Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

In het artikel op syntusgelderland.nl zelf staat nog iets meer over dit gedoe. Daar wordt nog wel vermeld dat het City- en SuperTicket geldig blijven. Op de overijsselse zal wel weer iets anders staan, maar dat weet ik niet zeker.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Freek »

Dat heeft met concessie-eisen te maken. Uit mijn hoofd stond voor de Veluwe in het bestek al vast dat de 2 euro kaartjes zouden worden ingevoerd zonder overstap. Daarmee is Syntus dus verplicht dat te voeren. Dat Syntus vervolgens ook voor ZHO en Overijssel een dergelijk kaartje ontwikkelt kan natuurlijk. Syntus wilde ook in de Veluwe wel een overstap mogelijkheid aanbieden, maar was dus gebonden aan concessie-eisen. Dat dit in het nadeel van de klant is snapt iedereen, maar in het kader van eerlijke biedingen is dit wel zo fair richting de andere vervoerders.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Arnhem - Apeldoorn wordt dus 8 euro, Arnhem - Harderwijk = 8 euro, Apeldoorn - Zwolle = 8 euro, Apeldoorn - Ede = 8 euro. Wat moeten die touristen wel niet denken. Voor de NL reizigers zonder chipkaart kan ik maar 1 advies geven en dat is zo snel mogelijk een ov-chipkaart aanvragen. Arnhem - Zwolle met 400 ook 8 euro??
Je kan dus als je moet overstappen dus beter een dagkaart van 12 euro kopen, en dan kan je nog iemand meenemen ook.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Snorkel »

Daniel schreef:
Snorkel schreef:spuiten bij Cosmo Trucks in Utrecht.
Ze worden gestickerd, niet gespoten :wink:
Dit heeft toch erg veel weg van afplakken voor spuiten, en niet van bestickeren.

Afbeelding

Als dan meermaals tegen mij ( lid TMC Syntus en lid Concessie Commissie Syntus Veluwe ), door de voormalige vlootmanager en nu manager onderhoud ( verantwoordelijk voor de ombouw van de wagens ) verteld wordt dat deze wagens in Utrecht worden overgespoten, tja ....... wie ben ik dan ?

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Het zou idd mooier zijn als ze gespoten werden.
Ze komen volgends mij zo rond eind september in dienst. Ben benieuwd hoe ze rijden.
,zijn ze met radio?

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Daniel »

Even een quoteje van Remy den Hartog op de yahoo-groep Busfoto...
> De hoofd-werkplaatsmedewerker van Cosmo Trucks wist mij te vertellen dat de
> bus in Utrecht gespoten werd, omdat een andere vestiging van Cosmo daar geen
> capaciteit voor had.
> Dus, wat word het......spuiten of plakken ?

Ik hoop plakken anders hebben we wat voor nixx gemaakt ;-)) Handel is al
geproduceerd.... Geen idee wat de voorbehandeling van de wagens is, als ze
maar schade vrij zijn dat was de enige eis!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Snorkel »

Er is altijd sticker werk te plakken, want er moet tenslotte Veluwelijn bestickering op over vrijwel de hele lengte van de bus. Dat lijnen werk wordt niet gespoten.

Het spuiten werd eerst overwogen in Zwolle ergens of XX Nieuwegein of XX Haarlem ( waar enkele 1500en ook gedaan zijn ), maar het werd toen ineens Cosmo Trucks in Utrecht.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Volgens de busfotogroep zouden:
-4 ex-arriva gasbussen naar de veluwelijn
-1 ex arriva gasbus naar MiddenOverijssel (komt 1 amba richting de veluwe)
-1 ex Arriva gasbus naar Syntus Veluwe streek

3 optares worden geruild met 3 ambas uit de ZHO-concessie.
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Wat moeten we met een geleede gasbus op de vekuwe streek.? Hetzelfde geld voor overijssel.

Afbeelding [Mobiele post]
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Misschien zodat er geen versterking nodig is? (oa 102 's ochtends tussen Voorthuizen(?) en Amersfoort)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Meltrain »

Is die gelede MAN voor Midden Overijssel toevallig voor de Zwolse stadslijn 9?
Verder kan ik niet echt lijnen bedenken die met gelede bussen moeten rijden en bovendien heeft de rest van Overijssel (volgens mij) ook geen punten om gas te tanken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Ik heb inderdaad zo'n hoog vermoeden dat hopelijk 1 gelede bus voor lijn 9 MO Zl is. Alhoewel, daar is ook wel tegenop te bussen met die 5-minuten dienstregeling. Daar heb je dus echt niets te klagen als er geen bus komt.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Hoop dat ze die MAN gasbus voor de veluwe, gewoon op een willekeurige lijn inzetten. Dan is er te minste nog een beetje afwisseling i.p.v alleen maar ambassadors of optares. Syntus kennende kunnen ze ook nog weleens op lijn 15 en 18 verschijnen, die zijn namelijk altijd zo overvol 8-) :roll: :X :Y De 2 Whisper bussen komen als het goed is snel weer in dienst bij syntus. Dit hoorde ik van iemand die ik laatst van E-traction sprak. Alleen worden ze waarschijnlijk willekeurig op een stadslijn ingezet. ( dus syntus, laat ze maar op lijn 15/18 rijden ) ( grapje) Ik moet het nog zien hoe snel die bussen weer passagiers meenemen. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Suus »

Die Whisperbussen zijn ook wel een doorslaand succes he? Drie vervoerders die er nu mee aan het prutten zijn geweest :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Klaasje »

Phileas V2? -o-
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

nou JA, volgends mij zijn die problemen die ze er mee gehad hebben al lang en breed opgelost, probleem is meer dat de vervoerder en E-tracrion beide een eigen belang hebben, waarbij die van syntus volgends mij bepalend is. Dus Syntus wil 100% zeker weten dat ze te vertouwen zijn in de reizigersdienst. Maar er is nu weer hoop. Maar idd geen doorslaand succes. Vond ze toen bij veolia ( heb er maar 1x mee gereden ) lekker stil rijden, alleen trokken ze heel traag op. Maar dat probleem is na der hand opgelost met een extra acu.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Snorkel »

MdJ schreef:Volgens de busfotogroep zouden:
-4 ex-arriva gasbussen naar de veluwelijn
-1 ex arriva gasbus naar MiddenOverijssel (komt 1 amba richting de veluwe)
-1 ex Arriva gasbus naar Syntus Veluwe streek

3 optares worden geruild met 3 ambas uit de ZHO-concessie.
Ik heb dinsdag 28-6 Vervoerscommissie en zal eens informeren.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door flipje »

Xanland schreef:Ik heb inderdaad zo'n hoog vermoeden dat hopelijk 1 gelede bus voor lijn 9 MO Zl is. Alhoewel, daar is ook wel tegenop te bussen met die 5-minuten dienstregeling. Daar heb je dus echt niets te klagen als er geen bus komt.
Lijn 9 zou inderdaad kunnen. Na 12en is er 10-minuten dienstregeling. Dat betekend dat je het met 1 gelede en amba zou moeten doen, je redt het niet met 1 bus.. :lol:
Maar het zal wel zijn om lijn 1 wat te onlasten die 's middags vaak bomvol zit..
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Lyntus »

Snorkel schreef:
MdJ schreef:Volgens de busfotogroep zouden:
-4 ex-arriva gasbussen naar de veluwelijn
-1 ex arriva gasbus naar MiddenOverijssel (komt 1 amba richting de veluwe)
-1 ex Arriva gasbus naar Syntus Veluwe streek

3 optares worden geruild met 3 ambas uit de ZHO-concessie.
Ik heb dinsdag 28-6 Vervoerscommissie en zal eens informeren.

Groet, Michel
Al iets meer over gehoord?
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Vandaag op het klankbord bij syntus, dat er in het nieuwe roosterpakket ( na de zomer ) een oplossing komt voor lijn 1/4 naar het ziekenhuis en zeer waarschijnlijk andere koppeling van lijn 10 en 5. Kerschoten wordt voortaan door lijn 5 gereden. Berg EN bos door lijn 10. Zo kunnen er weer optares worden ingezet op lijn 10/15/18. Lijn 11 word dan met 12 m bussen gereden
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

De 5251 (Veluwelijn-MAN) heeft een update gehad qua displayaansturing... Deze toont zijn bestemming precies zoals de MB-citaro's, ipv veolia-aansturing (dikke cijfers, S94 ipv 294 op de film en o-umlaut's , 0'en en 1'en.

(En met verspringende bestemmingen, ipv twee-regelige... Alhoewel ik vermoed dat er gewoon een nieuw display is ingezet.. het achteste lijnnummerdisplay was weg namelijk :wink: )
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Netjes dan, moet ik zeggen. Denk wel dat ze er een andere lijnfilm in hebben gezet, vanwege die vreemd Veolia-aansturing. Maargoed, ik zal eens de webcam in de gaten houden, vroeg of laat moet hij wel voorbij komen! :D
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Nouja... Het is allebei een Gorba-display... De ZHO-Veoliabussen hebben ze ook weten aan te passen naar syntus-aansturing, dus het kan wel :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

MdJ schreef:De 5251 (Veluwelijn-MAN) heeft een update gehad qua displayaansturing...
Is dus de 5255, niet de 5251 (was ook aan het twijfelen tussen die twee)
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Weet één van jullie toevallig de 6 nummers van de Arriva-bussen? Ben wel benieuwd namelijk. :)
Etienne zei al iets van 5245 t/m 5250. 5245 heb ik inderdaad gezien dus zal wel kloppen, maar ik vind het krom aangezien er 1 op de streek rijdt en 1 op bij de MO-concessie!

Tevens merk ik pas net ook op dat de aansluiting ook niet optimaal is. Richting Zwolle vertrekt 90 al op .12/.42, maar 294 pas op .14/.44. 294 heeft inderdaad wachttijd, maar laat ze dan samen 1 minuut ofzo wachten. :)

Dan ook maar meteen een plaatje van een mooie/goede aansluiting:
Afbeelding

Edit: M.b.t. vertrektijden.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten