
58   Assen
59   Heerenveen
60   Rijssen
61   Zutphen
62   Apeldoorn
63   extra trein
64   niet instappen            
65   Schiphol
66    Schiphol - Hoofddorp            
67   Almere CS
68   Emmen
69   Harderwijk            
70   Eurocity Amsterdam CS
71   Eurocity London
En als we dan toch bezig zijn jagen we er meteen nog ff die van de SGM bij en de Plan V:

SGM nieuwe versie (oude had o.a. ook IJmuiden en Nieuwegein)

Code: Selecteer alles

01   Abcoude                     
02   Alkmaar                 
03   Almere Buiten              
04   Almere CS                
05   Alphen a/d Rijn             
06   Amersfoort                  
07   Amsterdam Bijlmer           
08   Amsterdam CS               
09   Amsterdam RAI               
10   Amsterdam Zuid/WTC          
11   Arnhem                      
12   Baarn                       
13   Bergen op Zoom             
14   Breda                       
15   Deurne                     
16   Diemen Zuid                 
17   Dordrecht                   
18   Ede-Wageningen              
19   Eindhoven                   
20   Enkhuizen                   
21   extra trein                 
22   Geldermalsen                
23   Gorinchem                   
24   Gouda                       
25   Gouda Goverwelle            
26   Den Haag CS                
27   Den Haag CS - Zoetermeer vv 
28   Den Haag HS                 
29   Haarlem                     
30   Heerhugowaard               
31   Heeze                       
32   Den Helder                  
33   's-Hertogenbosch            
34   Hilversum                  
35   Hoek van Holland Haven           
36   Hoek van Holland Strand
Plan V:

Code: Selecteer alles

00 Blanco
01 Enschede 
02 Hengelo 
03 Oldenzaal 
04 Almelo
05 Deventer 
06 Zutphen 
07 Apeldoorn 
08 Amsterdam CS - Schiphol 
09 Groningen 
10 Leeuwarden 
11 Heerenveen 
12 Meppel 
13 Zwolle 
14 Emmen 
15 't Harde 
16 Nunspeet 
17 Amersfoort 
18 Ede-Wageningen 
19 Utrecht CS 
20 Baarn 
21 Hilversum 
22 Lelystad Centrum
23 Almere Buiten 
24 Almere CS 
25 Amsterdam CS 
26 Hoorn 
27 Hoorn Kersenboogerd
28 Enkhuizen 
29 Den Helder 
30 Schagen 
31 Heerhugowaard 
32 Alkmaar 
33 Uitgeest 
34 Amsterdam Bijlmer 
35 Abcoude 
36 Beverwijk 
37 Haarlem 
38 Zandvoort aan Zee 
39 Diemen Zuid 
40 Amsterdam RAI 
41 Schiphol - Hoofddorp 
42 Schiphol 
43 Den Haag CS
44 Den Haag HS 
45 Rotterdam Stadion 
46 Dordrecht 
47 Gorinchem 
48 Bergen op Zoom 
49 Vlissingen 
50 Breda 
51 Tilburg 
52 Helmond 
53 Venlo 
54 Hoek van Holland Strand 
55 Hoek van Holland Haven 
56 Maassluis 
57 Rotterdam-Hofplein
58 Den Haag CS - R'dam Hofplein vv
59 Den Haag CS - Zoetermeer vv 
60 Roosendaal 
61 Rotterdam CS 
62 Leiden 
63 Alphen a/d Rijn
64 Gouda
65 Gouda Oost
66 Schiphol - Hoofddorp
67 Amsterdam Zuid WTC
68 Tiel
69 Geldermalsen
70 Rhenen
71 Arnhem
72 Zevenaar
73 Nijmegen
74 's-Hertogenbosch
75 Tilburg West    
76 Eindhoven
77 Deurne
78 Horst-Sevenum
79 Weert
80 Roermond
81 Sittard
82 Heerlen
83 Kerkrade Centrum
84 Valkenburg
85 Maastricht
86 Maastricht Randwyck
87 extra trein
88 niet instappen
Mark schreef:DD-AR kan overigens wel Rotterdam Stadion en Eindhoven Stadion tonen. Boxmeer en Winterswijk zullen met de laatste update wel verdwenen zijn. Maar zelfs Kerkrade West zit nu in het pakket van DD-AR :?
Sinds wanneer heeft NS plannen om de dienst van de ZLSM over te gaan nemen tussen Kerkrade Centrum en Spekholzerheide? :mrgreen:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten