OVer Missers in de Reisinformatie #14

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Vinny »

Zouden er ook stations bestaan zonder ingang?
Ik kwam op het Science Park in Amsterdam een bushalte tegen die volgens mij niet legaal als voetganger te bereiken is...
http://maps.google.nl/maps?q=Science+Pa ... 85,,0,2.52
Het bordje "verboden voor voetgangers" staat er nog steeds. Aan de andere kant staat dit bord: http://maps.google.nl/maps?q=Science+Pa ... 4,,2,-1.01 en ik zag vanaf de dijk ook geen stoep die ze hadden aangelegd. :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door fogeltje »

Niet zo zeer een misser maar wel grappig. Infoschermen in Connexxion bussen (en dan diegenen die met de "nieuwe versie" draaien zoals bij Hermes in Eindhoven) voegen soms (tijdelijk) de eerste en tweede regel van de bestemming samen. Zo stond er een tijdje lang in lijn 121 de bestemming "Udenmert" (normaal "Uden" en op regel via "via Gemert"). Het lijkt alsof het eindpunt in Uden weer verlegd is naar de Mert (Markt) :D
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

In Alkmaar kwam ik vandaag wederom een bus tegen met "Egmond aan Zee" filmbakvullend op de zijfilm en "Sternlaan" daardoorheen op de tweede regel :P

Overigens heeft men het in het gebied van post Alkmaar zo te zien voor elkaar de onzin-mededelingen van de TBP's te krijgen: bij de s3000 staat in ieder geval te Alkmaar, Schagen en Den Helder station Veenendaal-de Klomp wel bij de tussenstations, maar niet nog eens extra als "Stopt ook in Veenendaal-De Klomp". In Zaandam stond dat er weer wel bij.
De andere kant op heeft deze serie alleen op Alkmaar een melding "stopt op alle tussengelegen stations", te Heerhugowaard en Schagen worden die weer gewoon bij naam genoemd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Fles »

Je kunt zeggen dat ze geen kans op het zaaien van verwarring laten liggen :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Suus »

Vinny schreef:
Zouden er ook stations bestaan zonder ingang?
Ik kwam op het Science Park in Amsterdam een bushalte tegen die volgens mij niet legaal als voetganger te bereiken is...
http://maps.google.nl/maps?q=Science+Pa ... 85,,0,2.52
Die bushalte wordt als tijdhalte gebruikt maar is (nog) niet voor reizigers.
Het bordje "verboden voor voetgangers" staat er nog steeds. Aan de andere kant staat dit bord: http://maps.google.nl/maps?q=Science+Pa ... 4,,2,-1.01 en ik zag vanaf de dijk ook geen stoep die ze hadden aangelegd. :X
Hier is de situatie langdurig professioneel aangepast door middel van betonblokken, de bus staat hier bij een zomerhalte voor lijn 240, lijn 40 stopt daar niet. Door het verleggen van de route van lijn 640 (ex-240) wordt deze halte overbodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Vinny »

Die bushalte wordt als tijdhalte gebruikt maar is (nog) niet voor reizigers.
Hij staat wel op de kaart van het GVB: http://www.gvb.nl/reizigers/plattegrond ... kaart.aspx
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Suus »

Klopt, maar de halte Science Park Ignis wordt niet gebruikt. Reizigers kunnen gebruik maken van de halte Science Park Aer of Science Park Aqua. Overigens gebruiken de meeste reizigers de halte Science Park Amsterdam die in het verlengde van de Kruislaan ligt (en niet de halte Science Park Amsterdam op de Carolina Mac Gillavrylaan)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door webguy »

Vandaag de laatste dag dat de s3100 doorrijd naar Mt. Hebben ze qua reisinformatie belachelijk slecht aangepakt in Arnhem: ze hebben maar de s3100 maar Nijmegen opgeheven en een extra trein ingelegd naar "...". Is dat de InfoPlus manier van "luister naar omroepbericht" neerzetten ofzo? Het is iig belachelijk, helemaal als er onder staat dat de Intercity naar Nijmegen van :50 en :20 niet rijdt.

(foto's volgen)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Geert »

Hmm, in Nijmegen stond het gisteren wel gewoon goed op de TBP's, namelijk als intercity naar Maastricht/Heerlen. Heeft Arnhem al TBP's? Ik dacht dat ik gisteren nog ouderwetse CTA's zag hangen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Wubbo »

Ook zonder InfoPlus lijkt het nergens op: in Utrecht staat die omgeleide trein aangegeven als een intercity naar 's-Hertogenbosh, Ede-Wageningen, Arnhem, Eindhoven, Weer, Roermond, Maastricht en Heerlen. Dat helpt ook niet erg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Geert »

Tja, er zullen wel geen flapjes zijn die in de juiste volgorde alle stations tussen Utrecht en Maastricht kunnen tonen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Wubbo »

Dat mag nooit een excuus zijn om dan maar een aantal stations niet te laten zien (Driebergen-Zeist, Nijmegen...)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door find_your_spot »

webguy schreef:Het is iig belachelijk, helemaal als er onder staat dat de Intercity naar Nijmegen van :50 en :20 niet rijdt.

(foto's volgen)
Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Meltrain »

Chauf21 schreef:
Caspar schreef:Zouden er ook stations bestaan zonder ingang?
:Y Grensstations of passeerstations. Vaak bestaan die alleen uit een perron waar je even je benen kan strekken of waar formele handelingen (paspoortcontrole bijvoorbeeld) verricht moeten worden. Volgens mij bestaan dergelijke stations in Nederland niet, maar stations zonder ingang kunnen dus wel bestaan.
Sagliains in Zwitserland. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Bart »

In het VK ook Smallbrook Junction en Newhaven Marine.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Hmm, in Nijmegen stond het gisteren wel gewoon goed op de TBP's, namelijk als intercity naar Maastricht/Heerlen. Heeft Arnhem al TBP's? Ik dacht dat ik gisteren nog ouderwetse CTA's zag hangen.
Ik heb eigenlijk geen info gezien of gehoord over het feit dat die trein tussen Shl en Ah in omgekeerde volgorde rijdt: het treindeel naar Hrl voorop en dat naar Mt achter. Terwijl je wordt doodgegooit met omroepberichten als dit bij een ICE/Thalys/Benelux/andere internationale trein gebeurt. (Dat is daar natuurlijk wel meer relevant i.v.m. zitplaatsreserveringen en rijtuignummers) Ik moest zelf wel even goed kijken, toen ik dat voor het eerst zag maar i.v.m. het kopmaken in Ah is het natuurlijk logisch.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door webguy »

Geert schreef:Hmm, in Nijmegen stond het gisteren wel gewoon goed op de TBP's, namelijk als intercity naar Maastricht/Heerlen. Heeft Arnhem al TBP's? Ik dacht dat ik gisteren nog ouderwetse CTA's zag hangen.
In de nieuwe perrontunnel hangen al wel overal nieuwe schermen, vandaar dat het daar wel op ging. In nijmegen stond het verder goed. Ik kreeg de indruk dat de gedachte was dat reizigers met de normale s3100 niet hoefden te weten dat de trein naar Maastricht gaat. Klinkt enigzins logisch, maar om dan de trein zo opnieuw in te leggen.

In de hal in Arnhem:
Afbeelding
(Terwijl ik deze foto nam werd ik door twee miepjes van "Arnhem Centraal" er op gewezen dat de trein gewoon reed hoor... Die lui staan er al de hele week met een Railpocket in het midden van de perrontunnel reisadviezen te geven)

CTA op het Perron:
Afbeelding
Nog een fout: hij stopte helemaal niet in Oss geloof ik -o-

In Nijmegen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Volgens de informatie op connexxion.nl vervalt in Utrecht wegens werkzaamheden halte Anne Frankplein en is er geen alternatieve halte... nou zag ik vanmorgen om de hoek bij die halte op de Europalaan toch echt een noodhalte :roll:
Werd overigens wel keurig door de chauffeur omgeroepen dat er een omleiding was met alternatieve reisadviezen :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Marc »

Vanmiddag hoorde ik dit bericht in Maastricht.
Als ik dit bericht hoor als student zijnde dan lijkt het dat ik alleen 40% korting krijg als ik incheck en ga reizen op saldo...
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door microshit »

Én dat op alle kaarten ROS al mogelijk is (niet, moet je activeren).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Bij halte Bleekstraat in Utrecht heeft men de halte-vervallen-zak (voor lijn 47, 74 en 77) over het haltebord getrokken, daarmee de informatie over de lijnen die er nog wel komen (toch echt de meerderheid) onzichtbaar makend :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Geert »

Marc schreef:Vanmiddag hoorde ik dit bericht in Maastricht.
Als ik dit bericht hoor als student zijnde dan lijkt het dat ik alleen 40% korting krijg als ik incheck en ga reizen op saldo...
Was ook in Utrecht te horen, met letterlijk dezelfde tekst. Het is inderdaad net alsof je verplicht in- en uit moet checken op deze manier.
microshit schreef:Én dat op alle kaarten ROS al mogelijk is (niet, moet je activeren).
Als je een studenten-ov hebt hoef je geen ROS te activeren, dat komt automatisch mee met je studentenproduct.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Meltrain »

Normaal worden bij zelfs de kleinste werkzaamheden al blauwe vertrekstaten opgehangen op station Rotterdam Centraal, maar voor de toch redelijk ingrijpende werkzaamheden bij Lage Zwaluwe was het blijkbaar te veel moeite om blauwe vertrekstaten te maken. :?

Verder was er te Rtd nog een omroep als volgt (waarbij ik alleen de tijden niet meer weet): "De Fyra naar Breda van xx:xx vertrekt van spoorwijziging 4." :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door VIRM »

Oops oops oops oops!

Gisteren hoorde ik op Sloterdijk en Leiden Centraal omroepberichten over de geldigheid van de studenten OV-weekkaart voorbij komen:
1. Op Sloterdijk werd er omgeroepen dat de kortingsperiode in de vakantie tot en met 16 augustus geldt. Het is eigenlijk TOT 16 augustus. Dat scheelt namelijk 24 uur heh...
2. Op zowel Sloterdijk als Leiden Centraal werd verteld dat je dan moest in- en uitchecken met je OV-chipkaart. Dat er ook nog zoiets is als een papieren kaartje met korting werd even overgeslagen.
Toch maar gisteravond aan de eerste conducteur verteld (die zei dat hij dit ging doorgeven) en zojuist ook nog even zelf de klantenservice gebeld. :) Wel mooi dat ze het omroepen, maar geef dan ook goede en volledige informatie.

EDIT: ohja, gisterochtend nam ik in Zaandam buslijn 64 vanuit de richting Kogerveld naar het station van Zaandam. In het centrum riep de automatische halte-afroep nog 'Zaandam, Vinkenstraat' om. Dit terwijl die halte wegens werkzaamheden is vervallen en de bus wordt omgeleid (deze omleiding geldt al een poos). Hebben ze voor dit soort dingen niet iedere avond een software-update voor bij Connexxion?
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef: EDIT: ohja, gisterochtend nam ik in Zaandam buslijn 64 vanuit de richting Kogerveld naar het station van Zaandam. In het centrum riep de automatische halte-afroep nog 'Zaandam, Vinkenstraat' om. Dit terwijl die halte wegens werkzaamheden is vervallen en de bus wordt omgeleid (deze omleiding geldt al een poos). Hebben ze voor dit soort dingen niet iedere avond een software-update voor bij Connexxion?
Dit komt omdat de software pas na een afwijking van +-150 meter herkent dat het om een omleiding gaat.

De halteafroepen gaan doormiddel van omwentellingen van het wiel. Zo kan het dus gebeuren dat er nog 1 halte in de werkzaamheden wordt omgeroepen die niet meer in gebruik is.

Software updates worden bij Connexxion eigenlijk alleen maar gedaan als er er een nieuwe dienstregeling is, of bij zoveel kleine foutjes een bug fixes worden toegepast. (wat dan vaak weer voor andere problemen zorgt)
For Your Railroad Adventures
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten