willy84 schreef:Ja want de randstad is de bomb en Groningers zijn allemaal boeren dus moeten hun kop houden.
Je moet me geen woorden in de mond leggen maar ik wil best even chargeren; Ja inderdaad. Het noorden kost geld en de randstad levert geld op dus weg ermee. Het ging me uiteraard ook niet om één trein die consequent vertraagd is in Asd of Ut maar om bijvoorbeeld een bouwkundige chaos waar overheidsgeld ingegoten wordt.
De minister van infrastructuur is verantwoordelijk voor de NS en politiek aanspreekbaar op het functioneren. Dus dit lijkt mij prima. Het is al te triest voor woorden dat de NS dit zelf niet had kunnen bedenken. De mensen die dit hebben bedacht verkeren zelf op een bedenkelijk niveau.
De staat is aandeelhouder. Aandeelhouders zijn niet verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van een bedrijf, dat zijn de bestuurders met de raad van commissarissen en de OR als controlerende organen. Dit is bijvoorbeeld ook de reden waarom een docent geen ambtenaar is en het CBR geen overheidsinstelling; Anders zou de minister hoofdelijk verantwoordelijk zijn voor iedereen die zakt.