Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Wubbo »

Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie
Geplaatst op: vrijdag 15 juli 2011 12:01
Laatst bijgewerkt: vrijdag 15 juli 2011 12:01


De schoolvakanties zijn nog niet begonnen, maar Qbuzz staat al in de zomerstand. De bussen rijden sinds afgelopen maandag volgens de zomerdienstregeling, terwijl de middelbare scholen pas vanmiddag op slot gaan en de basisscholen nog een week later. En ook de weekabonnementen op OV-studentenkaarten zijn nog tot en met vandaag geldig.
Lees verder
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door webguy »

Poeh he... Wat een nieuws weer... Alsof het die middelbare school studenten uit maakt dat in de laatste week de bus minder rijdt. Fietsen met die handel...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door deadlock »

Dat heeft Syntus in Zwolle ook gedaan :o Vrij irritant omdat ik nu 25 minuten op de trein moet wachten ipv 10. Normaliter is dat in de zomer geen probleem want dan ga ik wel fietsen maar met het weer van de afgelopen drie dagen is dat toch onprettig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Klaasje »

25 minuten? Dat terwijl alle treinen rond dezelfde tijd vertrekken in Zwolle.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Etienne »

Klaasje schreef:25 minuten? Dat terwijl alle treinen rond dezelfde tijd vertrekken in Zwolle.
Het zal wel de aansluiting "van" de bus op "de" trein zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Fles »

Schande Qbuzz. Zo kan ik ook concessies winnen :P :')
Flevolander
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 15:05

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Flevolander »

In de zomermaanden nemen er minder mensen de bus. Logisch dat het vervoeraanbod dan lager wordt. Dat heeft niets met schoolvakanties te maken, maar alles met teruglopende reizigersaantallen. Veel forenzen en winkelpubliek zijn dan al met vakantie. Of pakken tijdens het mooie weer de fiets (jammer dat het deze week net stortregende, maar ja...)
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door The best »

Flevolander schreef:In de zomermaanden nemen er minder mensen de bus. Logisch dat het vervoeraanbod dan lager wordt. Dat heeft niets met schoolvakanties te maken, maar alles met teruglopende reizigersaantallen. Veel forenzen en winkelpubliek zijn dan al met vakantie. Of pakken tijdens het mooie weer de fiets (jammer dat het deze week net stortregende, maar ja...)
Ik wou net zeggen, deze week waren de bussen in Groningen akelig druk.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door JeePee »

Vond het wel meevallen eigenlijk. 22 was nog wel druk, maar dat is altijd in de vakantie en die heeft ook geen aparte vakantie dienstregeling. Verder business as usual. Op drukke trajecten staanplaatsen, maar geen overvolle bussen ofzo.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door The best »

JeePee schreef:Vond het wel meevallen eigenlijk. 22 was nog wel druk, maar dat is altijd in de vakantie en die heeft ook geen aparte vakantie dienstregeling. Verder business as usual. Op drukke trajecten staanplaatsen, maar geen overvolle bussen ofzo.
Lijn 15 viel inderdaad nog wel mee, al rijdt die nu natuurlijk ook wel een hele uitgeklede dienstregeling. Maar het viel mij op dat vooral lijn 2 en 5 aardig druk waren (de keren dat ik er in zat of ze voorbij zag rijden). Terwijl zeker lijn 5 altijd ontzettend rustig is.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door waldo79 »

Een collega van mij uit Elburg klaagt dat ze nu een overstap van 30 minuten heeft in Zl. Dit omdat in de vakantiedienstregeling een aantal spitsritten zijn vervallen.

Niet iedereen is in het hoogseizoen vrij :neg:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Ennes »

Als we maar kunnen klagen! wat een ongelofelijk zeikerig K#* volk zijn we ook!

Het is heel simpel een optel sommetje van vraag, behoefte en beschikbaarheid!

Ook in het OV werken mensen die OOK in de zomer met vakantie willen, en die zullen toch op de een of andere manier aan de normale diensten onttrokken moeten worden, en dan blijft er weinig anders over dan juist in die periode dat er al minder mensen met het OV reizen, het vervoersaanbod te beperken!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Daniel »

In dit specifieke geval vind ik 't meer lijken op een situatie waar de nog wel rijdende ritten in de vakantie beroerd zijn afgestemd op de treinen. Die zitten namelijk zo'n beetje allemaal op een kluitje rondom .20 / .50 met hun vertrektijd, lijkt me dus redelijk makkelijk om aansluitingen te plannen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Vinny »

Het is natuurlijk wel raar dat de spitstoevoegers voor de beste aansluitingen zorgen. Meestal zorgt de basisdienstregeling daarvoor...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Daniel »

Ligt aan de frequentie... als je een 10-minutendienst uitdunt tot een 20-minutendienst heb je bv. maar 1x per uur een goede aansluiting over en kunnen wachttijden van 30 minuten ook makkelijk optreden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door MdJ »

Je zit hier met lijn 100, waarbij je in nunspeet aansluit op de 111/112 ri Hd en een korte kering in zowel zwolle als nunspeet hebt. Een omloop meer, kost het dus een bus extra en beroerde aansluitingen in nunspeet.

En dat was destijds door de provincie geeist, zodat lijn 100 geknipt kon worden in nunspeet...(en aansluiting daar op de treinen ri Hd en Hde)
Bij twijfel: gebruik beton.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door waldo79 »

Gelukkig merk ik zelf niets van een vakantiedienstregeling. Alleen een verplichte overstap te Ah, wegens werkzaamheden, waarvan de gevolgen meevallen.

@Ennes: ik wilde niet zeikerig overkomen 8-)
Een half uur later moeten beginnen betekent aan het einde van de dag ook een half uur later thuis zijn en met reistijden van 1.30 uur enkele reis is dat onprettig.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Ennes »

waldo79 schreef:Gelukkig merk ik zelf niets van een vakantiedienstregeling. Alleen een verplichte overstap te Ah, wegens werkzaamheden, waarvan de gevolgen meevallen.

@Ennes: ik wilde niet zeikerig overkomen 8-)
Een half uur later moeten beginnen betekent aan het einde van de dag ook een half uur later thuis zijn en met reistijden van 1.30 uur enkele reis is dat onprettig.
Je zomerverlof in maart of november te moeten nemen is ook behoorlijk onprettig kan ik je vertellen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Daantje »

De RET heeft er ook een handje van om veel langere periode zomervakantiedienstregeling te rijden dan dat het ook daadwerkelijk vakantie is. Met als gevolg dat de trams en bussen veel te weinig rijden, uitpuilen en er soms zelfs mensen achterblijven :neg:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Ligt aan de frequentie... als je een 10-minutendienst uitdunt tot een 20-minutendienst heb je bv. maar 1x per uur een goede aansluiting over en kunnen wachttijden van 30 minuten ook makkelijk optreden.
Bij een twintigminutendienst heb je nooit een wachttijd van 30 minuten (dat betekent namelijk dat je een andere bus had kunnen nemen).

Ik mis trouwens de link tussen Qbuzz en Elburg.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door waldo79 »

Terug on-topic dan maar :@
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:25 minuten? Dat terwijl alle treinen rond dezelfde tijd vertrekken in Zwolle.
Stiekem is het zelfs 30 minuten want ik zie mijn trein altijd vertrekken als ik zelf net op het station aankom. Het is een keuze die Syntus en hiervoor Connexxion maakten; Er gaan meer mensen met de bus van en naar Holtenbroek en aangezien de lijn naar de Aalanden gekoppeld is aan die naar Holtenbroek heb ik dan precies pech. 's Middags moet ik 25 minuten wachten op de bus en 's ochtends 25 minuten op de trein. En de nieuwe lijn 3, die ik ook wel zou kunnen pakken, kampt met hetzelfde euvel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:De RET heeft er ook een handje van om veel langere periode zomervakantiedienstregeling te rijden dan dat het ook daadwerkelijk vakantie is. Met als gevolg dat de trams en bussen veel te weinig rijden, uitpuilen en er soms zelfs mensen achterblijven :neg:
Zelfs bij de metro gebeurd het regematig dat er mesen achterbijven op de perrons, met name als er met (te)korte metrostellen gereden wordt :?. Bij de RET handteerd met vakantieroosters van het voortgezetonderwijs als norm om de data van de vakantiedienstregeling vast te stellen. Overigens de vakantiedienstregeling tot en met 21 of 22 augustus 2011
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Qbuzz neemt (te) vroeg vakantie

Bericht door 010jongen »

KM46 schreef:
Daantje schreef:De RET heeft er ook een handje van om veel langere periode zomervakantiedienstregeling te rijden dan dat het ook daadwerkelijk vakantie is. Met als gevolg dat de trams en bussen veel te weinig rijden, uitpuilen en er soms zelfs mensen achterblijven :neg:
Zelfs bij de metro gebeurd het regematig dat er mesen achterbijven op de perrons, met name als er met (te)korte metrostellen gereden wordt :?. Bij de RET handteerd met vakantieroosters van het voortgezetonderwijs als norm om de data van de vakantiedienstregeling vast te stellen. Overigens de vakantiedienstregeling tot en met 21 of 22 augustus 2011
dat is nu al weer te merken de 5 minuten dienst op de D lijn zorgt sinds deze week weer voor overvolle metrotreinen tijdens de spits. helemaal bij de tram is het een ramp die eens in de 15 minuten rijden. in utrecht bijvoorbeeld wordt er vanaf aanstaande maandag alweer volgens de winter dienstregeling gereden
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten