Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

De vraag is of dat mag van de Stadsregio, die heeft immers zelf gekozen voor deze constructie.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door reisthijs »

De Stadsregio heeft er ook in de eerste plaats voor gekozen voor een constructie waarin ze opdrachtgever zijn van een deel van de treinen tussen Arnhem en Doetinchem. Ze hebben er niet expliciet voor gekozen dat er twee verschillende vervoerders moeten rijden.

Als Hermes met uitbesteding van de treindienst nog steeds kan voldoen aan de eisen van de Stadsregio (treintjes in Breng-kleuren, goede aansluiting op de Breng-bussen enz.) moet dat toch gewoon kunnen? Een vervoerder is niet verplicht al het vervoer binnen de concessie zélf uit te voeren, uitbesteding is niets ongewoons.

Dat is gewoon hetzelfde wat Connexxion nu ook doet met de Twents-treintjes tussen Almelo en Mariënberg.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Lyntus »

Lijkt mij juist verstandiger dat Hermes de treindienst gewoon uitbesteed aan Arriva. Dan heb je alsnog één vervoerder op het hele traject, wat veel meer zekerheid biedt.
Natuurlijk zal Arriva dan gewoon in Breng-kleurtjes gaan rijden, die hebben dat er vast wel voor over.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

reisthijs schreef:Een vervoerder is niet verplicht al het vervoer binnen de concessie zélf uit te voeren, uitbesteding is niets ongewoons.
Maar vaak zijn er wel beperkingen opgelegd aan uitbesteding, zoals een maximum percentage en ik kan me voorstellen dat er ook uitzonderingen zijn. En dat vraag ik me dus gewoon af. Heeft de Stadsregio beperkingen opgelegd voor uitbesteding? Ik heb het PVE dus niet helemaal gelezen. Als hierover niks vermeld wordt, dan zou het moeten kunnen.

Als de Stadsregio overigens een xx% percentage aan maximaal uit te besteden ritten heeft opgenomen, dan zou het wel eens problematisch kunnen zijn (ervan uitgaande dat men trein en busritten samen neemt). Lijn 99 is nu al geheel uitbesteed aan OAD, dat zal al een aardig deel van een eventueel percentage opslokken.

Het staat verder buiten kijf dat het voor de reiziger wenselijker is als één vervoersmaatschappij de treindiensten uit gaat voeren. Daarvoor is het voor Hermes zelf denk ik ook makkelijker omdat Hermes zelf geen enkele ervaring met treindiensten heeft (en moeder Connexxion slechts weinig) terwijl Arriva op het spoor redelijk thuis is.

Het zal even blijven afwachten, er mogen nu nog zes weken lang bezwaren worden gemaakt. Het is bijna standaard geworden dat de verliezende partij hier gebruik van maakt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Op pagina 90 van het PVE vind ik het volgende:
C.11.44 Het is de concessiehouder C2013 toegestaan de concessiehouder Achterhoek
Rivierenland als onderaannemer in te zetten en/of zelf op te treden als onderaannemer
voor de concessiehouder Achterhoek Rivierenland. De verantwoordelijkheid en
aansprakelijkheid voor de uitvoering van de concessie blijft onder alle omstandigheden
bij de concessiehouder C2013 berusten.
C.11.45 Het is de concessiehouder C2013 niet toegestaan de diensten die zij onder deze
concessie uitvoert te combineren met treindiensten buiten de spoorlijn Arnhem –
Doetinchem.
Het is dus expliciet opgenomen dat het WEL mag. Dus ik kan me voorstellen dat dit ook wel eens zou kunnen gaan gebeuren.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Suus »

Ik zie de stadsregio er dan wel voor aan dat ze gaan zeuren dat een korte dienst met een Gelderland trein werd gereden en een lange dienst met een Breng trein :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

:Y

Liever geen trein naar Winterswijk dan een Breng trein! Wat dat kost.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Joshua »

Moeten de BRENG treintjes ook echt een BRENG huisstijl krijgen?
Naar mijn idee kunnen ze beter 1 huisstijl nemen voor beide vervoerders. Gewoon de bestaande Arriva huisstijl met een BRENG logo er bij of zo?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door marvinkok »

Moeten idd in de Breng huisstijl zijn. Zijn ook al wel plaatjes van:

Afbeelding
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Lyntus »

Ziet er zo slecht nog niet uit hoor. Maar deze rijden dus tussen Arnhem en Doetinchem en tussen Arnhem en Winterswijk rijden gewoon Arriva treinen toch?
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 17 jul 2011, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door marvinkok »

Yup, rood-wit, maar volgens mij wel met wat afwijkende logo's. Kan er zo geen plaatje van vinden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:Moeten de BRENG treintjes ook echt een BRENG huisstijl krijgen?
Naar mijn idee kunnen ze beter 1 huisstijl nemen voor beide vervoerders. Gewoon de bestaande Arriva huisstijl met een BRENG logo er bij of zo?
Ja, dat is een eis, ook als de vervoerder C2013 een onderaannemer inzet. En de Breng treintjes mogen inderdaad niet verder dan Doetinchem rijden.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Op pagina 90 van het PVE vind ik het volgende:
C.11.44 Het is de concessiehouder C2013 toegestaan de concessiehouder Achterhoek
Rivierenland als onderaannemer in te zetten en/of zelf op te treden als onderaannemer
voor de concessiehouder Achterhoek Rivierenland. De verantwoordelijkheid en
aansprakelijkheid voor de uitvoering van de concessie blijft onder alle omstandigheden
bij de concessiehouder C2013 berusten.
C.11.45 Het is de concessiehouder C2013 niet toegestaan de diensten die zij onder deze
concessie uitvoert te combineren met treindiensten buiten de spoorlijn Arnhem –
Doetinchem.
Het uitbesteden lijkt me erg goed. En zal ook wel geld schelen in mat.ritten of huur van dure stallingen. Echter dan dienen de bussen wel conform PVE te zijn en in de juiste huisstijl, geheel met chipapparatuur etc, etc.
En of het dan nog zo aantrekkelijk is.....
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Bastiaan »

Over de GTW's voor Arriva Achterhoek staat informatie op de website van Stadler. http://www.stadlerrail.com/en/reference ... achtehoek/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Joshua »

Maar ik las dat er ook een service winkel komt in zowel Nijmegen als Arnhem. Worden dit niet gewoon de Breaxx winkeltjes dan? Misschien dan wel als Breames of Breang.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Op pagina 90 van het PVE vind ik het volgende:
C.11.44 Het is de concessiehouder C2013 toegestaan de concessiehouder Achterhoek
Rivierenland als onderaannemer in te zetten en/of zelf op te treden als onderaannemer
voor de concessiehouder Achterhoek Rivierenland. De verantwoordelijkheid en
aansprakelijkheid voor de uitvoering van de concessie blijft onder alle omstandigheden
bij de concessiehouder C2013 berusten.
C.11.45 Het is de concessiehouder C2013 niet toegestaan de diensten die zij onder deze
concessie uitvoert te combineren met treindiensten buiten de spoorlijn Arnhem –
Doetinchem.
Het uitbesteden lijkt me erg goed. En zal ook wel geld schelen in mat.ritten of huur van dure stallingen. Echter dan dienen de bussen wel conform PVE te zijn en in de juiste huisstijl, geheel met chipapparatuur etc, etc.
En of het dan nog zo aantrekkelijk is.....
Het zijn treinen huib :) Wat chipkaart apparatuur betreft staat het gewoon op het station. Voor de reiziger zou het wel fijn zijn als er maar 1 paal staat (en niet 1 van Arriva en 1 voor Breng en je dus moet kijken welke trein er staat).
"Een touringcar is geen bus"
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Xanland »

Eén paal op het station is ook geëist, nu ik het PvE van de stadsregio lees:
C.11.26 schreef:Voor de trein is gekozen om niet de voertuigen uit te rusten met CiCo-apparatuur, maar deze
op de “wal” te plaatsen. De concessiehouder is verantwoordelijk voor plaatsing van de CiCoapparatuur in samenwerking met de concessiehouder Achterhoek Rivierenland. CiCo-paaltjes
op het traject zijn bruikbaar voor beide vervoerders op het traject.
Ook al rijden er dus tig vervoerders, er mag maar "1" CiCo-paaltje staan! :D
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door TheKnitter »

Klopt. Er mag maar één soort CiCo op die trajecten geplaatst worden. Kosten worden dus onderling - volgens de concessievoorwaarden - verdeeld.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

TheKnitter schreef:Klopt. Er mag maar één soort CiCo op die trajecten geplaatst worden. Kosten worden dus onderling - volgens de concessievoorwaarden - verdeeld.
Dan ga je dus weer terug naar het oude verdeelsysteem. Het idee achter de OVC was dat onder andere dat de inkomsten beter verdeeld worden. Nog een doelstelling van de OVC die dus onderuit gehaald wordt.
"Een touringcar is geen bus"
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Bastiaan »

Als reiziger maakt het mij niets of de opbrengsten direct bij de juiste vervoerder terecht komen of dat er een verdeelsysteem tussen zit. Zolang ik maar niet op twee verschillende incheckpaaltjes hoef te letten omdat Hermes en Arriva op precies hetzelfde traject rijden en ik niet weet welke vervoerder als eerste vertrekt. Helaas, dan maar geen doelstelling van de OV-chipkaart gehaald.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Bastiaan schreef:Als reiziger maakt het mij niets of de opbrengsten direct bij de juiste vervoerder terecht komen of dat er een verdeelsysteem tussen zit. Zolang ik maar niet op twee verschillende incheckpaaltjes hoef te letten omdat Hermes en Arriva op precies hetzelfde traject rijden en ik niet weet welke vervoerder als eerste vertrekt. Helaas, dan maar geen doelstelling van de OV-chipkaart gehaald.
Als reiziger gaat het mij ook niet om het verdelen. Het is alleen dat die OVC er doorheen geduwd moet worden met allemaal mooie beloften voor alle partijen en ze worden een voor een onderuit gehaald (makkelijker voor reiziger: nope; 1 kaart voor alles: nope, een deel van de reizigers moet er al twee hebben; geld eerlijker verdeeld onder de verdoers: nope).

Verder staat het natuurlijk buiten kijf dat de reiziger gewoon 1 paal moet hebben.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door webguy »

Was het geen bepaling dat er 70.000 euro beschikbaar is voor reizigersonderzoek voor de verdeling van OVC inkomsten, maar als de vervoerders er onderling uitkomen dat ze dan dat geld in eigen zak mogen steken?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Was het geen bepaling dat er 70.000 euro beschikbaar is voor reizigersonderzoek voor de verdeling van OVC inkomsten, maar als de vervoerders er onderling uitkomen dat ze dan dat geld in eigen zak mogen steken?
Vervolgens gaan ze dan zeker ruziën hoe die 70K verdeeld moet worden en doen ze daar ook weer onderzoek naar.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Geert »

Tja, maar dan is het op eigen kosten. De aanbestedende partijen zijn er nu gewoon 70.000 euro aan kwijt en dat kan alvast begroot worden, klaar.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door visgraat »

robinzes schreef:Is 8x per uur tussen bemmel en nijmegen niet een beetje te veel van het goede? Wel leuk dat er een tweede hov lijn komt. Velp-arnhem-elst-waalsprong-nijmegen-dukenburg.
Dat is precies de route van de sprinter. Kunnen ze volgens mij beter iets doen via Bemmel of naar Heyendaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten