OVer je reiservaringen in juli 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Volgens de kalender is het vandaag vrijdag, maar 't leek wel zondagmorgen op Utrecht Centraal :) Heerlijk die vakantietijd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door microshit »

Het is de afgelopen week sowieso wat rustiger in de treinen, toppunt is één van de Sprinters naar Ut (V 19.25 van Tpsw) die met 2x SLT6 reed. Deelde het achterste treinstel met 3 anderen :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Mwoh, ik merk het nu in de vakantiedienstregeling pas echt... vooral 's ochtends nu ik een in Amersfoort startende s2800 heb. Vanmorgen de voorste bak met 3 anderen gedeeld :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

Zoiets had ik dinsdag ochtend in de trein naar Deventer.

Afbeelding

Pas vanaf Amersfoort kwamen er 2 mensen mij gezelschap houden.
For Your Railroad Adventures
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door microshit »

Ben je voor die foto nou op de stoel gaan staan?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door find_your_spot »

microshit schreef:Ben je voor die foto nou op de stoel gaan staan?
Nee, uit verveling in het bagagerek gaan liggen :@

Nee, ben lang genoeg om met gestrekte armen zo'n foto te kunnen maken 8-).

Tijdens het maken van die foto zijn geen NS stoelen gewond geraakt.
For Your Railroad Adventures
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door The best »

Merk er nog niet heel van eigenlijk. Al was de trein net van Deventer naar Almelo wel rustiger dan normaal volgens mij (nou ja, hij was even druk, maar de NS reed met minder materiaal).

De bussen in Groningen rijden ook volgens een vakantiedienstregeling, maar in Groningen zijn ze haast drukker dan normaal (maar dat kan ook te maken hebben met het kutweer).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door STF »

Wat bochtenwerk met de fietsbus:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p6tCV-s8dTo[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=g0C0yeHbT2U[/youtube]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Het GVB is ondertussen begonnen met proefritten over de route van buslijn 59 en 259, al de hele week komen er onregelmatig bussen voorbij met lesbus op de film en een hele troep mensen erin :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Raymond »

Vanwege een brand in de Vinkenstraat in Zaandam moesten bussen helemaal omrijden via de Vincent van Goghweg/Westzijde. Om latere vertraging op de route te voorkomen was echter de oplossing om maar wat eerder vanaf station Zaandam te vertrekken, variërend van -5 tot -2. Vervolgens staan die bussen van het MRA-net naar Amsterdam weer te pauzeren op Busstation de Vlinder en de bussen kwamen door de omleiding ook niet erg laat aan op het station (ruim op tijd tenslotte om te vroeg te kunnen vertrekken).
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Daantje schreef:Vanmorgen kwam ik erachter dat de s2200 van 7.41 uur op Rotterdam Centraal een kwartier vertraging had, geen probleem, in dat soort gevallen neem ik altijd de s1900 van 7.46 uur maar die bleek ineens om 7.53 uur te gaan. Waarschijnlijk vanwege de werkzaamheden bij Dordrecht/Roosendaal/Breda maar er is de afgelopen dagen niets over omgeroepen of op een andere manier gecommuniceerd. Vanmorgen waren er ook alleen maar omroepberichten over dat de s1900 richting Dordrecht en Breda niet reed maar er werd met geen woord gerept over de andere vertrektijden richting Den Haag -o-
Oja, die aangepaste tijden -o-
Mijn ma heeft dat gister ook gehad met de s5100 ... Trein ri Rtd vertrekt altijd op x.10 en x.40 van Zwd. Komt ze 10.30 op Zwd aan, ziet ze dat de trein pas om x.58 gaat, en de vorige om x.28 weg was... -o-
Sporen 3/4 worden sowieso tussen Rlb en Ddr niet gebruikt: ALLE treinen worden afgehandeld op de sporen 1 en 2 te Zwd, Brd en Rlb ervaarde ik vandaag. Het leek wel een staaf roest wat langs spoor 3 lag :mrgreen:

De s5100 uit Ddr gaat nu ineens om x.25 en x.55 ipv de normale x.37 en x.07. Ze s5100 rijdt dus op de tijden van de s5000 vanuit Dordrecht richting Rtd ev :lol:
Laatst gewijzigd door TheKnitter op vr 15 jul 2011, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Hmm, hoe doen ze dat dan met de in Dordrecht kerende s5100? Die krijg op deze manier toch een kering van 0 minuten?

Vanmiddag na een rustige bus en een nogsteeds best stille stationshal op Utrecht Centraal ineens een uitermate drukke t1759. Waar ze al die mensen zo ineens vandaan hadden gehaald...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Heel makkelijk, ze hebben 26 minuten keertijd te Ddr.
Aankomst te Dordrecht is x.29 / x.59. Vertrek is x.25 / x.55 (waarbij die van aankomst x.29 op die van vertrek x.55 keert).
Serie s5100 vertrekt uit Zlw om x.53, en pas om x.25 uit Dordrecht dus.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Justin »

Och, the joy... Ding heeft altijd wel vertraging tussen Ddr en Brd daardoor....

Anyway, vandaag ben ik met trein t2866 van Ut naar Rtd gegaan, en wilde verder per s5100 naar Dtz (aangezien die toch op de vertrektijden van de s5000 reed), om m'n fiets op te halen nu ik niet meer in Delft kom... Alleen stonden we stil voor het laatste blok voor Rtn... Juist, trein t4071 had panne, dus we moesten eventjes terug richting Rtngo en vervolgens weer linkerspoor naar Rtd gegaan, met extra stop op Rtn om de gestrande reizigers te vervoeren. Hierdoor kwam ik om 20:28 aan i.p.v. 20:10. Nou ja, ben maar met de s5100 naar Zwd gegaan, want had geen zin om nog langer te wachten... Die fiets komt wel een keer....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Tijdens het "Dagje-treinen" in Luxemburg afgelopen Woensdag werden we een paar keer vreemd aangekeken toen wij bij het eindpunt bleven zitten :lol:
Personeel vroeg zelfs waar wij heen moesten, en toen zij zeiden "Luxemburg" of een ander station waar wij net weg kwamen keken ze helemaal vreemd :mrgreen: , en zeiden dat wij dan beter niet deze trein hadden kunnen nemen :roll:
Probeer dan maar in je beste Duits uit te leggen wat je aan het doen bent.
Er was ook 1 bij die vond het wel grappig; Hij begon spontaan een glimlach te krijgen, en toen hij wegliep vertelde hij het direct aan zijn 2 collega's op de trein. Toen wij uitstapten bij Bettembourg werden wij vriendelijk uitgezwaaid door de 2 conducteuren en de Machinist :pos: :D

Iemand tevens een idee waarom er altijd 3 man personeel op de trein zit? Zelfs bij een 2-delige stoptrein (de 2000'jes) telt het een Mcn en 2 conducteuren...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door STF »

De fietsbus heeft vanavond hier de bocht te scherp ingestuurd waardoor de dissel van de aanhanger tegen de achterbumper van de bus is geknald, een deel ervan is afgebroken. Tja dat is het grote nadeel van die meedraaiende achterwielen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

De conducteur van ICE 123 is vanwege een volledig volgeboekte trein nu als een schoolmeester alle bagage aan het opruimen zoals vermeld in de algemene voorwaarden van de NS. Gezellig!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Fles »

Bee schreef:De conducteur van ICE 123 is vanwege een volledig volgeboekte trein nu als een schoolmeester alle bagage aan het opruimen zoals vermeld in de algemene voorwaarden van de NS. Gezellig!
Diesgek. Hij moet gewoon iedereen naar voren sommeren om zijn eigen bagage op te gaan ruimen :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

De t2838 waar ik nu in zit kwam net voor Ut (onder de fly-over) een tweetal voetgangers tussen de sporen tegen. Waren zo te zien serieus van plan de wisselstraat door te wandelen naar Ut maar werden teruggestuurd richting Utdd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

De Erasmusbrug in Rotterdam zorgde weer eens voor een ellenlange file. Rond 16:07 gaat de eerste slagboom dicht, 16:12 de laatste... Vervolgens ging het brugdek pas om 16:14 omhoog, en duurde het nog eens 3,5 minuut voor de boot pas bij de brug was :|
Om 16:21 ging het brugdek naar beneden, waarna het beweegbare stroomgedeelte voor de trams pas het laatste stukje afmaakte. Om 16:27 waren de slagbomen pas omhoog.
Gevolg was dat er aan beide zijden van de brug 2 ambulances met loeiende sirene stonden, en aan beide zijden minimaal 4 trams. Aan de Beurs zijde stonden er bij de halte voor de brug zelfs nog 3 trams in de file...

In de tram waar ik zat werd omgeroepen:
"Dames en heren, vanwege een enorm slome brug die open staat, staan wij hier stil. Wij hopen om half 5 weer te kunnen rijden". En dat was 16:10 dat het omgeroepen werd :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:De t2838 waar ik nu in zit kwam net voor Ut (onder de fly-over) een tweetal voetgangers tussen de sporen tegen. Waren zo te zien serieus van plan de wisselstraat door te wandelen naar Ut maar werden teruggestuurd richting Utdd.
Een van de twee voetgangers bleek hardleers... met de t2865 weer wat vertraging opgelopen doordat deze mevrouw vanavond weer op dezelfde plek langs het spoor liep. We mochten uiteindelijk wel Utrecht binnenrijden terwijl de machinist van de tegentrein met de trdl of spoorwegpolitie aan de telefoon hing, vertrek was met +6 nadat de spoorloper afgevoerd was. Hadden ze beter eerder vanmiddag grondiger aan kunnen pakken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door reisthijs »

De Belgische treindienstleiding was gisterochtend erg creatief bezig, ik zat in de IC Breda-Brussel en die stopte onaangekondigd extra in Essen. Na daar een paar minuten gestaan te hebben werden we ingehaald door, je raad het nooit, de stoptrein Roosendaal-Antwerpen! :shock:

Daarna werd in de trein omgeroepen dat we nog eens 5 minuten moesten wachten. Het wachten bleek te zijn op de vertraagde IC uit Brussel, nadat die was gepasseerd gingen wij weer verder richting Brussel, en wel over het rechter spoor (normaal rij je daar links) zodat de IC in Kalmthout weer de stoptrein kon inhalen (met door dit alles 12 minuten vertraging).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Er waren problemen met wissels, als ik het goed begrepen heb van een Mcn die ook op de Benelux gereden heeft...
Wel creatief bedacht.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Eergisteren had ik een avonddienstje op trammetje 10 dus dacht ik: i.p.v. met de metro naar CS te gaan, ga ik liever met de s4000, al heb ik dan maar een krappe aansluiting vanuit spoor 7 naar de Prins Hendrikkade (3 minuten).

Dus ik loop naar Station Duivendrecht en een xx:28:45 loop ik het station binnen en tegelijkertijd hoor ik de trein boven het station binnenrijden. Ik loop dus iets sneller naar boven (maar niet rennen). Stapte net op tijd in want nog voor xx:29:30 (i.p.v. xx:30) vertrokken we al. Op Amstel vertrokken we om xx:32:50 (i.p.v. xx:34) en op Muiderpoort al om xx:35:30 (i.p.v. xx:37).

En met vertrokken bedoelde ik dat de trein echt begon te rijden. Er is dus daarvoor al gefloten. De HC die kwam dus steeds uit de achterste cabine, liep naar buiten, keek wel naar de klok (maar waarom weet ik niet), floot, sloot de deuren en ging weer naar binnen.
Heeeeeeel apart! :X

Aan de andere kant, ik kon op mijn gemak naar de PH kade lopen want om xx:40 liep ik over het perron van spoor 7/8 op CS.

Ik heb overigens ook al zoiets in het verleden meegemaakt. Ik heb vanuit rtd naar asdb gereisd daar is ook zo'n 2 minuten te vroeg gesleuteld. De trein bleef alleen wel zijn tijd afwachten daar, ook toen ie al het sein veilig had.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Klaasje »

Vanmorgen ben ik behoorlijk gestraft voor een stukje eerlijkheid. -o-
Ik had maar net trein t4923 gehaald op Alm toen ik erachter kwam dat ik was vergeten met mijn SOV in te checken. Omdat ik geen voorstander ben van zwartrijden ben ik nog maar even naar beneden gerend om in te checken. De rijweg was toch nog niet ingesteld. Toen ik beneden was hoorde ik *fluit*, *sluitende deuren*. Hierdoor miste ik mijn trein. Naja, moet ik maar nadenken dacht ik toen. Gewoon via Weesp en daar de s5800 pakken richting Amf. Helaas begon de reis toen pas.

Op spoor 3 stonden al die tijd al 10 bakken SLT klaar die volgens de CTA's als s4300 richting Weesp zouden vertrekken. Even later bleek dat de CTA verkeerd stond en de s4300 naar Wp vanaf spoor 4 zou vertrekken. De 10 bakken SLT zouden als s4600 vertrekken. Er kwamen 8 bakken DDAR als s4300 op spoor 4 binnen, bomvol in het midden. De reizigers van de opgeheven s3700 zaten ook allemaal in deze trein. Achterin de trein was er gelukkig wat ruimte. Bij Weesp werden reizigers richting Amsterdam CS eerst op de overstap gewezen waarna dat advies werd ingetrokken. De trein aan de andere kant van het perron was leeg en de brandweer stond ernaast. Omdat ik toch moest overstappen ben ik uitgestapt, iets waar ik later spijt van zou krijgen.

Toen ik op spoor 2 stond te wachten op de s5800 draaide de CTA ineens wit. Geen s5800 dus? Dan had ik beter kunnen doorreizen naar Dvd en daar de IC richting Amf kunnen pakken. Na een paar minuten werd omgeroepen dat de s5800 door logistieke problemen niet zou rijden. Uiteindelijk kon ik mee met de s5700 (om iig in Hvs te komen) die uiteraard zoals gewoonlijk door alle IC's richting Amersfoort werd ingehaald. Bij Hvs verscheen de s5800 uiteindelijk met +10.

Totale vertraging t.o.v. de oorspronkelijke planning:
60 minuten waarvan 25 minuten door de andere reisroute en 35 minuten door een verstoorde dienstregeling.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten