74 Driebergen via Utrecht CS
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Ik meen vanochtend, toen ik in lijn 56 op weg was richting Amersfoort, bij de Connexxion-stalling in Zeist een Provincie-groene bus gezien te hebben met op het display:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Nouja, opvallend. Er schijnt vandaag een halve Plan V vanaf de Watergraafsmeer via de Carolina MacGillavrylaan, de Molukkenstraat, Insulindeweg, Zuiderzeeweg en IJburglaan achterop een vrachtwagen naar de A10 gereden te zijn om afgevoerd te worden naar Groningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Te Utrecht Centraal reed de t554 met IRM. Dat was normaal alleen op vrijdag zo wegens het grotere reizigersaanbod, kennelijk verwacht men die nu de hele week ofzo
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Ik zag hem staan in Groningen. Maar ze rijden wel vaker met dat soort materiaal naar Groningen toe. Als ik op donderdag reis wil ik er nog wel eens in zitten, vrijdag eigenlijk bijna nooit.Daniel schreef:Te Utrecht Centraal reed de t554 met IRM. Dat was normaal alleen op vrijdag zo wegens het grotere reizigersaanbod, kennelijk verwacht men die nu de hele week ofzo
En ik vind persoonlijk dat ze op zondagavond ook met dubbeldekkers naar Groningen moeten rijden, maar om de een of andere reden doet de NS dat niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Vind ik niet zo vreemd, dat ding heb je dan nooit op tijd weer terug in de Randstad of zuidelijker waar ze staan te springen om dubbeldekkers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Je ziet nu steeds meer de mix-bedrijven van ICMm met VIRM. Dat zou de komende tijd best wel eens meer kunnen worden. Er zijn genoeg treinen die met VIRM rijden in de spits die best met twee bakken extra ICMm gereden kunnen worden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Zie bijvoorbeeld de s2800 die nu met IRM rijdt, maar in de spits ook prima te doen was toen er nog ICM in reed.
@Bee: aangezien IRM in Onnen in onderhoud is kan je zo'n zondagavondtrein natuurlijk prima rijden met materieel dat onderhoud moet hebben. Doen ze nu met het materieel van de t526 / t561 ook
@Bee: aangezien IRM in Onnen in onderhoud is kan je zo'n zondagavondtrein natuurlijk prima rijden met materieel dat onderhoud moet hebben. Doen ze nu met het materieel van de t526 / t561 ook
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
@Klaasje: Sommige treinen in de s2000 en s8800 wil ik nog wel geloven, maar ik zie de s2100 of s2600 niet met ICM rijden. Misschien in Zeeland dat het lukt, maar doordeweeks is VIRM-VI vaak al te krap. En ook in de s800 of s3000 zie ik het op het drukste deel van de route nog niet echt een succes worden, er is een reden dat de toch erg lange ICR-composities in 2006 uit de s800 zijn geschopt natuurlijk
@Daniel: Ik denk dat The Best de hele zondagavondstudentendrukte wel verVIRMd wil zien.
@Daniel: Ik denk dat The Best de hele zondagavondstudentendrukte wel verVIRMd wil zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Nee hoor, dat absoluut niet. Eigenlijk wil ik gewoon dat er rond die tijd extra capaciteit wordt geboden. Dat kan met behulp van VIRM, maar je kan ook extra treinen of langere treinen laten rijden. Maar op het echte moment van topdrukte (wat volgens mij de trein van 21.18 vanuit Zwolle is) mag er best een VIRM rijden ja.
Laatst gewijzigd door Daniel op do 14 jul 2011, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quotes verwijderd
Reden: Overbodige quotes verwijderd
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Dan mijdt je die trein toch? Ga je eerder of later..
Laatst gewijzigd door Daniel op do 14 jul 2011, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nog meer overbodige quotes verwijderd
Reden: Nog meer overbodige quotes verwijderd
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Ik reis meestal niet met die trein eigenlijk. Reis tegenwoordig vooral op maandagochtend (dan zijn de treinen ook lekker druk trouwens).
Maar goed, toen ik nog wel op zondag reisde, was dat voor mij gewoon de makkelijkste trein. Kon ik nog studio sport afkijken en was ik nog redelijk op tijd in Groningen (en dat geld dus blijkbaar voor wel meer mensen).
Maar goed, toen ik nog wel op zondag reisde, was dat voor mij gewoon de makkelijkste trein. Kon ik nog studio sport afkijken en was ik nog redelijk op tijd in Groningen (en dat geld dus blijkbaar voor wel meer mensen).
Laatst gewijzigd door Daniel op do 14 jul 2011, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: En nog meer overbodige quotes verwijderd
Reden: En nog meer overbodige quotes verwijderd
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Vanmiddag rond 16.40 kwam er op Zl een VIRM IV binnenrijden om de s5600 naar Utrecht te gaan rijden. Wordt normaal met DDAR gereden
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
De MBE van 14:22 uit Luik, dus 14:51 op Maastricht, kwam aanrijden met een solo klassiek stel te Luik
Perron was zo druk, dat de mcn meermalig op de tyfoon ging, zodat de mensen iets naar achteren gingen. Iedereen kon wel mee :Y
Ik dacht dat de MBE met I11 rijtuigen (ofzoiets) reed?
Perron was zo druk, dat de mcn meermalig op de tyfoon ging, zodat de mensen iets naar achteren gingen. Iedereen kon wel mee :Y
Ik dacht dat de MBE met I11 rijtuigen (ofzoiets) reed?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Soms gebeurt het dat er een te grote vertraging is of een defect aan de oorspronkelijke trein en zet men vanaf Luik een klassiekertje in als vervanger.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
De s3000 die om 16:15 ongeveer vanuit De Klomp naar Arnhem vertrekt werd gereden door 2x SGMm. Weer eens wat anders dan die eeuwige schommelboten.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Door de vakantie rijden bijna alle treinen alleen tussen Luik en Maastricht met klassieke stellen. Er zijn volgens mij maar 4 treinen per dag die van en naar Brussel rijden met rijtuigen.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Dat verklaart een hoopMarc schreef:Door de vakantie rijden bijna alle treinen alleen tussen Luik en Maastricht met klassieke stellen. Er zijn volgens mij maar 4 treinen per dag die van en naar Brussel rijden met rijtuigen.
Solo stelletjes inzetten terwijl dat erg krap is bij aantal treinen. Zet op zijn minst 2 stelletjes in, denk ik dan..
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Los IRM-viertje in de t2865 nu. Da's al wat meer op het vakantie-reizigersaanbod afgestemd. Deel de bovenverdieping van de voorste bak op Rtd - Ut nu met drie anderen.
Op de heenweg met de t2838 (met een zesje) had ik de voorste (Amf-Ut) / achterste (Ut-Rtd) bak boven van Amersfoort tot Rotterdam voor mij alleen
Op de heenweg met de t2838 (met een zesje) had ik de voorste (Amf-Ut) / achterste (Ut-Rtd) bak boven van Amersfoort tot Rotterdam voor mij alleen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Om 15.10 stond er in Utrecht een Benelux-stam op het spoor uit Amsterdam. Leeg naar Breda?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Meen op Somda gelezen te hebben dat er elke dag een uitwisseling is voor onderhoud en schoonmaak...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Zo rond een uur of één een koploper als stoptrein van Almelo naar Enschede, zie je ook niet elke dag.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Ik zag aan het eind van de middag, toen ik in Woerden in de bus was gestapt, dat er een SGMm stopte. Ik kon helaas niet zien waar die naar toe ging, maar afwijkend is het in ieder geval (zowel de s4000, s9800 als s8800 die er stoppen rijden niet met SGMm).
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Er zat een SGMm-III in de s4000 vandaag ja, oa de t4058 -o-
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
s2800 heeft juist in de spitsuren IRM nodig, met ICM was het vaak staan. buiten de spits kan ICM nog wel. op zondag middag trouwens weer niet voordat er IRM reed reden ze vaak zat met een enkele icm wat staanplekken door de hele trein opleverde.Daniel schreef:Zie bijvoorbeeld de s2800 die nu met IRM rijdt, maar in de spits ook prima te doen was toen er nog ICM in reed.
@Bee: aangezien IRM in Onnen in onderhoud is kan je zo'n zondagavondtrein natuurlijk prima rijden met materieel dat onderhoud moet hebben. Doen ze nu met het materieel van de t526 / t561 ook
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
dat zag ik afgelopen zondag ook t.h.v. van rijnhaven richting centraal. wel grappig om te zien ret en randstadrail gekoppeldBee schreef:Volgens mijn vriend uit Zevenkamp is dat al de hele week het geval, en hebben ze zelfs in combinatie met een SG3 gereden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten