OVer je reiservaringen in juli 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Ardan »

@iedereen die het had over het Brusselse OV:
De metro rijdt daar doordeweeks elke 6 minuten. Op de stamtrajecten (ring en centrum-oost-west) elke 3 minuten dus.
Normaal rijdt lijn 2 de hele ring en lijn 6 rijdt nog door naar Koning Boudewijn-Roi Baudouin. In de spits wordt er echter versterkt gereden, waarbij er op de schermen de volgende tekst verschijnt:
'Voor uw comfort rijden alle metro's op lijn 6.' 'Pour votre confort, tous les métros circulent au ligne 6.'
Wie snapt wat er hier bedoeld wordt? :mrgreen:
Enne VIRM, ik weet dat je slechtziend bent, maar uit de automaat kun je gewoon een kaartje trekken met NS-traject gratis en Jongerentarief. Vraag anders iemand of hij je daarmee wil helpen. Reis tot Roosendaal met je SOVC op zicht en daarna met je automaatkaartje. Dat jongerentarief geldt voor iedereen onder de 25 jaar (volgens mij ben je dat wel, correct me if I'm wrong), en zo kun je dus voor nog geen 20 euro een retourtje Brussel maken. Aldaar (bijvoorbeeld in metrostation Zuid) een dagkaartje OV halen (JUMP-dagpas) voor 4,50 en je bent voor nog geen 25 euro een leuk dagje weg. Zelf regelmatig gedaan. Ideaal! Brussel is een erg fraaie stad, mooie vergezichten bij metrostations Louiza en Simonis bijvoorbeeld. Ook leuk om te bezoeken is het MIVB-bezoekersinfocentrum nabij de metrostations Centraal en Park.

Goed, reiservaring: Syntus heeft blijkbaar een update gegeven aan de bussen. De Zwolse lijn 4 toont zodoende 'Ittersumerbroek [alterneer] via Gerenlanden' (Gerenlanden werd eerst nog niet weergegeven). Storend vind ik echter dat de andere kant op er 'Aa-landen' op de bus staat in plaats van het eerdere Aalanden (zonder streepje dus). Hebben ze net de tekst op de DRIS veranderd van AA-landen naar Aalanden, komt het er op de bus weer op. Voor uw duidelijkheid: Aalanden is de naam van die wijk, en het is géén afkorting of iets dergelijks!
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Waarom zijn spoor 1 en 2 op Amsterdam Zuid buiten gebruik?

En sinds wanneer heeft Sprinter 2973 spierwitte LED koplampen gekregen? Het leek net een spannende film toen die de tunnel uit reedt. Heel mooi.

Wie zij hier een tijdje geleden dat het Internet in de Valleilijn treinen van Connexxion zo geweldig is?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:En sinds wanneer heeft Sprinter 2973 spierwitte LED koplampen gekregen? Het leek net een spannende film toen die de tunnel uit reedt. Heel mooi.
Dat is al een paar jaar zo. Was een proef, en blijkbaar beviel het resultaat :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Ik vind wel "onze" gele frontseinen op treinen leuker dan die witte ledjes. Overal heeft men van die witte ledjes terwijl we hier nog lekker ouderwets doen, net zoals Franse auto's vroeger gele koplampen hadden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

Zo, ben weer terug op OVNL naar het voltooien van wat andere prioriteiten... Zit nu in t9217, en de airco doet het niet. Gelukkig is het niet 30 graden buiten, maar het is wel zo'n 30 graden binnen :'). Gelukkig zit dit ding niet zo megavol, dus het is nog wel prima uit te houden...

Overigens zag ik nu ook vandaag dat de tekst + klassevermelding op de CICO's op Zwd wat uitgebreider is dan StudWeekVrij of iets dergelijks...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Thomas »

Volgens mij is er inderdaad iets aangepast, want gisteren viel me op Amsterdam Amstel op dat er niet alleen maar "goede reis, abonnement" meer staat, maar ook echt "40% korting, Voordeelurenkaart" o.i.d.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Klaasje »

Justin schreef:Zo, ben weer terug op OVNL naar het voltooien van wat andere prioriteiten... Zit nu in t9217, en de airco doet het niet. Gelukkig is het niet 30 graden buiten, maar het is wel zo'n 30 graden binnen :'). Gelukkig zit dit ding niet zo megavol, dus het is nog wel prima uit te houden...

Overigens zag ik nu ook vandaag dat de tekst + klassevermelding op de CICO's op Zwd wat uitgebreider is dan StudWeekVrij of iets dergelijks...
De rijtuigverwarming staat zeker uit in de TRAXX. :')
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Net een conducteur aan m'n stoel.

"Ik zie dat je met je studenten kaart overal steeds in en uit checkt in je vrij reizen. DAT MAG NIET !"

Volgens mij doe ik al vanaf de eerst mogelijke dag inchecken in vrij reizen. Heb nog nooit iemand er over gehoord. Verder zijn er weer conducteurs die roepen dat het verplicht is. Ik ben het spoor bijster...
For Your Railroad Adventures
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door The best »

find_your_spot schreef:Net een conducteur aan m'n stoel.

"Ik zie dat je met je studenten kaart overal steeds in en uit checkt in je vrij reizen. DAT MAG NIET !"

Volgens mij doe ik al vanaf de eerst mogelijke dag inchecken in vrij reizen. Heb nog nooit iemand er over gehoord. Verder zijn er weer conducteurs die roepen dat het verplicht is. Ik ben het spoor bijster...
Ik had laatst wel dat een conducteur mij een compliment gaf omdat ik was ingecheckt met een studentenkaart.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Milco »

find_your_spot schreef:Net een conducteur aan m'n stoel.

"Ik zie dat je met je studenten kaart overal steeds in en uit checkt in je vrij reizen. DAT MAG NIET !"

Volgens mij doe ik al vanaf de eerst mogelijke dag inchecken in vrij reizen. Heb nog nooit iemand er over gehoord. Verder zijn er weer conducteurs die roepen dat het verplicht is. Ik ben het spoor bijster...
Wat erg zeg, dat die conducteur dat zei! Hij maakte dus een fout.
Ga je nu een klacht indienen? :roll: Want het 'gedrag' van de conducteur gaat nu natuurlijk veel te ver...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Ik heb op de Emmerlijn ook een keer zo'n conducteur gehad, alleen nadat ik uitlegde dat ik aan het wennen was omdat ik in het weekend op die manier betaal in plaats van een kaartje te kopen begreep hij het wel. Ach, een groot bedrijf zou geen groot bedrijf zijn als er geen miscommunicatie was her en der.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

Vreemd joh. Ik krijg ook steeds complimenten over dat ik incheck, en het gebeurt nog wel eens dat de stafleden vervolgens mij vragen of ze dit mogen tonen aan andere studenten :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door microshit »

Ik heb ook wel eens van die opmerkingen gehad van "Hee, lekker aan het in- en uitcheken?", verder nooit wat gedonder mee gehad.

Bij een controle afgelopen zaterdag (ergens in het land tijdens zonsondergang):
Ik lig half te slapen, hoor verderop iemand lopen. Verwachtte op dat deel van het traject geen conducteur. Hoor ik opeens keihard getik, was het de conducteur die met zijn kaartjeskniptang op de armleuning aan het slaan was - om mij wakker te krijgen. Pak dus maar m'n studentenkaart erbij. Laat hem zien, enige wat ik te horen krijg is "Weekkaart?" Ja. "Vanaf 16 juli kaartjes kopen hè?!".

Ware het niet dat:
Ik op dat moment dus buiten m'n vrij reizen periode was, en geen ander vervoersbewijs liet zien: ik reis dan op saldo. Conducteur neemt niet de moeite om m'n kaart uit te lezen. Ik probeer hem nog te zeggen dat ik op saldo reis, reactie was alsnog "Kaartjes kopen!". Discussie maar niet aangegaan en verder geslapen.

Overigens vandaag een conductrice aan boord... zeer aangenaam om te zien én liep ook nog eens tussen elk station heen en weer 8-) . (Ik spreek nu dus niet over haar werkprestaties :@ )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Als je soms sommige stewardessen ziet lopen rondom Schiphol dan is de conductrice in de trein vaak wel een afknapper ja -o-

Ze zijn echter vaak wel gezelliger dan die ijskonijnen die de vliegtuigen bemensen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Meltrain »

Heb ik net op Dt eindelijk weer eens ingecheckt bij NS, vergeet ik op Rlb uit te checken. :@ :')
StMisschien dat ik straks even snel op een neer fiets naar Rlb, maar niet als het zo blijft regenen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

microshit schreef: was het de conducteur die met zijn kaartjeskniptang op de armleuning aan het slaan was - om mij wakker te krijgen.
Dat valt nog mee, zelf in een diepe slaap moeten bekopen met een railpocket tegen me hoofd...
Meltrain schreef:straks even snel op een neer fiets naar Rlb, maar niet als het zo blijft regenen. :P
Je hebt gewoon Vrij Reizen? In je Vrij Reizen periode worden gemiste check outs bij NS niet opgeteld.
Weinig nut om terug te gaan fietsen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

@Bee: Tja, ik werd een keer wel heel erg enthousiast begroet door een conductrice... was een van de personeelsleden die meedeed aan het klantenpanel in Amersfoort en toevallig de dag daarna dienst bleek te hebben op de trein die ik naar huis nam. Staat wel een beetje raar op een bomvol perron in Utrecht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Meltrain »

find_your_spot schreef:
Meltrain schreef:straks even snel op een neer fiets naar Rlb, maar niet als het zo blijft regenen. :P
Je hebt gewoon Vrij Reizen? In je Vrij Reizen periode worden gemiste check outs bij NS niet opgeteld.
Weinig nut om terug te gaan fietsen.
Inderdaad Vrij Reizen. Als het dan niet wordt opgeteld als gemischte check out, dan ga ik niet naar Rlb ook.
Bedankt. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Justin schreef: Overigens zag ik nu ook vandaag dat de tekst + klassevermelding op de CICO's op Zwd wat uitgebreider is dan StudWeekVrij of iets dergelijks...
Dat had ik hier maandag al gemeld: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 25#p159386

In het kader van "tijd teveel over", wat foto's van vroagah en nu.

Voor en Na.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Opvallend is dat er bij de nieuwe software geen "Goede Reis" meer wordt gezegd. NS heeft zelfkennis?
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door VIRM »

@Ardan: ik gebruik voor papieren kaartjes altijd het loket. :)

Overigens was ik vandaag tweemaal op station Wormerveer. Gat-ver-damme! In het tunneltje dat leidt van het perron naar het busplatform hing een indringende urinelucht... Kan daar niks tegen worden gedaan (behalve regelmatig schoonmaken)?
Beul van de blindegeleidelijn
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Thijs »

find_your_spot schreef:Je hebt gewoon Vrij Reizen? In je Vrij Reizen periode worden gemiste check outs bij NS niet opgeteld.
Dat is niet meer het geval.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Thijs schreef:Dat is niet meer het geval.
Heb anders de afgelopen dagen bij NS zo'n 7 keer niet uitgecheckt.
Eens in de maand ga ik als een soort van soa test even langs de GVB balie om mijn gemiste check-outs weg te laten halen.
Maar er waren 0 onvolledige transacties.

Een gemiste check-out bij NS telt wel als het is gebeurd in je Kortingsperiode.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Caspar »

Eens in de maand naar een balie? Waarom check je niet gewoon uit? Ik ben het nog nooit vergeten... Heb wel eens een paar keer gekeken wat er gebeurt als ik mijn vrijvervoerkaart langs een paaltje op een perron haalde, maar dan gebeurde niet veel speciaals.
In de bus dus nog nooit een uitcheck gemist.
afgelopen dagen bij NS zo'n 7 keer niet uitgecheckt
Het kan dus ook 6 of 8 keer zijn? :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Meltrain »

In de tram ben ik twee keer een uitcheck vergeten. Beide keren in zowel het geldigheidsgebied als de geldigheidsduur van mijn abonnement (dat ik toen nog had), dus verder nooit wat mee gedaan.
Op de stations ben ik echter al vaak vergeten uit te checken. Ik check bijna nooit in, dus dan vergeet ik ook uit te checken. IK wil er best een routine van maken, maar in het begin zul je het dan zeker nog een aantal keer vergeten. Bovendien kan ik in mijn kortingsperiode niet op de OV-C reizen aangezien ik minder dan €6,- op mijn kaart heb en aangezien ik zelden in het weekend reis, vind ik het voorlopig nog niet de moeite om dat op te hogen.

Maar wat wordt mij dan nu aangeraden: proberen deze gemiste check-out te laten verwijderen bij een NS- en/of RET-balie of het gewoon zo laten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Geert »

Je mag ongeveer 10 gemiste check-outs hebben als ik me niet vergis, dus voorlopig zal je dan wel geen last hebben van een incidentele vergeten check-out. Wil je zeker weten dat er geen problemen zijn kun je altijd langs een balie natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten