OVer je reiservaringen in juli 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:
Caspar schreef:Door een defecte trein reed de s4500 als stoptrein naar Amsterdam Centraal en kregen we ongeveer 8 minuten vertraging.
Hmm, als ik zo de sporensituatie tussen Zd en Ass bekijk moet die defecte trein dan knap ongelukkig gestaan hebben (ergens in de wissels), anders kom je er daar zo te zien nog wel redelijk omheen met minimale vertraging.
De s3000 werd als gevolg hiervan omgeleid via Haarlem hoorde ik op station Alkmaar waardoor deze ook allemaal met vertraging reden.
Ding bleek in de Hemtunnel te staan. Dat is op zich geen ramp, ware het niet dat er in een andere buis van de Hemtunnel werkzaamheden waren. Toen was er dus nog maar een spoor over in de tunnel, en da's wat weinig.

Op het moment dat de werkzaamheden gecanceld waren reed ook de trein weer trouwens.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Je mag ongeveer 10 gemiste check-outs hebben als ik me niet vergis,
12 *O*
For Your Railroad Adventures
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

microshit schreef: Laat hem zien, enige wat ik te horen krijg is "Weekkaart?" Ja. "Vanaf 16 juli kaartjes kopen hè?!".

Ware het niet dat:
Ik op dat moment dus buiten m'n vrij reizen periode was, en geen ander vervoersbewijs liet zien: ik reis dan op saldo. Conducteur neemt niet de moeite om m'n kaart uit te lezen. Ik probeer hem nog te zeggen dat ik op saldo reis, reactie was alsnog "Kaartjes kopen!". Discussie maar niet aangegaan en verder geslapen.
Ja en dat is dus hetgene waar ik voor vrees -- ik vind het erg fijn om toch op saldo te kunnen reizen, aangezien het per situatie afhangt of ik in Ddr of Zwd uitstap bij de terugreis, of dat ik alsnog uitwijk naar een andere bestemming.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door STF »

Pff, ik probeer een busroute te plannen voor morgenavond maar het wil niet erg lukken, ben al meer dan een uur bezig en loop elke keer vast op riskant krappe overstaptijden wat niet erg prettig is aangezien het allemaal de laatste ritten van de dag zijn, onze reiservaring moet natuurlijk niet een 30 kilometer lange voettocht naar Reisdorf worden. :wink:

Vanavond hebben we ook zo'n route afgelegd met de laatste ritten van de dag en die had gewoon acceptabele overstaptijden.

En voordat de vraag komt; waarom ga je niet overdag?
Heel simpel, pas rond 20.30 à 21.00 uur is het op de camping en in het café rustig genoeg dat ik even een paar uurtjes met htm_tram en TheKnitter weg kan, het hoogseizoen is dit jaar erg vroeg op gang gekomen (meestal pas eind juli).

Minstens 60 procent van de Luxemburgse buslijnen rijden niet na 20.00 uur, wat een land he... :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Sommige werkzaamheden combineren wel erg rot met elkaar... door de verbouwing van Utrecht Centraal kan je op Busstation Zuid niet parallel aan het spoor richting Westplein rijden, maar vanaf de halteperrons in het middendeel is het ook weer niet mogelijk om linksaf te slaan naar de doorsteek die daar aangelegd is.
Mijn bus vertrok vanmorgen dan maar achteruit van z'n halte om vervolgens wat makkelijker de omleidingsroute richting de Europalaan te kunnen bereiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Etienne »

De HC van de t5656 had gisteren wel een mooie bij binnenkomst van Amf:

"Het volgende station is Amersfoort, station Amersfoort. Hier kunt u nog overstappen op andere treinen, een greep uit ons assortiment....."

:mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Ook fraai... middenin de avondspits heel Amersfoort er grotendeels uit. Zullen wel wat geraakt hebben bij het werk aan de vrije kruising westzijde. Tussen Utrecht en Amersfoort reden minder treinen volgens de ARGOS-borden, maar op de TB21 bleek dat de NoordOost, s2800 en s5600 opgeheven waren. Ehm, dan heb je niet veel meer over wat wel rijdt :mrgreen:

Ben maar gewoon rechtsomkeert gegaan, kon nog net de 12 van 17.10 uur halen en bij het AZU overgestapt op 252 aangezien m'n fiets nog op station Amersfoort stond. In Amersfoort aangekomen bleek overigens dat er een pendeltrein in uurdienst van/naar Utrecht reed, maargoed, was er nog altijd eerder dan wanneer ik op die pendeltrein gewacht zou hebben. En vooral ook een stuk comfortabeler want die pendeltrein zal wel een blik sardientjes op rails geweest zijn met vier treinen in één trein.

De Amba die ik op 252 had had trouwens eigenwijze cico's die eens in de zoveel tijd een chipkaart niet wilden herkennen en het dan kort daarna weer gewoon deden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Klaasje »

De storing ontstond volgens mij rond 12:30. Het viel mij tijdens de lunch op dat de Noord-Oost vanaf de sporen 6 en 7 richting Zwolle/Deventer vertrok. Even later bleek alles richting Hilversum/Utrecht eruit gegooit te zijn. Gelukkig reed er weer wat in de avondspits. Omdat alles aan de oostzijde van het station wel werkte, en ik geen zin had in sardientjesvervoer ben ik maar in de s5600 naar Nijkerk gestapt en heb daar buslijn 160 gepakt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daantje »

Vanmorgen kwam ik erachter dat de s2200 van 7.41 uur op Rotterdam Centraal een kwartier vertraging had, geen probleem, in dat soort gevallen neem ik altijd de s1900 van 7.46 uur maar die bleek ineens om 7.53 uur te gaan. Waarschijnlijk vanwege de werkzaamheden bij Dordrecht/Roosendaal/Breda maar er is de afgelopen dagen niets over omgeroepen of op een andere manier gecommuniceerd. Vanmorgen waren er ook alleen maar omroepberichten over dat de s1900 richting Dordrecht en Breda niet reed maar er werd met geen woord gerept over de andere vertrektijden richting Den Haag -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Klaasje schreef:De storing ontstond volgens mij rond 12:30.
Tja in een geval als dit baalde ik toch wel een beetje dat ik vrij gehaast van 't werk vertrokken was. De boel toch nog maar even netjes opgeruimd en daarna snel naar de bushalte zodat ik niet al te laat een trein zou hebben.
Had ik de gelegenheid gehad eventjes te kijken dan zou ik gelijk met lijn 71 van het Europaplein naar het AZU gereisd zijn en wat tijd gewonnen...

Maar kwam wel mooi van pas dat ik toevallig net gisteren een overzichtje van alle reismogelijkheden inclusief alternatieven gemaakt had :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Je mag ongeveer 10 gemiste check-outs hebben als ik me niet vergis, dus voorlopig zal je dan wel geen last hebben van een incidentele vergeten check-out. Wil je zeker weten dat er geen problemen zijn kun je altijd langs een balie natuurlijk.
Ik ben vanmiddag toch maar even naar de balie op Rtd gegaan.
Daar werd mij verteld dat ik nog niet 10 gemiste check-outs heb, maar dat niet gezien kan worden hoeveel gemiste check-outs ik in totaal wel heb (omdat ze tot slechts een week kon terugkijken in mijn reisoverzicht) en dat die gemiste check-out van gisteren ook niet verwijderd ko worden. Als ik echter tien gemiste check-outs heb, kunnen ze wel verwijderd worden. :? Heel leuk, maar ik merk pas dat ik tien gemiste check-outs heb, wanneer mijn kaart geblokkeerd is en dan moet ik dus eerst langs een verkooppunt om die gemiste check-outs te laten verwijderen. :roll: Erg handig, maar niet heus. :roll:

Vraagje die er verband mee houdt: hoe lang is eigenlijk de maximale tijd die er tussen een check-in en check-out mag zitten? Ik was gisteren rond 16:00 ingecheckt en toen ik vanmiddag rond 14:30 op Rlb wilde uitchecken werd ik wéér ingecheckt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Gekko123 »

Uitchecken is mogelijk tot 04.00 uur de volgende dag. In dit geval dus niets bijzonders.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Meltrain »

Oke, dan weet ik dat.
Bedankt voor het antwoord. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Meltrain schreef: Ik ben vanmiddag toch maar even naar de balie op Rtd gegaan.
Bij de balies van GVB, RET, Veolia, Breng en GVU kunnen ze je gemiste check outs repareren.
Gewoon even langs een RET balie gaan dus.
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door STF »

Ik dacht nu eindelijk eens een fatsoenlijke overstaphalte in een dorpje te hebben gepland waar we de laatste bus naar huis konden nemen, nou je raad het al; die overstaphalte bleek helemaal niet in een dorpje te liggen maar verscholen tussen een paar dikke bomen aan de rand van een boerenveld... :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Zow, de t1759 was me daarnet flink aan het doorslippen op de natte sporen bij vertrek uit Ut. Zelfs in de herfst dat niet zo extreem meegemaakt.
Op Ut is overigens de middentunnel dicht wegens wateroverlast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Gekko123 »

Het viel mij op dat er in Nijmegen een heleboel halteborden staan die oorspronkelijk van Hermes zijn. Linksbovenin staat namelijk het logo van Hermes. We zullen maar zeggen dat het alvast voorbereid is op de nieuwe concessie, wanneer Hermes de boel overneemt van Novio (ok, ik weet dat het geen verschil maakt).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Dat er ook buschauffeurs zijn die van de regen vrolijk worden bewees een buschauffeur op de bus van Diemen Zuid naar Diemen Centrum maar weer, die had duidelijk zijn grapjas aangedaan vanochtend.

Zo was het voor de mevrouw voorin niet nodig om uit te stappen, de schietstoel zou haar werk wel doen. En de wat langzame deur werd uitgelegd als veiligheidsmaatregel maar hij waarschuwde ook om er niet tussen te komen. Dat was bij hem een keer gebeurd vertelde hij: "...een rit met bus 48 en die mevrouw met enorme probeerde toen wat naar hem te roepen maar hij verstond het niet, dus riep ik elke keer WATZEGGIE? en die mevrouw maar mompelen. Dus ik deed die deur maar dicht, ging die rugzak mee. Zat die rugzak klem. En toen die mevrouw dus vroeg de deur weer te openen zat ze zelf weer klem..."

Bij een halte vroeg iemand of de bus ook naar Ymere ging. Nou, ik ga niet naar IJburg, niet naar Almere en ook niet naar het water er tussenin. Nadat uitgelegd was dat het een bedrijf was zei die mevrouw "gaat u die kant op?" De chauffeur zegt ja, zegt die passagier: Mooi, dan ga ik met u mee. Zegt die chauffeur: En ik met jou, want ik moest toch die kant op _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Ik dacht dat ik alle sightseeing-omleidingsroutes ondertussen wel gehad had (drie verschillende inmiddels), maar vanmiddag zag ik een lijn 65 op de Koningin Wilhelminalaan uit de richting van het 5-Meiplein komen in Utrecht. Die versie had ik nog niet gehad :P

En dan zijn er nog de varianten om van Busstation Zuid af te komen: gisteren achteruit van de halte vertrokken, vandaag een rondje voor de deur van HGB IV gemaakt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daantje »

Vanmorgen weer een hoop gedoe op Rotterdam Centraal. Ik wilde de s2200 van 7.41 uur naar Delft nemen maar die zou tien minuten vertraging hebben, toen maar naar de s1900 gelopen van 7.53 uur. Er werd omgeroepen dat er door problemen in de tunnel (welke tunnel? Blaaktunnel of Barendrechttunnel, vermoed die laatste) geen treinverkeer mogelijk was naar Dordrecht en de treinen maar tot Rotterdam Lombardijen zouden rijden. Ik hoopte dat de s2200 de problemen voor zou zijn en de s1900 pendelt nu volgens mij tussen Rotterdam en Den Haag dus die zou er geen last van moeten hebben. Helaas voor mij ging die laatste niet rijden en werd het niet binnengekomen stel afgerangeerd, naja dan maar weer terug naar de s2200 toen er werd omgeroepen dat de stoptrein naar Den Haag Centraal van 7.49 uur (? vertrektijd van de s5000 maar die rijdt nu niet ivm vakantiedienstregeling en bovendien gaat die naar Leiden en niet naar Den Haag Centraal, de s5100 gaat om .02 en .32 dus duistere trein) binnen enkele ogenblikken zou vertrekken. Maar niet te lang nagedacht over welke trein dat dan zou zijn maar me er naar binnen gewerkt en nog een zitplekje kunnen vinden. Geloof dat ik daar goed aangedaan heb want nu was ik nog redelijk snel op Delft al zag ik de s2200 nog binnenkomen toen ik naar de bus liep dus die is ook nog wel redelijk snel daarna vertrokken.

Vraag me toch af wat al die vage treinen nu zijn. De s1900 die ineens op een ander tijdstip rijdt en blijkbaar pendelt tussen Den Haag en Rotterdam en nu ook al een stoptrein die ik normaal niet ken.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door mb90 »

Die stoptrein van 7:49 uur is de s5100 die nu richting Den Haag in het pad van de s5000 rijdt. Ik denk dat dat gedaan is om de keertijd in Lage Zwaluwe geen 40 minuten maar 12 minuten te laten duren. Dat de communicatie daarover slecht is blijkt nu wel, want op de NS-site is er buiten de planner niets over te vinden.. :neg:
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daelea »

Vanochtend een s3000 die bij Veenendaal-de Klomp met een noodgang aan kwam zetten, en ineens wel heel hard, schokkend en piepend remde ... Bijna vergeten te stoppen? *O*
Daarnaast ook een storing op Alkmaar, alle reisinformatie (TBP, AV) bleven hangen op iets voor 9:12, met een omroep dat "er mogelijk foutieve informatie op de reisinformatieschermen kan staan" :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Daar ook al... alle TBP's in Amersfoort lagen er vanmorgen ook uit. Wellicht een update mislukt want op een zeldzame werkende zag ik wel een IC naar Groningen met de melding "Stopt na Zwolle op alle tussengelegen stations" i.p.v. "Stopt ook in Meppel, Hoogeveen, Beilen en Haren".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daantje »

mb90 schreef:Die stoptrein van 7:49 uur is de s5100 die nu richting Den Haag in het pad van de s5000 rijdt. Ik denk dat dat gedaan is om de keertijd in Lage Zwaluwe geen 40 minuten maar 12 minuten te laten duren. Dat de communicatie daarover slecht is blijkt nu wel, want op de NS-site is er buiten de planner niets over te vinden.. :neg:
Heb ik toch niet ergens over heen gekeken. Had van de week nog in de planner gekeken hoe het zat met die s1900 die nu om .53 gaat maar toen ben ik de s5100 niet om .49 tegengekomen dus dat is dan ook pas daarna erin gekomen. Zou bij zijn als die werkzaamheden weer voorbij zijn en alles weer normaal rijdt. Heb al zoveel vertraging en gedoe gehad van de week.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Michael »

Ik zat vandaag in treinje t3665 van Zwolle naar Breda, althans Breda was de bedoeling maar die trein strandde in Den Bosch omdat ie de bovenleiding naar de kl*te had gereden. dus vervolgens met een flink vertraagde en overvolle sprinter naar Breda gereisd. Uiteindelijk met 40 minuten vertraging in Breda aangekomen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten